Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Originally posted by SaGGaS View Post
    Osaisko joku heittää villejä arvauksia sen suhteen miksei auto lähde käymään, auto 330d 135kw koneella jos merkitystä..

    Eilen toimi ihan hyvin, ei mitään ongelmaa käynnistymisessä eikä ajaessa, tuli ajettuu varmaa toista sataa kilometriä päivän aikana ja illal sit joskus 11 aikoihin kotosalla.. Nyt sitte päivällä ku piti lähteä, lämpötila noin 6 astetta niin ei edes meinaa käynnistyä starttasin ja starttasin mutta ei mitään, sitku siinä oli useemman minuutin ja usean kymmenen yrityksen yrittäny ni akku siinä rupes jo hiipumaan.. startti siis toimii ja kone pyörii mutta ei ni ei..
    Pieni etsintä foorumilla voisi antaa vaikka seuraavia vinkkejä: KLIK.

    Lisäksi tuohon listaan voi mainita hyytyneen startin. Vaikka pyörittää, niin ei välttämättä jaksa startata silti.

    Veikkaus tässä kohtaa olisi silti siirtopumppu kun oli kylmä kone.

    Comment

    • SaGGaS
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 32
      • Turku

      Originally posted by MNi View Post
      Pieni etsintä foorumilla voisi antaa vaikka seuraavia vinkkejä: KLIK.

      Lisäksi tuohon listaan voi mainita hyytyneen startin. Vaikka pyörittää, niin ei välttämättä jaksa startata silti.

      Veikkaus tässä kohtaa olisi silti siirtopumppu kun oli kylmä kone.
      Joo kaipa se sitten siirtopumppu on, en ainakaan itse havainnut mitään ääntä että joku olisi surissut kun laittaa virrat päälle..
      Miten muuten saan auton ollessa sammuksissa vaihteen N asentoon ? En ole uskaltanut voimalla vääntää ettei ole keppi kädessä

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 866
        • Kainuu

        Originally posted by SaGGaS View Post
        Miten muuten saan auton ollessa sammuksissa vaihteen N asentoon ? En ole uskaltanut voimalla vääntää ettei ole keppi kädessä
        Virta päälle, niin vaihteisto toimii.

        Comment

        • bmw3.0
          Newbiemmer
          • Oct 2013
          • 5
          • vantaa

          Auto 330xi touring -01, 145tkm manuaali askilla.

          Oliskoha kellään tietoa mistä kolina/pamaus johtuu, kun kytkimen päästää vähän rivakammin ylös (ei mitään kisastarttia, vaan normaali käyttöä), jostain perästä se kuuluu. Työkaveri epäili kardaanin ristikkoa, onko yleistä näissä?

          Laatikossa on keskittämis ongelma kylmänä, elikkä joku holkki pitäis vaihtaa.

          Comment

          • Madduli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 395
            • -

            Originally posted by bmw3.0 View Post
            Auto 330xi touring -01, 145tkm manuaali askilla.

            Oliskoha kellään tietoa mistä kolina/pamaus johtuu, kun kytkimen päästää vähän rivakammin ylös (ei mitään kisastarttia, vaan normaali käyttöä), jostain perästä se kuuluu. Työkaveri epäili kardaanin ristikkoa, onko yleistä näissä?

            Laatikossa on keskittämis ongelma kylmänä, elikkä joku holkki pitäis vaihtaa.
            Itellä oli 2 vajaa koneista e46:sta ja molemmissa kolisi perä, puslat, rättinivel jne kunnossa, ei repeämiä. Sen kaa vaan piti oppia elämään.

            Eli voi olla peränpuslat loppu, perä revennyt tai sitten vaan ominaisuus
            Joku oli laittanut perää foorumilla n.2000€ ja silti paukku =D Perän vaihdolla hävisi.
            E46 316 -99
            Ex:
            E39 523iA -98
            E46 316 -99
            E46 318 -99

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              Originally posted by bmw3.0 View Post
              Auto 330xi touring -01, 145tkm manuaali askilla.

              Oliskoha kellään tietoa mistä kolina/pamaus johtuu, kun kytkimen päästää vähän rivakammin ylös (ei mitään kisastarttia, vaan normaali käyttöä), jostain perästä se kuuluu. Työkaveri epäili kardaanin ristikkoa, onko yleistä näissä?

              Laatikossa on keskittämis ongelma kylmänä, elikkä joku holkki pitäis vaihtaa.
              Voi olla ristinivel. Sitä ei vaan vilkaisemalla ja tunnustelemalla oikein löydä kardaanin ollessa paikallaan. Ristikolle ei ole virallista osanumeroa mutta esim. KO-MET vaihtaa kyllä ja tasapainottaa.

              Voi olla myös perän ja apurungon välinen kumituki finaalissa.

              Vaihdelaatikon keskitysongelma tyyppivika, lisää vaikka täältä: KLIK.

              Comment

              • Jygga
                BTCF Member
                • May 2013
                • 197
                • Oulu / Kainuu

                Eipämitääntaaskaankumminkaan.
                Last edited by Jygga; 19-11-2013, 15:33.

                Comment

                • Pirhonen
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 33
                  • Fin

                  Mistä N42-B18 (316 1.8) moottoriin venttilikannen tiiviste? Pitääkö Laakkoselta käydä kysymässä, motonetistä en ainakaan nettisivuilta löytänyt.

                  Comment

                  • Tenox
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1732

                    Olikos se niin, että Vanoksen tiivisteet on vaihtokunnossa kun tyhjäkäynti puolikylmällä koneella on vammaista? En ole ennen huomannut koko asiaa, mutta nyt kun ajoin esilämmitetyllä koneella n. 1km matkan ja jätin tyhjäkäynnille, kun odottelin yhtä asiaa, niin meinasi useamman kerran sammua auto. Eli ensin kävi normaalia tyhjäkäyntiä, sitten notkahti @500rpm ja auto ikäänkuin korjasi tilanteen käyttämällä kiekat yli 1000rpm ja palasi taas normityhjäkäyntiin ja tätä siis looppasi kunnes sammutin auton. Lämmöt noin sinisen yläreunassa.

                    Ajelin kotio sen saman 1km ja lämmöt nousseet yli sinisen ja tyhjäkäynti oli nyt täysin tasaista. Mitään tehohäviöitä tms. en ole havainnut. Autoon on alle 5tkm sitten vaihdettu tulpat, ilmansuodatin, venttiilikopan tiiviste, huohotin+letkut 4 kpl (eristetyt), bensansuodatin, molemmat haitariletkut, sekä muovitulppa imusarjaan (ja öljyt, suodatin, hihnat, vesipumppu, nesteet yms.).

                    Vai onko tuo vaan joku ecu ongelma, kun ei osaa päättää onko kone kylmä vai kuuma.

                    Edit: Kattelin tubesta videoita ja näyttää kyllä ihan selvästi Vanoksen tiivisteongelmalta. Pitänee käydä paikallisella pajalla kysymässä remontin hintaa.
                    Edit2: Miten kiireellinen korjaustarve tällaisella on? Mitään muuta ongelmaa ei siis ole havaittavissa, bensan kulutuskin normaalia jne. Eli rikkooko jotain lisää vai paheneeko vain tämä ongelma vai miten on?

                    Edit3: Käväisin paikallisella BMW pajalla kyselemässä. Ei kuulemma ole kiire, etenkään kun muita oireita ei ole, eikä Vanos äännä tms. Laitetaan sitten kaikki kerralla kun tulee 200tkm mittariin.
                    Last edited by Tenox; 19-11-2013, 16:33.
                    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                    Comment

                    • SaGGaS
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2013
                      • 32
                      • Turku

                      Tuossa noin pari päivää sitten kyselin käyntiin lähtö ongelmasta.. Noh eilen hinautettiin se korjaamolle ja tänään sitten oli päässyt tarkastukseen..
                      Autossa oli akku melko finaalissa koska olin sitä yrittänyt tuloksetta käynnistää sen 10 minuuttia, mutta korjaamossa olivat laittaneet hiukan virtaa akkuun ja oli lähtenyt käymään..
                      Vikakoodeja oli antanut kampiakselin asentotunnistimesta sekä 3 hehkua ihan mykkänä ja 3 juuri ja juuri toiminnassa..
                      Jää kyllä tällä erää korjaamatta koska ei ihan joka 2 viikon välein ole varaa laittaa tonnia remonttiin

                      Korjaamolta vaa sanottii että on lähtenyt joka kerta käymään, kovemmalla pakkasella kuulemma tulee murheita vasta.. Haen auton pois ja vien talveksi seisomaan

                      Ihmetyttää vain että miten oli siellä lähtenyt heti käymään mutta itse sain sahata koko akun eikä edes luvannut

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Se asentotunnistin saattaa hyvinki oireilla just noin. Maksaa palttiarallaa 100-150e ja helppo vaihtaa. Ja mitä hehkuihin tulee niin beru/Bosch 20e ja allekki kpl eli ei tuosta ny ihan tonnia saa tekemälläkään. Hehkujen vaihto about 3h varmaan laskutus korjaamolla niin ei ole sekään vielä ku pari kolme saturaa töistä. Ja joku osaava harrastaja tekee homman varmana puolella tuosta
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • huppu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 423
                          • Rovaniemi

                          E46 318d M47N tekee seuraavaa: huomannut nyt syksyn tultua että tyhjäkäynti alkanut taas vaihteeksi humppaamaan...se nyt ei sinänsä haittaa, mutta pari kertaa eka pakkaspäivinä käynnistäessä kone ryskytti hetken aikaa kunnes rauhoittui. Tämän teki tosiaan pari kertaa. Vähän päivästä ja kelistä riippuen saa yllättävän pitkään (n. 2-3 sek.) pitää avainta oikealla ennen kuin kone hyrähtää käyntiin joskus tärähtää samalla sekunnilla, toisinaan kestää useamman sekunnin... Nyt olen pitänyt päivisin autoa lämpimässä hallissa, missä se ehtii sulaa. Sieltä kun laittaa koneen tulille, alkaa tyhjäkäynnin humppaus. Tämän tehnyt oikeastaan aina kun auto on sulanut ja lämmin. Ulkona kylmässä ollessa ja roikalla lämmittämisen jälkeen ei välttämättä niin paljoa humppaa eikä välttämättä edes yhtään..humppaus näytti tänään loppuvan kun öljyn lämmöt nousivat normaaliin...

                          Onko tämä nyt sitten oire imuvuodosta? :think
                          BMW E46 318d 10/04

                          Comment

                          • Hampsu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2009
                            • 253
                            • Lappeenranta/Helsinki

                            Hip hei pikainen kysymys kun en löytänyt apua searchilla.
                            Saako vanteisiin sopivaa tähtipää pulttia varaosa tiskiltä vai pitääkö vaihtaa kaikista vanteista normaaleihin. Talvikumit tuli vaihdettua ja unohtuhan se siinä hulinassa kiinni vanteeseen ja irtosi.
                            Kyse on siis siitä "lukkomutterista".
                            G21 320xd lci m-sport

                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              Mahtaisko löytyä helpoiten rengasliikkeestä? :think
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by SaGGaS View Post
                                Tuossa noin pari päivää sitten kyselin käyntiin lähtö ongelmasta.. Noh eilen hinautettiin se korjaamolle ja tänään sitten oli päässyt tarkastukseen..
                                Autossa oli akku melko finaalissa koska olin sitä yrittänyt tuloksetta käynnistää sen 10 minuuttia, mutta korjaamossa olivat laittaneet hiukan virtaa akkuun ja oli lähtenyt käymään..
                                Vikakoodeja oli antanut kampiakselin asentotunnistimesta sekä 3 hehkua ihan mykkänä ja 3 juuri ja juuri toiminnassa..
                                Jää kyllä tällä erää korjaamatta koska ei ihan joka 2 viikon välein ole varaa laittaa tonnia remonttiin

                                Korjaamolta vaa sanottii että on lähtenyt joka kerta käymään, kovemmalla pakkasella kuulemma tulee murheita vasta.. Haen auton pois ja vien talveksi seisomaan

                                Ihmetyttää vain että miten oli siellä lähtenyt heti käymään mutta itse sain sahata koko akun eikä edes luvannut
                                Hehkuiksi vain BMW OEM tai Beru. Pakettina kannattaa tilata ebaystä, esim. 6 x hehkua ja ohjain 136€ + 17€ pk: KLIK.

                                Millä lämmöillä moottori käy? Hajonnut pää/EGR-termostaatti syö nääs talvella akkua. Kone käy kylmänä --> sähkölämmitin yrittää puhaltaa lämpöä koneeseen --> akku kypsähtää parissa vuodessa. Lämpömittarin neulan pitää nousta tasan kello 12 asentoon noin vartissa kovillakin pakkasilla ja pysyä siellä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎