Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krynx
    BTCF Member
    • Sep 2006
    • 908
    • á la Temmes

    Mulla on parkeissa motonetin canbus proof ledit. Mielenkiinnolla odotan, että milloin syttyy vikavalot tai pimenee ledit. Hiukan on lämpimänä käyneet kun muutama pintaliitos vastus on jo karissut irti tinauksistaan
    E39 525d -00
    E39 523i-96
    E30 316 -86

    Comment

    • JMTN
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2010
      • 338
      • Haukipudas

      Originally posted by Krynx View Post
      Mulla on parkeissa motonetin canbus proof ledit. Mielenkiinnolla odotan, että milloin syttyy vikavalot tai pimenee ledit. Hiukan on lämpimänä käyneet kun muutama pintaliitos vastus on jo karissut irti tinauksistaan
      Ei syty koskaan, jos on can-väyläset ja noin 2v / 60tkm.
      BMW e91 320d -08
      ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
      ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
      ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
      Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

      Comment

      • KalmanKalpea
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 59
        • Kajaani

        Kyllä mullakin on semmoset jotka can-väylään käy mutta jos käynnistää ilman jotta sisävalot kerinneet sammua niin vilkkuuvat sitten kun starttaa, parkeissakin oli mutta nekin vilkkuvat käynnistäessä. Liekkö susi erä sitten sattunut vai onko muilla ollut samaa vaivaa? :think

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          Originally posted by huppu View Post
          Joo takaiskareiden yläpäät mitä muuten maksaa marmorilta? En jaksanut lähteä Wetterin varaosatiskille jonottamaan. En muista tuota laadukkaampaa valmistajaa, mutta hintaa jäi 20 €/kpl. Oon aina pyrkinyt laittamaan OEM/OEM-laatusta tavaraa....tällä kertaa sattui vahinko.

          Näemmä 2,5 v. sitten olen vaihtanut etuiskarit (Sachs) ja niiden yläpäät (Lemförder). En sitten tiedä mitä skeidaa viimeksi tuli laitettua takapäähän...nuo on edessä tosiaan kestäneetkin hyvin!
          Lemförderiä mullakin on nuo takapään ylätuet, yksi otettiin kolmena palasena irti ja nyt kilisee toiselta puolen.

          Smiidi antais arvioksi 28,72€/kpl: KLIK.

          Comment

          • huppu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 423
            • Rovaniemi

            Originally posted by MNi View Post
            Lemförderiä mullakin on nuo takapään ylätuet, yksi otettiin kolmena palasena irti ja nyt kilisee toiselta puolen.

            Smiidi antais arvioksi 28,72€/kpl: KLIK.
            Jaa....no hommatut osat on nyt kuitenki Lemförderiä. Ei oo nyt aikaa odotella viikkoja parempia osia kun katsastus painaa päälle Seuraavan kerran laitetaan sitten jo alkuperäistä tavaraa Katotaan nyt tämäki kortti...
            Last edited by huppu; 24-10-2013, 08:29. Reason: Korjaus
            BMW E46 318d 10/04

            Comment

            • jouni.325
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 2860

              Mikä on vikana 2003 323 laturi vaihdettu uuteen mutta laturin valo palaa kojetaulussa?
              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
              Myös projekti kertomus fasessa

              Comment

              • tsero1
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 36
                • PK

                Mystinen vuoto syysmyrsyn aikana johti siihen että e46 sedanin pelkääjänpaikan jalkatila oli veden vallassa. n.5dl vettä oli imettävä paperilla pois ennenkun alkoi helpottaa. Seurausta tästä antaa nyt airbackin valo virhettä. Kun kaveri istuu vänkärin paikalla ja liikkuu oikein yrittämällä saa valon välillä häviämään mutta siis 99% ajasta valo palaa.

                Nyt pitäis saada apukuskin paikan mattoja auki että pääsee katselemaan mikä sielä on vikana. Airbackin ohjausyksikkö vissiin sijaitsee sieläpäin joten laskua lienee tiedossa. Mutta itse kysymys kuuluu että: mistä selkeät ohjeet verhoilun purkuun?

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  Originally posted by huppu View Post
                  Jaa....no hommatut osat on nyt kuitenki Lemförderiä. Ei oo nyt aikaa odotella viikkoja parempia osia kun katsastus painaa päälle Seuraavan kerran laitetaan sitten jo alkuperäistä tavaraa Katotaan nyt tämäki kortti...
                  Jaa, otetaas takasin. Katselin jälkeenpäin valokuvia alustarempan osapläjäyksestä, iskarien laatikot ovat kokosinisiä ja Lemförder-teksti näkyy isolla.

                  Takapään ylätukien laatikot ovat ruskeeta paffia, eikä kuvasta oikein näy tekstit eli en pysty vannomaan että ovat Lemförderiä.

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Originally posted by tsero1 View Post
                    Mystinen vuoto syysmyrsyn aikana johti siihen että e46 sedanin pelkääjänpaikan jalkatila oli veden vallassa. n.5dl vettä oli imettävä paperilla pois ennenkun alkoi helpottaa. Seurausta tästä antaa nyt airbackin valo virhettä. Kun kaveri istuu vänkärin paikalla ja liikkuu oikein yrittämällä saa valon välillä häviämään mutta siis 99% ajasta valo palaa.

                    Nyt pitäis saada apukuskin paikan mattoja auki että pääsee katselemaan mikä sielä on vikana. Airbackin ohjausyksikkö vissiin sijaitsee sieläpäin joten laskua lienee tiedossa. Mutta itse kysymys kuuluu että: mistä selkeät ohjeet verhoilun purkuun?

                    Kattoluukun poistoputket irti, tulipellin läpivientikumi, tuulilasin reunasta liimaus auennut, oven kosteussulkumuovi irti tai oven poistoreiät alareunasta tukossa.

                    Vuodon paikallistamiseksi ja vähän purkuohjetta: KLIK ja KLIK.

                    Juubin erinomaisilta sivuilta lattiamaton purkuapua: KLIK.

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Originally posted by jouni.325 View Post
                      Mikä on vikana 2003 323 laturi vaihdettu uuteen mutta laturin valo palaa kojetaulussa?
                      Kaikki kontaktit latauskaapelistosta syyniin, kosteutta ja häiriökontaktia? Akku finaalissa?

                      Comment

                      • Anz0r
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 142
                        • Nääsville

                        Originally posted by sami_87_ View Post
                        heido.Milläs pystyn toteemaan että toimiiko tuo jäähdytinnesteen lisälämmitin tuossa vesiventtiilin alapuolella..? onko koti´konsteja testaamiseen..? -7 pakkasta ni tuntuu että ei millään meinaa lämpee, kun taas viime talvena lämpes pirun nopeasti jopa -25 asteessa Ps:egr on poistettu, mutta tässä mallissahan se ei vaikuta lämpöihin koska se ei ole "jäähdytetty" eli ei termaria pakosarjan ja imusarjan välissä..
                        Pystyisikös joku kertomaan tämän osan osanumeron tms. joka helpottaisi paikannusta, itsellä pitäisi myös toiminta varmistaa...
                        BMW E46 330D

                        Comment

                        • huppu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 423
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by MNi View Post
                          Jaa, otetaas takasin. Katselin jälkeenpäin valokuvia alustarempan osapläjäyksestä, iskarien laatikot ovat kokosinisiä ja Lemförder-teksti näkyy isolla.

                          Takapään ylätukien laatikot ovat ruskeeta paffia, eikä kuvasta oikein näy tekstit eli en pysty vannomaan että ovat Lemförderiä.
                          Itsellä oli etuiskareiden yläpäät selvissä Lemförderin sinisissä pahvilaatikoissa, missä luki merkki. Olen ruukannut kuvata ainakin osan laitetuista varaosista, niin voi jälkikäteen tarkistaa, mitä on tullut laitettua
                          BMW E46 318d 10/04

                          Comment

                          • SaGGaS
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2013
                            • 32
                            • Turku

                            Kävi toi auto huollossa laturin kärvähtämisen johdosta ja samalla meinasin että hoidetaan nyt sit samalla perus ölynvaihto ja jäähdytin nesteet ni tietää ainakin että ei pitäis talvella jähmettyä nesteet koneeseen..

                            Alkuperäis laturi olis maksanu kuulemma lähemmäs 750 kuntaas tarvike version sai alta 300 joten tyydyin halvempaan..

                            Noh huoltokesti päivän ei siinä, ihmetys oli kuitenkin melkoinen kun hintalapun sai käteen.. Remontin yhteishinta 950e ! Tästä summast uusi laturi + vaihtotyö kustansi 440e ja ja se oli arvattavissa. Miten on mahdollist että 330d bemarin öljynvaihto kustantaa 390e ja jäähdytysnesteen vaihto 120e ?

                            Comment

                            • Touniks
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 6684
                              • Muurame

                              Kysytääs vielä kerran jos löytyis joku joka tietää mittariston sielunelämästä...auto 01 316i

                              eli lämpömittari ei enää laskekkaan sinisen alarajaan vaan sinisen ylärajaan kun sammuttaa virrat, ja tietenkin lämpösenä viisari melkein punasella. Akun kengän kun käyttää irti niin palautuu normaaliksi mutta pikkuhiljaa alkaa viisari jäämään ylemmäs ja ylemmäs

                              Liekkö ihan mittarissa vika vai jossain muualla?
                              E30 cabriolet -92 M-Tech II
                              E46 sedan -01
                              Corolla

                              Comment

                              • sonikk
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 1664
                                • Kerava

                                Originally posted by SaGGaS View Post
                                Kävi toi auto huollossa laturin kärvähtämisen johdosta ja samalla meinasin että hoidetaan nyt sit samalla perus ölynvaihto ja jäähdytin nesteet ni tietää ainakin että ei pitäis talvella jähmettyä nesteet koneeseen..

                                Alkuperäis laturi olis maksanu kuulemma lähemmäs 750 kuntaas tarvike version sai alta 300 joten tyydyin halvempaan..

                                Noh huoltokesti päivän ei siinä, ihmetys oli kuitenkin melkoinen kun hintalapun sai käteen.. Remontin yhteishinta 950e ! Tästä summast uusi laturi + vaihtotyö kustansi 440e ja ja se oli arvattavissa. Miten on mahdollist että 330d bemarin öljynvaihto kustantaa 390e ja jäähdytysnesteen vaihto 120e ?
                                No oliko sitä laskua eritelty mitenkään? Ja oliko kyseessä tosiaan pelkkä öljynvaihto vai ihan määräaikaishuolto (insp 1 tai 2)? 6,5 litraa Longlife öljyä + suodatin tekee äkkiä 170€ korjaamolla ja siihen työt päälle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎