Onko kellään esiintynyt moista ongelmaa kun avaat ikkunan ja nostat sen takaisin ylös niin naksahtaa muutaman kerran monttuun ajaessa? Tuntuu ikään kuin ei asettuis täysin kohdalleen heti kerralla. Muistaakseni ongelmaa ei esiinny vänkärin puolen ikkunassa..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Temsku View PostOnko kellään esiintynyt moista ongelmaa kun avaat ikkunan ja nostat sen takaisin ylös niin naksahtaa muutaman kerran monttuun ajaessa? Tuntuu ikään kuin ei asettuis täysin kohdalleen heti kerralla. Muistaakseni ongelmaa ei esiinny vänkärin puolen ikkunassa..
Narisi ja rutisi, kun auto tuli ja rutisi myös, kun seuraava omistaja kävi koeajolenkillä.
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostVaimon edellisessä E46:ssa etuikkunat narisi aikalailla, kun ne veti alhaalta ylös. Etenkin apukuskin puoleinen lasi.
Narisi ja rutisi, kun auto tuli ja rutisi myös, kun seuraava omistaja kävi koeajolenkillä.BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
-
Mulla myös kolisee kuskin puoleinen lasi nostaessa ja laskiessa, mutta erityisesti ottaa päähän noi napsahtelut pienissäkin kuopissa, kun auto muuten on (vielä) täysin kolinaton. Täytyy varmaan tilailla uus nostinmekanismi, schmiedmannilta näköjään löytyy 59,43 e, mutta ilman moottoria. Näissä taitavat itse moottorit olla vahvoja, mutta toi mekanismi vaan poikii?E91 325d '07 M Sport
E46 320d '04
Alfa Romeo 75 '89
Ford Thunderbird '91
Mitsu Colt '86
MF 135
Saab 900 '95
Comment
-
-
Originally posted by eeneljäkutonen View PostMulla myös kolisee kuskin puoleinen lasi nostaessa ja laskiessa, mutta erityisesti ottaa päähän noi napsahtelut pienissäkin kuopissa, kun auto muuten on (vielä) täysin kolinaton. Täytyy varmaan tilailla uus nostinmekanismi, schmiedmannilta näköjään löytyy 59,43 e, mutta ilman moottoria. Näissä taitavat itse moottorit olla vahvoja, mutta toi mekanismi vaan poikii?
Samalla vaihdoin myös nuo rullat mihin vaijeri kiertyy. Loppui kaikki ylimääräiset äänet ja lasit toimii hyvin
Comment
-
-
Originally posted by eeneljäkutonen View PostMulla myös kolisee kuskin puoleinen lasi nostaessa ja laskiessa, mutta erityisesti ottaa päähän noi napsahtelut pienissäkin kuopissa, kun auto muuten on (vielä) täysin kolinaton. Täytyy varmaan tilailla uus nostinmekanismi, schmiedmannilta näköjään löytyy 59,43 e, mutta ilman moottoria. Näissä taitavat itse moottorit olla vahvoja, mutta toi mekanismi vaan poikii?
Ovipahvin kiinnikkeitä kannattaa ehkä muutama tilata varuiksi. Samoin nuo lasin kiinnikkeet eli 2 x pultti, 2 x mutteri ja 2 x muoviklipsu per lasi eli osat 2, 3 ja 4 täältä: KLIK.
Comment
-
-
Originally posted by Enliz View PostJarrulevyt pitäs jossain vaiheessa laittaa uusiks. Mietin et jos päivittäis suoraan 330 jarrut, mitä muutoksia vaatii jos laitan isommat levyt. :think
Nykyiset levyt:
286x22MM
276x19MM
Tulevat:
325x25MM
320x22MM325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82
Comment
-
-
Pieni lämpöongelma vaivaa 330i m54 mottia vm 2001. Eli kun on ollut esim 5tuntia ulkona auto ja käynnistää lämmöt nouseva vähän yli puolenvälin. Lämpimästä tallistani kun ajaa koneen kuumaksi ei näin yleensä tapahdu. Termari vaihdettu mutta vika ei korjaantunut. Nesteet ja öljyt pysyvät siellä missä pitääkin. Onko mahdollista että joku lämpöanturi vittuilee. Apua kaivataan.
-jupe-
Comment
-
-
Originally posted by sami_87_ View PostNyt olis vikaa, takalasin lämppärin ku laittaa päälle ni laturinvalo syttyy..? Silti jännite on 14,2 vaikka valo palaa... Ja valo sammuu ku ottaa takalasi lämppärin pois.. Mistähän vois vikaa ettii..? Ehdotuksia... E46 vm:00 330d touring
Comment
-
-
Originally posted by jupe_84 View PostPieni lämpöongelma vaivaa 330i m54 mottia vm 2001. Eli kun on ollut esim 5tuntia ulkona auto ja käynnistää lämmöt nouseva vähän yli puolenvälin. Lämpimästä tallistani kun ajaa koneen kuumaksi ei näin yleensä tapahdu. Termari vaihdettu mutta vika ei korjaantunut. Nesteet ja öljyt pysyvät siellä missä pitääkin. Onko mahdollista että joku lämpöanturi vittuilee. Apua kaivataan.
-jupe-
Se lämpömittari on suuntaa antava, kannattaa paremminkin salavalikosta tsiigailla mikä on oikea lämpötila anturin mukaan, tai INPAlla ajon aikana.
Lisäksi mittaristotesti kannattaa ajaa salavalikosta ja varmistaa että lämpömittarin neulamoottori menee koko liikeratansa läpi nikottelematta.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostEbaystä juuri tilasin koko hanttarin puolen liukumekanismin pl. moottori tarvikkeena ~42€ postikuluineen, taisi olla tämä: KLIK. Moottorit harvemmin kai poikii. Vaihto-ohje: KLIK.
Ovipahvin kiinnikkeitä kannattaa ehkä muutama tilata varuiksi. Samoin nuo lasin kiinnikkeet eli 2 x pultti, 2 x mutteri ja 2 x muoviklipsu per lasi eli osat 2, 3 ja 4 täältä: KLIK.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostOnko "vähän yli puolenvälin" kenties viisarinleveys yli klo 12 position? Se on hyväksyttävää. Jos neula nousee klo 13-14 asentoon on jo huolestuttavaa.
Se lämpömittari on suuntaa antava, kannattaa paremminkin salavalikosta tsiigailla mikä on oikea lämpötila anturin mukaan, tai INPAlla ajon aikana.
Lisäksi mittaristotesti kannattaa ajaa salavalikosta ja varmistaa että lämpömittarin neulamoottori menee koko liikeratansa läpi nikottelematta.
Comment
-
Comment