Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Temsku
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 59
    • Vaasa

    #76
    Onko kellään esiintynyt moista ongelmaa kun avaat ikkunan ja nostat sen takaisin ylös niin naksahtaa muutaman kerran monttuun ajaessa? Tuntuu ikään kuin ei asettuis täysin kohdalleen heti kerralla. Muistaakseni ongelmaa ei esiinny vänkärin puolen ikkunassa..
    BMW E46 318 vm. -99

    Comment

    • McBeast
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2007
      • 2998
      • Tallinn

      #77
      Originally posted by Temsku View Post
      Onko kellään esiintynyt moista ongelmaa kun avaat ikkunan ja nostat sen takaisin ylös niin naksahtaa muutaman kerran monttuun ajaessa? Tuntuu ikään kuin ei asettuis täysin kohdalleen heti kerralla. Muistaakseni ongelmaa ei esiinny vänkärin puolen ikkunassa..
      Vaimon edellisessä E46:ssa etuikkunat narisi aikalailla, kun ne veti alhaalta ylös. Etenkin apukuskin puoleinen lasi.

      Narisi ja rutisi, kun auto tuli ja rutisi myös, kun seuraava omistaja kävi koeajolenkillä.
      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

      Comment

      • Temsku
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 59
        • Vaasa

        #78
        Originally posted by McBeast View Post
        Vaimon edellisessä E46:ssa etuikkunat narisi aikalailla, kun ne veti alhaalta ylös. Etenkin apukuskin puoleinen lasi.

        Narisi ja rutisi, kun auto tuli ja rutisi myös, kun seuraava omistaja kävi koeajolenkillä.
        Varmaan mekanismin vaijerit tiensä päässä tai vastaavaa sillä itelläki naksuu myöskin laskiessa. Ei vaan oikeen tuo sitä laadun tunnelmaa ku laitat oven kiinni ikkunan ollessa auki ovi vaan rämähtää kiinni ja muutenki kaikki tommoset nitinät ja natinat joka helvetin kuopasta. Tosin ei 15v vanha auto uusikaan ole.
        BMW E46 318 vm. -99

        Comment

        • eeneljäkutonen
          Bimmer Rookie
          • Jul 2013
          • 36
          • Paimio

          #79
          Mulla myös kolisee kuskin puoleinen lasi nostaessa ja laskiessa, mutta erityisesti ottaa päähän noi napsahtelut pienissäkin kuopissa, kun auto muuten on (vielä) täysin kolinaton. Täytyy varmaan tilailla uus nostinmekanismi, schmiedmannilta näköjään löytyy 59,43 e, mutta ilman moottoria. Näissä taitavat itse moottorit olla vahvoja, mutta toi mekanismi vaan poikii?
          E91 325d '07 M Sport
          E46 320d '04
          Alfa Romeo 75 '89
          Ford Thunderbird '91
          Mitsu Colt '86
          MF 135
          Saab 900 '95

          Comment

          • emmiz
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 103
            • Rajamäki

            #80
            Originally posted by eeneljäkutonen View Post
            Mulla myös kolisee kuskin puoleinen lasi nostaessa ja laskiessa, mutta erityisesti ottaa päähän noi napsahtelut pienissäkin kuopissa, kun auto muuten on (vielä) täysin kolinaton. Täytyy varmaan tilailla uus nostinmekanismi, schmiedmannilta näköjään löytyy 59,43 e, mutta ilman moottoria. Näissä taitavat itse moottorit olla vahvoja, mutta toi mekanismi vaan poikii?
            Itsellä kun kolisi ja rutisi lasi nostoissa ja laskuissa, niin tilasin ebaystä uudet liukupalat kiskoihin: http://www.ebay.com/itm/BMW-E46-FENS...item20b08604d0

            Samalla vaihdoin myös nuo rullat mihin vaijeri kiertyy. Loppui kaikki ylimääräiset äänet ja lasit toimii hyvin

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #81
              Originally posted by eeneljäkutonen View Post
              Mulla myös kolisee kuskin puoleinen lasi nostaessa ja laskiessa, mutta erityisesti ottaa päähän noi napsahtelut pienissäkin kuopissa, kun auto muuten on (vielä) täysin kolinaton. Täytyy varmaan tilailla uus nostinmekanismi, schmiedmannilta näköjään löytyy 59,43 e, mutta ilman moottoria. Näissä taitavat itse moottorit olla vahvoja, mutta toi mekanismi vaan poikii?
              Ebaystä juuri tilasin koko hanttarin puolen liukumekanismin pl. moottori tarvikkeena ~42€ postikuluineen, taisi olla tämä: KLIK. Moottorit harvemmin kai poikii. Vaihto-ohje: KLIK.

              Ovipahvin kiinnikkeitä kannattaa ehkä muutama tilata varuiksi. Samoin nuo lasin kiinnikkeet eli 2 x pultti, 2 x mutteri ja 2 x muoviklipsu per lasi eli osat 2, 3 ja 4 täältä: KLIK.

              Comment

              • -Tk-
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 387
                • Jyväskylä

                #82
                Originally posted by Enliz View Post
                Jarrulevyt pitäs jossain vaiheessa laittaa uusiks. Mietin et jos päivittäis suoraan 330 jarrut, mitä muutoksia vaatii jos laitan isommat levyt. :think


                Nykyiset levyt:
                286x22MM
                276x19MM

                Tulevat:
                325x25MM
                320x22MM
                Yksi helpompi vaihtoehto on laittaa 328:n jarrulevyt joiden halkaisijat on 300mm ja 294mm. Tarvii vain vaihtaa jarrusatuloiden kannattimet (carrier).
                325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

                Comment

                • emmiz
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2009
                  • 103
                  • Rajamäki

                  #83
                  Miten tuosta prefacelift 320d:stä tippuis tankki sen verran alaspäin, että näkis kunnolla jarruputket? Sen keskipannan olen ottanut jo pois kuskin puolelta mutta ei paljoa auttanut..

                  Comment

                  • sami_87_
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 57
                    • hyvinkää/suomi

                    #84
                    Takalasinlämmitin päälle niin latausvalo syttyy..:/

                    Nyt olis vikaa, takalasin lämppärin ku laittaa päälle ni laturinvalo syttyy..? Silti jännite on 14,2 vaikka valo palaa... Ja valo sammuu ku ottaa takalasi lämppärin pois.. Mistähän vois vikaa ettii..? Ehdotuksia... E46 vm:00 330d touring

                    Comment

                    • jupe_84
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 242
                      • Joensuu

                      #85
                      Pieni lämpöongelma vaivaa 330i m54 mottia vm 2001. Eli kun on ollut esim 5tuntia ulkona auto ja käynnistää lämmöt nouseva vähän yli puolenvälin. Lämpimästä tallistani kun ajaa koneen kuumaksi ei näin yleensä tapahdu. Termari vaihdettu mutta vika ei korjaantunut. Nesteet ja öljyt pysyvät siellä missä pitääkin. Onko mahdollista että joku lämpöanturi vittuilee. Apua kaivataan.

                      -jupe-

                      Comment

                      • JNIJNI
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1480

                        #86
                        E46 316i 2004 100tkm. Vajaa vuosi sitten vaihdettiin uusi huohotinletku ja nyt äsken pukkasi uudestaan, kuten vuosi sitten, mustaa sauhua. Mitään muuta ei kuulemma ehditty vielä tutkia pimeässä. Sama vikako? Palmun allako näitä kuuluu säilyttää?
                        G21 LCI 330e xDrive 2022
                        E93 M3

                        Comment

                        • MR-
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2013
                          • 44
                          • Kuopio

                          #87
                          Originally posted by sami_87_ View Post
                          Nyt olis vikaa, takalasin lämppärin ku laittaa päälle ni laturinvalo syttyy..? Silti jännite on 14,2 vaikka valo palaa... Ja valo sammuu ku ottaa takalasi lämppärin pois.. Mistähän vois vikaa ettii..? Ehdotuksia... E46 vm:00 330d touring
                          Kato joutessas onko laturissa se ohut piuha kiinni tai liitin hapettunu. Itelläni oli sama vika kun piuha oli irti =) Sytytti ainoastaan sen merkkivalon silloin kun laitto takalasin lämmittimen päälle.

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #88
                            Originally posted by jupe_84 View Post
                            Pieni lämpöongelma vaivaa 330i m54 mottia vm 2001. Eli kun on ollut esim 5tuntia ulkona auto ja käynnistää lämmöt nouseva vähän yli puolenvälin. Lämpimästä tallistani kun ajaa koneen kuumaksi ei näin yleensä tapahdu. Termari vaihdettu mutta vika ei korjaantunut. Nesteet ja öljyt pysyvät siellä missä pitääkin. Onko mahdollista että joku lämpöanturi vittuilee. Apua kaivataan.

                            -jupe-
                            Onko "vähän yli puolenvälin" kenties viisarinleveys yli klo 12 position? Se on hyväksyttävää. Jos neula nousee klo 13-14 asentoon on jo huolestuttavaa.

                            Se lämpömittari on suuntaa antava, kannattaa paremminkin salavalikosta tsiigailla mikä on oikea lämpötila anturin mukaan, tai INPAlla ajon aikana.

                            Lisäksi mittaristotesti kannattaa ajaa salavalikosta ja varmistaa että lämpömittarin neulamoottori menee koko liikeratansa läpi nikottelematta.

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              #89
                              Originally posted by MNi View Post
                              Ebaystä juuri tilasin koko hanttarin puolen liukumekanismin pl. moottori tarvikkeena ~42€ postikuluineen, taisi olla tämä: KLIK. Moottorit harvemmin kai poikii. Vaihto-ohje: KLIK.

                              Ovipahvin kiinnikkeitä kannattaa ehkä muutama tilata varuiksi. Samoin nuo lasin kiinnikkeet eli 2 x pultti, 2 x mutteri ja 2 x muoviklipsu per lasi eli osat 2, 3 ja 4 täältä: KLIK.
                              Ko. vaihto-ohjeen mukaan meni mukavasti vaihto, kosteuseristeen irroittelu kysyy kyllä kärsivällisyyttä. Ebaysta hankittu tarvikeosa toimii kuten pitikin.

                              Comment

                              • jupe_84
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 242
                                • Joensuu

                                #90
                                Originally posted by MNi View Post
                                Onko "vähän yli puolenvälin" kenties viisarinleveys yli klo 12 position? Se on hyväksyttävää. Jos neula nousee klo 13-14 asentoon on jo huolestuttavaa.

                                Se lämpömittari on suuntaa antava, kannattaa paremminkin salavalikosta tsiigailla mikä on oikea lämpötila anturin mukaan, tai INPAlla ajon aikana.

                                Lisäksi mittaristotesti kannattaa ajaa salavalikosta ja varmistaa että lämpömittarin neulamoottori menee koko liikeratansa läpi nikottelematta.
                                Juurikin noin eli nousee suunnilleen tuon viisarin paksuuden verran yli puolenvälin. Pakkasien aikaan alkoi tuo mystinen touhu. Välillä tekee ja välillä ei.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎