330d -02 seissyt tallissa melkein 6kk, jossakin vaiheessa huomasin että akku oli tyhjänä, latasin akun täyteen ja käyttelin autoa jonkin aikaa eikä ongelmia. Taas kului muutama viikko aikaa ja täräytin auton tulille, latauksen merkkivalo palaa taulussa eikä lataa, todettu testi nro 9llä vai oliko se 19. Samalla huomasin että pdc on mykkänä takapäässä. Tuli vain mieleen että voisko olla joku sulake palanut latauksen yhteydessä? Pikainen silmämääräinen sulakkeiden tarkastelu näyttäis että kaikki on ok, onko muualla sulakkeita kuin hanskalokeron "katossa"? Laturi näyttäis olevan alkuperäinen, autolla ajettu 220tkm. :think
bmwfans näyttää sitten vähän hassusti, ite sain sen käsityksen että tomaatissa yks ja manuaalissa kaks. Perkele kun ei pysty autoa seisottamaan ilman kardaania oikein kuin max se 1 päivä.
Kyllä mulla ainakin on 2 kannatinta 100kw 320d:ssä, manuaaliaskilla. Smiidiltä löytyy taaimmainen kannatin ku ettii suoraan osanumerolla
Sähköikkunat? Auta käsin ylös asti tai pyydä kaveria avuksi.
Jos on sähköikkuna, todennäköisimmin nostimen toinen muovipidike särki, melkein vois puhua jo tyyppiviasta. Ehkäpä tuo muovinen pidike on suunniteltu särkymään jos ikkuna jää kiinni.
Vaijerihan siellä oli poikki.Saako noita pelkkiä vaijereita suomesta? ebayssä näytti olevan ainakin..
Ja joo sähkölasit
BMW 325 sedan vm 2005
ex-BMW 330i touring vm.2002 ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau
Moi olen ajatellut hankkia jonkin sortin rst takavaimentimen 330coupeen. Minkä olisi hyvä kohtuuhintainen ja hyvin paikoilleen istuva setti?
Äänet ei saisi hirmuisen kovaksi mennä mutta kierroksilla saisi kuulua sopivat sävelet
Onko kukaan ratkaissut ongelmaa muuten tuohon E46:sen bensamittari ongelmaan. Veljen autossa kun tuo hourii omiaan ja range myös ei pidä paikkaansa. Vikakoodit on luettu ja viaksi antoi tank sensor 1. Tuo on vaihdettu ja vika ei korjaantunut. Auto kävi paikallisessa merkkiliikkeessä ja samaa se vieläkin vikakoodeissa valittaa. Merkkiliike oli tullut siihen tulokseen että vika on mittaristossa mutta eivät oleet ihan täysin varmoja asiasta
Mittaristo testi on tehty ja kaikki viisarit toimii ihan kuin pitääkin.
Bensa pumppu on myös uusi. Jos jollakin on jotain vinkkejä mitä tuolle tehdä niitä otetaan vastaan auto on 2004 330i
Kaverin 320D:stä kajahti melko varmasti suutin. Tutkaistiin asiaa inpalla ja yhden syl korjausarvo oli melkein 6. Tämä tuli täysin yllättäen kesken ajon ja "vika" lähtee pois kun auton sammuttaa, odottaa jonkusen tovin ja starttaa uudestaan. Tietty huonokäyntisyys tulee takaisin hetken kuluttua.
Nyt sitten se omituinen juttu:
-Ei vikakoodeja moottorinohjaukselta.
-Starttaus on nopea ja kone lähtee hyvin käyntiin.
-Vedot tallella
-Suuttimien paluuvuodot mitattiin noin viikko sitten. Kaikkien suuttimien mittaustulokset alittivat toleranssit (~15ml/2min). Samalla kerralla tutkaistiin korjausarvot: toleranssissa kaikki.
Koiteltiin heilutella suuttimien johtoja moottorin ollessa käynnissä tuloksetta. Huomenna tutkaistaan paluuvuodot vielä uudemman kerran ja ollaan sitten viisaampia.
Any ideas?
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Meneekö sporttipenkki suoraan lättänän tilalle? Onko samanlaiset liittimet sun muut. Mites bagin tunnistimet ja mahdolliset lämmitykset ja sähkösäädöt? Pelkästään kuskin puolelle ajattelin laittaa jos saan jostain.
Tähän kaipaisin vielä vastausta. Ilmeisesti ainakin fyysiset kiinnikkeet on samanlaiset kaikissa E46 malleissa?
Lisäksi kysyisin, että täytyykö akun napoja irroittaa penkkiä vaihtaessa bagin systeemien tms. takia?
Tähän kaipaisin vielä vastausta. Ilmeisesti ainakin fyysiset kiinnikkeet on samanlaiset kaikissa E46 malleissa?
Lisäksi kysyisin, että täytyykö akun napoja irroittaa penkkiä vaihtaessa bagin systeemien tms. takia?
Akun navat kannattaa irroittaa aina kuin airbag järjestelmää sörkkii.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Vaijerihan siellä oli poikki.Saako noita pelkkiä vaijereita suomesta? ebayssä näytti olevan ainakin..
Ja joo sähkölasit
Ei tietääkseni suomesta.
Liki täydellinen korjaussarjan saa ebay.de:stä hakusanoilla BMW E46 fensterheber reparatursatz. Löytyy pelkkiä muovipidikkeitä tai sitten sellainen jossa on vaijeri ja pylpyrät mukana. Täydellisempikin sarja maksaa ~20€ + posti. Tällöin nostinmekanismiin pitää vaihtaa nuo osat.
Täydellinen lasinnostimen mekanismi ilman sähkömoottoria on ~32€ + posti ebaystä hakusanoilla BMW E46 ELEKTRISCHER FENSTERHEBER KOMPLETT VORNE RECHTS (oikea etuovi): KLIK. Omani tilasin juuri tuolta autoteile-okzam -myyjältä.
Sähkömoottorissa vika on käsittääkseni äärimmäisen harvoin, kenties nostomekanismi on suunniteltu niin että säästää kallimpaa moottoria.
Vaihtoa varten lienee syytä hankkia myös ovipahvien muoviklipsuja, niitä on kahta pituutta, tarve yhteen oveen:
6 x Clip with seal ring NATUR 51418224768
4 x Clip with seal ring GRAU 51418224781
Huomaa että klipsuissa on kosteuseristeeksi pehmetä O-renkaat jotka vanhoista klipsuista yleensä jäävät oveen kiinni, on siis hyvä vaihtaa kaikki. Eivät maksa edes mitään vaikka hakisi marmorilta.
Lasin kiinnikeosat mahdollisesti, näistä menee kierteet helposti, tarve yhteen oveen:
2 x Hex bolt 07147154229
2 x Clip 51338218383
2 x Bush 51338242760
Kosteussulun kanssa on syytä olla varovainen irrottaessa tai hankkia uusi + butyylinauhaa 5m: 81-22-9-407-639.
Kun olet vaihtanut, ennen kosteussulun kiinitystä kokeile nostimen toiminta. Akun takaisin kytkemisen jälkeen vaatii lasin noston ylös, alas ja taas ylös auton ollessa käynnissä. Sammutuksen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen comfort close toimii taas.
Korjausohjeita KLIK tai KLIK. Lisänootteja hommaan: KLIK. Tein itse tuon ensimmäisen linkin mukaan. Tarvitset listojen ja kosteussulun irroittamiseen esim. Bilteman muovisen purkusarjan 19514, 7€. Maalattua metallia vasten vain muovityökaluja...
Edit: kun se on kuskin ovi, säästä purkutyötä, helpota talviautoilua ja vaihda sisäpuolen avauskahvan vaijeri samalla:
Onko kukaan ratkaissut ongelmaa muuten tuohon E46:sen bensamittari ongelmaan. Veljen autossa kun tuo hourii omiaan ja range myös ei pidä paikkaansa. Vikakoodit on luettu ja viaksi antoi tank sensor 1. Tuo on vaihdettu ja vika ei korjaantunut. Auto kävi paikallisessa merkkiliikkeessä ja samaa se vieläkin vikakoodeissa valittaa. Merkkiliike oli tullut siihen tulokseen että vika on mittaristossa mutta eivät oleet ihan täysin varmoja asiasta
Mittaristo testi on tehty ja kaikki viisarit toimii ihan kuin pitääkin.
Bensa pumppu on myös uusi. Jos jollakin on jotain vinkkejä mitä tuolle tehdä niitä otetaan vastaan auto on 2004 330i
Itselläkin oli samaa vikaa puoli vuotta sitten. Korjaantui itsellään ja sen jälkeen ei ole ongelmaa ilmennyt. Tiedä sitten missä vika oli. Liittimet käytiin läpi ja putsattiin ja mitattiin ja kaikki oli ok. Yhtäkkia alkoi kesken ajon toimimaan.
Edit: kannattaa salavalikosta katsoa mitä se tankin anturi näyttää litroina. Itsellä vasen anturi näytti nollaa ja täydellä tankilla jotain 1.5 litraa. Salavalikosta kohta 6
Yes, Money can't buy happiness,
But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.
Comment