Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Tai kysytään näin, auto rupes oireilemaan kun tankki on nyt puolessa välissä. Lähtee VÄLILLÄ pitkän startin jälkeen vasta käymään ja välillä normaalisti. Toisen puolen tankissa 30 ja toisen puolen 6 litraa löpöä. Railipaine pysyy pyydetyssä kyllä. Jos railipaine ei pysyis niin eikö se silloin siirtopumppu olis?

    edittiä;

    lähdin hakemaan polttoainetta 12km päästä, yhdessä alamäessä tauluun läpsähti tuo hehkun ja dde valo ja auto meni limp modeen. Kaikki tehot hävisi mutta pääsin tankille asti ja ajelin limp modessa kotia takas 12km kun en uskaltanut sammuttaa. Kotipihassa sammutin ja uudelleen käyntiin normaalisti. Jos auton heti starttaa uudelleen kun on sammuttanut niin lähtee normaalisti mutta jos antaa olla pari minuuttia esim niin starttauttaa sen 5-10sek ennenku lähtee. Startti pyörii hyvin ja yhdessä vaiheessa vaan lähtee käyntiin sit.
    Last edited by jukkae; 22-01-2014, 19:25.

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Raildruck plausibilitaet mengengeregelt maxpos on toinen koodi

      ja toinen

      raildruckueberwachung start

      perkele.

      Siirtopumppu kuskin penkin alla pyörii todella vaisunlaisesti kun kääntää virrat päälle, sammuu noin 10 sek kuluttua virtojen laitosta. Paineet sillon jotain 3-4bar kun pyydetty 150bar. Mutta eihän siirtopumppu tuollaisiin paineisiin pysty vaan korkeapainepumppu? Heti kun auto lähtee käyntiin niin paineet nousee pyydettyyn.

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        Originally posted by jukkae View Post
        Tuon lontoon topikin kun ajatuksella luki läpi niin nuolet osoittaa myös mihin vastapuolelle laipan pultit tulee
        Mitäs muuta ne osoittaa?
        Olli.

        Comment

        • Ovaali
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 242
          • Ylivieska

          Originally posted by Soininen View Post
          Lueskelin tuossa jo tovin foorumia tästä m57:n huonosta lämpeämisestä... no tuloksen että päätermari paskana tai egr termari. Itsellä ei satu olemaan egr termaria ja päätermari eilen vaihdettu eikä nosta lämpöjä siltikään kaupunki ajossa ja pakkasta tänään -18'c

          Termarin vaihdolla huomasin sen eron että lämmöt nousee vähän sukkelammin siihen ensimmäiseen valkoiseen viivaan mutta ei pirullakaan yli. Matkassakin pitää ajella jokutovi ennen kun nousee normaaliin mutta heti kun pysähdyt parkkiin oikein silmissä näkee kun hilaa itsensä takasin sinne ekan valkoisen viivan kohdalle.

          Autosta on egr otettu pois käytöstä. Tästä sen en luulisi olevan kiinni koska esim edellisessä e39:ssä samalla moottorilla toimi oikein hyvin kovillakin pakkasilla kaupunki ajossa vaikka olikin egr otettu käytöstä pois.

          Joten mitähän tälle viritykselle keksisi seuraavaksi vai odottelenko taas niitä -5'c pakkasia
          Isot pojat tais jossain puhua että kaikissa ei olis sitä egr jäähdytintä/termaria ollenkaan. Siksi ei ois vaikuttanu tuossa e39:ssä?

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            Originally posted by jukkae View Post
            Jos auton heti starttaa uudelleen kun on sammuttanut niin lähtee normaalisti mutta jos antaa olla pari minuuttia esim niin starttauttaa sen 5-10sek ennenku lähtee. Startti pyörii hyvin ja yhdessä vaiheessa vaan lähtee käyntiin sit.
            Mittaa suuttimien ohivuoto.

            Voit myös katsoa suuttimien korjausarvot.
            Olli.

            Comment

            • urria
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 223
              • Lohja

              Originally posted by urria View Post
              Käykö e46 compactin etupenkit e46 coupeen?
              Tästä tietoa?
              E46 323Ci -99

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                Originally posted by Rocla View Post
                Mittaa suuttimien ohivuoto.

                Voit myös katsoa suuttimien korjausarvot.
                En jaksa uskoa suuttimiin, alle 3kk vanhat kaikki neljä. Kaikissa samansuuruset korjausarvot.

                Paljoko tuon siirtopumpun pitäisi kehittää painetta? Kun siirtopumppu lakkaa surisemasta virrat päällä niin takaa kuuluu luplutus tai poreilu..

                Comment

                • waudeville
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 2089
                  • Nokia

                  Tällainen viesti oli heitetty Häme-osastolle ja kysyy e46 ovien lukoista

                  e34 540ia -94 Batmobile
                  candy-king

                  ex: e32 735i -89
                  e34 525i -89

                  Comment

                  • Soininen
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 1295
                    • Kajaani

                    Originally posted by Ovaali View Post
                    Isot pojat tais jossain puhua että kaikissa ei olis sitä egr jäähdytintä/termaria ollenkaan. Siksi ei ois vaikuttanu tuossa e39:ssä?
                    Niin ja ei sitä ole tuossa minun e46:ssa! Joten mikäs hitto siinä sitten on kun ei lämpiä. Ei kait se perkele voi olla tuo tarvike termari niin jumalattoman paska että sillä voisi heittää kuikkaa... no ei kai se auta muuta kun mennä marmorilta hakemaan uusi ja viedä takaisin toi tarvike sonta... onneksi on tuttu myyjä niin saattaa saada jopa rahansa takasin
                    E28 "525i" M52 -84
                    F11 520d xDrive -16

                    Comment

                    • jupe_84
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 242
                      • Joensuu

                      Originally posted by Soininen View Post
                      Niin ja ei sitä ole tuossa minun e46:ssa! Joten mikäs hitto siinä sitten on kun ei lämpiä. Ei kait se perkele voi olla tuo tarvike termari niin jumalattoman paska että sillä voisi heittää kuikkaa... no ei kai se auta muuta kun mennä marmorilta hakemaan uusi ja viedä takaisin toi tarvike sonta... onneksi on tuttu myyjä niin saattaa saada jopa rahansa takasin
                      Ostin itse tarvikkeena behr merkkisen termarin se on toiminut hyvin.

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        Kellään mietteitä tuohon mun ongelmaan? Pitäs töihin ajella niin tietäis osia tilata. Ratkaisijalle korvaus.

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7041
                          • Forssa

                          Originally posted by jukkae View Post
                          Kellään mietteitä tuohon mun ongelmaan? Pitäs töihin ajella niin tietäis osia tilata. Ratkaisijalle korvaus.
                          Milloin auto valmistettu? Ei käyttöönotto vaan valmistettu. Esim vin numero kertoo asian.
                          Last edited by |foder|; 23-01-2014, 13:14.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            04/2002.

                            Itse alan kallistua tuohon tankin pumppuun, pitää tänään avata penkit ja mittailla virrankulutusta että miten käyttäytyy. Jos tuo ei sitten syötä siirtopumppua tarpeeks... siirtopumppu kumminkin käy..

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7041
                              • Forssa

                              Originally posted by jukkae View Post
                              04/2002.

                              Itse alan kallistua tuohon tankin pumppuun, pitää tänään avata penkit ja mittailla virrankulutusta että miten käyttäytyy. Jos tuo ei sitten syötä siirtopumppua tarpeeks... siirtopumppu kumminkin käy..
                              Sitten en lähde edes ehdottelemaan tyhmiä...
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • jukkae
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3506
                                • 70800

                                Vika luultavasti selvitetty. Autossa kun painasi tyhjäkäynnillä kierrokset ylös niin välillä hyyty siihen 4000rpm ja rupes käymään oudosti. Nyt sain sen käymään niin kauan oudosti että inpasta kerkis lukea sylinterien kohdalta arvoja, ykköspytyn suutin paskana kun korjausarvo menee sinne 5.2 noin. Eli Rocla arvas sittenkin oikeaan, kumma että se ei anna missään muussa vaiheessa nuita korjausarvoja nuin ylös.

                                Eikä tähän mitään suuttimia ole vaihdettu kuin yksi kappale. Myyjä kusetti ihan silmään, kuitti mikä on niin on vaan arviolasku. Remontoitu vaan korkeapainepumppu ja yksi suutin.
                                Last edited by jukkae; 23-01-2014, 16:03.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎