Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Voi ny saatana.

    Onko virtalukonpohja syyllinen tähän ongelmaan?

    Elikkä auto tekee sitä että kylmänä kun yrittää startata niin auto ei heti reagoi virtaavaimen kääntöön vaan rupeaa starttaamaan noin about sekunnin päästä kun avaimen on vääntänyt ääriasentoon. Lämpimänä tätä oiretta ei tunnu esiintyvän..

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Originally posted by jukkae View Post

      lähdin hakemaan polttoainetta 12km päästä, yhdessä alamäessä tauluun läpsähti tuo hehkun ja dde valo ja auto meni limp modeen. Kaikki tehot hävisi mutta pääsin tankille asti ja ajelin limp modessa kotia takas 12km kun en uskaltanut sammuttaa. Kotipihassa sammutin ja uudelleen käyntiin normaalisti.
      Originally posted by jukkae View Post
      Raildruck plausibilitaet mengengeregelt maxpos on toinen koodi

      ja toinen

      raildruckueberwachung start

      Eli pystyykö nuo koodit tulemaan joko tankin pumpun tai siirtopumpun viasta kun nuo koodit ilmenee tuon limp moden tultua päälle. Tankki noin puolivälissä silloin.

      Piti kirjottaa edelliseen tämä jo mut en osannu perskales.

      Comment

      • e46miäs
        Bimmer Rookie
        • Aug 2013
        • 41
        • kuopio

        Moro mulla on tämmönen 127tkm ajettu 320i e46, mittariin tulee käynnistäessä et seuraavaan huoltoon 50km, mitähän tähän määräaikaishuoltoon sisältyy ja mitä se suunnilleen maksaa?
        E39 520iA

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          Originally posted by stts View Post
          Millainen työ (tuntiarvio?) noiden vetarien stefojen vaihto on osaavan pajan toimesta? Täytyykö vetarit irroittaa myös ulommista navoistaan renkaiden päässä (jarrulevyt ja kaikki?) tai täytyykö perää irroittaa kardaanista ja apurungosta jotta homma onnisuu? Itse osathan ei pitäisi kalliita olla.

          Paskamaista, sillä n. 10tkm sitten auton takapäästä vaihdatin melkeistä kaikki puslat, kumit jne., mutta silloin kun ei esiintynyt orastavaa falskausta perän öljyissä...
          Ei vissiin tarvitse ottaa navoista irti, vasenta kylkeä varten pakoputki pitänee laskea pois ja takapään kallistuksenvakaaja pitää irroittaa: KLIK.

          DIY:tä KLIK ja KLIK.

          Comment

          • riuska
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1160
            • Lahti

            Originally posted by e46miäs View Post
            Moro mulla on tämmönen 127tkm ajettu 320i e46, mittariin tulee käynnistäessä et seuraavaan huoltoon 50km, mitähän tähän määräaikaishuoltoon sisältyy ja mitä se suunnilleen maksaa?
            Tosta jotain hyötyä



            Mutta pelkkä Oilservice taitaa olla vastassa. Näkee mittaristosta.
            F30 320d
            F30 320i
            E46 320i
            E36 325i
            E30 316

            Comment

            • Koo_
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 320
              • Suomi

              Mitäs ~140tkm huollossa tehään? Mittarilukema 134tkm ja näyttää että huoltoon vajaa 4 tonnia. "Iso" huolto tehty 20-30tkm sitten entisen omistajan toimesta (kuitit löytyy jostain laatikon perältä makso muistaakseni 600-800?)
              e46 mallia 323 jos sillä jotain vaikutusta on:think

              E: Oho, just kysytty samaa, eipä tullu selattua ollenkaan vaan avattua topic ja kirjotettua kysymystä Miten näkee mittaristosta?
              Last edited by Koo_; 27-01-2014, 23:23.

              Comment

              • ollime
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 63
                • Lapinlahti

                Nyt saisi haukkua ja kehua E46-korisia dieseleitä oikein olan takaa. Olen harkinnut vaihtaa sellaiseen (tai erittäin halpaan E9x taivähän ajettuun E39:n). Ainakin vielä, kun ei ole haukkunut kukaan minulle vioista/huonoista ominaisuuksista. Haluaisin tietoa taloudellisuudesta, tyyppiongelmista, korien ruostekestävyydestä etc... Tässä vaiheessa vielä sellainen kysymys, että onko joku tietty vm tjtn, joissa on se 6-lovinen manuaali? Vikoja k.o. vaihteistossa...?

                Ja niille jotka autoansa yrittävät myydä minulle, niin: ilmastointi ja vakionopeudensäädin pakollisia. Mielellään manuaali-vaihteisto. Ei mitään Ûber-tuning vehkeitä. Ruosteeton (tai ainakin näkyviltä osin). Näillä kriteereillä jos löytyy myytävää inhimilliseen hintaan, niin saapi tarjota.

                Comment

                • Koo_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 320
                  • Suomi

                  Pahimpia ruostepaikkoja taitaa olla kaaret, ovien alareunat ja varsinkin takakontti. Itellä kuitenkin hyvin pysynyt ruosteettomana vaikka autolla ikää jo 16vuotta josta lähemmäs 10v Suomen loskapaskassa.Tyyppivikoja löytyy googlella varmaan iso lista. Itelle kohdalle osunut ainoa tyyppiviaksi luettava lienee jäähdytysnestesäiliön hajoaminen joka aiheutuu kun painekorkki tukkeutuu -> syntyy painetta.

                  Vaihteistosta ei itellä ainakaan mitään valittamista ole, manuaali siis. Mitä nyt ykköseltä kakkoselle vaihto välillä "nykäsee" vähän joka käsittääkseni kanssa ihan tyypillistä tolle lootalle.

                  Diisselin kulutuksesta en osaa mitään sanoa kun itellä kutoskoneinen bensa. Se nyt ei ainakaan mikään taloudellisin ole bensankulutukseltaan
                  Last edited by Koo_; 28-01-2014, 13:55.

                  Comment

                  • janne30
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 2198
                    • Vantaa

                    Ruostepaikat edellisessä postauksessa..

                    Tekniikka/Voimansiirto: Kardaanin osat, kaksoismassavauhtipyörä, kytkin, turbo.. noi nyt on kaikki kuluvia osia. Mutta kalliita on remontit.
                    Henkilökohtaisesti suosin todellakin manuaalia, kuullut paljon huonoa tosta GM :n automaatista..

                    Halpa auto veroineen ja kulutuksineen, itellä keskikulutus 320d :ssä jotain 5.5 - 6.0 litran hujakoilla. Motaria menee 4.4 L / 100km. Ei mielestäni paha kymmenen vuotta vanhalle autolle.

                    EDIT: 6-lovinen tais tulla loppuvuodesta 2003?
                    Last edited by janne30; 28-01-2014, 16:08.
                    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                    1 x F20
                    3 x E30
                    2 x E36
                    5 x E46
                    3 x E9X

                    Comment

                    • jukkae
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3506
                      • 70800

                      Eipä ollu suutinvika ei.

                      Kylmänä ja puolilämpimänä ei kärsi kierroksia nostaa sinne lähelle 4krpm tai käynti menee ihan olemattomaks, rynkyttää. Kuumana ei niin paha. Tämä siis ainoastaan paikallaan ollessa. Huomasin että kun vika iski päälle niin jostain ahtimen seutuvilta nousi savua. Voiko ahtovuoto aiheuttaa tuollasta? Käynti normalisoituu aina jonkun ajan päästä vian ilmettyä ihan itsestään.

                      320d m47n

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        Mennee ihan yksinpuheluks. Tulin tuossa saunassa istuessani ajatelleeksi että turbohan se siellä luultavasti sökönä on, eikös tässä juuttuvasiipinen ole? Autossa on pintakaasulla ajaessa vedon raja jotenkin outo, kaasun ku laittaa tiettyyn kohtaan että auto kiihtyy hissukseen niin yhdessä kohta ottaa ns. tehopiikin vaikka kaasu on samassa kohtaa. Tämä piikki on siis huomattava. Kylmänä myös turbo viheltää rajusti, tuntuu että vihellys tulee eniten pakoputken kautta. Tai sitten siellä on joku alipaineohjaus paskana tms.

                        Comment

                        • Eepo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 5388
                          • Tampere

                          mimmosia noi 00--> 320D on automaattina? vai onko varmempi ostaa manuaali
                          -Harley Davidson Sportster - 89-
                          -Harley Davidson softail -89-
                          -Suzuki PV50 -86-

                          Comment

                          • ollime
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2013
                            • 63
                            • Lapinlahti

                            Originally posted by janne30 View Post
                            Ruostepaikat edellisessä postauksessa..

                            Tekniikka/Voimansiirto: Kardaanin osat, kaksoismassavauhtipyörä, kytkin, turbo.. noi nyt on kaikki kuluvia osia. Mutta kalliita on remontit.
                            Henkilökohtaisesti suosin todellakin manuaalia, kuullut paljon huonoa tosta GM :n automaatista..

                            Halpa auto veroineen ja kulutuksineen, itellä keskikulutus 320d :ssä jotain 5.5 - 6.0 litran hujakoilla. Motaria menee 4.4 L / 100km. Ei mielestäni paha kymmenen vuotta vanhalle autolle.

                            EDIT: 6-lovinen tais tulla loppuvuodesta 2003?
                            GM:n automaatti...? Nyt kyllä nousi näppylöitä pintaan oikein puistatuksen kera.... Nimittäin kokemus yhdestä Opelin Active Select A6:sta löytyy.
                            Mites noita 6-lovisia manuaaleja, onko aiemmissa kuin 2003? Entä E39 tai E9X? Onko noi turbot yhtä heikkoja kuin tietyissä VAG:n 2-litraisissa dieseleissä? Entä vauhtipyörä, onko vaihteistosta riippumatta heikko? Millä kilometreillä alkaa olla turbo/vauhtipyörä tiensä päässä? Onko näissä ketjukoneet?

                            Comment

                            • pouri
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 370
                              • 06 area

                              Ei ainakaan 12/02 rakennetussa E46 320d mallissa ole kuin 5-vaihdetta. 388tkm mittarissa ja alkuperäiset turbo ja vauhtis ja hyvin huilaa, ei ongelmia. On ketjukone.
                              Last edited by pouri; 28-01-2014, 23:57.
                              Diesel, fuel of satin man

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by Koo_ View Post
                                Pahimpia ruostepaikkoja taitaa olla kaaret, ovien alareunat ja varsinkin takakontti. Itellä kuitenkin hyvin pysynyt ruosteettomana vaikka autolla ikää jo 16vuotta josta lähemmäs 10v Suomen loskapaskassa.Tyyppivikoja löytyy googlella varmaan iso lista. Itelle kohdalle osunut ainoa tyyppiviaksi luettava lienee jäähdytysnestesäiliön hajoaminen joka aiheutuu kun painekorkki tukkeutuu -> syntyy painetta.

                                Vaihteistosta ei itellä ainakaan mitään valittamista ole, manuaali siis. Mitä nyt ykköseltä kakkoselle vaihto välillä "nykäsee" vähän joka käsittääkseni kanssa ihan tyypillistä tolle lootalle.

                                Diisselin kulutuksesta en osaa mitään sanoa kun itellä kutoskoneinen bensa. Se nyt ei ainakaan mikään taloudellisin ole bensankulutukseltaan
                                Paisarin korkki on syytä vaikka viiden vuoden välein, siinä on ylipaineelle varoventtiili joka kovettuu ajan myötä.

                                Termostaattien ollessa kunnossa lämpöjen tulee nousta vartissa lämpömittarin klo 12 asentoon ja pysyä siinä. Viallinen termostaatti ja kylmänä käyvä kone syö mm. akun vaihtokuntoon.

                                Takakontin johtosarja korkkaa kumisuojan sisältä --> vaihdetaan silikonijohtimisiin. Monessa sedan E46:ssä näkee että takakontin valot ja rekkarin valot eivät toimi.

                                Ylimääräisiä vikakoodeja ei saisi olla. Kauko-ohjauksen toimimattomuus viittaa vialliseen korimoduliin.

                                Kesärenkaat tulisi olla tasaisesti kuluneet muutoin kulmissa on varmasti häikkää.

                                Jarrut tulee puhdistaa parin vuoden välein, muuten alkavat ravistaa --> alustan osia vaihtoon. Jarrut ovat kuintekin syyllisiä, eivät puslat tai muut.

                                Suuttimien korjausarvot olisi hyvä tarkistaa, vuotava suutin on suht' arvokas.

                                Savutus täyskaasukiihdytyksellä ei välttämättä tarkoita että turbo olisi menossa. Epäilys ensin tukkeutuneeseen huoparullaversion kampikammion suotimeen. Vortex-version saa samalla hinnalla.

                                Majoneesi öljykorkissa kylmillä keleillä ei tarkoita kansipahvin korkkaamista, niitä menee M57 tai M57N:ssä harvoin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎