Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • riippis
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 200
    • Laukaa

    Originally posted by janne30 View Post
    Kiitos vinkeistä, uusitko ite samalla pultin? Schmiedmannilla noita ei näköjään oo varastossa, täytyy soitella marmoritiskille.. Samalla kannattaa varmaan vaihtaa hihnankiristin ja hihna :think
    Empäs nyt muista varmaksi laitoinko, mielestäni en. Kl-varaosilla taisi maksaa jotain 220e. Motonetistä ~170e, mutta ei ole hyllytuote. Juu hihnat tuli uusittua ja kiristimet. Sitä ei kannata väkisin yrittää pyörittää. Lähtee helposti kun on saanut lämpöä tarpeeksi.
    E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      Tämmösellä ku lukittee sen niin lähtee kyllä lämmittämättäki auki ku tarpeeksi lujat työkalut.



      Tässä vielä mitat jos haluat askarella tuon

      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • janne30
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 2198
        • Vantaa

        Originally posted by riippis View Post
        Vaihdoin itselleni tuon hihnapyörän jokusen aikaa sitten. Lämmität sitä pulttia helvetisti ja sitten vielä vähän lisää. Jos omistat pulttipyssyn, (saa olla järeä) sillä sitten pyöräytät irti. Melko simppeliä, lämmitys on avain tähän remppaan!
        Mites muuten kiristit pultin ilman lukitustyökalua? vaihdetta vasten vai?? :think
        G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
        E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


        1 x F20
        3 x E30
        2 x E36
        5 x E46
        3 x E9X

        Comment

        • Temsku
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 59
          • Vaasa

          Kävi ilmi, että taitaa auto vuotaa öljyä kampiakselin stefasta. Onko tuo ihan simppeli homma tehä, eli kiilapyörä irti vaan ja kaivaa stefan ulos ja työntää uuden sisään?
          BMW E46 318 vm. -99

          Comment

          • huppu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 423
            • Rovaniemi

            Originally posted by Temsku View Post
            Kävi ilmi, että taitaa auto vuotaa öljyä kampiakselin stefasta. Onko tuo ihan simppeli homma tehä, eli kiilapyörä irti vaan ja kaivaa stefan ulos ja työntää uuden sisään?
            Ainaki ykkösessä pitää ottaa vaihdelaatikko irti ennen ku voi vaihtaa voiko sitten olla eri systeemi kolmosessa, en tiiä...muuten olis jo vaihdattanu jos olis nopeampi vaihtaa....
            Last edited by huppu; 03-02-2014, 20:29. Reason: korjaus
            BMW E46 318d 10/04

            Comment

            • jukkae
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3506
              • 70800

              Originally posted by huppu View Post
              Ainaki ykkösessä pitää ottaa vaihdelaatikko irti ennen ku voi vaihtaa voiko sitten olla eri systeemi kolmosessa, en tiiä...muuten olis jo vaihdattanu jos olis nopeampi vaihtaa....
              Puhutte hitusen eri osasta

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                Originally posted by Temsku View Post
                Kävi ilmi, että taitaa auto vuotaa öljyä kampiakselin stefasta. Onko tuo ihan simppeli homma tehä, eli kiilapyörä irti vaan ja kaivaa stefan ulos ja työntää uuden sisään?
                Kummalta puolelta vuotaa? Vanhassa e46 :ssa vuoti vaihdelaatikkoon ja kytkinkopan pohjalla oli kolme senttiä öljyä, kytkin ja kaksoismassa vaihtoon.

                Jos koneen etuosasta niin melkonen homma irroittaa se hihnapyörä ainakin diiselissä. Jonkunlaisen lukitustyökalun tarvitsisin, mulla saman hihnapyörän irroitus edessä kun meni paskaksi.

                Itse en uskalla kampiakselia vasten pulttipyssyllä paukuttaa niiku riippis, pelkään että jakopää hyppää
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                • riippis
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 200
                  • Laukaa

                  Originally posted by janne30 View Post
                  Kummalta puolelta vuotaa? Vanhassa e46 :ssa vuoti vaihdelaatikkoon ja kytkinkopan pohjalla oli kolme senttiä öljyä, kytkin ja kaksoismassa vaihtoon.

                  Jos koneen etuosasta niin melkonen homma irroittaa se hihnapyörä ainakin diiselissä. Jonkunlaisen lukitustyökalun tarvitsisin, mulla saman hihnapyörän irroitus edessä kun meni paskaksi.

                  Itse en uskalla kampiakselia vasten pulttipyssyllä paukuttaa niiku riippis, pelkään että jakopää hyppää
                  Aikoinaan e36 vaihdoin tuon stefan samalla konstin. Jos siis vuotaa etupuolelta. Takapuolelta jos, niin saakin sitten varautua isompaan remppaan. Kaveri painamaan jarrua ja vaihde silmässä. Ei pitäisi jakopää hyppiä.
                  Last edited by riippis; 03-02-2014, 21:46.
                  E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

                  Comment

                  • abject
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 378
                    • Vähäkyrö

                    Originally posted by riippis View Post
                    Aikoinaan e36 vaihdoin tuon stefan samalla konstin. Jos siis vuotaa etupuolelta. Takapuolelta jos, niin saakin sitten varautua isompaan remppaan. Kaveri painamaan jarrua ja vaihde silmässä. Ei pitäisi jakopää hyppiä.
                    Kuin myös pulttipyssyllä tuli vaihdettua se hihnapyörä. Ei jako hypänny, enkä osannu sellasta edes pelätä. Onneksi.

                    Mitäs tehtävissä apukuskin ovenlukolle, kun se ei mee edes painamalla enää lukkoon. Alkutalvi meni kankeasti, eli kylmällä ilmalla joutui ovet laittamaan lukkoon/avaamaan pariinkin otteeseen että kartturi pääsi kyytiin. Nyt ei tosiaan mee ees käsin painamalla lukkoon. Jollakulla vastaavia kokemuksia? Mikä auttais, uus lukkosysteemikö ainut vaihtoehto - actuaattoriksiko ne sitä ameriikois kutsuu.
                    Last edited by abject; 04-02-2014, 16:16.
                    F11 525dx M-Sport ’14
                    w123 240D Lang MR '81

                    Comment

                    • GSD
                      Newbiemmer
                      • Feb 2014
                      • 5
                      • Joensuu

                      Tuonmoinen '04 E46 316i N46B18-moottorilla (115tkm) ääntää semmoista naputtavaa ääntä tyhjäkäynnillä lämpimänä. Kuulostaa siltä, että alipainepumppu se siellä nakuttaa. Kaikki kuitenkin toimii, ääntä vain kuuluu. Kenties jo vaihdon aika?

                      Comment

                      • Jukipuki
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 380
                        • Kontiolahti, Lehmo

                        Jahas, taisi sigun autosta mennä startti?

                        Muutaman viikon lähtenyt tosi laiskasti käyntiin. Akku ollut välillä myös sisällä lämpimässä latautumassa mutta ei oikeastaan auttanut laiskaan käynnistymiseen. Tänä aamuna ei sitten inahtanutkaan (0-astetta lämmintä ulkona).

                        -Akkujännite 12.3V eikä edes naksahda <- pitäisi kait tuolla lähteä käyntiin
                        -Xenonit syttyy ja kaikki muut virtalaitteet tuntuu toimivan
                        -Kokeiltu toisella akulla -> ei vaikutusta
                        -Kokeiltu toisella avaimella -> ei vaikusta
                        -Ei vikakoodeja (OBD2-lukija)

                        Onkos startille sulaketta jonka voisi tarkistaa vai miten varmistan että vika varmasti startissa?
                        Last edited by Jukipuki; 04-02-2014, 16:32.
                        Ajossa:
                        G20 330E
                        Ex:
                        E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

                        Comment

                        • H3nxu
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2011
                          • 777
                          • Kerava

                          Työnnä käyntiin.

                          Comment

                          • Ovlov
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 171
                            • Tre/Jvi

                            330i cabrio manuaaliaskilla ja ilmastoinnilla tarvitsisi jäähdyttimen. Onko kokemusta Bilani-merkistä? KILK Onko suositella jotain muuta syyläriä?
                            E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

                            Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

                            Comment

                            • *PexU*
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1989
                              • Vantaa

                              Tänään taisi sigun autosta tulla siirtopumpun tunnit täyteen itsestään parkkihallissa. Ajamalla halliin, ja iltapvällä ei enää lupaustakaan, pyörittää kyllä hyvin. Vikakoodeja luettaessa railpaineet heitteli 20-60barin huiteilla, ja siirtopumpun paineet 1barin tietämillä, eikös siirtopumpulla pitäisi olla paineet jossain 4barin tietämillä...?

                              Molemmat pumput takapenkin alla surisevat selvästi, ja naftaa tankissa riittävästi, kaadettu vielä tänään 10l lisääkin. Voiko mikään muu tehdä tuollaista vikaa, pyörittää mutta ei edes lupaa, ja hajoaa itsestään pysähdyksissä ollessaan parkkihallissa.

                              Bensapumpun sulake 20a se hanskalokeron yläpuolella oleva (muistaakseni 54 numeroltaan) myös ehjä..
                              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                              E61 530xd M-Sport Touring -07
                              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                              Duunissa: F11 520d x-drive -17

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Siirtopumpun jälkeinen paine ehdottomasti liian pieni, yli 3 bar pitää olla. Railpaineen tulee olla 300 bar ennenkuin on mahdollisuutta käynnistyä.

                                Vaihtoehdot alkuperäinen, Bosch tai Pierburg. Muita ei kannata harkita.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎