Miksi ostit yksilön jonka kilsat arveluttaa? Oliko muuten kiinnostava malli varusteineen tai hinta sikaedullinen???
Huoltokirjoja on ilman omistustietoja joten ei epänormaalia. Oliko varustetarra alustanumeroineen? Huoltokirjasta löytyy painovuosi ja toki niiteistä voi katsoa onko oudosti taivutetut tai sellasta.
Käytetyn niin yksilöitä että esim 150tkm tai 250tkm ajomääriä ei kyllä pysty silmällä aina toteamaan.
Suomimerkkiliikkeestä voi yrittää kysyä onko esim saksassa käynyt merkkiliikkeessä ja milloin jne.... tosin kaikki ei huollata autojaan merkkiliikkeissä eikä esim saksassa harvinaista kun osaavia pikkukorjaamoja kaupungit pullollaan ja toki nahkahousut omansa tuntee pienemmissäkin korjaamoissa.
EDIT/LISÄYSTÄ
Sulla olikin toisaalla käyntiääneen/öljyvuotoon liittyvää kyselyä. Nämä N42 koneet eivät näytä olevan niitä öljytiiviimpiä koneita ja samaten kaikenlaisia käyntihäiriöitä/lisääänia herkästi eri syistä johtuen. Videoo äänien kera tänne ja löytynee näistä koneistä enemm'n tietäviä. Kirjoitit näistä jo tammikuussa 2014 joten asiat varmaan jo kunnossa?
Hei! Hinta ei ollut edullinen mielestäni kyseessä siis 318CI hyvillä varusteilla kilometrejä oli vain mittarin mukaan 49tkm. Hinta oli autoliikkeessä 14500e Auto siistissä kunnossa ulkoa ja sisältä. Ei ole nahkaiset urheilupenkitkkään kuluneet puhki ei tosin noilla kilsoilla pitäisi ollakkaan. Huoltokirjassani siis ei ole mitään VINlappua pelkästään alustanumero käsin kirjotettuna muistaakseni etusivulla. Olen käyttänyt autoani Tamperelaisessa bmwhuollossa sekä espoon laakkosella ja käyntiäänen todettiin olevan normaali. Taitaa olla vaan kovaääninen toi 4sylinterinen ja sit tossa mallissahan on valvetronic, joka kuulemma pitää kanssa omaa ääntänsä.Ei oo kone vielä ainakaan leikannu kiinni Öljyvuoto mielestäni rauhottunu sen jälkeen ku vaihdatin öljyt. en oo huomannu läikkiä auton alla ja ei syö öljyä. Bmw:n autoliikkeestä ostettu saksasta joulukuussa. mut ois kiva tietää millanen liike.. oliko valtuutettu vai joku jobbari joka vaan myy bemareita 3 omistajaa ollu saksassa. ainiin ja avaimet olen luettanut laakkosella ja kilsat vastaa ajettuja kilometrejtä.. tais olla 4x luettu ne kilsat ja ei kuulemma ole mitään manuaalisia syöttöjä. Mut eihän ne kerro mitään. tiedä sit. Kuntotarkastuksessaki käytin ja ainoa mitä oli niin toinen takalaakeri joskus tulevaisuudessa pitäs vaihtaa mut ei akuutti. levyissäki on pintaa hyvin mut onko sit vaihdettu.
En tiedä onko huollon jälkeen säädetty... ei tullut puheeksi(en osannut kysyä säädöistä), oli boschilla huollossa...
Kysyin säädöistä Bemarilta(laakkonen) ja vastasi että säädöillä olisi vain marginaalinen merkitys.
kyllähän toi jonkunsortin vuodolta vaikuttaa...
No laihallahan se käy jos isommat suuttimet ja ei ole säädätetty niille. Kylmällä koneella saa kylmää ilmaa kun imuvuoto jossain ja kun kone lämpenee niin saa lämmintä ilmaa ja alkaa pahemmin oireilemaan
Mitähän tuonne ikkunan avausmekanismiin pitäs uusia? Kuskin sähkölasi oireilee sillälailla että normaalisti laskee mutta ku rupiaa nostaan ni moottori hyytyy täysin. Meinaa myös vähä lähtiä sijoiltaan pois, kädellä ku nostaa yläreunasta ja antaa vauhtia ni menee ylös asti täytyy avata ovipahvi ku joutaa, mutta aattelin kysästä jos joku osais suoraa kertoo jos on omakohtasta kokemusta sais osat hommata valmiiks
e46 330d Sedan ///M-Sport II -02 Topasblau Metallic
ex e36 325i Coupe -93
Kuntotarkastuksessaki käytin ja ainoa mitä oli niin toinen takalaakeri joskus tulevaisuudessa pitäs vaihtaa mut ei akuutti.
Jännä että jo noilla kilsoilla takalaakeri antaa merkkejä vaihdontarpeestaan :think Ja että auto ollut kolmella omistajalla Saksassa ja yhteensä ajaneet sen n. 49tkm. Tiedä siitä, mikään ei ole mahdotonta.
No miks ei voisi mennä?! kyllä tuossa omassa keskikulutus on aina alle 10 kaupunki pyörityksessä..
Joensuu <> iso kaupunki ruuhkineen. Järvenpäässäkin pystyy ajelemaan kevyellä jalalla kymppiin tai vähän alle, ja maantiellä alittaa 8. Hki keskustassa ruuhka-aikaan ei toivoakaan jos romanialaiskerjäläisiä ei palkkaa työntämään. Mutta normaalisti ajaen saa helposti menemään liikennevaloissa ja ruuhkassa yli 10. Frendi työmatkaa kehällä 323 automaatilla 10-12l/100.. Jne..
Mutta jos se on tuosta kiinni bmw hankinta niin ei varmaan oo varaa korjauttaa tyyppivikoja tai kumiletku/tiivisteongelmiakaan..
Kesken ajon alkoi valoa syttymään kojetauluun, mittaristo jumitti, radio sammui, valot ilmastoinnin panelista himmeni, vilkku ei enään reagoinut käynti heikkeni ja loppuen lopuksi ei enään tykännyt kulkea. Nyt ei auto starttaa vaan naksuttaa. Akulta joku avulias mittasi virrat ja sanoi että akku olis tyhjä. Kosahtikohan multa laturi? Kyseessä 318i v2002 bensa auto ilmastoinnilla. Aijemmin huomasin kun laitoin ilmastoinnin päälle niin käynti muuttui sen verran että auto alkoi tärisemään.
Ja lisäkysymyksenä tähän että mikäli laturi nyt meni niin onko tiedossa turun seudulta mistä voisi uuden laturin saada pyhien jälkeen?
Kesken ajon alkoi valoa syttymään kojetauluun, mittaristo jumitti, radio sammui, valot ilmastoinnin panelista himmeni, vilkku ei enään reagoinut käynti heikkeni ja loppuen lopuksi ei enään tykännyt kulkea. Nyt ei auto starttaa vaan naksuttaa. Akulta joku avulias mittasi virrat ja sanoi että akku olis tyhjä. Kosahtikohan multa laturi? Kyseessä 318i v2002 bensa auto ilmastoinnilla. Aijemmin huomasin kun laitoin ilmastoinnin päälle niin käynti muuttui sen verran että auto alkoi tärisemään.
Ja lisäkysymyksenä tähän että mikäli laturi nyt meni niin onko tiedossa turun seudulta mistä voisi uuden laturin saada pyhien jälkeen?
Kokeile toisella täydellä akulla käyntiin ja mittaa lataako laturi. Itellä kosahti laturi tällä viikolla, mutta se sytytti ihan rehellisesti laturin-valon.
Kokeile toisella täydellä akulla käyntiin ja mittaa lataako laturi. Itellä kosahti laturi tällä viikolla, mutta se sytytti ihan rehellisesti laturin-valon.
samaa olin tulossa ehdotteleen, että apuvirralla käyntiin ja mittaria kehiin,
laturi tai jännitteensäätäjä.
mutta heitetääs varsinainen blondikyssäri, sen kummemmin hakua koittamatta,
kuis paljon porukalla vetää e46:set pissapojan pesunestettä?
valot päällä taitaa pestä lamppujakin jollain syklillä,
mutta kun olen tälle vuodelle jo about 20l kaatanut säiliöön, niin tuntuu aika paljolta.
ei ainakaan parkissa ollessa tiputa auton alle, säiliö on ehjä eikä tiivistekään vuoda.
Vararikkoon tämän kanssa ei joudu, mutta enempi ärsyttää.
Ja kun kulutuksista on jutusteltu, niin -00 320dA vetää ajotietokoneen mukaan seka-ajossa, joskin matkapainotteisessa 7-7,5l/100km.
tähän on joku tehonlisäys ohjelmointi, sitä en tiedä miten paljon se vaikuttaa suuntaan tahi toiseen.
samaa olin tulossa ehdotteleen, että apuvirralla käyntiin ja mittaria kehiin,
laturi tai jännitteensäätäjä.
mutta heitetääs varsinainen blondikyssäri, sen kummemmin hakua koittamatta,
kuis paljon porukalla vetää e46:set pissapojan pesunestettä?
valot päällä taitaa pestä lamppujakin jollain syklillä,
mutta kun olen tälle vuodelle jo about 20l kaatanut säiliöön, niin tuntuu aika paljolta.
ei ainakaan parkissa ollessa tiputa auton alle, säiliö on ehjä eikä tiivistekään vuoda.
Vararikkoon tämän kanssa ei joudu, mutta enempi ärsyttää.
Ja kun kulutuksista on jutusteltu, niin -00 320dA vetää ajotietokoneen mukaan seka-ajossa, joskin matkapainotteisessa 7-7,5l/100km.
tähän on joku tehonlisäys ohjelmointi, sitä en tiedä miten paljon se vaikuttaa suuntaan tahi toiseen.
Etsi vesilänttiä kummaltakin puolelta etupäästä. Jos on pelkkää vettä ja lasolia, siitä ei jää läiskän häivää kuivuttuaan.
Epäilisin ensin lampunpesureiden teleskooppeja eli osa 6 tuolta: KLIK. Pudottaa nestettä eturenkaan sisälokarin etupuolelle eli osan 8 päälle, jonne mahtuu about desi tai pari kerrallaan lillumaan: KLIK. Jos vuoto on riittävän hidasta että vesi ei ehdi valumaan tuosta muovikourusta yli --> parkkipaikalle ei jää länttiä. Jos pihasta lähtiessä peruutat ja jommallekummalle puolelle - tai molemmille - eteen jää about renkaiden kohdalle tippavana, vuoto on paikallistettu.
Mikäli toinen teleskooppi vuotaa, niin todennäköisesti toisestakin on kilsat loppu. Vaihto-ohjetta: KLIK. Varaudu että pesurin suuttimen peitelevyt eivät tule ehjänä irti, vaikka kuinka varovaisesti yrittäisi niitä suostutella.
Kesken ajon alkoi valoa syttymään kojetauluun, mittaristo jumitti, radio sammui, valot ilmastoinnin panelista himmeni, vilkku ei enään reagoinut käynti heikkeni ja loppuen lopuksi ei enään tykännyt kulkea. Nyt ei auto starttaa vaan naksuttaa. Akulta joku avulias mittasi virrat ja sanoi että akku olis tyhjä. Kosahtikohan multa laturi? Kyseessä 318i v2002 bensa auto ilmastoinnilla. Aijemmin huomasin kun laitoin ilmastoinnin päälle niin käynti muuttui sen verran että auto alkoi tärisemään.
Ja lisäkysymyksenä tähän että mikäli laturi nyt meni niin onko tiedossa turun seudulta mistä voisi uuden laturin saada pyhien jälkeen?
Etsi vikaa järjestyksessä akku, jännitteensäädin ja vasta sitten laturi. Ehjä laturi + jännitteensäädin tuottaa ~13,5...14,5V tasaisesti. Ei saa olla piikkejä alas- eikä ylöspäin. Todennäköisesti jännitteensäätimen saa vaihdettua osaavassa liikkeessä.
Eihän laturi ole saanut jäähdytinnestettä tai muuta stydiä kamaa päälleen? Laturin lankojen lakkapinta ei tykkää sellaisista.
samaa olin tulossa ehdotteleen, että apuvirralla käyntiin ja mittaria kehiin,
laturi tai jännitteensäätäjä.
mutta heitetääs varsinainen blondikyssäri, sen kummemmin hakua koittamatta,
kuis paljon porukalla vetää e46:set pissapojan pesunestettä?
valot päällä taitaa pestä lamppujakin jollain syklillä,
mutta kun olen tälle vuodelle jo about 20l kaatanut säiliöön, niin tuntuu aika paljolta.
ei ainakaan parkissa ollessa tiputa auton alle, säiliö on ehjä eikä tiivistekään vuoda.
Vararikkoon tämän kanssa ei joudu, mutta enempi ärsyttää.
Ja kun kulutuksista on jutusteltu, niin -00 320dA vetää ajotietokoneen mukaan seka-ajossa, joskin matkapainotteisessa 7-7,5l/100km.
tähän on joku tehonlisäys ohjelmointi, sitä en tiedä miten paljon se vaikuttaa suuntaan tahi toiseen.
Kannattaa myös jonkun apurin kanssa katsoa millä tavalla pesurit edessä pesee. Omakohtaisesti pesurin suutin falskasi aivan sairaasta ja pesi moninkertaisella määrällä ja joka suuntaan. Hanskalokerosta löytyy sulake jos lampunpesurit haluaa pois kokonaan.
Sieltäkö voi se kolahtelu kantautua niin että kuullostaa että se kolisee "keskellä" autoa? Samahan se on kyllä katsoa nekin ku niissä ei kauaa aikaa mene
Ääni myös jarrukengille. korjasin omastani viime viikolla. luulin ensin vänkärin pyörän laakeria, äänen muuttuessa räpätykseksi tuli mieleen, että lämpösuoja pudonnut kardaanin päälle tms. Vikana oli kuitenki kuskin puolen irronnut jarrukenkä. selvisi ihan renkaita pyörittelemällä.
Comment