onkos kellään vastaava että puhallin sirisee,jarruttaessa ääni kovenee. puhallin pois niin äänet loppuu on vaan hiukan kuuma ajella
Itse ruikkasin öljyä laiskana miehenä pitkää pilliä pitkin raitisilmasuodattimen reiästä konetilasta apukuskin puolelta. Sieltä näkyy tuulettimen ruostunut keskiakseli joka siellä vikisee. Toistaiseksi on pysynyt hiljaa, saa nähdä mitä pakkasilla
Mitä tyyppivikoja näissä on ja mitä tulisi tarkistaa ennen ostoa?
Jokunen on ollut myynnissä, joihin on vauhdettu kone..miksi?
Joku tyyppivika, joka tuhoaa koneen?
Tervetuloa vikaherkkien BMW mallien pariin
Valitettavasti tuo on tätä päivää, jos haluat varmatoimisen BMW 3-sarjan auton niin syytä pidättäytyä E46 korimallissa. Eipä taida olla yhtää ainutta moottori / korimallia E9x sarjassa, jossa ei olisi jotain ns. tyyppivikaa.
Kannattaa tutustua tähän threadiin, siellä on sinulle sopivaa keskustelua ja listattu niitä potentiaalisia vikoja:
eli mistähän tulee satunnainen öljynkäry kabiiniin yleensä n.30km ajon jälkeen.tulee n.2 kertaa kuukaudessa ajettu 150 000
katsastettu juuri moitteetta ja öljyä kuluu n0,2l/1000km
kone näyttää kuivalta ja toimii moitteetta.
eikä ole vaikutusta ilman lämpötilla,
juuri äsken hajut sisälle auto parkkiin ja pelti auki eikä tullut konehuoneesta mitään hajua
Villi veikkaukseni on, että alipainepumpun tiivisteet vuotaa hiljalleen ja öljy tippuu kuuman pakoputken/katin päälle. Mulla on tosin neloskone, jonka alipainepumppuun uusin tiivisteet viimetalvena. Palaneen öljyn käry tuli kabiiniin lähinnä auton ollessa paikallaan (kotona, liikennevaloissa, ruuhkassa jne...). Aina ei hajua tullut,mutta silloin tällöin. Uskoakseni tuossa 6-koneessa alipainepumppu on koneen takana apukuskin puolella kiinnitettynä toiseen nokka-akseliin. Tiivisteitä saa vaikka Autokeskuksesta Vantaalta. Kokeile sitä vaikka kädellä ensin, notta jääkö kätöseen öljyä.
T. Lunza
Lukkoperää ei ole näihin tehtaalta saanut. Neloskoneisissa on aika paljon valvetronic-, vanos-, ja jakopääongelmia noilla kilometreillä. Omaan ex 325i oli vaihdettu uusi moottori huohottimen jäätymisen takia.
Miksi mulla vetää sitten asfaltilla mustaa molemmilla, ajettaessa suoraan? (myös jäällä) Ei ainakaan tietääkseni pitäisi olla mitään lukkoa laitettu... Vetääkö muilla?
Miksi mulla vetää sitten asfaltilla mustaa molemmilla, ajettaessa suoraan? (myös jäällä) Ei ainakaan tietääkseni pitäisi olla mitään lukkoa laitettu... Vetääkö muilla?
Tottakai se vetää kahdella jos pito on samanlainen molemmilla puolilla, sillä tavalla avoin perä toimii. Koitappa polttaa kumia kuivalla asfaltilla 8 niin huomaat oliko vai ei (joku voisi olla noheva ja sanoa että nosta perä ylös ja pyöritä rengasta niin selviää)
Paljonko öljyä tarvitsisi varata öljynvaihtoa varten? Autona siis 318i.
Ja osaatteko kertoa mistä johtuu, kun käynnistin auton toissapäivänä niin kaveri sanoi että tuli pakoputkesta sinistä kaasua hetken aikaa?
Nyt tarvis kyllä tietää auton moottorikoodi (N46 tai N43), ellei tiedossa niin kerro tarkka valmistuskuukausi ja vuosi, tai vaikka VIN koodin 7 viimeistä merkkiä niin selvitetään kaikki sinulle
Voit myös käydä Castrolin sivulla laittamassa rekisteritunnuksen ja saat määrän
Sinistä jos putkesta tulee niin öljyhän siellä palaa. Kannattaa seurata öljynkulutusta nyt ainakin ihan ensimmäisenä.
Sen tarkemmin tuntematta moottorityyppiä niin yleensä venttiilinvarsistahan noilla oireilla tuppaa falskaamaan, jos ei muutoin savuta (siis vain käynnistäessä).
E90 330DA M-Sport
EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1
Onkos näissä jarrunesteiden vaihtoa ajatellen jotain ihmeellistä huomioitavaa verrattuna vanhempiin autoihin? Jotain ohjelmistolla ohjattavaa automaatti-ilmausta tai muita nokkeluuksia?
Vaihdoin tossa omaan e91 325d -07 motonetin jarrupalat taakse ja uuden alkuperäisen kulumisanturin (vanha meni rikki vaihtaessa)
No nyt vaikka rajjupalat on uudet, anturi on ehjä ja oikein asennettu niin se silti vilkuttaa että takapalat on loppu ja huoltovalon nollaus ei auta.
Oks nyt menny joku päin persettä vai onko se niin että Motonetin paskapalat eivät toimi alkuperisen anturin kanssa?
Nykyiset:
Opel Insignia OPC line sedan -15
e61 520D -08
Chevrolet Sportside -89 4,3L V6
Nyt tarvis kyllä tietää auton moottorikoodi (N46 tai N43), ellei tiedossa niin kerro tarkka valmistuskuukausi ja vuosi, tai vaikka VIN koodin 7 viimeistä merkkiä niin selvitetään kaikki sinulle
Voit myös käydä Castrolin sivulla laittamassa rekisteritunnuksen ja saat määrän
Onkos näissä jarrunesteiden vaihtoa ajatellen jotain ihmeellistä huomioitavaa verrattuna vanhempiin autoihin? Jotain ohjelmistolla ohjattavaa automaatti-ilmausta tai muita nokkeluuksia?
Kyseessä '08 330i
Ei ole. Jarrupoljinta vaan poljet.
Ne ohjelmat tulee kyseeseen vain jos on vaihdettu jarrupääsylinteriä tai jotain on käytetty auki konehuoneen puolella jarrujärjestelmästä.
Flushing brake system completely
Connect bleeder hose with collecting tray to bleeder valve on rear
right brake caliper.
Open bleeder valve and purge until clear, bubble-free brake fluid
emerges.
Close bleed valve.
Follow same procedure on rear left, front right and front left wheel
brake.
Note:
The clutch slave cylinder must also be scavenged in vehicles with
manual transmissions
Vaihdoin tossa omaan e91 325d -07 motonetin jarrupalat taakse ja uuden alkuperäisen kulumisanturin (vanha meni rikki vaihtaessa)
No nyt vaikka rajjupalat on uudet, anturi on ehjä ja oikein asennettu niin se silti vilkuttaa että takapalat on loppu ja huoltovalon nollaus ei auta.
Oks nyt menny joku päin persettä vai onko se niin että Motonetin paskapalat eivät toimi alkuperisen anturin kanssa?
Munisit ainoastaan anturin asennuksen, ei auto tiedä palojen merkistä tai mallista tuon taivaallista..
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Pitäisikö inpa toimia, vaikka e90- valikossa ei erikseen ole e92:sta? Alkuruutuun vihdoin sain molemmat täpät mustiksi. Eli battery ja ignition. Ajattelin, että onkohan mulla liian vanha versio inpasta....?
Onkohan jolla kulla tietoa mistä voisi imutella sen uudemman ea-9x:n?
Auto on -08 330 CXDA
Pitäisikö inpa toimia, vaikka e90- valikossa ei erikseen ole e92:sta? Alkuruutuun vihdoin sain molemmat täpät mustiksi. Eli battery ja ignition. Ajattelin, että onkohan mulla liian vanha versio inpasta....?
Onkohan jolla kulla tietoa mistä voisi imutella sen uudemman ea-9x:n?
Auto on -08 330 CXDA
Kiitoksia
Ainakin ea-9x:ssä paina shift nappia ja jo löytyy F8:n alta. (e90)
Comment