Originally posted by arben
View Post
E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itse ruikkasin öljyä laiskana miehenä pitkää pilliä pitkin raitisilmasuodattimen reiästä konetilasta apukuskin puolelta. Sieltä näkyy tuulettimen ruostunut keskiakseli joka siellä vikisee. Toistaiseksi on pysynyt hiljaa, saa nähdä mitä pakkasilla
-
Tervetuloa vikaherkkien BMW mallien pariinOriginally posted by QUASIMODO View PostMitä tyyppivikoja näissä on ja mitä tulisi tarkistaa ennen ostoa?
Jokunen on ollut myynnissä, joihin on vauhdettu kone..miksi?
Joku tyyppivika, joka tuhoaa koneen?
Valitettavasti tuo on tätä päivää, jos haluat varmatoimisen BMW 3-sarjan auton niin syytä pidättäytyä E46 korimallissa. Eipä taida olla yhtää ainutta moottori / korimallia E9x sarjassa, jossa ei olisi jotain ns. tyyppivikaa.
Kannattaa tutustua tähän threadiin, siellä on sinulle sopivaa keskustelua ja listattu niitä potentiaalisia vikoja:
Jos viat unohdetaan, niin kyllä rahalle saa vastinetta tänä päivänä todella hyvin E90 mallisarjassa.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Villi veikkaukseni on, että alipainepumpun tiivisteet vuotaa hiljalleen ja öljy tippuu kuuman pakoputken/katin päälle. Mulla on tosin neloskone, jonka alipainepumppuun uusin tiivisteet viimetalvena. Palaneen öljyn käry tuli kabiiniin lähinnä auton ollessa paikallaan (kotona, liikennevaloissa, ruuhkassa jne...). Aina ei hajua tullut,mutta silloin tällöin. Uskoakseni tuossa 6-koneessa alipainepumppu on koneen takana apukuskin puolella kiinnitettynä toiseen nokka-akseliin. Tiivisteitä saa vaikka Autokeskuksesta Vantaalta. Kokeile sitä vaikka kädellä ensin, notta jääkö kätöseen öljyä.Originally posted by hcaape View Posteli mistähän tulee satunnainen öljynkäry kabiiniin yleensä n.30km ajon jälkeen.tulee n.2 kertaa kuukaudessa ajettu 150 000
katsastettu juuri moitteetta ja öljyä kuluu n0,2l/1000km
kone näyttää kuivalta ja toimii moitteetta.
eikä ole vaikutusta ilman lämpötilla,
juuri äsken hajut sisälle auto parkkiin ja pelti auki eikä tullut konehuoneesta mitään hajua
T. LunzaE90 320i -05
Comment
-
Miksi mulla vetää sitten asfaltilla mustaa molemmilla, ajettaessa suoraan? (myös jäällä) Ei ainakaan tietääkseni pitäisi olla mitään lukkoa laitettu... Vetääkö muilla?Originally posted by ///Myhä View PostLukkoperää ei ole näihin tehtaalta saanut. Neloskoneisissa on aika paljon valvetronic-, vanos-, ja jakopääongelmia noilla kilometreillä. Omaan ex 325i oli vaihdettu uusi moottori huohottimen jäätymisen takia.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
Tottakai se vetää kahdella jos pito on samanlainen molemmilla puolilla, sillä tavalla avoin perä toimii. Koitappa polttaa kumia kuivalla asfaltilla 8 niin huomaat oliko vai eiOriginally posted by AlpinWeiss View PostMiksi mulla vetää sitten asfaltilla mustaa molemmilla, ajettaessa suoraan? (myös jäällä) Ei ainakaan tietääkseni pitäisi olla mitään lukkoa laitettu... Vetääkö muilla?
(joku voisi olla noheva ja sanoa että nosta perä ylös ja pyöritä rengasta niin selviää)
Nyt tarvis kyllä tietää auton moottorikoodi (N46 tai N43), ellei tiedossa niin kerro tarkka valmistuskuukausi ja vuosi, tai vaikka VIN koodin 7 viimeistä merkkiä niin selvitetään kaikki sinulleOriginally posted by Spunde View PostPaljonko öljyä tarvitsisi varata öljynvaihtoa varten? Autona siis 318i.
Ja osaatteko kertoa mistä johtuu, kun käynnistin auton toissapäivänä niin kaveri sanoi että tuli pakoputkesta sinistä kaasua hetken aikaa?
Voit myös käydä Castrolin sivulla laittamassa rekisteritunnuksen ja saat määrän
Sinistä jos putkesta tulee niin öljyhän siellä palaa. Kannattaa seurata öljynkulutusta nyt ainakin ihan ensimmäisenä.Last edited by Dualfun; 11-06-2014, 12:13.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Sen tarkemmin tuntematta moottorityyppiä niin yleensä venttiilinvarsistahan noilla oireilla tuppaa falskaamaan, jos ei muutoin savuta (siis vain käynnistäessä).Originally posted by Dualfun View PostSinistä jos putkesta tulee niin öljyhän siellä palaa. Kannattaa seurata öljynkulutusta nyt ainakin ihan ensimmäisenä.E90 330DA M-Sport
EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1
Comment
-
Vaihdoin tossa omaan e91 325d -07 motonetin jarrupalat taakse ja uuden alkuperäisen kulumisanturin (vanha meni rikki vaihtaessa)
No nyt vaikka rajjupalat on uudet, anturi on ehjä ja oikein asennettu niin se silti vilkuttaa että takapalat on loppu ja huoltovalon nollaus ei auta.
Oks nyt menny joku päin persettä vai onko se niin että Motonetin paskapalat eivät toimi alkuperisen anturin kanssa?Nykyiset:
Opel Insignia OPC line sedan -15
e61 520D -08
Chevrolet Sportside -89 4,3L V6
Comment
-
Auto olis 12/06, 318i ja Castrol näytti N46 moottorin malliksi. Näytti että joku vähän päälle 4 litraa?Originally posted by Dualfun View Post
Nyt tarvis kyllä tietää auton moottorikoodi (N46 tai N43), ellei tiedossa niin kerro tarkka valmistuskuukausi ja vuosi, tai vaikka VIN koodin 7 viimeistä merkkiä niin selvitetään kaikki sinulle
Voit myös käydä Castrolin sivulla laittamassa rekisteritunnuksen ja saat määrän
Sinistä jos putkesta tulee niin öljyhän siellä palaa. Kannattaa seurata öljynkulutusta nyt ainakin ihan ensimmäisenä.
Comment
-
Ei ole. Jarrupoljinta vaan poljet.Originally posted by pyroz View PostOnkos näissä jarrunesteiden vaihtoa ajatellen jotain ihmeellistä huomioitavaa verrattuna vanhempiin autoihin? Jotain ohjelmistolla ohjattavaa automaatti-ilmausta tai muita nokkeluuksia?
Kyseessä '08 330i
Ne ohjelmat tulee kyseeseen vain jos on vaihdettu jarrupääsylinteriä tai jotain on käytetty auki konehuoneen puolella jarrujärjestelmästä.
Flushing brake system completely
Connect bleeder hose with collecting tray to bleeder valve on rear
right brake caliper.
Open bleeder valve and purge until clear, bubble-free brake fluid
emerges.
Close bleed valve.
Follow same procedure on rear left, front right and front left wheel
brake.
Note:
The clutch slave cylinder must also be scavenged in vehicles with
manual transmissions
Vaikuttaa oikealle!Originally posted by Spunde View PostAuto olis 12/06, 318i ja Castrol näytti N46 moottorin malliksi. Näytti että joku vähän päälle 4 litraa?Last edited by Dualfun; 11-06-2014, 20:16.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Munisit ainoastaan anturin asennuksen, ei auto tiedä palojen merkistä tai mallista tuon taivaallista..Originally posted by awwwshit View PostVaihdoin tossa omaan e91 325d -07 motonetin jarrupalat taakse ja uuden alkuperäisen kulumisanturin (vanha meni rikki vaihtaessa)
No nyt vaikka rajjupalat on uudet, anturi on ehjä ja oikein asennettu niin se silti vilkuttaa että takapalat on loppu ja huoltovalon nollaus ei auta.
Oks nyt menny joku päin persettä vai onko se niin että Motonetin paskapalat eivät toimi alkuperisen anturin kanssa?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
E92 ja inpa
Päivää hyvää!
Pitäisikö inpa toimia, vaikka e90- valikossa ei erikseen ole e92:sta? Alkuruutuun vihdoin sain molemmat täpät mustiksi. Eli battery ja ignition. Ajattelin, että onkohan mulla liian vanha versio inpasta....?
Onkohan jolla kulla tietoa mistä voisi imutella sen uudemman ea-9x:n?
Auto on -08 330 CXDA
Kiitoksia
F10 520xda M-Sport -14
ex: E92 330cxda -08, F22 220ia -14
Comment
-
Ainakin ea-9x:ssä paina shift nappia ja jo löytyy F8:n alta. (e90)Originally posted by hsalli View PostPäivää hyvää!
Pitäisikö inpa toimia, vaikka e90- valikossa ei erikseen ole e92:sta? Alkuruutuun vihdoin sain molemmat täpät mustiksi. Eli battery ja ignition. Ajattelin, että onkohan mulla liian vanha versio inpasta....?
Onkohan jolla kulla tietoa mistä voisi imutella sen uudemman ea-9x:n?
Auto on -08 330 CXDA
Kiitoksia
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
Comment