jep,ostin kans motonetistä boschin sulat ,paikoillen laittaessa huomasin ettei se muovi kuori enää sovi paikoilleen pyyhkijän varteen,tutkailin pakkausta ja siinähän oli mainittu ettei kuori sovi paikoilleen no paketti avettu ,että näillä mennään.....viikon jaksoin katella niitä muovikasoja,ja sit heitin boschit helvettiin ja uudet alkuperäiset marmorilta(53e)
Joo Boschit ovat olleet jo kauan minulla ostokiellossa. Tällä hetkellä Valeot, jotka toistaiseksi olleet parhaat aftermarket pyyhkimet.
Samat valeot saa esim. motonetistä milloin vaan hintaan 44,90. Ainoa ero, että pyyhkimissä on valeon logo, jonka voi esteettisyyden nimissä hioa pois, jos siltä tuntuu.
Onko kellään kokemusta webaston vesipumpusta / venttiilistä? Itsellä joskus alkaa vesi keittää alle minuutissa, muutaman kerran kopaissut pumppua ja alkanut toimimaan, ei tosin aina. Eli pumppu luultavasti tullut tiensä päähän. Autosalvasta ehdotti uutta pumppua, muttei vastannut omasta mielestäni vanhaa. Hinnaksi ilmoitti sopivat 370e mikä kuulosti aika paljolta...
Autosalvasta ehdotti kuvaa numero 8 mikä on keltaisella merkattu kuvaan.
Nyt siis tarvisi selvittää millainen pumppu ja mistä.
Ei kyllä sovi tuo merkattu pumppu tuon kuvassa näkyvän paikalle. Saakohan tuota pumppua erikseen vai pitääkö ostaa koko vesiventtiilisysteemi pumppuineen?
Onko kellään kokemusta webaston vesipumpusta / venttiilistä? Itsellä joskus alkaa vesi keittää alle minuutissa, muutaman kerran kopaissut pumppua ja alkanut toimimaan, ei tosin aina. Eli pumppu luultavasti tullut tiensä päähän. Autosalvasta ehdotti uutta pumppua, muttei vastannut omasta mielestäni vanhaa. Hinnaksi ilmoitti sopivat 370e mikä kuulosti aika paljolta...
Autosalvasta ehdotti kuvaa numero 8 mikä on keltaisella merkattu kuvaan.
Nyt siis tarvisi selvittää millainen pumppu ja mistä.
Pitää tietää mikä webasto on kyseessä mutta kyllä siihen pumppuja saa paljon edullisemmin. Kysyin sigun 535d webaston pumpun hintoja ja uusi suomessa 200-300€ riippuen paikasta. Ebaystä alle 200,-. Itse ostin ehjän käytetyn 50,- ja taas kiertää vesi. Saattaa joutua vaihtamaan letkujen liitosputket vanhasta jos ei sovi mutta se on vaan 4 torxia. Helpompi homma jos vanhassa on pumppu jossa on sähköliitin molemmissa päissä. Omassa oli malli jossa kiinteä johto ja liitin vain webaston päässä (joutui irrottamaan koko vehkeen että sai vaihdettua).
Nyt viisaammilta kaivataan apua! Osaako kukaa kertoa omasta kokemuksesta tai muuten vaa että missä vika on?
Eli absit herjaa, homma alkaa sillä että perus ABS ja DSC valot syttyy, seuraavaksi alkaa mittari dippaamaan eli nopeus käy nollassa ja nousee samantien takaisin. Kolmas vaihe on että nopeusmittari kuolee täysin, ohjaus avustimen vikavalo syttyy, pyyhkijät alkaa pyyhkimään ja ratin monitoimi napit lakkaa toimimasta.
Parasta tässä on se että tämä on satunnaista... Tänäänkin tuli ajettua noin 150km ilman mitää herjaamista ja kun lähdin kotiin suuntaamaan niin kaikki lävähti tauluun ja pyyhkijät aloittivat oman elämänsä
Ensin ajattelin että antureissa on vikaa, sen jälkeen että anturikehässä oisi jotai vikaa, mutta tuo että tämä on aivan sattuman varaista joskus toimii joskus ei... Ainut mitä itse enää keksin on liittimien tarkastus mahdollisten kosketus häiriöiden takia vai voiko jopa olla abs ohjausyksikkö?
BMW E92 325D -08 Widebody - Twilight Purple
sigpic
Nyt viisaammilta kaivataan apua! Osaako kukaa kertoa omasta kokemuksesta tai muuten vaa että missä vika on?
Eli absit herjaa, homma alkaa sillä että perus ABS ja DSC valot syttyy, seuraavaksi alkaa mittari dippaamaan eli nopeus käy nollassa ja nousee samantien takaisin. Kolmas vaihe on että nopeusmittari kuolee täysin, ohjaus avustimen vikavalo syttyy, pyyhkijät alkaa pyyhkimään ja ratin monitoimi napit lakkaa toimimasta.
Parasta tässä on se että tämä on satunnaista... Tänäänkin tuli ajettua noin 150km ilman mitää herjaamista ja kun lähdin kotiin suuntaamaan niin kaikki lävähti tauluun ja pyyhkijät aloittivat oman elämänsä
Ensin ajattelin että antureissa on vikaa, sen jälkeen että anturikehässä oisi jotai vikaa, mutta tuo että tämä on aivan sattuman varaista joskus toimii joskus ei... Ainut mitä itse enää keksin on liittimien tarkastus mahdollisten kosketus häiriöiden takia vai voiko jopa olla abs ohjausyksikkö?
Yks lähes identtisillä oireilla ollu pirssi heräs eloon niinki simppelillä hommalla ku mittariston uudelleen koodaus. Vikakoodia antoi can väylään.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Nyt viisaammilta kaivataan apua! Osaako kukaa kertoa omasta kokemuksesta tai muuten vaa että missä vika on?
Eli absit herjaa, homma alkaa sillä että perus ABS ja DSC valot syttyy, seuraavaksi alkaa mittari dippaamaan eli nopeus käy nollassa ja nousee samantien takaisin. Kolmas vaihe on että nopeusmittari kuolee täysin, ohjaus avustimen vikavalo syttyy, pyyhkijät alkaa pyyhkimään ja ratin monitoimi napit lakkaa toimimasta.
Parasta tässä on se että tämä on satunnaista... Tänäänkin tuli ajettua noin 150km ilman mitää herjaamista ja kun lähdin kotiin suuntaamaan niin kaikki lävähti tauluun ja pyyhkijät aloittivat oman elämänsä
Ensin ajattelin että antureissa on vikaa, sen jälkeen että anturikehässä oisi jotai vikaa, mutta tuo että tämä on aivan sattuman varaista joskus toimii joskus ei... Ainut mitä itse enää keksin on liittimien tarkastus mahdollisten kosketus häiriöiden takia vai voiko jopa olla abs ohjausyksikkö?
autossani on nyt pikkuhiljaa voimistunut ns. sähkömoottorin
ääni. joka voimistuu kierrosten mukaan. onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? ja mistähän johtuu? maksaa? kyseessä ei ole turbon-ääni.
Nyt viisaammilta kaivataan apua! Osaako kukaa kertoa omasta kokemuksesta tai muuten vaa että missä vika on?
Eli absit herjaa, homma alkaa sillä että perus ABS ja DSC valot syttyy, seuraavaksi alkaa mittari dippaamaan eli nopeus käy nollassa ja nousee samantien takaisin. Kolmas vaihe on että nopeusmittari kuolee täysin, ohjaus avustimen vikavalo syttyy, pyyhkijät alkaa pyyhkimään ja ratin monitoimi napit lakkaa toimimasta.
Parasta tässä on se että tämä on satunnaista... Tänäänkin tuli ajettua noin 150km ilman mitää herjaamista ja kun lähdin kotiin suuntaamaan niin kaikki lävähti tauluun ja pyyhkijät aloittivat oman elämänsä
Ensin ajattelin että antureissa on vikaa, sen jälkeen että anturikehässä oisi jotai vikaa, mutta tuo että tämä on aivan sattuman varaista joskus toimii joskus ei... Ainut mitä itse enää keksin on liittimien tarkastus mahdollisten kosketus häiriöiden takia vai voiko jopa olla abs ohjausyksikkö?
Minulla oli vikana moottorin maadoitus. Vaiva alkoi relemäisellä naksahtelulla keskikonsolin tienoilta, sitten tuuletus alkoi sekoilla, mittaristo pätki juuri tuolla tavalla ja moottori alkoi samaan tahtiin pätkimään. Lopuksi auto alkoi sammumaan vauhdista ja meno oli muutenkin villiä. Vikavaloja paloi ties mitä; moottorin vikavalo vilkkui oireiden tahtiin. Tai nyt kun muistelen, niin ihan ensimmäinen oire oli surina radiota kuunnellessa.
Vein auton Laakkoselle, kun sattui olemaan kova pakkastalvi ja lunta metri. Sielläkin kesti tovin, että keksivät vian. Ei kuulemma E90:ssä ollut tullut tällaista vastaan siihen mennessä. Moottorin maadoitusjohdon mutteri oli auennut. Laittoivat sen puhdistuksen jälkeen lukkomutterilla ja lukitteella kiinni. Sillähän se tuli kuntoon. Olisi pitänyt uskoa itseäni heti, kun aivan aluksi tuli etiäinen maadoituksesta. Ajattelin fiksuna, että eihän näin uudessa voi semmoista vaivaa olla...
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Nyt meidänki taloudessa kaksi baijerilaista, ja pääsee tännekkin tyhmiä kyselemään, niin aloitan tämmöisellä. Onko E9x samankokoinen narinahela, kuin E46? Tämä siksi, kun en ole haulla oikein löytänyt vastausta. Pitäis löytää narinahelan irroitus työkalu, mielellään joltain vaikka vuokralle, kun jaksa alkaa tekemään itse mistään kierretanko hässäkästä.
Omaan kuuskymppiseen vaihdoin oikealla työkalulla narinahelat, ja oli niin pirun kätevä vaihtaa, niin ei jaksa taistella tuulimyllyjä vastaan
Eli, jos jollain ois tarjota ko. työkalua, niin privaa kehiin, tai tietoa narinahelan koosta vs. E46, niin auttaisi paljon. Ebäystä yritin katsella, niin tuli vähän riistiriitaista tietoa...
Kiitos, ja anteex, voi kuulostaa sekavalta, mutta väsyneenä yritän udella(enkä edes humalassa)
Hei.. Tuo 12v outputti ysikakkosen keskikyynärnojan laatikossa.. Ajattelin sinne tyrkätä kännykän laturin kliinisti piiloon tupakansytyttimen sijaan niin eipä puhu eikä pukahda mitään, ei siis tule virtaa tuonne.. :think Onko tässä jokin kikka vai liekkö ihan vikaa? :think
Niin ja testingiä tehdessä auto oli toki normaalisti käynnissä..
Hei.. Tuo 12v outputti ysikakkosen keskikyynärnojan laatikossa.. Ajattelin sinne tyrkätä kännykän laturin kliinisti piiloon tupakansytyttimen sijaan niin eipä puhu eikä pukahda mitään, ei siis tule virtaa tuonne.. :think Onko tässä jokin kikka vai liekkö ihan vikaa? :think
Niin ja testingiä tehdessä auto oli toki normaalisti käynnissä..
Sulake ekaksi syyniin.
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment