Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pro_tinnitus
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 273
    • Etelä-Suomi

    Originally posted by bear3 View Post
    jep,ostin kans motonetistä boschin sulat ,paikoillen laittaessa huomasin ettei se muovi kuori enää sovi paikoilleen pyyhkijän varteen,tutkailin pakkausta ja siinähän oli mainittu ettei kuori sovi paikoilleen no paketti avettu ,että näillä mennään.....viikon jaksoin katella niitä muovikasoja,ja sit heitin boschit helvettiin ja uudet alkuperäiset marmorilta(53e)
    Joo Boschit ovat olleet jo kauan minulla ostokiellossa. Tällä hetkellä Valeot, jotka toistaiseksi olleet parhaat aftermarket pyyhkimet.
    E90 320d -05
    EX: Z3 E36/8 3.0i

    Comment

    • Lucifer-61
      Bimmer Rookie
      • Sep 2014
      • 172
      • Oulu Ykin osavaltio

      Alkuperäis sulat kestää kolme kertaa kauemmin ku tarvike.

      Comment

      • jönez
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 35
        • Lahti

        Samat valeot saa esim. motonetistä milloin vaan hintaan 44,90. Ainoa ero, että pyyhkimissä on valeon logo, jonka voi esteettisyyden nimissä hioa pois, jos siltä tuntuu.

        Comment

        • Rankka Ankka
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 157
          • MYRSKYLÄ

          Onko kellään kokemusta webaston vesipumpusta / venttiilistä? Itsellä joskus alkaa vesi keittää alle minuutissa, muutaman kerran kopaissut pumppua ja alkanut toimimaan, ei tosin aina. Eli pumppu luultavasti tullut tiensä päähän. Autosalvasta ehdotti uutta pumppua, muttei vastannut omasta mielestäni vanhaa. Hinnaksi ilmoitti sopivat 370e mikä kuulosti aika paljolta...







          Autosalvasta ehdotti kuvaa numero 8 mikä on keltaisella merkattu kuvaan.

          Nyt siis tarvisi selvittää millainen pumppu ja mistä.
          sigpic

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Ei kyllä sovi tuo merkattu pumppu tuon kuvassa näkyvän paikalle. Saakohan tuota pumppua erikseen vai pitääkö ostaa koko vesiventtiilisysteemi pumppuineen?

            Comment

            • Weuli
              BTCF Member
              • Feb 2008
              • 1169
              • Turku

              Originally posted by Rankka Ankka View Post
              Onko kellään kokemusta webaston vesipumpusta / venttiilistä? Itsellä joskus alkaa vesi keittää alle minuutissa, muutaman kerran kopaissut pumppua ja alkanut toimimaan, ei tosin aina. Eli pumppu luultavasti tullut tiensä päähän. Autosalvasta ehdotti uutta pumppua, muttei vastannut omasta mielestäni vanhaa. Hinnaksi ilmoitti sopivat 370e mikä kuulosti aika paljolta...







              Autosalvasta ehdotti kuvaa numero 8 mikä on keltaisella merkattu kuvaan.

              Nyt siis tarvisi selvittää millainen pumppu ja mistä.
              Pitää tietää mikä webasto on kyseessä mutta kyllä siihen pumppuja saa paljon edullisemmin. Kysyin sigun 535d webaston pumpun hintoja ja uusi suomessa 200-300€ riippuen paikasta. Ebaystä alle 200,-. Itse ostin ehjän käytetyn 50,- ja taas kiertää vesi. Saattaa joutua vaihtamaan letkujen liitosputket vanhasta jos ei sovi mutta se on vaan 4 torxia. Helpompi homma jos vanhassa on pumppu jossa on sähköliitin molemmissa päissä. Omassa oli malli jossa kiinteä johto ja liitin vain webaston päässä (joutui irrottamaan koko vehkeen että sai vaihdettua).
              F10 530da xDrive -14
              ----------------
              E92 330d -09
              E93 325i -08
              E92 330d -08
              E61 535d -06
              E91 320d -08
              E46 330Ci -01
              E61 525d -06
              E90 320i -05
              E46 325i -01
              E46 318i -99
              E36 316i -91

              Comment

              • m4kk3
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 174
                • Kaarina

                Nyt viisaammilta kaivataan apua! Osaako kukaa kertoa omasta kokemuksesta tai muuten vaa että missä vika on?

                Eli absit herjaa, homma alkaa sillä että perus ABS ja DSC valot syttyy, seuraavaksi alkaa mittari dippaamaan eli nopeus käy nollassa ja nousee samantien takaisin. Kolmas vaihe on että nopeusmittari kuolee täysin, ohjaus avustimen vikavalo syttyy, pyyhkijät alkaa pyyhkimään ja ratin monitoimi napit lakkaa toimimasta.

                Parasta tässä on se että tämä on satunnaista... Tänäänkin tuli ajettua noin 150km ilman mitää herjaamista ja kun lähdin kotiin suuntaamaan niin kaikki lävähti tauluun ja pyyhkijät aloittivat oman elämänsä

                Ensin ajattelin että antureissa on vikaa, sen jälkeen että anturikehässä oisi jotai vikaa, mutta tuo että tämä on aivan sattuman varaista joskus toimii joskus ei... Ainut mitä itse enää keksin on liittimien tarkastus mahdollisten kosketus häiriöiden takia vai voiko jopa olla abs ohjausyksikkö?
                BMW E92 325D -08 Widebody - Twilight Purple
                sigpic

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by m4kk3 View Post
                  Nyt viisaammilta kaivataan apua! Osaako kukaa kertoa omasta kokemuksesta tai muuten vaa että missä vika on?

                  Eli absit herjaa, homma alkaa sillä että perus ABS ja DSC valot syttyy, seuraavaksi alkaa mittari dippaamaan eli nopeus käy nollassa ja nousee samantien takaisin. Kolmas vaihe on että nopeusmittari kuolee täysin, ohjaus avustimen vikavalo syttyy, pyyhkijät alkaa pyyhkimään ja ratin monitoimi napit lakkaa toimimasta.

                  Parasta tässä on se että tämä on satunnaista... Tänäänkin tuli ajettua noin 150km ilman mitää herjaamista ja kun lähdin kotiin suuntaamaan niin kaikki lävähti tauluun ja pyyhkijät aloittivat oman elämänsä

                  Ensin ajattelin että antureissa on vikaa, sen jälkeen että anturikehässä oisi jotai vikaa, mutta tuo että tämä on aivan sattuman varaista joskus toimii joskus ei... Ainut mitä itse enää keksin on liittimien tarkastus mahdollisten kosketus häiriöiden takia vai voiko jopa olla abs ohjausyksikkö?
                  Yks lähes identtisillä oireilla ollu pirssi heräs eloon niinki simppelillä hommalla ku mittariston uudelleen koodaus. Vikakoodia antoi can väylään.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • jmasterj
                    Newbiemmer
                    • Jun 2014
                    • 19
                    • Tornio

                    Olettako mistä tilannu suodattimet e91 320d?

                    Tuossa näyttäis olevan kaikki kohtuu halvalla
                    F31 320d 2013 Ex:bmw e91 320d 2007

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5429
                      • S:t Karins

                      Originally posted by m4kk3 View Post
                      Nyt viisaammilta kaivataan apua! Osaako kukaa kertoa omasta kokemuksesta tai muuten vaa että missä vika on?

                      Eli absit herjaa, homma alkaa sillä että perus ABS ja DSC valot syttyy, seuraavaksi alkaa mittari dippaamaan eli nopeus käy nollassa ja nousee samantien takaisin. Kolmas vaihe on että nopeusmittari kuolee täysin, ohjaus avustimen vikavalo syttyy, pyyhkijät alkaa pyyhkimään ja ratin monitoimi napit lakkaa toimimasta.

                      Parasta tässä on se että tämä on satunnaista... Tänäänkin tuli ajettua noin 150km ilman mitää herjaamista ja kun lähdin kotiin suuntaamaan niin kaikki lävähti tauluun ja pyyhkijät aloittivat oman elämänsä

                      Ensin ajattelin että antureissa on vikaa, sen jälkeen että anturikehässä oisi jotai vikaa, mutta tuo että tämä on aivan sattuman varaista joskus toimii joskus ei... Ainut mitä itse enää keksin on liittimien tarkastus mahdollisten kosketus häiriöiden takia vai voiko jopa olla abs ohjausyksikkö?
                      Vikakoodit luettu?
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • makeko
                        Newbiemmer
                        • Sep 2014
                        • 1
                        • espoo

                        330 xd e91, -10,180 000 km, sähköinen surina

                        autossani on nyt pikkuhiljaa voimistunut ns. sähkömoottorin
                        ääni. joka voimistuu kierrosten mukaan. onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? ja mistähän johtuu? maksaa? kyseessä ei ole turbon-ääni.

                        Comment

                        • E39-530A
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 938
                          • Espoo

                          Tarkista maadoitukset

                          Originally posted by m4kk3 View Post
                          Nyt viisaammilta kaivataan apua! Osaako kukaa kertoa omasta kokemuksesta tai muuten vaa että missä vika on?

                          Eli absit herjaa, homma alkaa sillä että perus ABS ja DSC valot syttyy, seuraavaksi alkaa mittari dippaamaan eli nopeus käy nollassa ja nousee samantien takaisin. Kolmas vaihe on että nopeusmittari kuolee täysin, ohjaus avustimen vikavalo syttyy, pyyhkijät alkaa pyyhkimään ja ratin monitoimi napit lakkaa toimimasta.

                          Parasta tässä on se että tämä on satunnaista... Tänäänkin tuli ajettua noin 150km ilman mitää herjaamista ja kun lähdin kotiin suuntaamaan niin kaikki lävähti tauluun ja pyyhkijät aloittivat oman elämänsä

                          Ensin ajattelin että antureissa on vikaa, sen jälkeen että anturikehässä oisi jotai vikaa, mutta tuo että tämä on aivan sattuman varaista joskus toimii joskus ei... Ainut mitä itse enää keksin on liittimien tarkastus mahdollisten kosketus häiriöiden takia vai voiko jopa olla abs ohjausyksikkö?
                          Minulla oli vikana moottorin maadoitus. Vaiva alkoi relemäisellä naksahtelulla keskikonsolin tienoilta, sitten tuuletus alkoi sekoilla, mittaristo pätki juuri tuolla tavalla ja moottori alkoi samaan tahtiin pätkimään. Lopuksi auto alkoi sammumaan vauhdista ja meno oli muutenkin villiä. Vikavaloja paloi ties mitä; moottorin vikavalo vilkkui oireiden tahtiin. Tai nyt kun muistelen, niin ihan ensimmäinen oire oli surina radiota kuunnellessa.

                          Vein auton Laakkoselle, kun sattui olemaan kova pakkastalvi ja lunta metri. Sielläkin kesti tovin, että keksivät vian. Ei kuulemma E90:ssä ollut tullut tällaista vastaan siihen mennessä. Moottorin maadoitusjohdon mutteri oli auennut. Laittoivat sen puhdistuksen jälkeen lukkomutterilla ja lukitteella kiinni. Sillähän se tuli kuntoon. Olisi pitänyt uskoa itseäni heti, kun aivan aluksi tuli etiäinen maadoituksesta. Ajattelin fiksuna, että eihän näin uudessa voi semmoista vaivaa olla...
                          E92 335iA -08

                          ---
                          ex E34 540iA -93
                          ex E90 325iA -05
                          ex E39 530iA -00
                          ex Toyota Avensis
                          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                          Comment

                          • Mikiis
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 906
                            • Oulu

                            Moro, arvon pikku bemmistit

                            Nyt meidänki taloudessa kaksi baijerilaista, ja pääsee tännekkin tyhmiä kyselemään, niin aloitan tämmöisellä. Onko E9x samankokoinen narinahela, kuin E46? Tämä siksi, kun en ole haulla oikein löytänyt vastausta. Pitäis löytää narinahelan irroitus työkalu, mielellään joltain vaikka vuokralle, kun jaksa alkaa tekemään itse mistään kierretanko hässäkästä.

                            Omaan kuuskymppiseen vaihdoin oikealla työkalulla narinahelat, ja oli niin pirun kätevä vaihtaa, niin ei jaksa taistella tuulimyllyjä vastaan

                            Eli, jos jollain ois tarjota ko. työkalua, niin privaa kehiin, tai tietoa narinahelan koosta vs. E46, niin auttaisi paljon. Ebäystä yritin katsella, niin tuli vähän riistiriitaista tietoa...

                            Kiitos, ja anteex, voi kuulostaa sekavalta, mutta väsyneenä yritän udella(enkä edes humalassa)
                            F11 530d -11
                            E91 -06 320d
                            x2 Tuikut
                            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                            Comment

                            • TorQuel
                              BTCF Member
                              • Jan 2012
                              • 1927
                              • HKI / JKL / KHM

                              Hei.. Tuo 12v outputti ysikakkosen keskikyynärnojan laatikossa.. Ajattelin sinne tyrkätä kännykän laturin kliinisti piiloon tupakansytyttimen sijaan niin eipä puhu eikä pukahda mitään, ei siis tule virtaa tuonne.. :think Onko tässä jokin kikka vai liekkö ihan vikaa? :think

                              Niin ja testingiä tehdessä auto oli toki normaalisti käynnissä..
                              Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                              Comment

                              • kooma
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 1020
                                • Pikis

                                Originally posted by TorQuel View Post
                                Hei.. Tuo 12v outputti ysikakkosen keskikyynärnojan laatikossa.. Ajattelin sinne tyrkätä kännykän laturin kliinisti piiloon tupakansytyttimen sijaan niin eipä puhu eikä pukahda mitään, ei siis tule virtaa tuonne.. :think Onko tässä jokin kikka vai liekkö ihan vikaa? :think

                                Niin ja testingiä tehdessä auto oli toki normaalisti käynnissä..
                                Sulake ekaksi syyniin.
                                Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎