Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    Ennenvanhaan vaihdettiin polttimot rekkarikilven valoon 1€/kpl ja taas päästiin monta vuotta.
    Nyt ostetaan koko lampunpohja ledeineen ja taas päästään monta vuotta mutta ei selvästi enempää ja kappalehinta 14.50€.

    Moninkertaistuneet ovat siis polttimokustannukset vaikka ledejen tarkoitus oli säästää. Niin ei maahantuojaa vaan asiakasta

    Comment

    • -rik
      BTCF Member
      • Nov 2009
      • 827
      • Rovaniemi

      Ja eipä noi ledit tahdo kestää edes sitä mitä nuot hehkulankapolttimot. Viimeksi kesti 1,5v kunnes toinen rupes räpsymään. Kaikki komponentit oli ihan hapettuneita. Varmaan talvi se joka nuo tappaa tuon hapettuman perusteella, vaikka pitäs olla suht tiivis paikka.

      Jotku halvimmat paskat ei oo kestäny ku kuukausia kunnes on räppiminen alkanut.

      Onhan ne ledit kuitenki paljo paremman näköset jos kirkkaus on maltillinen. Johonki vanhaan räpsyyn taas en vaihtaisi mitään ledejä, tulee vaa semmonen "tuning" mieleen.
      ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

      Comment

      • _Sylin_teri_
        BTCF Member
        • May 2013
        • 366
        • Suomi finland

        Hankala on kyllä vaihtaa se jos palaa. Nyt antaa välillä number blate faulttia mutta on ilmeisesti nopea kosketushäiriö. Kun luukun sisällä olevaa valoa katsoi, se myös välkkyi välillä? Onkohan johtosarja menossa? Laitoin jo silikonispraytä jontosarjojen taitoksiin jos vähän ennaltaehkäisisi kulumista...

        Comment

        • jönez
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 35
          • Lahti

          Autona -06 E91 320dA, jossa jälkiasenteinen eberin lämmitin kaukosäädöllä. INPA antaa vikakoodia; A6D1 Auxiliary water pump, eli kiertovesipumppu.

          Kaikki pelaa niinkuin pitää, sekä webasto että sisälle tulee lämmintä ja REST toiminto toimii moitteettomasti. Onko vikakoodi siis aiheeton, vai täytyykö ryhtyä toimenpiteisiin :think

          Comment

          • Rado
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 716

            Sinäänsä hassu juttu mutta mulla tulee sama koodi ja kaikki pelaa paitsi RESTin lämmitys ei kestä pitkään.
            Luulin että vikakoodia pukkaa juuri lisävesipumpusta joka ei lähde pyörimään REST-asennossa ja lämmintä tulee hyttiin vain minuutin verran vaikka puhallin käykin.
            Webastolla kuitenkin oma vesipumppu sisäänrakennettuna ?

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              Se rest toiminta EI VOI toimia, jos se kiertovesipumppu ei pyöri. Näissä on melkeen poikkeuksetta tuo vikakoodi päällä. Joissaki alkaa pelittään ku kopistelee esim lista avaimella siihen pumppuun. Sitte on tietty niitä missä on pumppu leiponu oikeasti kiinni! Suuren suurta vaaraahan tuo ei aiheuta, mutta sinne voi kyllä kotikonstein vaihtaa hiilet ihan normi työkalu varustein!
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • Rado
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 716

                Meinaat ettei REST-käynnisty ollenkaan jos oikeasti viallinen pumppu ?

                Onko pumppulla mitään merkitystä Webaston kannalta vai onko tuo tosiaan taukotuuletus/-puhallusta varten vain ?

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by Rado View Post
                  Meinaat ettei REST-käynnisty ollenkaan jos oikeasti viallinen pumppu ?

                  Onko pumppulla mitään merkitystä Webaston kannalta vai onko tuo tosiaan taukotuuletus/-puhallusta varten vain ?
                  No onhan sillä se merkitys että kierrättää apuna lämmintä vettä sakastin puolelle. Jos pakkasella tuntuu ettei tarkene niin sitte pumppua korjaukseen.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    Kyllä se REST käynnistyy mutta siinä käy just niinku sullakin, lämmintä tulee vain hetken. Johtuu tietenkin siitä että kennossa oleva vesi jäähtyy ja pumppu ei pumppaa uutta tilalle. Mulla on samanlaiset havainnot ku Vesalalla, tuo pumppu on lähes jokaisessa autossa rikki. Mitä olen kysellyt niin kenelläkään ei silti ole ollut ongelmaa kabiinin lämpöjen kans, eli eipä sille mitään kannata tehdä. Mun mielestä weballe on oma pumppu, joku voi korjata jos näin ei ole.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • jönez
                      Bimmer Rookie
                      • May 2005
                      • 35
                      • Lahti

                      Hyviä vastauksia! Onhan webastolla oma pumppunsa, eihän kapineesta muuten olisi mitään hyötyä.

                      Voisko olla niin että, webaston pumppaama vesi hajottaa kiertovesipumpun kun paikallaan olevan pumpun ropeli alkaa virtauksesta pyörimään..?

                      Comment

                      • TeemuT
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 329
                        • Muhos

                        Yhden talven ajelin ilman tuota lisävesipumppua ja sitten korjasin sen toiseksi talveksi(vaihdoin vain yleismallinpumpun tilalle en investoinut alkuperäiseen pihuuksissani...)

                        eroa on kyllä siinä miten koppi lämpenee esm kyläpyörityksessä mutta maantiellä ei niinkään huomaa.
                        Ilmankin tarkenee mutta lämmintä pukkaa kyllä toimivan pumpun kanssa nopeammin...
                        -TT-
                        F30 320d

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          Musta tuntuu että siitä pumpusta loppuu yksinkertaisesti hiilet, weban pumppu tuskin vaikuttaa. Se on siis yleensä rikki ja riippumatta siitä onko autossa weba vai ei. Pumppu lähtee pyörimään kun sitä koputtelee mutta pyöriminen loppuu yleensä lähes välittömästi koputtelun loputtua.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            Originally posted by böntti View Post
                            Musta tuntuu että siitä pumpusta loppuu yksinkertaisesti hiilet.
                            Nepä ne. Ja sinne saa modattua yleismallin laturin hiilet viilan tai dremelin kans.
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • johnny99
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 152
                              • Rauma

                              E92 320i -08 on lähtenyt tänään iltapäivästä lähtien joka kerta vasta toisella yrittämällä käyntiin. Sahaa kyllä normaalisti ekallakin kerralla. Lisäksi ruutuun ilmestyy Engine fault, Reduced Power -teksti. Kaupunkiajossa kuitenkin käynnistymisen jälkeen toimi mielestäni normaalisti, mutta taas startatessa vasta toisella käyntiin.

                              Olisiko ehdotuksia, missä vika lienee, ja voiko autolla ajelua jatkaa vian korjaamseen asti?
                              Nyk. Ford Mustang GT/CS -07, Corvette Stingray -76 & Chevrolet K2500 -97, Ex: Wartburg 353 W limousine -80 -> Renault Clio -03 -> BMW Z3 -99 -> BMW E92 -08

                              Comment

                              • JTP
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2008
                                • 506
                                • Hpj

                                Originally posted by johnny99 View Post
                                E92 320i -08 on lähtenyt tänään iltapäivästä lähtien joka kerta vasta toisella yrittämällä käyntiin. Sahaa kyllä normaalisti ekallakin kerralla. Lisäksi ruutuun ilmestyy Engine fault, Reduced Power -teksti. Kaupunkiajossa kuitenkin käynnistymisen jälkeen toimi mielestäni normaalisti, mutta taas startatessa vasta toisella käyntiin.

                                Olisiko ehdotuksia, missä vika lienee, ja voiko autolla ajelua jatkaa vian korjaamseen asti?
                                Syitä tuohon voi olla niin monenlaisia, ettei niitä kannata alkaa arvailemaan, vaan kannattaa aloittaa syyllisen etsiminen lukemalla vikakoodit.
                                Tuossa omassa kulkineessa vastaava herja lävähti tauluun kesällä kun korkeapainebensapumppu veteli viimeisiään..
                                e90 330i lci -09
                                Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                                Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎