Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    Originally posted by jumbo View Post
    Joo pre-lci kyseessä, mutta kohta vaihtelemaan
    Joo, muuten kyllä ihan huippupeli kaikinpuolin tuo e91. Mutta ei perkele tuota polttimoiden vaihtoa Etenkin pihalla tämmösessä loskakelissä!!

    Eka lamppu otti 1h10min ja toinen 45min, eniten ärsytti noiden sisälokareiden kanssa turaaminen. Aina kun luulit saaneesi sen paikalleen ja laittelit ruuveja takas, niin joku kulma tai kiinnityspiste oli vikapuolelta

    Lisäksi näky pientä mehimistä tuosta osan nro.6 tienoilta:think(Tuossa tehostajansäiliön takana)
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...51&hg=13&fg=20
    Last edited by jumbo; 16-12-2014, 16:58.
    M550d

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      Originally posted by JnW View Post
      Morjesta, Elikkä itseltäni on otsikonmukaisesta autosta alkanut perä antautumaan laakereiden osalta. Kauhean vähän tuntuu olevan tietoa saatavilla tuollaisen korjaamisesta ja siitä, että mistä saa osia noihin. Vaihtoehtoja minulla on tällä hetkellä kaksi
      1. Hommaan purkuosana jostain vaihtoperän autoon. Ongelma tässä vaihtoehdossa on se, että 3,43 välityksellisiä periä tuntuu olevan todella nihkeästi saatavilla mistään tällä hetkellä. Siispä joutuisi vaihtamaan 3,15 perän tilalle, kun niitä tuntuu olevan joka purkaamo tulvillaan.
      2. Jostain kun löytäisi sopivan laakerisarjan niin voisihan tuon nykyisenkin kunnostaa, mutta mistä tällaisia saa? Tässä vaihtoehdossa on ongelma sen suhteen, että autoa ei ole vara seisottaa viikonloppua kauempaa. Eli pitäisi saada tismalleen oikeat laakerit, stefat ja muut tarvittavat hilppeet hankittua ennen perän purkua.

      Onko muuten kuinka yleistä ollut, että näistä menee perät 150tkm. kohdilla?
      Ei yleistä, mutta on noita pari tullut korjattua. Laakerikaupasta saa laakerit tilattua, pari viikkoa ollut toimitus about. Laakerit maksaa muistaakseni kolmisen sataa kaikki, tosin pelkällä pinion laakeri sieltä hajoaa. Valitettavasti ei ole laakereiden numeroita tallessa.

      Stefat saa sarjana marmorilta tai kl varaosista. Yleismallit ei käy tännekkään.
      Last edited by suppari; 17-12-2014, 12:58.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • E39-530A
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 936
        • Espoo

        Originally posted by jumbo View Post
        Joo, muuten kyllä ihan huippupeli kaikinpuolin tuo e91. Mutta ei perkele tuota polttimoiden vaihtoa Etenkin pihalla tämmösessä loskakelissä!!

        Eka lamppu otti 1h10min ja toinen 45min, eniten ärsytti noiden sisälokareiden kanssa turaaminen. Aina kun luulit saaneesi sen paikalleen ja laittelit ruuveja takas, niin joku kulma tai kiinnityspiste oli vikapuolelta
        Tähän ei voi muuta lisätä. Minulla meni vähemmän aikaa ajaa Espoonlahdesta Tikkurilaan hakemaan xenonit forumilaiselta ja takaisin kuin vaihtaa nuo lamput nakkikäsillä. Mutta odotapa, kun "pääset" vaihtamaan parkit... Niiden luukut ovat kaukana puskurissa ahtaissa koteloissa, jotka on suljettu pienillä torxeilla. Samaan aikaan et mahdu katsomaan ja ruuvaamaan niitä luukkujen ruuveja.
        E92 335iA -08

        ---
        ex E34 540iA -93
        ex E90 325iA -05
        ex E39 530iA -00
        ex Toyota Avensis
        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          Originally posted by E39-530A View Post
          Mutta odotapa, kun "pääset" vaihtamaan parkit... Niiden luukut ovat kaukana puskurissa ahtaissa koteloissa, jotka on suljettu pienillä torxeilla. Samaan aikaan et mahdu katsomaan ja ruuvaamaan niitä luukkujen ruuveja.
          Onkohan näissäkin eroja prelci:n ja Lci:n välillä?

          Edit. Toki siis tarkoititkin tuota aiempaa e90:ppiä mikä siulla on ollut, e92 koko homma varmasti huomattavasti helpompi
          M550d

          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 936
            • Espoo

            Originally posted by jumbo View Post
            Onkohan näissäkin eroja prelci:n ja Lci:n välillä?

            Edit. Toki siis tarkoititkin tuota aiempaa e90:ppiä mikä siulla on ollut, e92 koko homma varmasti huomattavasti helpompi
            Joo, tuo koski tuota e90:iä. Tosin tämä e92 on myös pre-lci. En ole vielä perehtynyt tämän keulan valoihin, mutta odotan mieluusti kevääseen ja parempiin keleihin.
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              Kaikki pitäisi pystyä vaihtamaan ihan yläkautta, näin muistelen lukeneeni
              M550d

              Comment

              • jumuli
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2010
                • 496
                • Seinäjoki

                Nyt on pakko ihmetellä, omassa pre lci:ssä ainakin on tilaa vaihtaa lamput vaikka olisi minkälainen nakkisormi

                Auto ylös, renkaat pois, sisälokarin palat pois, luukut auki ja lamput/parkit vaihtoon. Tuon jos puolessa tunnissa tekee niin kyllä siihen sisältyy jo kahvitaukokin
                Nyt
                Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                Ex
                F25 30d M-sport GNA-500
                E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                F25 20d M-Sport UZV-655
                Audi B8 S4 ILM-448
                F31 330d M-Sport VYZ-717
                E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                F30 320d M-Sport VXU-494
                E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                E91 335d M-Sport NJN-958
                E91 330d M-Sport GJB-752
                E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  Kyllä miulla homman meni se pari tuntia, en tiiä kauanko menee jos toiseen kertaan tekisi. Varmaan yli tunti helposti, nyt piti kuitenkin katsoa ohjetta välillä mm. Siinä että miten valojen suojakansi kuuluu irrottaa ettei mene päreiksi.

                  Ja ihan oikeesti kun näitä pihalla turataan sohjossa tunkin kanssa niin ei siinä mitään ennätyksiä tehdä.
                  M550d

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    Avovaimon '07 e91 325d manuaali haisee pienenkin ajon jälkeen jarruille. Mikään levy tai kenkä ei ole kuitenkaan kuuma. Hajua ei myöskään ole moottoritilassa, joten tuskin on kytkin? Kaikki tuntuu ja kuulostaa ajettaessa normaalille. Mikähän tuo vois olla? Haju tulee melkeinpä auton keskivaiheilta ennemminkin.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Avovaimon '07 e91 325d manuaali haisee pienenkin ajon jälkeen jarruille. Mikään levy tai kenkä ei ole kuitenkaan kuuma. Hajua ei myöskään ole moottoritilassa, joten tuskin on kytkin? Kaikki tuntuu ja kuulostaa ajettaessa normaalille. Mikähän tuo vois olla? Haju tulee melkeinpä auton keskivaiheilta ennemminkin.
                      DPF:n poltossa jotain häikkää? Polttelee koko ajan?
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Originally posted by touring39 View Post
                        DPF:n poltossa jotain häikkää? Polttelee koko ajan?
                        En osaa nyt kyllä ajaa vissiin EPC:täkään enää tai sit siinä on jotain häikkää. Oon muuten tuuminut, että onko tuossa koko DPF:ää (sen olisin tarkastanut). En enää edes muistanut, että dieseleissä on sekin . Kun ei siinä koskaan pala mikään merkkivalo eikä nouse tyhjäkäynti tms. Vai onko BMW:n DPF:ä tosiaan näin huomaamaton? Vinin 7 viimeistä on KC13461.

                        Vois muutoin toki olla ihan normi DPF:n putsauskin mikä siinä käryää.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • Jarppa63
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 759
                          • Kerava

                          Originally posted by Veeksi View Post
                          En osaa nyt kyllä ajaa vissiin EPC:täkään enää tai sit siinä on jotain häikkää. Oon muuten tuuminut, että onko tuossa koko DPF:ää (sen olisin tarkastanut). En enää edes muistanut, että dieseleissä on sekin . Kun ei siinä koskaan pala mikään merkkivalo eikä nouse tyhjäkäynti tms. Vai onko BMW:n DPF:ä tosiaan näin huomaamaton? Vinin 7 viimeistä on KC13461.

                          Vois muutoin toki olla ihan normi DPF:n putsauskin mikä siinä käryää.
                          Ainakin noissa molemmissa omissa autoissa DPF polton jälkeen tulee lievä kumiin vivahtava haju. Mitään ääntä en ole kyllä kuullut. - tai huomannut mistään kierroslukumittaristakaan. Ajaako vaimosi vain lyhyttä pätkää? Lähinnä ikäänkuin ei ehtisi poltaa kaikkia pois tms.
                          Jarppa
                          BMW i4M50 individual -23
                          exiä: BMW 545e -21
                          BMW F33 435xd -15
                          M550xd-12
                          e93 330da -08
                          Dodge Stealth RT/TT -91
                          Ford Thunderbird SC -91
                          Olds Supreme avo -71
                          Chevy Chevelle 2d HT -72

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            Originally posted by Jarppa63 View Post
                            Ainakin noissa molemmissa omissa autoissa DPF polton jälkeen tulee lievä kumiin vivahtava haju. Mitään ääntä en ole kyllä kuullut. - tai huomannut mistään kierroslukumittaristakaan. Ajaako vaimosi vain lyhyttä pätkää? Lähinnä ikäänkuin ei ehtisi poltaa kaikkia pois tms.
                            Jarppa
                            Normaalisti ajaa pitkää matkaa, mutta nyt on joulukauppa-asioita tehdessä ajeltu pari päivää lyhyttä pörräystä. Eli vois tosiaan olla DPF. Luotetaan nyt siihen ja jatketaan hyvillä mielillä autoilua.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • viksu
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 62
                              • Oulu

                              Tekeekö noilla Motonetin tai Schmiedmannin tarvike-termareilla mitään? Pitäis 330d:hen vaihtaa, kun lämmöt ei nouse juuri yli 70C. Ja jos ei tee, niin mistä kannattaisi tilata alkuperäisiä?

                              Ilmeisesti liian alhaisesta lämmöstä johtuen DPF:n poltto käynnistyy tosi usein, ehkä kerran sadassa kilometrissä. Pitäiskö tuon DPF:n toiminnan normalisoitua, kun vaihtaa termarit ja saa lämmöt riittävän korkealle?
                              e91 330d -06
                              ex e39 530i
                              ex e36 325i

                              Comment

                              • Nettipepe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1341
                                • Kajaani

                                Originally posted by viksu View Post
                                Tekeekö noilla Motonetin tai Schmiedmannin tarvike-termareilla mitään? Pitäis 330d:hen vaihtaa, kun lämmöt ei nouse juuri yli 70C. Ja jos ei tee, niin mistä kannattaisi tilata alkuperäisiä?

                                Ilmeisesti liian alhaisesta lämmöstä johtuen DPF:n poltto käynnistyy tosi usein, ehkä kerran sadassa kilometrissä. Pitäiskö tuon DPF:n toiminnan normalisoitua, kun vaihtaa termarit ja saa lämmöt riittävän korkealle?
                                Foorumin kokemukset taitaa mennä aikalailla niin, että tarvike termaria ei kannata laittaa jos ei välttämättä halua olla vaihtamassa sitä taas puolen vuoden päästä.
                                Alkuperäisiäkin menee ilmeisesti kuin leipää.
                                70(75)-astetta taisi olla se maaginen lämpötila, jonka alapuolella auto ei edes tee DPF-polttoa ja tukkii sitten pöntön.
                                Vastapainettahan siellä pöntössä on ja sitä se koettaa poltella pois.
                                Yleensä on tainnut avautua kun lämmöt kohdallaan ja pakkopolttoa ajettu päälle.
                                F30 320xia
                                Ex E90 325da
                                Ex E90 320da
                                Ex E46 330D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎