Millähän metodilla aikaa on otettu..? Et varmaan luule että perinteiseen tyyliin "kaveri vieressä iphonen sekkarilla nopeusmittarin mukaan" pääsisi juurikaan alle sekennin virhemarginaaleihin?
Ja jos kaverilla on iPhone niin ei voi kyllä tarkkuutta muutenkaan odottaa.
Millähän metodilla aikaa on otettu..? Et varmaan luule että perinteiseen tyyliin "kaveri vieressä iphonen sekkarilla nopeusmittarin mukaan" pääsisi juurikaan alle sekennin virhemarginaaleihin?
Sanoisin että tavallinen pulliainen ei pääse lähellekkään tehtaan ilmoittamiin kiihtyvyyslukemiin manuaalivaihteisella autolla, kun ammattilaisetkaan ei tunnu pääsevän. 7,5s tulos olisi jo todella hyvä. Edes GPS pohjainen mittaus ei ole tarkka, mutta hakkaa se käsiajanoton joka on yhtä tyhjän kanssa
Joo, optimaalinen liikkeellelähtö, vaihtaminen ja ajanoton epätarkkuus, siinäpä syyt joiden takia kiihtyvyyden mittaaminen on aikalailla suuntaa-antavaa.
Ja sulla ei ole autossa kahtasataa kiloa subbareita hidastamassa menoa, tai painavia replicavanteita? Tuo n. sekunti tulee helposti vaan siitäkin että kaikki ei kepityksessä mene ihan niinkuin ohjekirjassa.
No ei todellakaan. Vanteina pyörii bemarin orginaalit double spoket 16 tuumaisina numeroa en muista... oisko ollut 164 tai jotn ja fillareina on 205/55/16. Et vanteiden koko tai renkaiden leveys ei ainakaan ole esteenä. joo ton kiihtyvyyden olen sorvannut googlen gps:n kautta. Applen tuotteisiin en ole luottanut koskaan enkä luota nyttenkään, täyttä paskaa elleet halua taskuusi 80`s game boyn ensimmäistä käsikonsolia vitun kallillaa ja paskalla softalla ja viellä extra stalkkeri sovellutuksilla. Eli ei kiitos. Mutta asiaan. Siis välillä auto kiihtyy ehkä johonkin 10 sekunnin luokkaan vaikka v poweria kuinka survoisi tankkiin. Silloin kuin näin käy niin sen oikeen tuntee kuinka sytytys heittää volttia ja tärisee sillain juurikin kuin ottaisit yhden sylinterin pois pelistä.
Tosin tuli hankittua ruotsista m3 frozen blackin vanteet 19"na mutta niilläkin kiihtyy yhtä nopeasti kuin aikaisemmillakin renkailla ja vanteina. Ovat extra light wheelit ja hyvillä renkailla. Ei se tota ns sytytys ongelmaa poista. Se käy välillä kaasu pohjassa sillain ihan kuin joku sylinteri tai sitten monikin olis poissa pelissä. Sen tuntee etenkin jos on porukkaa autossa... silloin kiihtyy sillain ihan törkeen röpeltäen, sitten taas toisinaan menee niin pehmeästi kiihdyttäessä että voi pojat. Jos kiihdytän pikku hiljalleen polkien pedaalia niin kiihtyy nätisti. Välillä motarilla meno ja kierrokset jää ikäänkuin paikoilleen jos polkaisen kaasun pohjaan ja siinä tilassa ollaan melkein niin kauan kunnes nostan poljinta ylöspäin ehkä puoleen väliin. Meno siis loppuu kuin seinään. pelottavaa etenkin silloin kuin sitä voimaa tarvitsisi. Sit toisinaan on vaikkapa 55km/h vauhtia ja 6 vaihde päällä, normi tiellä niin oikeen hyökkää eteenpäin ja vääntää kuin diesel kunnon torqeilla ja silloin oikeen hymyilee kuski. Joku siellä ei tykkää full throthle asennosta. joo eipä noilla sekunneilla kiihdytyksessä niin ole väliä mutta kun auto puuroutuu ihan omituisesti.
Tänäkin aamuna kun kiihdytin valtatielle niin lähti kuin ohjus ja sitten päivällä kun tulin duunista niin ei meinannut ottaa 100 kilometrin nopeudesta kaasu pohjassa 120 kilomertin nopeutta ilman että noin 40 sekuntia meni. Mut jos tolla ajaa ns rauhallisesti "like a granny" ei ongelmaa ole ja auto toimii todella hyvin, mutta sitten taas ohitus tilanteet nopeasti ilman 6selta 3 vaihteelle tai hyvällä tuurilla 4selle pudottamista ei onnistu. Puutuu ja ei kiihdy mihinkään. Sitten kun lähden liikenne valoista niin meinaa aina stumpata mutta koskaan se ei niin tee kuitenkaan, sellainen nykäys siis. Saa katsoa että miten nostaa kytkintä ja painaa kaasua niin sitten lähtee normaalisti. Vaihteiden vaihdon välissä tulee myös tämä efekti. Välillä sitten tätäkään efektiä ei tule ja kytkin tosiaan toimii normaalisti aina. Sit jos kierrätän autoa parkissa vaikkapa 5000rpm ja päästän kaasun niin rundit palaa sika hitaasti tyhjäkäynnille ja rundari pikkusen nykii alas tullessaan. Sit jos polkaisen kaasua parkissa vain vähän, vastaa se heti kierroksiin ja nostaa ne mutta sitten ne aina putoo joku 500-800rpm alas, paitsi jos nostan rundit yli 3000rpm. Nyt myös pakoputkesta kuulee että ei käy aina ihan oikein. Siis pitämällä kaasupoljinta samassa asennossa kokoajan.
Joo, optimaalinen liikkeellelähtö, vaihtaminen ja ajanoton epätarkkuus, siinäpä syyt joiden takia kiihtyvyyden mittaaminen on aikalailla suuntaa-antavaa.
Totta. Mutta kyse on tuosta kiihdytyksen aikana tapahtuvasta röpötyksestä ja että kierrokset ei aina oikeen meinaa nousta ja auto kiihtyy paljon huonommin kuin mun eka mitsubishi lancer 1.5 kaasari. Joo toi oikea kiihtyvyyden mittaaminen on aika mahdotonta jos ei satu olemaan tehtaan omia softia jotka kommunikoisi sateenliitin ja auton kanssa suoraan välittämättä muista häiriötekijöistä. Mutta oikeassa olette. Toi miten toi parhaimpina päivinä kiihtyy riittää mulle mutta kun toi ei aina toimi oikein. Mutta hyvä kuin kyselette kuitenkin. Kaikki apu ja tipsit ovat tervetulleita
Sanoisin että tavallinen pulliainen ei pääse lähellekkään tehtaan ilmoittamiin kiihtyvyyslukemiin manuaalivaihteisella autolla, kun ammattilaisetkaan ei tunnu pääsevän. 7,5s tulos olisi jo todella hyvä. Edes GPS pohjainen mittaus ei ole tarkka, mutta hakkaa se käsiajanoton joka on yhtä tyhjän kanssa
Joo toi käsin kellolla ajanotto on auton kiihtyvyydessä aivan turha. Et sen voi käynnistää ja pysäyttää ihan missä vain. Näin ne sierratkin on taidettu todeta kiihtyvän "nopeasti" tai sitten ei itse en ole niihin koskenut
Joo, optimaalinen liikkeellelähtö, vaihtaminen ja ajanoton epätarkkuus, siinäpä syyt joiden takia kiihtyvyyden mittaaminen on aikalailla suuntaa-antavaa.
Jiii haa.... No niin arvon yleisö AUTO TOIMII. Elikkäs auton todellinen ongelma selvisi tänään auringon paisteessa ja hyvässä säässä perus juttuja tutkiessani... Eli sytytyspuola kakkosen pistokkeen sähköjodossa reikä/hiertymä lyö maihin kaasu pohjassa oikeen kunnolla. No tilapäisesti korjattu sähköteipillä ja auto toimii kuin uutena. Kaasun kun potkaisee pohjaan auto lähtee ja eikä yhtään mieti. 3500 rundin kohdalla tulee eka boosti ja neljän ja viiden tonnin välillä potkaisee niin että tyhjää lyö takarenkaat On meinaan niin pieni halkeama että hyvä että näki ees täydellisessä säässä ja valaistuksessa tietyssä kulmassa. On johto viellä sen värinen että näyttää siltä kuin kaikki olisi ok. Aika hyvä mäihä paitsi että koko johtosarja suuttimien sähköjä myöden kaikki johdot on samassa nipussa et ei saa mitn erikseen ostettua. Maksaa noin 400€. Ellei jollain satu olemaan parempaa kikkaa korjata sitä tai uusia?! Tossa on viellä linkki realoemiin tähän osaan.
Huh huh. Olipa homma. Hienoa kun selvis. Ei kai tossa mitään kun pari kierrosta vulkanoituvaa teippiä siihen ympärille. Kestää varmaan paremmin kuin BMW:n kovettuvat johdoneristeet.
Sinnikkyys jälleen palkittiin, hienoa Saako tuosta liittimestä purettua pinnin irti? Jos saa niin pätkä uutta johtoa väliin ja uusi pinni kiinni. Jos liitin ei ole purettavissa niin itse laittaisin sähkökittiä tuohon juureen eristeeksi. Töissä käytetään myös C-wrap nimisiä eristeitä vastaavien vaurioiden korjaamiseen mikä olisi varmaan paras ratkaisu. Se on sellainen halkaistu kutistesukka jolla saa täysin vedenpitävän eristeen. Kannattaa googlata löytyykö jostain kuluttaja markkinoille. Suojaus kannattaa kyllä tehdä huolella ettei seuraavaksi johto hapetu poikki. Onko hapettumaa vielä näkyvissä kuparin pinnassa?
Eikö tuosta tullut diagnostiikkaan misfireä 2.pytylle?? :think
No tuota noin.... ei todellakaan tullut. Ehkä kone pystyi kaiken korjaamaan tai sitten sen mielestä poikkeama oli niin pieni ja hetkellinen ettei ollut tarvetta pistää mitn vikakoodia. Muutenhan tää koko projekti ois ollut aivan liian helppo ois voinut rajata ongelman, mutta kun ei koskaan antanut mitn suoraa virhettä mistään, niin vain taivas oli vian rajana bemarit taitaa olla muutenkin aika sitkeitä ettei misfireä ihan pienistä tule, täytyy tyyliin olla mäntä neljänä osana ja tulppa lentänyt irti puolan kera siis mun autossani ainakin. Noh tulipahan vaihdettua sitten kuitenkin autosta melkein kaikki kuluvat osat moottorin ja bensa syötön puolelta et jos nyt taas sais ajaa ne160000 tuhatta kilometriä perus huolloilla niin kuin entinenkin omistaja:think Noin puoltoista vuotta joutui painimaan rikkinäisen bemmin kanssa ja itsehän tämäkin homma selvisi
bemarit taitaa olla muutenkin aika sitkeitä ettei misfireä ihan pienistä tule, täytyy tyyliin olla mäntä neljänä osana ja tulppa lentänyt irti puolan kera siis mun autossani ainakin.
No vähän erilaisia kokemuksia mutta autot ovat yksilöitä...
Huh huh. Olipa homma. Hienoa kun selvis. Ei kai tossa mitään kun pari kierrosta vulkanoituvaa teippiä siihen ympärille. Kestää varmaan paremmin kuin BMW:n kovettuvat johdoneristeet.
No älä muuta sano tuli meinaa mietitittyä muutamat päivät, illat ja yöt että mikä hemmetti tolla autolla oikeen on:think joo täytyypä ostaa jotain vahvaa, sähköä ja vettä eristävää teippiä tai kutistesukkaa joo aika helposti ja nopeasti nuo bemarin johdoneristeet tuntuvat ja näyttävät menevän koppuroiksi et ilmeisen pienestä se voi olla kiinni ettei hi-tech bemari toimi yhdessä johdossa noin nuppineulan punaisen pallon kokoinen hole ja kaikki tehot on poissa. No okei aika elintärkeässä johdossa mutta kuitenkin
Comment