memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pertti M
    replied
    Originally posted by AK-87 View Post
    En pidä itseäni asiantuntijana, mutta eikö tuossa nyt ole jo riittävän monta kysymysmerkkiä siihen, että ehkä olisi fiksumpi katsella muita yksiköitä..?
    Tässä vaiheessa kerätäänkin jo syitä kaupanpurkamiseen, koska kuukausi sitten liikkeestä haettu auto on ollut joka viikko pajalla tutkittavana.
    Kysymykset auton todellisesta kilometreistä herännyt vasta nyt vikojen ilmettyä, sillä auton kunto ulko- ja sisäpuolelta todella hyvä.

    Leave a comment:


  • AK-87
    replied
    Originally posted by Pertti M View Post
    Saako todellisia ajokilometrejä mistään varmasti selville? Kävin marmorilla luettamassa avaimen, jonka mukaan auton avaimia ei oltu kolmeen ensimmäiseen vuoteen luettu. Auto kuitenkin huoltokirjan mukaan huollettu aina samassa paikassa ja myöhemmin joka huollossa luettu avain. Ensimmäinen luku siis kolmen vuoden ja 89tkm kohdalla, vaikka ensimmäinen huolto tehty kahden vuoden ja 59 tkm kohdalla.

    Lähinnä kiinnostaa koska esiin tulleet viat eivät mielestäni kuulu 125tkm ajettuun autoon. Nyt siis moniuraohjaimen rulla, laturi ja vesipumppu vaihdettu ja automaattilootasta kuuluu varsin mielenkiintoista kahinaa kun se mikitettiin.

    Auto -09 320dA LCI.

    edittinä ja autohan on Saksan tuonti suomalaisen liikkeen toimesta.
    En pidä itseäni asiantuntijana, mutta eikö tuossa nyt ole jo riittävän monta kysymysmerkkiä siihen, että ehkä olisi fiksumpi katsella muita yksiköitä..?

    Leave a comment:


  • 530daa
    replied
    e91 antenni

    Saako kyseiseen autoon normaali antennia/ suosituksia millä kuuluu? Todenäköisesti takalasin piuha jostain poikki kun ei kuulu kanavat kunnolla eikä näytä hyvää singaalia autocomilla katsottuna.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Pertti M View Post
    ...ensimmäinen huolto tehty kahden vuoden ja 59 tkm kohdalla.
    Tuo nyt ainakin on aika hälyyttävää jo itsessään(?)

    Leave a comment:


  • Pertti M
    replied
    Saako todellisia ajokilometrejä mistään varmasti selville? Kävin marmorilla luettamassa avaimen, jonka mukaan auton avaimia ei oltu kolmeen ensimmäiseen vuoteen luettu. Auto kuitenkin huoltokirjan mukaan huollettu aina samassa paikassa ja myöhemmin joka huollossa luettu avain. Ensimmäinen luku siis kolmen vuoden ja 89tkm kohdalla, vaikka ensimmäinen huolto tehty kahden vuoden ja 59 tkm kohdalla.

    Lähinnä kiinnostaa koska esiin tulleet viat eivät mielestäni kuulu 125tkm ajettuun autoon. Nyt siis moniuraohjaimen rulla, laturi ja vesipumppu vaihdettu ja automaattilootasta kuuluu varsin mielenkiintoista kahinaa kun se mikitettiin.

    Auto -09 320dA LCI.

    edittinä ja autohan on Saksan tuonti suomalaisen liikkeen toimesta.

    Leave a comment:


  • ju]ho
    replied
    Originally posted by ju]ho View Post
    Kellään tietoa mistä johtuu, että avain menee nihkeästi virtalukkoon ja ei jää sinne.. Virrat saa kyllä päälle avaimen pohjaan työntämällä ja auton käyntiin, kun pitää avainta lukon reijän lähellä. Sammuu normaalisti napista ja virrat saa pois kun työntää avaimen lukon pohjaan. Mikään vikavalo ei syty mittaristoon.. Ainoastaan keltainen immonvalo jos avain ei ole lukupuolan lähellä.
    Jep. Elikkä vika saatu kuntoon.. ihan vain voimaa käyttämällä, eli kun kunnolla painoi avainta lukon pohjaan niin taas pelittää.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by TeemuT View Post
    Mikäs auttaisi kun pitempään pitää sadetunnistimella pyyhkimiä niin ne alkaa ensin vähän pysähdellä ja jopa sammuvat kokonaan.
    Vika korjautuu kun sammuttaa virrat ja laittaa uudelleen käytiin.
    Myös jatkuvassa käytössä toimivat moitteetta.
    Onko sadetunnistimen alustus tehtävä uudelleen ?
    Pyyhkijän releen oikkuilu saa ainakin tuon tyyppisiä oireita aikaan.

    Leave a comment:


  • Winx
    replied
    Originally posted by ju]ho View Post
    Kellään tietoa mistä johtuu, että avain menee nihkeästi virtalukkoon ja ei jää sinne.. Virrat saa kyllä päälle avaimen pohjaan työntämällä ja auton käyntiin, kun pitää avainta lukon reijän lähellä. Sammuu normaalisti napista ja virrat saa pois kun työntää avaimen lukon pohjaan. Mikään vikavalo ei syty mittaristoon.. Ainoastaan keltainen immonvalo jos avain ei ole lukupuolan lähellä.
    Li-ion-akku sisällä turvonnut? Ihan hatusta heitetty. Comfort accessilla on näemmä paristot.

    Leave a comment:


  • pro_tinnitus
    replied
    Originally posted by ju]ho View Post
    Kellään tietoa mistä johtuu, että avain menee nihkeästi virtalukkoon ja ei jää sinne.. Virrat saa kyllä päälle avaimen pohjaan työntämällä ja auton käyntiin, kun pitää avainta lukon reijän lähellä. Sammuu normaalisti napista ja virrat saa pois kun työntää avaimen lukon pohjaan. Mikään vikavalo ei syty mittaristoon.. Ainoastaan keltainen immonvalo jos avain ei ole lukupuolan lähellä.
    Oletko kokeillut myös vara-avaimella? Mutta eipä tuollaisia ongelmia ole ollut, tosin keltainen avain jäi palamaan välillä kun ratti ei ollut suorassa, poistui päivityksellä. Tuolloin avain meni perille, muttei auto startannut.

    Leave a comment:


  • ju]ho
    replied
    Virtalukko jumittaa

    Kellään tietoa mistä johtuu, että avain menee nihkeästi virtalukkoon ja ei jää sinne.. Virrat saa kyllä päälle avaimen pohjaan työntämällä ja auton käyntiin, kun pitää avainta lukon reijän lähellä. Sammuu normaalisti napista ja virrat saa pois kun työntää avaimen lukon pohjaan. Mikään vikavalo ei syty mittaristoon.. Ainoastaan keltainen immonvalo jos avain ei ole lukupuolan lähellä.

    Leave a comment:


  • TeemuT
    replied
    sadetunnistin

    Mikäs auttaisi kun pitempään pitää sadetunnistimella pyyhkimiä niin ne alkaa ensin vähän pysähdellä ja jopa sammuvat kokonaan.
    Vika korjautuu kun sammuttaa virrat ja laittaa uudelleen käytiin.
    Myös jatkuvassa käytössä toimivat moitteetta.
    Onko sadetunnistimen alustus tehtävä uudelleen ?

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by kapupetri View Post
    Onkohan tuo helppo asentaa DIY-henkisesti vai paras jättää ammattilaiselle?
    Vielä kerkeis askarrella ennen lumimyrskyjä...
    Lämmittimen asennus on simppeli homma jos vähänkään työkalut pysyy käsissä. Lämmityslaitteen kennolle menevä letku vaan poikki, ja lämmitin siihen väliin.
    Enemmän töitä teettää liitäntäjohdon asennus lämmittimeltä puskuriin, koska joutuu purkamaan vähän pohjamuoveja pois edestä. Mut ei mahdoton homma sekään..

    Leave a comment:


  • kapupetri
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-15...ensopiva-malli
    Tuollaista lämmitintä voin yhden talven käyttökokemusten perusteella lämpimästi suositella. Lämmittää moottorin reilussa puolessa tunnissa kovemmillakin pakkasilla toisin kuin jotkut säteilylämmittimet..
    Onkohan tuo helppo asentaa DIY-henkisesti vai paras jättää ammattilaiselle?
    Vielä kerkeis askarrella ennen lumimyrskyjä...

    Leave a comment:


  • janne30
    replied


    Auto kävi nosturilla ja huomasin että taaempi rättinivel alkaa olla entinen, eli osa nro 10. Mitä muita kannattaa laittaa samalla? Tukilaakeri ja etummainen rättinivel?

    Mites toi esikiristys suoritetaan asentaessa? Joskus e46 käytin kardaanin lattialla ja siinä ois tarvinnu jonkun erikoistyökalun, normaalilla momenttiavaimella ei voinu kiristää sitä kardaania

    Leave a comment:


  • megaesa
    replied
    Minkäkokoinen avain menee etuiskarin yläpään mutteriin? Kierre taitaa olla M12 mutta mikä avainkoko?

    Leave a comment:

Working...
X