memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hastra
    replied
    Mietin huoltoja talven varalle ja alkoi mietityttään diesel suodattimen vaihto.


    Tuo ilmeisesti sijaitsee auton alla, mutta kuinka usein ja minkä huollon yhteydessä tuo pitäisi vaihtaa?
    Ja muutenkin kiinnostaa, jos jostain löytyy taulukot mitä vehicle checkiin yms. kuuluu. Autona tuo sigun coupe ja mittarissa 215tkm, eikä tietoa onko tuota vielä vaihdettu.

    Leave a comment:


  • pro_tinnitus
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    Moi,
    Ei vasemman puolen ajovalo tottele korkeudensäätöä (manuaalista), toinen puoli toimii normaalisti. Itse en autoa ole vielä päässyt tsekkaamaan, mutta ens vklp pitäisi mennä. Mitä kaikkea kannattaa kattoa?
    Kerrohan oikeille tietäjille mikä E9x:n korimallin valoumpio on kyseessä? Xenoni vai halogeeni ja mitä tarkoittaa manuaalinen säätö, eli kuusiokoloavaimella säätö konepellin puolelta? Vielä onko pre-lci vai lci mallin auto kyseessä? Näillä tiedoilla saattaa joku jopa tietää mikä mättää, itse en tiedä asiasta enempää.
    Last edited by pro_tinnitus; 25-10-2015, 12:12.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Moi,
    Ei vasemman puolen ajovalo tottele korkeudensäätöä (manuaalista), toinen puoli toimii normaalisti. Itse en autoa ole vielä päässyt tsekkaamaan, mutta ens vklp pitäisi mennä. Mitä kaikkea kannattaa kattoa?

    Leave a comment:


  • pro_tinnitus
    replied
    Originally posted by Rrooppee View Post
    Kyllä nyt tähän melkeen pystyy sanoo näkemättäkin että seon narinahela mikä sulla on väljänä. Eli tuon tukivarren mihin iskarin alapää tulee kiinni niin sen ulkopäässä olevaa helaa on inssi tarkotti. Parhaiten sen tuntee ku vääntövarrella vääntelee.
    Ei olis ensimmäinen eikä viimene e9x mistä narinahela väljänä
    Joo ja sen väljyyden kuulee myös eli narisee kun painaa esim. takakontista autoa alaspäin. Tuossa sinun viimeisessä kuvassa vaihdetun puslan oikealla puolella, tukivarren välissä sijaitsee. Tuon saa ihan ulosvetäjällä pois ja uusi menee helposti paikalleen. Omassa vaihdatin kaikki muut puslat paitsi taka-apurungon 4 isot puslat. Vielä joskus pitäisi raidetangonpäät vaihtaa. En tiedä paraniko ajokäytös , Lemförderin osia olivat kaikki, OEM osathan maksavat varmaan tuplat.
    Last edited by pro_tinnitus; 25-10-2015, 09:29.

    Leave a comment:


  • Rrooppee
    replied
    Originally posted by keppana2 View Post

    Leimalla siis hylkäsivät kun oli kuulema "Oikea/vasen alatukiv ulkohela väljä" ja laitoin nyt uuden puslan paikoilleen eikä muuttunut mikskään jos vertaa toiselle puolelle. En siis viitsinyt ruveta edes toiselle puolelle vaihtamaan. Kovasti koitin jokaista muuta puslaa/niveltä väännellä mutta en kyllä mistään väljää löytänyt. Onkohan inssi sitten tarkottanut jotain muuta kuin tuota puslaa minkä juuri vaihoin? Maanantaina vien samalle konttorille tarkistettavaks ja kyselen vähä että teinkö aivan turhaa työtä puslan vaihoin kanssa.
    Kyllä nyt tähän melkeen pystyy sanoo näkemättäkin että seon narinahela mikä sulla on väljänä. Eli tuon tukivarren mihin iskarin alapää tulee kiinni niin sen ulkopäässä olevaa helaa on inssi tarkotti. Parhaiten sen tuntee ku vääntövarrella vääntelee.
    Ei olis ensimmäinen eikä viimene e9x mistä narinahela väljänä

    Leave a comment:


  • _Pietu_
    replied
    Originally posted by keppana2 View Post
    Leimalla siis hylkäsivät kun oli kuulema "Oikea/vasen alatukiv ulkohela väljä" ja laitoin nyt uuden puslan paikoilleen eikä muuttunut mikskään jos vertaa toiselle puolelle. En siis viitsinyt ruveta edes toiselle puolelle vaihtamaan. Kovasti koitin jokaista muuta puslaa/niveltä väännellä mutta en kyllä mistään väljää löytänyt. Onkohan inssi sitten tarkottanut jotain muuta kuin tuota puslaa minkä juuri vaihoin? Maanantaina vien samalle konttorille tarkistettavaks ja kyselen vähä että teinkö aivan turhaa työtä puslan vaihoin kanssa.
    Tuon takia minä viimeistään alustan tarkistuksen yhteydessä menen auton vierelle ja jos jotakin sanottavaa on niin pyydän katsaria näyttämään missä vika/välys on...

    Leave a comment:


  • emper0r
    replied
    kerkeiskö joku mittaamaan e91 pre-lci:n takapuskurista mitan takaluukun aukolle, ns umpioiden välistä.Ihan puskurin yläreunasta ja ulkoreunasta runkoon nähden.kiitos(:

    Olin puskuria tilaamassa ja käskivät varmistaa vielä koska on ollut epäselvyyksiä ainoastaan tuon kohdan sopivuuden kanssa pre-lci msport puskuri--->lci hin. Alkuperänen varaosanumero kuitenkin molemmissa sama.:think

    116cm on kyseinen mitta faceliftissä.

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Mikäs tuohon pre lci pro navin I-drive ohjainrullaan tuli kun pyörittää esim radiokanavien välillä niin pyörähtelee itsestään vähän. Ja äsken sammutin auton ja kokeilin pyöräyttää sitä niin jäi perkele pyörimään helvetin kovaa vajaaks 10 sekunniks
    En tiedä mut kuulostaa hauskalta

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Mikäs tuohon pre lci pro navin I-drive ohjainrullaan tuli kun pyörittää esim radiokanavien välillä niin pyörähtelee itsestään vähän. Ja äsken sammutin auton ja kokeilin pyöräyttää sitä niin jäi perkele pyörimään helvetin kovaa vajaaks 10 sekunniks

    Leave a comment:


  • keppana2
    replied
    Sain tänään puslan paikoilleen kiitokset kaikille vastanneille! Eli tosiaan meni suht helposti kun laittoi reilusti vaseliinia ja putkiklemmarilla painoi puslan kasaan ja pinnapultti viritelmällä pikkuhiljaa vedätti puslaa sisäänpäin ja siirti klemmaria aina taaksepäin.







    Leimalla siis hylkäsivät kun oli kuulema "Oikea/vasen alatukiv ulkohela väljä" ja laitoin nyt uuden puslan paikoilleen eikä muuttunut mikskään jos vertaa toiselle puolelle. En siis viitsinyt ruveta edes toiselle puolelle vaihtamaan. Kovasti koitin jokaista muuta puslaa/niveltä väännellä mutta en kyllä mistään väljää löytänyt. Onkohan inssi sitten tarkottanut jotain muuta kuin tuota puslaa minkä juuri vaihoin? Maanantaina vien samalle konttorille tarkistettavaks ja kyselen vähä että teinkö aivan turhaa työtä puslan vaihoin kanssa.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by aku1979 View Post
    Eikö kukaan tiedä?
    Erikoistyökalulla jos kyseessä stretch-fit hihna ilman kiristimiä. Omaan M47:aan vaihdoin talttameisseleillä + autoa vaihde silmässä liikutellen kikkailemalla.

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Eikö kukaan tiedä?

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Onko joku vaihtanut apulaitehihnaa 330d? Miten tuo ohjaustehostimen hihna pitäisi irrottaa kun ei siinä ole kiristintä?

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Rikoin kanssa yhden puslan.

    Seuraava menipakoputkiklemmarin avulla paikoilleen

    Leave a comment:


  • eeno
    replied
    Toi alumiinin muodonmuutos on vähän hankala, se pitäisi saada jotenkin hallintaan... Ehkä puslaa kannattaa painaa ulkokehältä kumista aivan alumiinin vierestä halkaisijaltaan pienemmällä holkilla.

    - Puslan reiän pintojen puhdistus hiekkapaperilla navan puolelta ja voitelu asennustahnalla. Ns. virsikirjalaikka porakoneeseen....?
    - Puslan kasaan puristaminen esim. em. putkiklemmarilla
    -Sisään puristus kierretanko, iso prikka, mutterit ja sopiva holkki yhdistelmällä

    Jos tämä asetelma alkaa vetämään, niin en tiedä mitä tapahtuu kun klemmareita alkaa avaamaan ja pusla ottaa kovemmin kiinni napaan... Toivottavasti, jos pusla menee hetken matkaa navan sisään, se alkaa kulkemaan kohtisuoraan reikään nähden ja puristimen voima työntää puslaa reikään kääntämisen sijaan.

    Leave a comment:

Working...
X