Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17856
    • PKS

    E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

    Jatketaan täällä.
    Laitoin viimeiset postaukset omaksi threadikseen, koska asia paisui.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

    E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
  • Potka
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 67
    • Lepsämä

    #2
    Autona E92 335iA. Mitä detaljitasolla tapahtuu kun siirrän vaihteenvalitsimen D -> S? Kierrosherkempihän tuosta näppituntumalla tulee ja kierrättää korkeammalle ennen vaihtoa. Äänetkin tuntuvat huomattavasti rouheammalta kuin normiasennossa, vai onko kyseessä lumevaikutus? :think
    E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

    Entisiä:
    E30/E36/E39/E60/E92

    Comment

    • Koo_
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 320
      • Suomi

      #3
      Ei helvetin helvetti, nyt tuli möhlittyä kunnolla...

      Vaihoin tossa akun bemariin, tietenkään tajuamatta että näin uusissa pitäisi kytkeä konepellin alle akkulaturi tai toinen auto ettei olisi hetkeäkään täysin ilman virtaa. No eipä tullut näin tehtyä....nyt kun auton käynnistää niin valittaa kaikenlaisia varoitusvaloja (luistonesto, palaneita polttimoita yms) ja pitkät palaa kokoajan eikä mene pois päältä. Vilkuista tai pyyhkijänsulastakaan ei tapahdu mitään.

      Mitä nyt?

      Comment

      • Zeta
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7565
        • Kotona

        #4
        Originally posted by Koo_ View Post
        Ei helvetin helvetti, nyt tuli möhlittyä kunnolla...

        Vaihoin tossa akun bemariin, tietenkään tajuamatta että näin uusissa pitäisi kytkeä konepellin alle akkulaturi tai toinen auto ettei olisi hetkeäkään täysin ilman virtaa. No eipä tullut näin tehtyä....nyt kun auton käynnistää niin valittaa kaikenlaisia varoitusvaloja (luistonesto, palaneita polttimoita yms) ja pitkät palaa kokoajan eikä mene pois päältä. Vilkuista tai pyyhkijänsulastakaan ei tapahdu mitään.

        Mitä nyt?
        Pyydät jonkun nollaaman vikakoodit. Kaverilla oli kerran akun kuivaksi menon jälkeen muistaakseni 19 vikakoodia muistissa ja lähti heti toimimaan kun nämä kuittasi pois.
        -
        Käyttöautona: F20
        Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
        Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
        -

        Comment

        • JIPSKI
          BTCF Member
          • Feb 2003
          • 1009
          • Vaasa

          #5
          Originally posted by Koo_ View Post
          Ei helvetin helvetti, nyt tuli möhlittyä kunnolla...

          Vaihoin tossa akun bemariin, tietenkään tajuamatta että näin uusissa pitäisi kytkeä konepellin alle akkulaturi tai toinen auto ettei olisi hetkeäkään täysin ilman virtaa. No eipä tullut näin tehtyä....nyt kun auton käynnistää niin valittaa kaikenlaisia varoitusvaloja (luistonesto, palaneita polttimoita yms) ja pitkät palaa kokoajan eikä mene pois päältä. Vilkuista tai pyyhkijänsulastakaan ei tapahdu mitään.

          Mitä nyt?
          Ei sen kyllä rikki pitäisi mennä vaikka akun irrottaakin.
          exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

          Comment

          • JIPSKI
            BTCF Member
            • Feb 2003
            • 1009
            • Vaasa

            #6
            Mitäs eroa noilla FRM2 ja FRM3 moduleilla on?
            Ilmeisesti omasta tuo frm2 moduli entinen kun herjaa rikkinäisiä polttimoita.

            Onko järkeä päivittää kolmoseen? ilmeisesti koodaamaan joutuu jokatapauksessa?
            exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

            Comment

            • Koo_
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 320
              • Suomi

              #7
              Originally posted by Zeta View Post
              Pyydät jonkun nollaaman vikakoodit. Kaverilla oli kerran akun kuivaksi menon jälkeen muistaakseni 19 vikakoodia muistissa ja lähti heti toimimaan kun nämä kuittasi pois.
              Ok. Toivotaan että tämä auttaa eikä jotain "oikeasti rikki"

              Näyttäisi kaikki ratin ja viiksien napit olevan pimeinä mutta muut napit toimivan, volumekin toimii mankasta mutta ei ratista. :think

              Comment

              • Winx
                Bimmer Rookie
                • Sep 2014
                • 79
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Koo_ View Post
                Ok. Toivotaan että tämä auttaa eikä jotain "oikeasti rikki"

                Näyttäisi kaikki ratin ja viiksien napit olevan pimeinä mutta muut napit toimivan, volumekin toimii mankasta mutta ei ratista. :think
                Rheingoldin adaptaationollauksella sain about vastaavan aikaan: kaikki muka rikki, auto kaasutteli itsekseen pumpaten ja valot taisi häröillä. Vikakoodeja paljon.

                Pari uudelleenstarttia taukoja pitäen ja käynti muuttui normaaliksi. Vikakoodit katosi itsekseen. Ratin nappuloiden ja viiksien toiminta ok.

                Montako kertaa oot käynnistäny uudelleen?
                -09 330xi

                Comment

                • mikeboo
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 63
                  • Tuusula

                  #9
                  nyt ei löydy eikä välähdä. Miten ihmeessä saan musiikin kuulumaan iphone/ipod liitännästä? AUX kautta kyllä toimii, mutta en nyt saa päähäni miten saan tuon apllen liittimen aktiiviseksi joka on hanskalokerossa.

                  Lisäksi tullu outo "vika" autoon. Jos avaan keskuslukosta ovet niin turbon suunnalta alkaa kuulumaan tasaista "surinaa", välillä alkaa tämä kuulumaan aivan itsekseen jos virrat pois päältä ja lukot auki. Kuullostaa aivan paineensäätimeltä tulevan. Mutta mitä tekemistä tuolla on ovien avauksen kanssa? EIkä ääni ole "naksahtelevaa" vaan tosiaan tasaista surrutusta.

                  Comment

                  • sonikk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 1664
                    • Kerava

                    #10
                    Mulla pimeni toinen ledienkeli pre-LCI E91:stä jolloin sytytti luonnollisesti merkkivalon tauluun. Eilen vaihdoin uudet ledit, mutta jostain syystä tuo herja ei poistunut. Valot kyllä toimivat normaalisti. Onko nuo ledit nyt vaan paskat vai kuinka? Ihmetyttää että miksi ei ilmoita vasemmastakin puolesta vaan pelkästä oikeasta. Eikä auton mukana tullut oem hehkuja että olisi voinut niillä kokeilla.

                    Comment

                    • JP-76
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 1060
                      • Kanta-Häme

                      #11
                      Originally posted by JIPSKI View Post
                      Mitäs eroa noilla FRM2 ja FRM3 moduleilla on?
                      Ilmeisesti omasta tuo frm2 moduli entinen kun herjaa rikkinäisiä polttimoita.

                      Onko järkeä päivittää kolmoseen? ilmeisesti koodaamaan joutuu jokatapauksessa?
                      Jos uutena ostat niin et edes enää saa FRM2:sta, kaikkiin käy nykyään FRM3.

                      FRM2:ssa oli eri versiot xenon/ ei xenon/AHL-xenon, FRM3 pitää sisällään nuo kaikki.
                      Kalusto:
                      BMW 550i xDrive -14
                      BMW S1000R -17
                      Toyota Proace -15

                      Comment

                      • Koo_
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2013
                        • 320
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by Winx View Post
                        Rheingoldin adaptaationollauksella sain about vastaavan aikaan: kaikki muka rikki, auto kaasutteli itsekseen pumpaten ja valot taisi häröillä. Vikakoodeja paljon.

                        Pari uudelleenstarttia taukoja pitäen ja käynti muuttui normaaliksi. Vikakoodit katosi itsekseen. Ratin nappuloiden ja viiksien toiminta ok.

                        Montako kertaa oot käynnistäny uudelleen?
                        Monesti yritin käynnistää ja muutaman kilsan ajelinkin, ei auttanut ollenkaan.

                        Nyt vikakoodit nollattu ja auto toimii hienosti. Vikakoodeja löytyikin ihan miehekkäät 28 kappaletta

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7565
                          • Kotona

                          #13
                          Originally posted by Koo_ View Post
                          Nyt vikakoodit nollattu ja auto toimii hienosti. Vikakoodeja löytyikin ihan miehekkäät 28 kappaletta
                          Mitäs minä sanoin, ei kannata panikoitua pienistä varoitusvaloista
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                          Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                          -

                          Comment

                          • Koo_
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2013
                            • 320
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by Zeta View Post
                            Mitäs minä sanoin, ei kannata panikoitua pienistä varoitusvaloista
                            Jees, kiitoksia neuvosta

                            Comment

                            • TPM1
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 127
                              • Kerava

                              #15
                              Originally posted by Koo_ View Post
                              Ei helvetin helvetti, nyt tuli möhlittyä kunnolla...

                              Vaihoin tossa akun bemariin, tietenkään tajuamatta että näin uusissa pitäisi kytkeä konepellin alle akkulaturi tai toinen auto ettei olisi hetkeäkään täysin ilman virtaa. No eipä tullut näin tehtyä....nyt kun auton käynnistää niin valittaa kaikenlaisia varoitusvaloja (luistonesto, palaneita polttimoita yms) ja pitkät palaa kokoajan eikä mene pois päältä. Vilkuista tai pyyhkijänsulastakaan ei tapahdu mitään.

                              Mitä nyt?
                              Itse juuri vaihdoin akun, mutta ainut "vika" oli että trippi nollaantui.

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎