Autona E92 335iA. Mitä detaljitasolla tapahtuu kun siirrän vaihteenvalitsimen D -> S? Kierrosherkempihän tuosta näppituntumalla tulee ja kierrättää korkeammalle ennen vaihtoa. Äänetkin tuntuvat huomattavasti rouheammalta kuin normiasennossa, vai onko kyseessä lumevaikutus? :think
Ei helvetin helvetti, nyt tuli möhlittyä kunnolla...
Vaihoin tossa akun bemariin, tietenkään tajuamatta että näin uusissa pitäisi kytkeä konepellin alle akkulaturi tai toinen auto ettei olisi hetkeäkään täysin ilman virtaa. No eipä tullut näin tehtyä....nyt kun auton käynnistää niin valittaa kaikenlaisia varoitusvaloja (luistonesto, palaneita polttimoita yms) ja pitkät palaa kokoajan eikä mene pois päältä. Vilkuista tai pyyhkijänsulastakaan ei tapahdu mitään.
Ei helvetin helvetti, nyt tuli möhlittyä kunnolla...
Vaihoin tossa akun bemariin, tietenkään tajuamatta että näin uusissa pitäisi kytkeä konepellin alle akkulaturi tai toinen auto ettei olisi hetkeäkään täysin ilman virtaa. No eipä tullut näin tehtyä....nyt kun auton käynnistää niin valittaa kaikenlaisia varoitusvaloja (luistonesto, palaneita polttimoita yms) ja pitkät palaa kokoajan eikä mene pois päältä. Vilkuista tai pyyhkijänsulastakaan ei tapahdu mitään.
Mitä nyt?
Pyydät jonkun nollaaman vikakoodit. Kaverilla oli kerran akun kuivaksi menon jälkeen muistaakseni 19 vikakoodia muistissa ja lähti heti toimimaan kun nämä kuittasi pois.
Ei helvetin helvetti, nyt tuli möhlittyä kunnolla...
Vaihoin tossa akun bemariin, tietenkään tajuamatta että näin uusissa pitäisi kytkeä konepellin alle akkulaturi tai toinen auto ettei olisi hetkeäkään täysin ilman virtaa. No eipä tullut näin tehtyä....nyt kun auton käynnistää niin valittaa kaikenlaisia varoitusvaloja (luistonesto, palaneita polttimoita yms) ja pitkät palaa kokoajan eikä mene pois päältä. Vilkuista tai pyyhkijänsulastakaan ei tapahdu mitään.
Mitä nyt?
Ei sen kyllä rikki pitäisi mennä vaikka akun irrottaakin.
Pyydät jonkun nollaaman vikakoodit. Kaverilla oli kerran akun kuivaksi menon jälkeen muistaakseni 19 vikakoodia muistissa ja lähti heti toimimaan kun nämä kuittasi pois.
Ok. Toivotaan että tämä auttaa eikä jotain "oikeasti rikki"
Näyttäisi kaikki ratin ja viiksien napit olevan pimeinä mutta muut napit toimivan, volumekin toimii mankasta mutta ei ratista. :think
Ok. Toivotaan että tämä auttaa eikä jotain "oikeasti rikki"
Näyttäisi kaikki ratin ja viiksien napit olevan pimeinä mutta muut napit toimivan, volumekin toimii mankasta mutta ei ratista. :think
Rheingoldin adaptaationollauksella sain about vastaavan aikaan: kaikki muka rikki, auto kaasutteli itsekseen pumpaten ja valot taisi häröillä. Vikakoodeja paljon.
Pari uudelleenstarttia taukoja pitäen ja käynti muuttui normaaliksi. Vikakoodit katosi itsekseen. Ratin nappuloiden ja viiksien toiminta ok.
nyt ei löydy eikä välähdä. Miten ihmeessä saan musiikin kuulumaan iphone/ipod liitännästä? AUX kautta kyllä toimii, mutta en nyt saa päähäni miten saan tuon apllen liittimen aktiiviseksi joka on hanskalokerossa.
Lisäksi tullu outo "vika" autoon. Jos avaan keskuslukosta ovet niin turbon suunnalta alkaa kuulumaan tasaista "surinaa", välillä alkaa tämä kuulumaan aivan itsekseen jos virrat pois päältä ja lukot auki. Kuullostaa aivan paineensäätimeltä tulevan. Mutta mitä tekemistä tuolla on ovien avauksen kanssa? EIkä ääni ole "naksahtelevaa" vaan tosiaan tasaista surrutusta.
Mulla pimeni toinen ledienkeli pre-LCI E91:stä jolloin sytytti luonnollisesti merkkivalon tauluun. Eilen vaihdoin uudet ledit, mutta jostain syystä tuo herja ei poistunut. Valot kyllä toimivat normaalisti. Onko nuo ledit nyt vaan paskat vai kuinka? Ihmetyttää että miksi ei ilmoita vasemmastakin puolesta vaan pelkästä oikeasta. Eikä auton mukana tullut oem hehkuja että olisi voinut niillä kokeilla.
Rheingoldin adaptaationollauksella sain about vastaavan aikaan: kaikki muka rikki, auto kaasutteli itsekseen pumpaten ja valot taisi häröillä. Vikakoodeja paljon.
Pari uudelleenstarttia taukoja pitäen ja käynti muuttui normaaliksi. Vikakoodit katosi itsekseen. Ratin nappuloiden ja viiksien toiminta ok.
Montako kertaa oot käynnistäny uudelleen?
Monesti yritin käynnistää ja muutaman kilsan ajelinkin, ei auttanut ollenkaan.
Nyt vikakoodit nollattu ja auto toimii hienosti. Vikakoodeja löytyikin ihan miehekkäät 28 kappaletta
Ei helvetin helvetti, nyt tuli möhlittyä kunnolla...
Vaihoin tossa akun bemariin, tietenkään tajuamatta että näin uusissa pitäisi kytkeä konepellin alle akkulaturi tai toinen auto ettei olisi hetkeäkään täysin ilman virtaa. No eipä tullut näin tehtyä....nyt kun auton käynnistää niin valittaa kaikenlaisia varoitusvaloja (luistonesto, palaneita polttimoita yms) ja pitkät palaa kokoajan eikä mene pois päältä. Vilkuista tai pyyhkijänsulastakaan ei tapahdu mitään.
Mitä nyt?
Itse juuri vaihdoin akun, mutta ainut "vika" oli että trippi nollaantui.
Comment