Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hapelton1
    Bimmer Rookie
    • Mar 2003
    • 101

    #76
    Originally posted by Holotti View Post
    Milloinkohan syytä alkaa epäillä, että solenoidi olisi tukossa?
    Omalla 325i E92 ajettu 100k ja tuntuu alakierroksilla tukkoiselta. Pitäisi melkein päästä jonkun muun 325 kokeilemaan.
    Mulla tulee kohta 60t km täyteen. Mä voin antaa ne solenoidit jollekin jos tarvetta. Toinen varmaan ehjä ainakin.

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17856
      • PKS

      #77
      Originally posted by Holotti View Post
      Samainen N52B25 mulla. Tuossa 4500 kohdilla tuntuu että vetää myös kohtuu hyvin, mutta ennen sitä hitaasti heräilevä.

      Toinen mikä tulee mieleen, voiko olla jotenkin näihin liittyvä, vai onko välityksen vaan niin pitkät:
      Punaiselle vedättäessä ja isompaa vaihtaessa, ei auto lähde heti vetämään vaan odottaa hetken ennenkuin löytää taas vääntöä. Tapahtuu siis joka vaihteella jos oikein vedättää.
      Voisi tulla kyseeseen myös jumittavat solenoidit, joilloin säätö kestää liian pitkään uudelle kierrosalueelle sopivaksi. Tai sitten yksinkertaisesti moottorin luonteesta, isommalla vaihteella ei olla vielä täysin vetoalueella..
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

      E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • Holotti
        Bimmer Rookie
        • Jan 2014
        • 37
        • Hollola

        #78
        Ei ole ilmoittanut solenoidista, mutta täältä ajattelin ensin lähteä pelkästään putsaamisella kokeilemaan.

        Muilla kutoskoneissa tämäntapaista kiihdytellessä?
        E92 325i -07

        Comment

        • Sto
          Bimmer Rookie
          • Jul 2013
          • 89
          • Helsinki

          #79
          Originally posted by Holotti View Post
          Ei ole ilmoittanut solenoidista, mutta täältä ajattelin ensin lähteä pelkästään putsaamisella kokeilemaan.

          Muilla kutoskoneissa tämäntapaista kiihdytellessä?
          Ei se aina ilmoita solenoidista, vaikka haluttu arvo ja saatu arvo heittäisivät aika paljonkin. Viallinen pakopuolen solenoidi heitti pakopuolen Vanoksen välillä jopa 14astetta haluttuun arvoon nähden väärin DIS:lla testatessa, muttei sytyttänyt vikakoodia silloin. Keskimäärin yli 8astetta suuntaan tai toiseen väärin. Sama testi pitäisi onnistua myös Inpalla.

          Uudella solenoidilla Vanos pysyy 1asteen sisällä kuten imupuolikin

          Sen huomasin, että kun tuota uutta ja ehjää imupuolen solenoidia heilutti pituussunnassa niin kuului pieni klonksklonks ääni kun kara pääse liikkumaan hieman. Viallinen ei pitänyt tuota ääntä ollenkaan vaikka kara käsin liikuttaessa liikkui.

          Ja kyllä kone lähtee vetämään taas heti kun uusi vaihde on sisällä (GM:n 6-vaihteinen automaatti). Saattaahan noissa välityksissä olla hieman eroja ZF:n ja GM:n automaatin ja manuaaliaskin välillä. Myös X-drive taitaa vaikuttaa hieman perävälitykseen.
          Last edited by Sto; 14-04-2015, 19:08.
          EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

          Comment

          • Holotti
            Bimmer Rookie
            • Jan 2014
            • 37
            • Hollola

            #80
            Täytyypä tuossa iltasella ottaa irti jos putsaisi. Kiitoksia vinkeistä.

            Vielä mikä tuli mieleen eilen kokeilla, tuolla 325i tehoja kateissa-threadissa oli puhetta seuraavanlaisesta tavasta kokeilla suorituskyky:

            salavalikko valinta 04.01 eli kulutus l/h
            Ja kun vedättää esim kolmosella tappiin asti, niin kulutuksen pitäisi käydä yli 60 l/h
            eilen kokeilin tämän tempun (tosin ajoa oli alla vasta 5min, eikä täysin lämmennyt) ja kulutus nousi vain 54 l/h

            Onkohan mitään perää?
            E92 325i -07

            Comment

            • jiiänn
              Newbiemmer
              • Jan 2015
              • 10
              • Pohjanmaa

              #81
              Onko porukalla kokemuksia 320d n47 moottorin vajaatehoisuudesta, eli ei hepat tunnu olevan enää tallissa. Onko näissä miten tukkoisia imusarjoja ollut?

              Comment

              • Holotti
                Bimmer Rookie
                • Jan 2014
                • 37
                • Hollola

                #82
                Nyt on solenoidit putsattu. Onnistui helposti n.20minuutissa jopa minulta

                Olihan ne kieltämättä likaiset. Testiajolle heti sitten ja kokeilemaan auttoiko tukkoisuuteen. Pakko sanoa että ehkä hieman tasaisemmin vetää sieltä matalilta kierroksilta loppuun asti (ja piikki tietysti 4500 kohdalla).

                Muuta eroa en huomannut. Vaihtaessa vieläkin hieman varttuu ennenkuin lähtee vetämään.

                Onko muiden 325i manuaalisissa samaa? Vai olenko niin hidas kepittämään
                E92 325i -07

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17856
                  • PKS

                  #83
                  Originally posted by Holotti View Post
                  Muuta eroa en huomannut. Vaihtaessa vieläkin hieman varttuu ennenkuin lähtee vetämään.

                  Onko muiden 325i manuaalisissa samaa? Vai olenko niin hidas kepittämään
                  Niin joo tosiaan kyseessä oli N52.. Eli mitäs DISA? Katso täältä vikat sivut juttua ja jatka vaikka siellä jos oireet täsmää.
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                  E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                  E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                  G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                  Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • Routa
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 607
                    • Halsua-Kokkola

                    #84
                    Pitäisi hankkia tuohon siqun katiskaan eteen iskunvaimentimen yläpää, elikkäs se laakerihässäkkä. Jousituksena toimii m-sport. Töissä katsoin varaosaohjelmalla ja vaihtoehdoiksi sain kahta mallia, kalliimpaa sport alustalle ja halvempaa vakioalustalle. Realoem-ohjelmalla kun katsoin niin se tarjoaa vain yhtä mallia. Onko noissa mitään käytännön eroja vai pitääko se vain ostaa kalliimpi sport-alustalle tarkoitettu? Moottorina toimii m47 disukka.
                    NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"

                    EX: F20 M-Sport
                    Mondeo
                    E91 320D -07 AjTech power
                    E34 M5 Tipu
                    Muutama japsirottelo

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #85
                      Originally posted by Routa View Post
                      Pitäisi hankkia tuohon siqun katiskaan eteen iskunvaimentimen yläpää, elikkäs se laakerihässäkkä. Jousituksena toimii m-sport. Töissä katsoin varaosaohjelmalla ja vaihtoehdoiksi sain kahta mallia, kalliimpaa sport alustalle ja halvempaa vakioalustalle. Realoem-ohjelmalla kun katsoin niin se tarjoaa vain yhtä mallia. Onko noissa mitään käytännön eroja vai pitääko se vain ostaa kalliimpi sport-alustalle tarkoitettu? Moottorina toimii m47 disukka.
                      Mullekin realoem antoi pelkästään yhtä osanumeroa, mutta tilasin täältä nuo Sachsin M-Technik-malleihin menevät, ja ne ainakin sopivat. Kannattaa nuo kaikki pikkuprikat ja nippelitki tilailla samalla jos meinaa rempata, ei maksa montaa euroa.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Routa
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 607
                        • Halsua-Kokkola

                        #86
                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Mullekin realoem antoi pelkästään yhtä osanumeroa, mutta tilasin täältä nuo Sachsin M-Technik-malleihin menevät, ja ne ainakin sopivat. Kannattaa nuo kaikki pikkuprikat ja nippelitki tilailla samalla jos meinaa rempata, ei maksa montaa euroa.


                        Eli tätä sarjaa tarkoitit: 802 397.32. Kiitän!
                        NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"

                        EX: F20 M-Sport
                        Mondeo
                        E91 320D -07 AjTech power
                        E34 M5 Tipu
                        Muutama japsirottelo

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          #87
                          Mitähän on tapahtunut perheen '07 E91:ssä. Varmaan vuosi tai pari sitten siinä ei vilkussa toiminut se, että näpäytyksellä vilkuttais kolmesti. Koodailin sen sitten BMWhatilla ja toimi pitkään ilman ongelmia. Sit ilmeisesti viime syksynä huollon jälkeen se ei enää ole toiminut. Autolla ajaa lähes aina avovaimo, niin se ei ollut huomannutkaan . Joten ihan varmaa ei ole liittyykö tuo huoltoon vai ei. Arvelin, että ne nyt on jonkun softan siihen päivittänyt ja perusasetukset ovat palanneet. Nyt vasta sain aikaiseksi koodailla uudestaan BMWhatilla, mutta eipä mitään! Siellä oli edelleen 3 vilkautusta. Vaihdoin ne 5 vilkautukselle eikä edelleenkään mitään. Sit koodasin vielä takaisin 3 vilkautukselle mutta ei. Onko tuo viiksi vaurioitunut nyt sitten jotenkin vai mikä hardcore-koodaus siellä huollossa on saatu tehtyä?
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • Puistis
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 849
                            • 09

                            #88
                            Originally posted by Veeksi View Post
                            Mitähän on tapahtunut perheen '07 E91:ssä. Varmaan vuosi tai pari sitten siinä ei vilkussa toiminut se, että näpäytyksellä vilkuttais kolmesti. Koodailin sen sitten BMWhatilla ja toimi pitkään ilman ongelmia. Sit ilmeisesti viime syksynä huollon jälkeen se ei enää ole toiminut. Autolla ajaa lähes aina avovaimo, niin se ei ollut huomannutkaan . Joten ihan varmaa ei ole liittyykö tuo huoltoon vai ei. Arvelin, että ne nyt on jonkun softan siihen päivittänyt ja perusasetukset ovat palanneet. Nyt vasta sain aikaiseksi koodailla uudestaan BMWhatilla, mutta eipä mitään! Siellä oli edelleen 3 vilkautusta. Vaihdoin ne 5 vilkautukselle eikä edelleenkään mitään. Sit koodasin vielä takaisin 3 vilkautukselle mutta ei. Onko tuo viiksi vaurioitunut nyt sitten jotenkin vai mikä hardcore-koodaus siellä huollossa on saatu tehtyä?
                            Eikös tuon saa itse valita BC:n asetuksista mittaristossa, jos ei ole idrivea. Idriven kanssa sitten luonnollisesti sen kautta.

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              #89
                              Originally posted by Puistis View Post
                              Eikös tuon saa itse valita BC:n asetuksista mittaristossa, jos ei ole idrivea. Idriven kanssa sitten luonnollisesti sen kautta.
                              Kas vain! Olipa huikeeta ku sai koodailtua mittaristosta tuon pelaamaan. Kiitos.
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • vision
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2014
                                • 36
                                • porvoo

                                #90
                                Originally posted by Routa View Post
                                Pitäisi hankkia tuohon siqun katiskaan eteen iskunvaimentimen yläpää, elikkäs se laakerihässäkkä. Jousituksena toimii m-sport. Töissä katsoin varaosaohjelmalla ja vaihtoehdoiksi sain kahta mallia, kalliimpaa sport alustalle ja halvempaa vakioalustalle. Realoem-ohjelmalla kun katsoin niin se tarjoaa vain yhtä mallia. Onko noissa mitään käytännön eroja vai pitääko se vain ostaa kalliimpi sport-alustalle tarkoitettu? Moottorina toimii m47 disukka.
                                M-sport mallinen laakeri on matalampi..
                                F31lci Dam & F20 Lci ex:325d e91 lci,w164

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎