kerro nyt vähän lisää, millä koneella, paljo ajat vuodessa jne? Itse en ainakaan pelkäisi ostaa jos kaikki huollot ok eikä oo jakopäävammasella koneella jota ei ole vielä rempattu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by -rik View Postkerro nyt vähän lisää, millä koneella, paljo ajat vuodessa jne? Itse en ainakaan pelkäisi ostaa jos kaikki huollot ok eikä oo jakopäävammasella koneella jota ei ole vielä rempattu.
330d. Tällä hetkellä tulee joku 15-20tkm vuoteen ajettua.
Ainakin huoltokirjan mukaan kaikki ok, muita kuitteja autossa ei ollut. Itsellä ei niin paljon bemareista ole kokemusta, niin en tiedä kuinka usein noihin joutuu alustaan kuluvia osia laittamaan? Se kun voi olla työlästäkin...E61 530d -05
Comment
-
-
Originally posted by epv View Post330d. Tällä hetkellä tulee joku 15-20tkm vuoteen ajettua.
Ainakin huoltokirjan mukaan kaikki ok, muita kuitteja autossa ei ollut. Itsellä ei niin paljon bemareista ole kokemusta, niin en tiedä kuinka usein noihin joutuu alustaan kuluvia osia laittamaan? Se kun voi olla työlästäkin...
Ainakin uraherkkä on235/35/19. Pointsin oma rengas nyt ku laitoin kesärenkaata alle niin saa ohjata koko ajan.. taidan mennä takas Pointsille ja laitattaa alle kappeemat renkaat. ainakn eteen... Ps joku kysy et otaako kiinní. ei ainakaan normiajossa oo ottanu vaikka on ollut vaikka millaista kynnystä tai.. Hyvät kehut pointsille voin välittää. vaikka paripäivää myöhästy renkaan raanti. mut kun tuli niin yks vanne sisäkehältä vekissä ja myyjä ilmoitti sen, joten tulee uus vanne. Moniko pieni liike olis ilmottanu ja myöhemmin syyttä kuluttajaa et oot itte ajanu korokkeeseen-- Tästä täydet pisteet... PointSille
Comment
-
-
No tuo nyt ei tainnu vastata millään tavalla tuohon kysymykseen...
Kyllä 330d on hyvä peli, noilla kilometreillä yleensä on pitänyt jo vaihtaa, tai hetken päästä edessä: hehkut, termari(t), moniurahihnat +(rullat), jarrut on vaihdettu jo todennäköisesti ainakin eteen pariin otteeseen ja taaksekkin minimissään kerran. Alustan osat saattavat olla jo vaihdettu, tai sitten ei, riippuu millaisessa käytössä ollut.
Tuo 200tkm rajapyykki on yleensä juuri sellainen, että auto vaatii vähän isompia huoltoja ensimmäisen kerran, sitten ajetaankin helposti yleensä 300tkm asti ihan perushuolloilla.
Osta pois, mutta näiden kanssa kannattaa pitää aina se touhutonni takataskussa, nimim. 3tkm ajanut nykyisellä 335d:llä ja reilu 1000€ mennyt nyt remppoihin (hehkut + rele, moniura- ja ilmastoinninhihna, kampiakselin hihnapyörä, kiristin, vesipumppu, pää- ja egr termostaatti ja imussrjan läppien poisto sekä tiivisteet ym. Pientä) eli itsellä tuli noita perus 200tkm huollot juuri eteen, mittarissa 190tkm. Edellinen omistaja myi oikeaan aikaan pois.
Edellisen 530d:n ostin n. 210tkm ajettuna ja siihen meni myöskin huoltoihin ensimmäisien kuukausien aikana touhutonni tai pari, sen jälkeen ajoin vajaa 50tkm / 2.5 vuotta ihan öljynvaihdoilla, hyvin toimi.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by -rik View PostNo tuo nyt ei tainnu vastata millään tavalla tuohon kysymykseen...
Kyllä 330d on hyvä peli, noilla kilometreillä yleensä on pitänyt jo vaihtaa, tai hetken päästä edessä: hehkut, termari(t), moniurahihnat +(rullat), jarrut on vaihdettu jo todennäköisesti ainakin eteen pariin otteeseen ja taaksekkin minimissään kerran. Alustan osat saattavat olla jo vaihdettu, tai sitten ei, riippuu millaisessa käytössä ollut.
Tuo 200tkm rajapyykki on yleensä juuri sellainen, että auto vaatii vähän isompia huoltoja ensimmäisen kerran, sitten ajetaankin helposti yleensä 300tkm asti ihan perushuolloilla.
Osta pois, mutta näiden kanssa kannattaa pitää aina se touhutonni takataskussa, nimim. 3tkm ajanut nykyisellä 335d:llä ja reilu 1000€ mennyt nyt remppoihin (hehkut + rele, moniura- ja ilmastoinninhihna, kampiakselin hihnapyörä, kiristin, vesipumppu, pää- ja egr termostaatti ja imussrjan läppien poisto sekä tiivisteet ym. Pientä) eli itsellä tuli noita perus 200tkm huollot juuri eteen, mittarissa 190tkm. Edellinen omistaja myi oikeaan aikaan pois.
Edellisen 530d:n ostin n. 210tkm ajettuna ja siihen meni myöskin huoltoihin ensimmäisien kuukausien aikana touhutonni tai pari, sen jälkeen ajoin vajaa 50tkm / 2.5 vuotta ihan öljynvaihdoilla, hyvin toimi.E61 530d -05
Comment
-
-
Originally posted by epv View PostMitä mieltä täällä ollaan, kannattaako yli 230tkm ajetun E91 osto sillä tavoitteella, että ajaa sillä useamman vuoden?
Tunne sanoo että ehdottomasti BMW, mutta mersu lienee halvempi ylläpitää, ei tarvinne touhutonnia välttämätt.
Puhukaa nyt meikäläinen ympäri ettei tule hairahdettuaE61 530d -05
Comment
-
-
Originally posted by epv View PostToisena vaihtoehtona E-sarjan mersu, tosin neloskiisselillä.
Tunne sanoo että ehdottomasti BMW, mutta mersu lienee halvempi ylläpitää, ei tarvinne touhutonnia välttämätt.
Puhukaa nyt meikäläinen ympäri ettei tule hairahdettuaBMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Eihän ne oo ku alkupään e-sarjoissa, joskus 04-05 tuli parannus. Hyviä autoja ne on, varsinki faceliftinä, mutta ehkä vähän pappamaisia vrt. Bemarin sporttisuuteen. Etupään tukivarsia ym. Ne sitte taas kuulemma syö aamupalaksi.Last edited by -rik; 23-04-2015, 22:19.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by -rik View PostEihän ne oo ku alkupään e-sarjoissa, joskus 04-05 tuli parannus. Hyviä autoja ne on, varsinki faceliftinä, mutta ehkä vähän pappamaisia vrt. Bemarin sporttisuuteen. Etupään tukivarsia ym. Ne sitte taas kuulemma syö aamupalaksi.
Kyllä tässä tulee hiljakseen bemariin käännyttyä. Pitäähän sitä tehoa olla reservissäE61 530d -05
Comment
-
-
Juu ei kande pelätä 200k ajettua. Itse päästellyt 183->290t ja huollollisesti uskomattoman helpolla päässyt. Pyöränlaakerit, yhden narinahelan ja oven lukkolaitteen vaihtanut ns. kuluvista osista. Niin ja ostaessa toimimattomat hehkut uusittiin. Lisäks etulevyt vapinan takia ja laatikon huuhtelu, mut siinäpä ne melkein onkin.
Loput omaa tunausta mm. alustasarja, mutta esim kaikki alustan nivelet ja moottorin pyörivät osat on yhä tehtaan jäljiltä, tai sitten edellinen saksanmies pitänyt hyvää huolta. Jota kyllä epäilen huoltokirjan vähien merkintöjen perusteella. Ja tosiaan ohjelmoin heti ku sain. Tarkoitus vielä muutama vuos pitää kun ei oo tarvinnut vuoteen koskea muuta kun rattiin ja viimesellä leimalla päästötkin olivat puolittuneet edellisestä.
Bemu alle vaan ja vielä jos löytää yksilön johon myyjä on panostanut ja remppahistoria tiedossa niin aina parempi.
E91 330dA -06Last edited by Kimmo-R; 23-04-2015, 22:44.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Originally posted by Kimmo-R View PostJuu ei kande pelätä 200k ajettua. Itse päästellyt 183->290t ja huollollisesti uskomattoman helpolla päässyt. Pyöränlaakerit, yhden narinahelan ja oven lukkolaitteen vaihtanut ns. kuluvista osista. Niin ja ostaessa toimimattomat hehkut uusittiin. Lisäks etulevyt vapinan takia ja laatikon huuhtelu, mut siinäpä ne melkein onkin.
Loput omaa tunausta mm. alustasarja, mutta esim kaikki alustan nivelet ja moottorin pyörivät osat on yhä tehtaan jäljiltä, tai sitten edellinen saksanmies pitänyt hyvää huolta. Jota kyllä epäilen huoltokirjan vähien merkintöjen perusteella. Ja tosiaan ohjelmoin heti ku sain. Tarkoitus vielä muutama vuos pitää kun ei oo tarvinnut vuoteen koskea muuta kun rattiin ja viimesellä leimalla päästötkin olivat puolittuneet edellisestä.
Bemu alle vaan ja vielä jos löytää yksilön johon myyjä on panostanut ja remppahistoria tiedossa niin aina parempi.
E91 330dA -06E61 530d -05
Comment
-
Comment