Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -rik
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 827
    • Rovaniemi

    kerro nyt vähän lisää, millä koneella, paljo ajat vuodessa jne? Itse en ainakaan pelkäisi ostaa jos kaikki huollot ok eikä oo jakopäävammasella koneella jota ei ole vielä rempattu.
    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

    Comment

    • epv
      Bimmer Rookie
      • Dec 2011
      • 76
      • Pirkanmaa

      Originally posted by -rik View Post
      kerro nyt vähän lisää, millä koneella, paljo ajat vuodessa jne? Itse en ainakaan pelkäisi ostaa jos kaikki huollot ok eikä oo jakopäävammasella koneella jota ei ole vielä rempattu.

      330d. Tällä hetkellä tulee joku 15-20tkm vuoteen ajettua.

      Ainakin huoltokirjan mukaan kaikki ok, muita kuitteja autossa ei ollut. Itsellä ei niin paljon bemareista ole kokemusta, niin en tiedä kuinka usein noihin joutuu alustaan kuluvia osia laittamaan? Se kun voi olla työlästäkin...
      E61 530d -05

      Comment

      • Lucifer-61
        Bimmer Rookie
        • Sep 2014
        • 172
        • Oulu Ykin osavaltio

        Originally posted by epv View Post
        330d. Tällä hetkellä tulee joku 15-20tkm vuoteen ajettua.

        Ainakin huoltokirjan mukaan kaikki ok, muita kuitteja autossa ei ollut. Itsellä ei niin paljon bemareista ole kokemusta, niin en tiedä kuinka usein noihin joutuu alustaan kuluvia osia laittamaan? Se kun voi olla työlästäkin...

        Ainakin uraherkkä on235/35/19. Pointsin oma rengas nyt ku laitoin kesärenkaata alle niin saa ohjata koko ajan.. taidan mennä takas Pointsille ja laitattaa alle kappeemat renkaat. ainakn eteen... Ps joku kysy et otaako kiinní. ei ainakaan normiajossa oo ottanu vaikka on ollut vaikka millaista kynnystä tai.. Hyvät kehut pointsille voin välittää. vaikka paripäivää myöhästy renkaan raanti. mut kun tuli niin yks vanne sisäkehältä vekissä ja myyjä ilmoitti sen, joten tulee uus vanne. Moniko pieni liike olis ilmottanu ja myöhemmin syyttä kuluttajaa et oot itte ajanu korokkeeseen-- Tästä täydet pisteet... PointSille

        Comment

        • -rik
          BTCF Member
          • Nov 2009
          • 827
          • Rovaniemi

          No tuo nyt ei tainnu vastata millään tavalla tuohon kysymykseen...

          Kyllä 330d on hyvä peli, noilla kilometreillä yleensä on pitänyt jo vaihtaa, tai hetken päästä edessä: hehkut, termari(t), moniurahihnat +(rullat), jarrut on vaihdettu jo todennäköisesti ainakin eteen pariin otteeseen ja taaksekkin minimissään kerran. Alustan osat saattavat olla jo vaihdettu, tai sitten ei, riippuu millaisessa käytössä ollut.

          Tuo 200tkm rajapyykki on yleensä juuri sellainen, että auto vaatii vähän isompia huoltoja ensimmäisen kerran, sitten ajetaankin helposti yleensä 300tkm asti ihan perushuolloilla.

          Osta pois, mutta näiden kanssa kannattaa pitää aina se touhutonni takataskussa, nimim. 3tkm ajanut nykyisellä 335d:llä ja reilu 1000€ mennyt nyt remppoihin (hehkut + rele, moniura- ja ilmastoinninhihna, kampiakselin hihnapyörä, kiristin, vesipumppu, pää- ja egr termostaatti ja imussrjan läppien poisto sekä tiivisteet ym. Pientä) eli itsellä tuli noita perus 200tkm huollot juuri eteen, mittarissa 190tkm. Edellinen omistaja myi oikeaan aikaan pois.

          Edellisen 530d:n ostin n. 210tkm ajettuna ja siihen meni myöskin huoltoihin ensimmäisien kuukausien aikana touhutonni tai pari, sen jälkeen ajoin vajaa 50tkm / 2.5 vuotta ihan öljynvaihdoilla, hyvin toimi.
          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

          Comment

          • epv
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 76
            • Pirkanmaa

            Originally posted by -rik View Post
            No tuo nyt ei tainnu vastata millään tavalla tuohon kysymykseen...

            Kyllä 330d on hyvä peli, noilla kilometreillä yleensä on pitänyt jo vaihtaa, tai hetken päästä edessä: hehkut, termari(t), moniurahihnat +(rullat), jarrut on vaihdettu jo todennäköisesti ainakin eteen pariin otteeseen ja taaksekkin minimissään kerran. Alustan osat saattavat olla jo vaihdettu, tai sitten ei, riippuu millaisessa käytössä ollut.

            Tuo 200tkm rajapyykki on yleensä juuri sellainen, että auto vaatii vähän isompia huoltoja ensimmäisen kerran, sitten ajetaankin helposti yleensä 300tkm asti ihan perushuolloilla.

            Osta pois, mutta näiden kanssa kannattaa pitää aina se touhutonni takataskussa, nimim. 3tkm ajanut nykyisellä 335d:llä ja reilu 1000€ mennyt nyt remppoihin (hehkut + rele, moniura- ja ilmastoinninhihna, kampiakselin hihnapyörä, kiristin, vesipumppu, pää- ja egr termostaatti ja imussrjan läppien poisto sekä tiivisteet ym. Pientä) eli itsellä tuli noita perus 200tkm huollot juuri eteen, mittarissa 190tkm. Edellinen omistaja myi oikeaan aikaan pois.

            Edellisen 530d:n ostin n. 210tkm ajettuna ja siihen meni myöskin huoltoihin ensimmäisien kuukausien aikana touhutonni tai pari, sen jälkeen ajoin vajaa 50tkm / 2.5 vuotta ihan öljynvaihdoilla, hyvin toimi.
            Luulisi että reilussa 230tkm olisi jo nuo läpät poistettu? Kuitenkin jo hyvän tovin ollut kyseinen "vika" yleisessä tiedossa.
            E61 530d -05

            Comment

            • atteee
              BTCF Member
              • May 2013
              • 167
              • Yka

              Ei ne kilometrit ja ikä siihen vaikuta, vaan omistaja.
              suurimmassa osassa ne on vielä paikallaan.
              Itse poistin 265tkm kohdilla. Tiedossa myös noita +300tkm ajettuja, josta ne löytyy.
              Eihän näissä ole enään ollut edes ongelmia nuiden läppien kanssa. Varotoimenpiteitä vain

              Comment

              • epv
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 76
                • Pirkanmaa

                Originally posted by epv View Post
                Mitä mieltä täällä ollaan, kannattaako yli 230tkm ajetun E91 osto sillä tavoitteella, että ajaa sillä useamman vuoden?
                Toisena vaihtoehtona E-sarjan mersu, tosin neloskiisselillä.

                Tunne sanoo että ehdottomasti BMW, mutta mersu lienee halvempi ylläpitää, ei tarvinne touhutonnia välttämätt.

                Puhukaa nyt meikäläinen ympäri ettei tule hairahdettua
                E61 530d -05

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Originally posted by epv View Post
                  Toisena vaihtoehtona E-sarjan mersu, tosin neloskiisselillä.

                  Tunne sanoo että ehdottomasti BMW, mutta mersu lienee halvempi ylläpitää, ei tarvinne touhutonnia välttämätt.

                  Puhukaa nyt meikäläinen ympäri ettei tule hairahdettua
                  Ei tarvii Mersuun tonnia eikä kahta. Mersuissa on suorastaan ilmaiset huollot.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • epv
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2011
                    • 76
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Veeksi View Post
                    Ei tarvii Mersuun tonnia eikä kahta. Mersuissa on suorastaan ilmaiset huollot.
                    Kai ne neloskoneiseen Mersuun on vähän edullisempia kuin kuutoskoneiseen Bemariin :think
                    E61 530d -05

                    Comment

                    • atteee
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 167
                      • Yka

                      Mersussa sitte edessä vaihteiston lauhuttimen laitto
                      Muuten menee laatikkoöljyt ja jäähdytinnesteet sekasi ja laatikko selväksi

                      Comment

                      • -rik
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 827
                        • Rovaniemi

                        Eihän ne oo ku alkupään e-sarjoissa, joskus 04-05 tuli parannus. Hyviä autoja ne on, varsinki faceliftinä, mutta ehkä vähän pappamaisia vrt. Bemarin sporttisuuteen. Etupään tukivarsia ym. Ne sitte taas kuulemma syö aamupalaksi.
                        Last edited by -rik; 23-04-2015, 22:19.
                        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                        Comment

                        • epv
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2011
                          • 76
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by -rik View Post
                          Eihän ne oo ku alkupään e-sarjoissa, joskus 04-05 tuli parannus. Hyviä autoja ne on, varsinki faceliftinä, mutta ehkä vähän pappamaisia vrt. Bemarin sporttisuuteen. Etupään tukivarsia ym. Ne sitte taas kuulemma syö aamupalaksi.
                          Joo ja kannattavaa kaiketi vaihtaa useampi kerralla, tai voi alkaa vetelemään ajaessa. Nuokin kyllä kai jossainmäärin vähentyneet faceliftissä.

                          Kyllä tässä tulee hiljakseen bemariin käännyttyä. Pitäähän sitä tehoa olla reservissä
                          E61 530d -05

                          Comment

                          • Kimmo-R
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 400
                            • Tampere

                            Juu ei kande pelätä 200k ajettua. Itse päästellyt 183->290t ja huollollisesti uskomattoman helpolla päässyt. Pyöränlaakerit, yhden narinahelan ja oven lukkolaitteen vaihtanut ns. kuluvista osista. Niin ja ostaessa toimimattomat hehkut uusittiin. Lisäks etulevyt vapinan takia ja laatikon huuhtelu, mut siinäpä ne melkein onkin.
                            Loput omaa tunausta mm. alustasarja, mutta esim kaikki alustan nivelet ja moottorin pyörivät osat on yhä tehtaan jäljiltä, tai sitten edellinen saksanmies pitänyt hyvää huolta. Jota kyllä epäilen huoltokirjan vähien merkintöjen perusteella. Ja tosiaan ohjelmoin heti ku sain. Tarkoitus vielä muutama vuos pitää kun ei oo tarvinnut vuoteen koskea muuta kun rattiin ja viimesellä leimalla päästötkin olivat puolittuneet edellisestä.

                            Bemu alle vaan ja vielä jos löytää yksilön johon myyjä on panostanut ja remppahistoria tiedossa niin aina parempi.

                            E91 330dA -06
                            Last edited by Kimmo-R; 23-04-2015, 22:44.
                            Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                            --Audiokit.fi--
                            BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                            BMW i4 M50 Supercharged -23
                            BMW i3 60Ah -14

                            Comment

                            • epv
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2011
                              • 76
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Kimmo-R View Post
                              Juu ei kande pelätä 200k ajettua. Itse päästellyt 183->290t ja huollollisesti uskomattoman helpolla päässyt. Pyöränlaakerit, yhden narinahelan ja oven lukkolaitteen vaihtanut ns. kuluvista osista. Niin ja ostaessa toimimattomat hehkut uusittiin. Lisäks etulevyt vapinan takia ja laatikon huuhtelu, mut siinäpä ne melkein onkin.
                              Loput omaa tunausta mm. alustasarja, mutta esim kaikki alustan nivelet ja moottorin pyörivät osat on yhä tehtaan jäljiltä, tai sitten edellinen saksanmies pitänyt hyvää huolta. Jota kyllä epäilen huoltokirjan vähien merkintöjen perusteella. Ja tosiaan ohjelmoin heti ku sain. Tarkoitus vielä muutama vuos pitää kun ei oo tarvinnut vuoteen koskea muuta kun rattiin ja viimesellä leimalla päästötkin olivat puolittuneet edellisestä.

                              Bemu alle vaan ja vielä jos löytää yksilön johon myyjä on panostanut ja remppahistoria tiedossa niin aina parempi.

                              E91 330dA -06
                              Muuttuuko 330dA:n käytös paljonkin ohjelmoinnilla? Ainakin facelift 525d oli huomattavasti herkempi kuin vakio 530xd.
                              E61 530d -05

                              Comment

                              • aku1979
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2015
                                • 1152
                                • Helsinki

                                Vaatiiko läppienpoiston jälkeen mitään softamuutoksia?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎