memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Sylin_teri_
    BTCF Member
    • May 2013
    • 366
    • Suomi finland

    #46
    Tuossa itellä tuntus e91 reaktiotangoissa olevan välystä niin mahtaako erillisenä saada puslia päihin? Vai pitääkö se koko varsi ostaa? Täristää vähän ärsyttävästi kovasta vauhdista jarruttaessa
    Kysymys numero 2: Kehtaisiko joku linkittää ebaystä sellaiset ledipolttimot mitkä ovat kestäneet käytössä? Tuntuu melkein kaikki olevinaan canbus polttimotkin pimentyä muutaman viikon jälkeen

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1065
      • Kanta-Häme

      #47
      Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
      Tuossa itellä tuntus e91 reaktiotangoissa olevan välystä niin mahtaako erillisenä saada puslia päihin? Vai pitääkö se koko varsi ostaa? Täristää vähän ärsyttävästi kovasta vauhdista jarruttaessa
      Kysymys numero 2: Kehtaisiko joku linkittää ebaystä sellaiset ledipolttimot mitkä ovat kestäneet käytössä? Tuntuu melkein kaikki olevinaan canbus polttimotkin pimentyä muutaman viikon jälkeen
      Eipä taida saada puslia erikseen mutta ei ne tangotkaan montaa kymppiä maksa.
      Last edited by JP-76; 07-04-2015, 06:23.
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • Pemu
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 134
        • Uusimaa

        #48
        Päiväajovaloista...edelleen

        Olen yrittänyt löytää viestiä aiheesta mutta en sitten löytänyt...
        Ncs expert toolilla pääsee koodaamaan päiväajovalojen herkkyyttä, ccc/idrive.
        Missä Ecu:ssa tuo on?

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #49
          Originally posted by Pemu View Post
          Olen yrittänyt löytää viestiä aiheesta mutta en sitten löytänyt...
          Ncs expert toolilla pääsee koodaamaan päiväajovalojen herkkyyttä, ccc/idrive.
          Missä Ecu:ssa tuo on?

          RLS:ssä ainakin yleensä on, en tiedä E9x-mallista.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • TPM1
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 127
            • Kerava

            #50
            Originally posted by Jarppa63 View Post
            Juu on. Sai ajella tovin ja nollata koodeja koko ajan. Kyllä se sitten lopulta aukesi ja ei ole tukkeet palautunut. Auto on siis tuo sigun e93.
            Ainakin Keravan Fixus sitä Fortea (tai jotain vastaavaa) myy.

            Jarppa
            Täytyypi käydä ostamassa ja kokeilla. Mökkireissulla tuntui auto suht normaalilta, eli hyötyä oli viimekerrasta... Kulutus on ehkä hieman korkeahko tuollaisessa maantieajelussa vielä.

            Comment

            • Potka
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 67
              • Lepsämä

              #51
              Originally posted by BFI18 View Post
              Tuossa näkyy vähän miten se läppä aukenee ja sulkeutuu ajossa, mikäli se liitin on kiinni kuskin puolella tavaratilan luukun takana
              https://m.youtube.com/watch?v=G3lmKsjAanA
              Selvähän tämä, siitä siis johtunee tuo äänimuutos. Eli jos liitin irti -> läppä on koko ajan auki? Saako tuon läpän toimintaa käpisteltyä esim. INPA:lla?
              E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

              Entisiä:
              E30/E36/E39/E60/E92

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17872
                • PKS

                #52
                Originally posted by Potka View Post
                Selvähän tämä, siitä siis johtunee tuo äänimuutos. Eli jos liitin irti -> läppä on koko ajan auki? Saako tuon läpän toimintaa käpisteltyä esim. INPA:lla?
                Mitä tarkoitat käpisteltyä? Läppää voi testimielessä ohjata ainakin DIS:sillä, mutta ei pakottaa lopullisesti tiettyyn asentoon.
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • -rik
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 827
                  • Rovaniemi

                  #53
                  Mitäs herrasväellä lukee rek. Otteissa oma massan kohdalla? Lähinnä 330 ja 335 malleissa? Itsellä 1720kg vrt entiseen e60 530d joka oli 1685kg.

                  Jännä että kolmossarjan massa on isompi, ei se toinen turbo voi nii paljo painaa "diesel" vero vaa nousee ku kuvittelin et jopa vähän laskee..
                  ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                  Comment

                  • LUMI
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 251
                    • kotona

                    #54
                    E92 335D 1645kg

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      #55
                      1805kg

                      Comment

                      • Potka
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 67
                        • Lepsämä

                        #56
                        Originally posted by Dualfun View Post
                        Mitä tarkoitat käpisteltyä? Läppää voi testimielessä ohjata ainakin DIS:sillä, mutta ei pakottaa lopullisesti tiettyyn asentoon.
                        Lähinnä tuota testausta meinasin. Joskin myös jälkimmäinen kävi mielessä
                        Last edited by Potka; 09-04-2015, 17:49. Reason: typot
                        E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

                        Entisiä:
                        E30/E36/E39/E60/E92

                        Comment

                        • Smistik
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1130
                          • Kanta-Häme

                          #57
                          Miten nuo E91 takasivuverhoilut saa irti? Pitääkö purkaa puoli autoa että pääsee käsiksi niinkin kuluvan osan irroitukseen kuin iskarin yläpäähän? Kellään mitään muuta kikkaa tuohon? Huollon ohjeaika tunti....tunnin olen jo äheltänyt
                          ex E91 320d käsiaskilla
                          ex E46 330dat
                          japski
                          ranu

                          ex E30 316i 4d

                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7578
                            • Kotona

                            #58
                            Originally posted by Smistik View Post
                            Miten nuo E91 takasivuverhoilut saa irti? Pitääkö purkaa puoli autoa että pääsee käsiksi niinkin kuluvan osan irroitukseen kuin iskarin yläpäähän? Kellään mitään muuta kikkaa tuohon? Huollon ohjeaika tunti....tunnin olen jo äheltänyt
                            e90 riitti kun kaatoi penkit, otti pari verhoilunkiinnikettä irti ja raotti alhaalta verhoilua niin pääsi käsiksi, eikö e91 onnistu samalla tavalla?
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                            Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
                            -

                            Comment

                            • Smistik
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1130
                              • Kanta-Häme

                              #59
                              Originally posted by Zeta View Post
                              e90 riitti kun kaatoi penkit, otti pari verhoilunkiinnikettä irti ja raotti alhaalta verhoilua niin pääsi käsiksi, eikö e91 onnistu samalla tavalla?
                              No nyt heti keksin kun kirjotin tänne Kyllä se verhoilu piti irroittaa. En vaan meinannut saada sitä turvavyön ympärillä olevaa muovia irti ehjänä. Joo E90 löytyy ohjeita hurumykke mutta tuo E91 on vielä liian tuntematon malli ulkomailla :think
                              ex E91 320d käsiaskilla
                              ex E46 330dat
                              japski
                              ranu

                              ex E30 316i 4d

                              Comment

                              • Sto
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 89
                                • Helsinki

                                #60
                                Voiko N52B25 sammua viallisen pakopuolen Vanos-solenoidin takia? Kahdesti tehnyt sillain, että risteykseen hidastaessa ja sen jälkeen käännyttäessä (ei siis pysähdystä) kone on sammunut mutkan aikana. Kerran sammui hidastetöyssyn eteen hidastaessa.

                                Kahdella kerralla on iskenyt vikakoodia 2A87 (outlet-vanos sluggish/stuck) ja 29E1 (fuel mixture too lean). Yhdellä kerralla antoi vain 2A87. Yksi kerroista käynyt kylmänä ja kahdella kerralla kone on ollut lämmöissään.

                                Pakopuolen Vanos-solenoidi on kerran jo putsattu, mutta uusi osa tulossa huomenna. Mietityttää, että voiko seos mennä laihalle tuon pakopuolen viallisen Vanoksen takia vai onko vikaa myös muualla? 95E10 tankissa. E92 325xi -07 kyseessä.


                                Edit: Se pitää vielä lisätä, että tyhjäkäynti on lämpöisenä hieman "tärisevää". Kierrosmittari heiluu 500rpm ja 600rpm välissä ja, joka tuntuu välillä heilahduksina/tärinänä korissa.
                                Last edited by Sto; 10-04-2015, 20:54.
                                EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

                                Comment

                                Working...
                                X