Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Sylin_teri_
    BTCF Member
    • May 2013
    • 366
    • Suomi finland

    Kesärenkaiden vaihdon jälkeen alko ravistaa rattia 80-130 vauhdissa jarruttaessa ja veteli urissa niin vaihdoin reaktiotangot kun oli pusla löysä. Vähän väheni tärinä ja vetely lähti melkein kokonaan mutta vieläkin täristää rattia. Alapallon pusla oli myös löysän oloinen niin voiko siitä johtua vai olisko ne jarrulevyt sitten?

    Myös ajaessa tärinää havaittavissa 120 kohdalla ajoittain. Välillä häviää. Tähän asti tasapainotuksen piikkiin laittanut mutta voiko vuoden vanha 25t ajettu iskari olla paskana että kaikki johtuis siitä? Vanne ei kiero ole ainakaan silminnähtävästi.

    Ja tarkennuksena vielä että kovasti jarruttaessa ei täristä ja iskarit ei oo ainakaan mehuja päästäny ulos
    Last edited by _Sylin_teri_; 26-04-2015, 14:09.

    Comment

    • Koo_
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 320
      • Suomi

      Originally posted by Koo_ View Post
      Mikähän noita xenoneita oikein vaivaa...:think

      Viime kesän lopulla alkoi xenon polttimo vilkkua vähän väliä. Hommasin uudet polttimot ja iskin kiinni, homma korjaantui kokonaan ja vanha polttimo olikin aika kärähtänyt. Nyt, alle puoli vuotta ja reilut 10tkm myöhemmin, saman puolen xenoni taas muutaman kerran räpsynyt. Eniten räpsyi auton käynnistämisen jälkeisellä muutamalla kilsalla jonka jälkeen ehkä kerran välähtää puolessa tunnissa:think

      Vanha polttimo selvästi veteli jo viimeisiään, "sykki" silloinkin kun ei räpsynyt ja oli jo aika kellertävä. Nyt ei mitään tämmöistä havaittavissa, ihan randomisti vaan välähtää sillontällön. Kyllähän xenoneiden selvästi pidempään pitäisi kestää, ihan laatupoöttimotkin ostin Tosisan saman puolen polttimo.
      Originally posted by Tommix View Post
      Olisiko sitten ballasti saanut kosteutta/tiensä päässä...:think
      Originally posted by sonikk View Post
      Vaihda polttimot ristiin, siirtyykö ongelma.
      Tuli vaihdettua polttimot ristiin, ja nyt vilkkuu toinen puoli. Polttimossa siis ainakin vikaa. Kesti kuitenkin tuo polttimo vain 10tkm ja hajosi samalta puolelta kuin ensimmäisellä kerralla. Jos ballastissakin on vikaa, voiko se rikkoa polttimonkin, vai onko vaan käynyt paska tsägä :think

      Comment

      • sonikk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 1664
        • Kerava

        Originally posted by ^Rikke View Post
        Vanteen, spacerin ja navan pinnat myöskin putsattu huolellisesti. :think
        Asettuuko spaceri varmasti tiukasti jarrulevyä vasten eikä jää yhtään kantamaan navasta? Itsellä oli joskus E39:ssä paskat spacerit jotka jäi millin-pari irti levystä, vanne jäi väkisin hieman vipottamaan kun pultit kiristi.

        Comment

        • alttu
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 519
          • Nummela

          Originally posted by sonikk View Post
          Asettuuko spaceri varmasti tiukasti jarrulevyä vasten eikä jää yhtään kantamaan navasta? Itsellä oli joskus E39:ssä paskat spacerit jotka jäi millin-pari irti levystä, vanne jäi väkisin hieman vipottamaan kun pultit kiristi.
          Riippuu paksuudesta. Mutta itsellä 10mm spacerin kanssa kävi juuri niin että jäi kantamaan ja repäisevässä kiihdytyksessä spaceri meni kahteen osaan! Siinä meinasi mennä jengat navasta ja muuta pientä...
          F15 30d ///M-SPORT
          Ex.
          F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

          Comment

          • AK-87
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2015
            • 324
            • Hml

            Mistä lähdetään etsimään vikaa seuraavassa tilanteessa: etupää tärisee (tuntuu ratissa), kun vauhtia on 120km/h tai enemmän. Nopeuden kasvaessa tärinä voimistuu, 140km/h tuntuu jo veemäiseltä. Tuohon 120km/h asti ei merkittävää tärinää, jos lainkaan. Lisäksi kun noin 140km/h vauhdista nostaa kaasun, niin tärinä tuntuu voimistuvan moottorijarrutuksessa (vaikka jarrutusvoima tuleekin takapäähän).

            Autona E91 320d 2006 (pre-lci).

            Mahdollisesti laakeri(t), reaktiotangot, kulmat? Jotain muuta?
            Last edited by AK-87; 28-04-2015, 08:29.
            V60 D4 AWD -16
            Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
            ex V60 D4 -13
            ex E36 323i 4D -96
            ex E91 320d -06 Stage 1

            Comment

            • PedroJ
              Newbiemmer
              • Jan 2015
              • 28
              • Espoo

              E92 kävi tänä aamuna eka kertaa (mun omistuksessa) katsastuksessa. Leima tuli eikä ollut huomauttamista.
              Jälkeenpäin vasta huomasin katsoa katsastusraporttia tarkemmin. Iskaritestin tulos oli kyllä melko ihmeellinen etuakselin oikean puolen osalta. Onkohan tuo testi nyt ihan onnistunut tuon oikea-etu kohdalla? Mitä nuo numerot yleensä kertoo?

              etuakseli: vasen 58, oikea 621, ero 91% !
              taka-akseli: vasen 63, oikea 66, ero 5%

              Ajossa en kyllä ole huomannut mitään ihmeellistä. Autolla ajettu n. 79tkm
              Autossa on vakioalusta, tai mikä tuossa E92 330i:ssä nyt vakiona on, jonkinlainen "lievä" sporttialusta?

              Kysytään nyt vielä että tietääkö joku mikä tämä alusta tässä on? Myyjä väitti silloin että autossa on M-sport alusta mutta se tuo ei kyllä ole, on sen verran korkea.
              Etuiskareissa merkinnät: 3131 6780076 02 105413 15 E92V001B (valmistusnumero 814903003207)
              Takaiskareissa merkinnät: 3352 6780077 02 105413 14 E92H001B (valmistusnumeroa ei nähnyt oli niin hankalassa paikassa)
              Last edited by PedroJ; 28-04-2015, 09:40. Reason: km:t lisätty

              Comment

              • sportpug25
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2013
                • 377
                • Helsinki

                Originally posted by PedroJ View Post
                E92 kävi tänä aamuna eka kertaa (mun omistuksessa) katsastuksessa. Leima tuli eikä ollut huomauttamista.
                Jälkeenpäin vasta huomasin katsoa katsastusraporttia tarkemmin. Iskaritestin tulos oli kyllä melko ihmeellinen etuakselin oikean puolen osalta. Onkohan tuo testi nyt ihan onnistunut tuon oikea-etu kohdalla? Mitä nuo numerot yleensä kertoo?

                etuakseli: vasen 58, oikea 621, ero 91% !
                taka-akseli: vasen 63, oikea 66, ero 5%

                Ajossa en kyllä ole huomannut mitään ihmeellistä. Autolla ajettu n. 79tkm
                Autossa on vakioalusta, tai mikä tuossa E92 330i:ssä nyt vakiona on, jonkinlainen "lievä" sporttialusta?

                Kysytään nyt vielä että tietääkö joku mikä tämä alusta tässä on? Myyjä väitti silloin että autossa on M-sport alusta mutta se tuo ei kyllä ole, on sen verran korkea.
                Etuiskareissa merkinnät: 3131 6780076 02 105413 15 E92V001B (valmistusnumero 814903003207)
                Takaiskareissa merkinnät: 3352 6780077 02 105413 14 E92H001B (valmistusnumeroa ei nähnyt oli niin hankalassa paikassa)
                Eiköhän tossa ole joku näppäilyvirhe, tai virhe tulosteessa. Varmaan oikean puolen pitäisi olla 62.

                Comment

                • PedroJ
                  Newbiemmer
                  • Jan 2015
                  • 28
                  • Espoo

                  Originally posted by sportpug25 View Post
                  Eiköhän tossa ole joku näppäilyvirhe, tai virhe tulosteessa. Varmaan oikean puolen pitäisi olla 62.
                  No samaa kyllä itsekin mietin ja että 62 tuo ehkä olis pitäny olla.
                  Sitäkin tosin mietin että jos ko. iskari on jossain kohdassa vaihdettu niin voisko se silloin näyttää tuommoisia lukuja.

                  Comment

                  • Nettipepe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1341
                    • Kajaani

                    Originally posted by PedroJ View Post
                    No samaa kyllä itsekin mietin ja että 62 tuo ehkä olis pitäny olla.
                    Sitäkin tosin mietin että jos ko. iskari on jossain kohdassa vaihdettu niin voisko se silloin näyttää tuommoisia lukuja.
                    Näppäily häiriö tuo on.
                    Katsastus aseman laitehan täryyttää rengasta ja mittaa kuinka monta prosenttia ajasta lautasella on painetta. eli tuo prosentti ilmaisee kauanko ajasta rengas on ollut mittarin mielestä laitteessa kiinni täryyttäessä. 100% siis mahdollinen maksimi luku.

                    Muutenkin tuo täristinhän on ihan vitsi... se ei kuvaa iskareiden jousien kuntoa mitenkään.
                    Kunhan on vain härveli josta voi muka rahastaa pakon alla olevaa autoilijaa...
                    F30 320xia
                    Ex E90 325da
                    Ex E90 320da
                    Ex E46 330D

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7561
                      • Kotona

                      Originally posted by Nettipepe View Post
                      Muutenkin tuo täristinhän on ihan vitsi... se ei kuvaa iskareiden jousien kuntoa mitenkään.
                      Kunhan on vain härveli josta voi muka rahastaa pakon alla olevaa autoilijaa...
                      Näin Oli edellisessä autossa toinen taka-iskari käytännössä täysin loppu mutta niin vain meni katsastuksesta läpi että heilahti.
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                      Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                      -

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        Oletteko poistaneet imusarjanläppiä 330d pre lci:stä? Löytyy niin heikosti ohjeita juuri kyseisestä koneesta, että rupesin epäilemään kannattaako tuota tehdä edes?

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          realoem.com kertoo imusarjan kohdalla "Important! Please observe PuMA Measure 19196848!" Onko joku tutustunut?

                          Comment

                          • Lucifer-61
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2014
                            • 172
                            • Oulu Ykin osavaltio

                            Originally posted by aku1979 View Post
                            Oletteko poistaneet imusarjanläppiä 330d pre lci:stä? Löytyy niin heikosti ohjeita juuri kyseisestä koneesta, että rupesin epäilemään kannattaako tuota tehdä edes?




                            näillä ohjeilla itse poistin...

                            Comment

                            • atteee
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 167
                              • Yka

                              Joo ei tossa kyllä tuntia kauempaa mene kun poistaa.
                              Muutamaviikko sitten poistettiin käyttäjän -rik 335d:stä läpät ja laitettiin semmoset kätevät tulpat noihin reikiin, joita löytyy ebaysta.

                              Itellä juurikin tommonen ruuvi viritys

                              Comment

                              • Lucifer-61
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2014
                                • 172
                                • Oulu Ykin osavaltio

                                Originally posted by atteee View Post
                                Joo ei tossa kyllä tuntia kauempaa mene kun poistaa.
                                Muutamaviikko sitten poistettiin käyttäjän -rik 335d:stä läpät ja laitettiin semmoset kätevät tulpat noihin reikiin, joita löytyy ebaysta.

                                Itellä juurikin tommonen ruuvi viritys
                                Niitä tulppia on 2 eri kokoa. noin tunti ja vartti meni noilla ohjeilla poisto, kun ei tartte ruuvipatenteilla rakentaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎