memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huupi
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 1192
    • Tyrnävä

    Originally posted by E39-530A View Post
    Quote on rikki, copy-paste:
    "Ehkä hieman pöllö kysymys, mutta voinko laittaa alkuperäisiä pienempiä etujarrulevyjä? Tilanne on siis sellainen, että sain edukkaasti käsiini uuden karheat orkkis etu- ja takajarrulevyt, mutta etulevyt ovat 12mm pienemmät halkaisijaltaan kuin nykyiset. Kyseessä on sigun e91 lci 318d, jossa alunperin on 312mm levy. Tuota 300mm levyä on käytetty ymmärtääkseni nelimukisissa e90 lci:ssä sekä pre-lci e9x:ssä. Osanumeroita jarrupaloille olen tutkiskellut, ja olen luulossa, että palat ovat samankokoiset molemmille levykokoille, vaikka osanumerot eroavatkin.

    Eli myynkö pois nuo "väärät" laikat ja hankin oikeat tilalle, vai onko tuolla kokoerolla mitään merkitystä? "


    Joku varmaan tietää oikeasti, miten tämä menee. Mutta sitä odotellessa veikkaan, että tulee vaikeuksia leimalla, jos satutaan huomaamaan. On aika turvallista olettaa, ettei mitään jarru-, alusta- tai turvalaitteita saa "keventää" alkuperäisestä.
    Jep, kiitoksia veikkauksesta. Tutkiskelin hieman nykyistä settiä ja vertasin näihin pienempiin. Isommallakin levyllä palat nuolevat ihan levyn ulkokehää, ehkä milli tai pari jää "koskematonta" aluetta. Pienemmällä levyllä, joka on siis 6mm säteeltään pienempi, tilanne kääntyy toisin päin eli palaan ja koskematon alue. Kuvittelisin, ainakin teoriassa palojen ollessa erittäin kuluneet, olevan mahdollista, että palojen kitkapinnat ottavat yhteen ennen kuin ne vastaavat levyyn. Jo tuon perusteella päättelen itsekin, että sanomista tulisi. Noh, levyistä löytyy myyntipuolelta ilmoitus, jos joku sattuu tarvitsemaan tuollaisia.
    I01 i3s 94

    Comment

    • unam
      Bimmer Rookie
      • Jan 2016
      • 62
      • Kotka

      Originally posted by Romppis View Post
      Antaakos rikkinäinen termostaatti jotain vikakoodia? Dpf meni tuossa alkuviikosta tukkoon ja kävin vikakoodit lukemassa ja antoi pelkän dpf koodin, samalla laitettiin pakkopoltto päälle ja reilu 30min moottoritie ajoa, sen jälkeen tuota dpf ilmoitusta ei ole enään tullut. Tänään Torque ohjelmalla seurailin moottoritietä ajellessa lämpöjä niin näytti koko 25min matkan 55-65 astetta voiko tuo pitää realistisesti ajateltuna edes paikkansa vai onko vika torquen päässä
      Ei ainakaan mulla antanut. Oma kävi just tällä viikolla termarihuollossa, ennen huoltoa ei nostanut lämpöjä yli 65 asteeseen jolloin dpf polttokaan ei lähtenyt päälle. Heti auton huollosta haettuani alkoi dpf polttokin toimimaan, ei tosin tainnut kovin tukossa vielä olla kun poltto ei kestänyt kuin n. 10min.
      F11 525d xdrive
      ex E92 330d

      Comment

      • Rikardo
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 715
        • Karkkila

        Mistään en mitään tiedä, mutta itekin olen siinä käsityksessä että vialliset termarit ei antais vikakoodia.
        ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
        ex:TitanSilber E91 330da
        -Karkkila Connection-

        Comment

        • Romppis
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 122
          • Kauniainen

          Originally posted by unam View Post
          Ei ainakaan mulla antanut. Oma kävi just tällä viikolla termarihuollossa, ennen huoltoa ei nostanut lämpöjä yli 65 asteeseen jolloin dpf polttokaan ei lähtenyt päälle. Heti auton huollosta haettuani alkoi dpf polttokin toimimaan, ei tosin tainnut kovin tukossa vielä olla kun poltto ei kestänyt kuin n. 10min.
          Paljonkos termarien vaihto maksoi? Itselläni taitaapi olla vaihto edessä osaakos joku myös sanoa että millanen duuni olisi itse nuo vaihtaa?
          BMW E92 330xda M-Sport -08

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            Jos se on mekaanisesti toimiva (ei johtoja) termostaatti, niin ei tule vikakoodia. Sähköinen antaa vikakoodin kun koodeja luetaan testerillä, mutta ei sytytä vikavaloa.
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Originally posted by Romppis View Post
              Paljonkos termarien vaihto maksoi? Itselläni taitaapi olla vaihto edessä osaakos joku myös sanoa että millanen duuni olisi itse nuo vaihtaa?
              Ainakin noviisille oli melekonen homma, mutta ei kai se sinänsä vaikeaa ole jos tietää mitä tekee. Jälkeenpäin harmitti, etten vaihtanut samalla myös vesipumppua.

              Comment

              • Romppis
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 122
                • Kauniainen

                Originally posted by aku1979 View Post
                Ainakin noviisille oli melekonen homma, mutta ei kai se sinänsä vaikeaa ole jos tietää mitä tekee. Jälkeenpäin harmitti, etten vaihtanut samalla myös vesipumppua.
                Nooh... pitää käydä motonetistä termari hakemassa ja käydä paikallisella pikkupajalla kyselemässä jos vaihtaisivat sen kohtuuhintaan.

                Edit: apuja vielä että mikäs se noista on se oikea termari kun tuolla motonetin sivuilla muutama eri näyttää olevan...
                Last edited by Romppis; 12-03-2016, 17:13.
                BMW E92 330xda M-Sport -08

                Comment

                • unam
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2016
                  • 62
                  • Kotka

                  Originally posted by Romppis View Post
                  Paljonkos termarien vaihto maksoi? Itselläni taitaapi olla vaihto edessä osaakos joku myös sanoa että millanen duuni olisi itse nuo vaihtaa?

                  Oma meni takuuseen mutta kustannusarvio oli 300€. Vaihdettiin päätermari+egr.

                  Onnistuu myös itse tehdä jos edes vähän pysyy jakoavain kädessä, oisin itse vaihtanut mutta meni tosiaan takuuseen. Osat maksaa n. 100€ tohon remonttiin.
                  F11 525d xdrive
                  ex E92 330d

                  Comment

                  • Romppis
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2015
                    • 122
                    • Kauniainen

                    Originally posted by unam View Post
                    Oma meni takuuseen mutta kustannusarvio oli 300€. Vaihdettiin päätermari+egr.

                    Onnistuu myös itse tehdä jos edes vähän pysyy jakoavain kädessä, oisin itse vaihtanut mutta meni tosiaan takuuseen. Osat maksaa n. 100€ tohon remonttiin.
                    Itselläni finntakuu löytyy niin pitääpi selvitellä saisiko itsekkin takuuseen sen kun ei tuo näköjään mikään ilmanen ole vaihtaa.
                    BMW E92 330xda M-Sport -08

                    Comment

                    • aku1979
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2015
                      • 1152
                      • Helsinki

                      Originally posted by Romppis View Post
                      Itselläni finntakuu löytyy niin pitääpi selvitellä saisiko itsekkin takuuseen sen kun ei tuo näköjään mikään ilmanen ole vaihtaa.
                      Ihme on jos finntakuu maksaa termarirempan...kannattaa tietysti kokeilla. Termarit kannattanee hommata alkuperäisosina.

                      Comment

                      • 315i
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2014
                        • 241
                        • Arctopolis

                        Hei, mitäs kumeja ootte noiden vanteiden ympärillä käyttäny?

                        Ite tein viime vuonna ennen katsastusta sen virheen, kun slicksit vaihdoin laillisiin, että ostin kinuski Linglongit, onneksi vain taakse.

                        Koko oli 18 x 255 x 35, ei toiminut ollenkaan.

                        Turhan nirso en ole, mutta kaistaa vaihdettaessa DSC tarttui peliin, kun olivat niin levotomat ja vakionopeudensäädin putos pois päältä.
                        Noh onneksi oli TH Kumissa niin hyvä palvelu, että sain palauttaa seuraavana päivänä ja alle samat kun ennen Hankuukit.

                        Kuulemma ovat olleet nuo linglongit ok renkaita, mutta tuntui ettei sopinut alustan kanssa yhteen. Eli rengas jousti ennen kuin alustaa tai jotai.

                        Comment

                        • 315i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2014
                          • 241
                          • Arctopolis

                          Hei, mitäs kumeja ootte noiden vanteiden ympärillä käyttäny?

                          Ite tein viime vuonna ennen katsastusta sen virheen, kun slicksit vaihdoin laillisiin, että ostin kinuski Linglongit, onneksi vain taakse.

                          Koko oli 18 x 255 x 35, ei toiminut ollenkaan.

                          Turhan nirso en ole, mutta kaistaa vaihdettaessa DSC tarttui peliin, kun olivat niin levotomat ja vakionopeudensäädin putos pois päältä.
                          Noh onneksi oli TH Kumissa niin hyvä palvelu, että sain palauttaa seuraavana päivänä ja alle samat kun ennen eli Hankuukit.

                          Kuulemma ovat olleet nuo linglongit ok renkaita, mutta tuntui ettei sopinut alustan kanssa yhteen. Eli rengas jousti ennen kuin alustaa tai jotai.

                          Comment

                          • 315i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2014
                            • 241
                            • Arctopolis

                            Hei, mitäs kumeja ootte noiden vanteiden ympärillä käyttäny?

                            Ite tein viime vuonna ennen katsastusta sen virheen, kun slicksit vaihdoin laillisiin, että ostin kinuski Linglongit, onneksi vain taakse.

                            Koko oli 18 x 255 x 35, ei toiminut ollenkaan.

                            Turhan nirso en ole, mutta kaistaa vaihdettaessa DSC tarttui peliin, kun olivat niin levotomat ja vakionopeudensäädin putos pois päältä.
                            Noh onneksi oli TH Kumissa niin hyvä palvelu, että sain palauttaa seuraavana päivänä ja alle samat kun ennen eli Hankuukit.

                            Kuulemma ovat olleet nuo linglongit ok renkaita, mutta tuntui ettei sopinut alustan kanssa yhteen. Eli rengas jousti ennen kuin alusta tai jotai.

                            Comment

                            • 315i
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2014
                              • 241
                              • Arctopolis

                              Jotain purua kun tuli kolmeen kertaan ja ei anna deletoida, vaan tekee uuden viestin, sori...

                              Comment

                              • miyli
                                BTCF Member
                                • Dec 2008
                                • 2096
                                • Naantali

                                Originally posted by 315i View Post
                                Jotain purua kun tuli kolmeen kertaan ja ei anna deletoida, vaan tekee uuden viestin, sori...
                                Ite oon tykästynyt Kumhoihin. Pehmeä seos ja pitää todella hyvin ja tietysti sit kuluukin äkkiä, mut mulla ei ainakaan pahemmin vetele. Tilasin just uuden kierroksen rengas 1001 eteen 235/35/19 ja takas 265/30/19 maksoi 518€, minusta hinta laatusuhde kohdallaan.

                                Mulla myös Dunlopin semisliksit radalle, mut ei niillä,voi siviilissä ajaa, vetelee aivan älyttömästi.
                                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                                0-200km/h 11.40s
                                100-200km/h 6,00s
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                                Comment

                                Working...
                                X