Quote on rikki, copy-paste: "Ehkä hieman pöllö kysymys, mutta voinko laittaa alkuperäisiä pienempiä etujarrulevyjä? Tilanne on siis sellainen, että sain edukkaasti käsiini uuden karheat orkkis etu- ja takajarrulevyt, mutta etulevyt ovat 12mm pienemmät halkaisijaltaan kuin nykyiset. Kyseessä on sigun e91 lci 318d, jossa alunperin on 312mm levy. Tuota 300mm levyä on käytetty ymmärtääkseni nelimukisissa e90 lci:ssä sekä pre-lci e9x:ssä. Osanumeroita jarrupaloille olen tutkiskellut, ja olen luulossa, että palat ovat samankokoiset molemmille levykokoille, vaikka osanumerot eroavatkin.
Eli myynkö pois nuo "väärät" laikat ja hankin oikeat tilalle, vai onko tuolla kokoerolla mitään merkitystä? "
Joku varmaan tietää oikeasti, miten tämä menee. Mutta sitä odotellessa veikkaan, että tulee vaikeuksia leimalla, jos satutaan huomaamaan. On aika turvallista olettaa, ettei mitään jarru-, alusta- tai turvalaitteita saa "keventää" alkuperäisestä.
Jep, kiitoksia veikkauksesta. Tutkiskelin hieman nykyistä settiä ja vertasin näihin pienempiin. Isommallakin levyllä palat nuolevat ihan levyn ulkokehää, ehkä milli tai pari jää "koskematonta" aluetta. Pienemmällä levyllä, joka on siis 6mm säteeltään pienempi, tilanne kääntyy toisin päin eli palaan ja koskematon alue. Kuvittelisin, ainakin teoriassa palojen ollessa erittäin kuluneet, olevan mahdollista, että palojen kitkapinnat ottavat yhteen ennen kuin ne vastaavat levyyn. Jo tuon perusteella päättelen itsekin, että sanomista tulisi. Noh, levyistä löytyy myyntipuolelta ilmoitus, jos joku sattuu tarvitsemaan tuollaisia.
Antaakos rikkinäinen termostaatti jotain vikakoodia? Dpf meni tuossa alkuviikosta tukkoon ja kävin vikakoodit lukemassa ja antoi pelkän dpf koodin, samalla laitettiin pakkopoltto päälle ja reilu 30min moottoritie ajoa, sen jälkeen tuota dpf ilmoitusta ei ole enään tullut. Tänään Torque ohjelmalla seurailin moottoritietä ajellessa lämpöjä niin näytti koko 25min matkan 55-65 astetta voiko tuo pitää realistisesti ajateltuna edes paikkansa vai onko vika torquen päässä
Ei ainakaan mulla antanut. Oma kävi just tällä viikolla termarihuollossa, ennen huoltoa ei nostanut lämpöjä yli 65 asteeseen jolloin dpf polttokaan ei lähtenyt päälle. Heti auton huollosta haettuani alkoi dpf polttokin toimimaan, ei tosin tainnut kovin tukossa vielä olla kun poltto ei kestänyt kuin n. 10min.
Ei ainakaan mulla antanut. Oma kävi just tällä viikolla termarihuollossa, ennen huoltoa ei nostanut lämpöjä yli 65 asteeseen jolloin dpf polttokaan ei lähtenyt päälle. Heti auton huollosta haettuani alkoi dpf polttokin toimimaan, ei tosin tainnut kovin tukossa vielä olla kun poltto ei kestänyt kuin n. 10min.
Paljonkos termarien vaihto maksoi? Itselläni taitaapi olla vaihto edessä osaakos joku myös sanoa että millanen duuni olisi itse nuo vaihtaa?
Jos se on mekaanisesti toimiva (ei johtoja) termostaatti, niin ei tule vikakoodia. Sähköinen antaa vikakoodin kun koodeja luetaan testerillä, mutta ei sytytä vikavaloa.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Paljonkos termarien vaihto maksoi? Itselläni taitaapi olla vaihto edessä osaakos joku myös sanoa että millanen duuni olisi itse nuo vaihtaa?
Ainakin noviisille oli melekonen homma, mutta ei kai se sinänsä vaikeaa ole jos tietää mitä tekee. Jälkeenpäin harmitti, etten vaihtanut samalla myös vesipumppua.
Ainakin noviisille oli melekonen homma, mutta ei kai se sinänsä vaikeaa ole jos tietää mitä tekee. Jälkeenpäin harmitti, etten vaihtanut samalla myös vesipumppua.
Nooh... pitää käydä motonetistä termari hakemassa ja käydä paikallisella pikkupajalla kyselemässä jos vaihtaisivat sen kohtuuhintaan.
Edit: apuja vielä että mikäs se noista on se oikea termari kun tuolla motonetin sivuilla muutama eri näyttää olevan...
Paljonkos termarien vaihto maksoi? Itselläni taitaapi olla vaihto edessä osaakos joku myös sanoa että millanen duuni olisi itse nuo vaihtaa?
Oma meni takuuseen mutta kustannusarvio oli 300€. Vaihdettiin päätermari+egr.
Onnistuu myös itse tehdä jos edes vähän pysyy jakoavain kädessä, oisin itse vaihtanut mutta meni tosiaan takuuseen. Osat maksaa n. 100€ tohon remonttiin.
Oma meni takuuseen mutta kustannusarvio oli 300€. Vaihdettiin päätermari+egr.
Onnistuu myös itse tehdä jos edes vähän pysyy jakoavain kädessä, oisin itse vaihtanut mutta meni tosiaan takuuseen. Osat maksaa n. 100€ tohon remonttiin.
Itselläni finntakuu löytyy niin pitääpi selvitellä saisiko itsekkin takuuseen sen kun ei tuo näköjään mikään ilmanen ole vaihtaa.
Hei, mitäs kumeja ootte noiden vanteiden ympärillä käyttäny?
Ite tein viime vuonna ennen katsastusta sen virheen, kun slicksit vaihdoin laillisiin, että ostin kinuski Linglongit, onneksi vain taakse.
Koko oli 18 x 255 x 35, ei toiminut ollenkaan.
Turhan nirso en ole, mutta kaistaa vaihdettaessa DSC tarttui peliin, kun olivat niin levotomat ja vakionopeudensäädin putos pois päältä.
Noh onneksi oli TH Kumissa niin hyvä palvelu, että sain palauttaa seuraavana päivänä ja alle samat kun ennen Hankuukit.
Kuulemma ovat olleet nuo linglongit ok renkaita, mutta tuntui ettei sopinut alustan kanssa yhteen. Eli rengas jousti ennen kuin alustaa tai jotai.
Hei, mitäs kumeja ootte noiden vanteiden ympärillä käyttäny?
Ite tein viime vuonna ennen katsastusta sen virheen, kun slicksit vaihdoin laillisiin, että ostin kinuski Linglongit, onneksi vain taakse.
Koko oli 18 x 255 x 35, ei toiminut ollenkaan.
Turhan nirso en ole, mutta kaistaa vaihdettaessa DSC tarttui peliin, kun olivat niin levotomat ja vakionopeudensäädin putos pois päältä.
Noh onneksi oli TH Kumissa niin hyvä palvelu, että sain palauttaa seuraavana päivänä ja alle samat kun ennen eli Hankuukit.
Kuulemma ovat olleet nuo linglongit ok renkaita, mutta tuntui ettei sopinut alustan kanssa yhteen. Eli rengas jousti ennen kuin alustaa tai jotai.
Hei, mitäs kumeja ootte noiden vanteiden ympärillä käyttäny?
Ite tein viime vuonna ennen katsastusta sen virheen, kun slicksit vaihdoin laillisiin, että ostin kinuski Linglongit, onneksi vain taakse.
Koko oli 18 x 255 x 35, ei toiminut ollenkaan.
Turhan nirso en ole, mutta kaistaa vaihdettaessa DSC tarttui peliin, kun olivat niin levotomat ja vakionopeudensäädin putos pois päältä.
Noh onneksi oli TH Kumissa niin hyvä palvelu, että sain palauttaa seuraavana päivänä ja alle samat kun ennen eli Hankuukit.
Kuulemma ovat olleet nuo linglongit ok renkaita, mutta tuntui ettei sopinut alustan kanssa yhteen. Eli rengas jousti ennen kuin alusta tai jotai.
Jotain purua kun tuli kolmeen kertaan ja ei anna deletoida, vaan tekee uuden viestin, sori...
Ite oon tykästynyt Kumhoihin. Pehmeä seos ja pitää todella hyvin ja tietysti sit kuluukin äkkiä, mut mulla ei ainakaan pahemmin vetele. Tilasin just uuden kierroksen rengas 1001 eteen 235/35/19 ja takas 265/30/19 maksoi 518€, minusta hinta laatusuhde kohdallaan.
Mulla myös Dunlopin semisliksit radalle, mut ei niillä,voi siviilissä ajaa, vetelee aivan älyttömästi.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Comment