Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hastra
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 545
    • Espoo

    Originally posted by Romppis View Post
    Paljonkos termarien vaihto maksoi? Itselläni taitaapi olla vaihto edessä osaakos joku myös sanoa että millanen duuni olisi itse nuo vaihtaa?
    Laitappa google hakuun niin sieltä löytyy Hiacen bmwforumille tekemät ohjeet erikseen egr- ja päätermarien vaihdosta. Hakusanaks e9x tai 330d termerin vaihto tms.

    Originally posted by miyli View Post
    Ite oon tykästynyt Kumhoihin. Pehmeä seos ja pitää todella hyvin ja tietysti sit kuluukin äkkiä, mut mulla ei ainakaan pahemmin vetele. Tilasin just uuden kierroksen rengas 1001 eteen 235/35/19 ja takas 265/30/19 maksoi 518€, minusta hinta laatusuhde kohdallaan.
    Muistatko tarkemmin renkaiden mallia? Tuliko ihan tuoreet kumit?
    Audi A3 GTRON
    EX: BMW 325D Coupe -07
    EX: BMW 320ia -08

    Comment

    • miyli
      BTCF Member
      • Dec 2008
      • 2092
      • Naantali

      Muistatko tarkemmin renkaiden mallia? Tuliko ihan tuoreet kumit?[/QUOTE]

      Kumhon Ecsta LE Sport KU39, ei ole vielä tulleet, mutta viimevuonna tuli taakse tilattua 2 sarjaa ja oli tuoreet leimat.
      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
      0-200km/h 11.40s
      100-200km/h 6,00s
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

      Comment

      • Romppis
        Bimmer Rookie
        • Aug 2015
        • 122
        • Kauniainen

        Ajattelin nyt vielä varmistaa asian että vaikuttaako edelleen termarivialta ennenkuin huoltoon tämän ajan. Aamulla turuntietä ajellessa lämmöt liikkellä ollessa nousevat todella hitaasti sinne 50-60°C mutta valoissa ja ruuhkassa hitaasti ajellessa nousevat 70-75°C. Käyn tuossa töiden jälkeen vetämässä kehällä lenkin ja katson mihin lämmöt silloin asettuvat.
        BMW E92 330xda M-Sport -08

        Comment

        • sportpug25
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2013
          • 377
          • Helsinki

          Originally posted by miyli View Post
          Muistatko tarkemmin renkaiden mallia? Tuliko ihan tuoreet kumit?
          Kumhon Ecsta LE Sport KU39, ei ole vielä tulleet, mutta viimevuonna tuli taakse tilattua 2 sarjaa ja oli tuoreet leimat.
          Mulla on kanssa ollu setti kumhoja alla, 255/30r19 tosin ja vanhempaa ku31 painosta. Nyt tarkoitus tilata uusi setti ku39. Itse ainakin ollut tosi tyytyväinen ja ei ole mitenkään alle sulanut.

          Comment

          • AK-87
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2015
            • 324
            • Hml

            Originally posted by Romppis View Post
            Ajattelin nyt vielä varmistaa asian että vaikuttaako edelleen termarivialta ennenkuin huoltoon tämän ajan. Aamulla turuntietä ajellessa lämmöt liikkellä ollessa nousevat todella hitaasti sinne 50-60°C mutta valoissa ja ruuhkassa hitaasti ajellessa nousevat 70-75°C. Käyn tuossa töiden jälkeen vetämässä kehällä lenkin ja katson mihin lämmöt silloin asettuvat.
            Kyllä ne lämmöt aikalailla tilanteesta riippumatta pitäisi nousta kohtuullisessa ajassa 88-92 asteeseen, jos termarit on kunnossa. Mulla nousi myös kulahtaneilla termareilla parhaimmillaankin tuonne n. 75 asteeseen, vaihdoin molemmat purkit ja sen jälkeen on päästy kovissakin pakkasissa 90 asteeseen.
            V60 D4 AWD -16
            Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
            ex V60 D4 -13
            ex E36 323i 4D -96
            ex E91 320d -06 Stage 1

            Comment

            • Romppis
              Bimmer Rookie
              • Aug 2015
              • 122
              • Kauniainen

              Originally posted by AK-87 View Post
              Kyllä ne lämmöt aikalailla tilanteesta riippumatta pitäisi nousta kohtuullisessa ajassa 88-92 asteeseen, jos termarit on kunnossa. Mulla nousi myös kulahtaneilla termareilla parhaimmillaankin tuonne n. 75 asteeseen, vaihdoin molemmat purkit ja sen jälkeen on päästy kovissakin pakkasissa 90 asteeseen.
              Juu, pitää tänään huoltoon ajella. Tekee vaan todella pahaa ajatella jos ja kun olen koko talven parhaimillaan -27°C pakkaset ajellut kylmällä koneella

              Edit: Auto jäi pajalle ja kustannusarvio oli 230€ nesteineen.
              Last edited by Romppis; 14-03-2016, 16:17.
              BMW E92 330xda M-Sport -08

              Comment

              • Bimster_hookster
                Newbiemmer
                • Mar 2016
                • 1
                • Suomi

                Moro

                Vähän asiantuntijajelppiä tarvittaisiin 2006 BMW E90 320i kanssa (150tkm).

                Auto tuotu omin kätösin saksasta 1. omistajalta kesällä 2015, kaikki alkuperäiset paperit ensirekisteröinnistä lähtien varmistettu ja vielä tallessa, joten ostohetkellä kilometrit (125 tkm) pitää paikkansa - auto muutenkin siistissä kunnossa.

                Autossa ei tietenkään ollut talvivarusteita, joten tammikuun kovilla pakkasilla huohotin jäätyi ja mottiin tuli painetta. Öljykorkin kautta vuosi hieman pakoputkelle ja palava öljy alkoi savuttamaan. Öljyä ei kuitenkaan mitään muuta reittiä pitkin karannut, joten uskoisin, että aika vähällä päästiin. Äkkiä sulamaan halliin ja ensi viikolla huohotin vaihtoon talvimalliin. Huohotinvaihtoi onnistui OK ja sen jälkeen ajettu n. 4-6tkm ilman ongelmia.

                Kuitenkin korkissa on jonkinlaisen ajon jälkeen (30-100km) ollut tässä talvella-keväällä kellertävää nestettä jonkin verran säännöllisesti. Tätä on tapahtunut öljynvaihdon jälkeenkin. Kellertävä neste ei mitenkään jäykkää tai toffeemaista, toffeenväristä kylläkin. Ilmeisesti johtuu vedestä öljyn seassa.

                Kysymys kuuluukin, että kuinkahan normaalia tämä on? Öljykorkissa ei pitäisi olla kyllä mitään erikoisiä värejä missään tilanteessa. Tapahtuikohan huohottimen jäätymisen yhteydessä jotain, jotta nyt koneeseen pääsee vettä?

                Ohessa kuvalinkki:


                Kiitos vastauksista.
                Last edited by Bimster_hookster; 14-03-2016, 17:22.

                Comment

                • janne30
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 2198
                  • Vantaa

                  Vanhemmissa bemareissa ainakin tullut tuota samaa kellertävää korkkiin jos ajaa paljon lyhyttä nurkka-ajoa. Jos taas ajat pelkkää pitkää matkaa nii en osaa vastata...
                  G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                  E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                  1 x F20
                  3 x E30
                  2 x E36
                  5 x E46
                  3 x E9X

                  Comment

                  • poteroa
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 311
                    • Tuusula

                    Vaihdoitko myös ne putket talvimallisiin vai pelkän huohottimen?
                    Huuhtelitko nuo putket ennen asennusta jos käytit vanhoja? Jos putket on ne ei talvimallisiin tarkoitetut niin uusiks meni, ne pitää olla myös eristetty.

                    Omassa vanhassa (e46) piti huuhtoa venttiilikopan kanava kun oli monta milliä tuota nöyhtää. Kannattaa avata tuo venakoppa ja kattoo mitä siellä on. E46:ssa meni muistaakseni 4 "letkua" jotka piti vaihtaa "canada" malliin.

                    En tiedä onko paluu e9x öljytikun kautta.. Mutta kannattaa katsoa koko linjasto läpi. Putket irti ja brake cleanerilla puhtaaksi, vesihuuhtelukin käy kun vaan kuivaa hyvin. Älä vaan sitä separaattoria pese.

                    Realoemista löytyy kyllä kuvat ja osanumerot.

                    Ne on muuten sitten haurasta kamaa ne putket, eli voi olla että menee uusiksi kun yrittää irroittaa.

                    Niin ja siis älä huuhtelele niin että putket on kiinni, menee muuten pullat ja kahvit sekaisin
                    Last edited by poteroa; 14-03-2016, 18:01.
                    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                    Ex: E34 520i "winter wagen"
                    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                    Comment

                    • amisqo
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 1615
                      • Vantaa

                      Kellään ollut tämmöstä ongelmaa AHL pre lci umpiossa?

                      Kuskinpuoleisin ankula himmeämpi kuin muut kolme. Onko ankula rinkula jotenkin huonosti paikallaan vai vaan jollain tavalla paskana?

                      Kokeiltu erinäisillä polttimoilla, mutta se vaan jää himmeäksi. Hanttarin umpiossa molemmat yhtä kirkkaita...

                      Venäläisellä perunalla otettu havainnekuva:
                      G30 530e iPerfomance M-sport -18
                      Ex: F30 330D M-sport -15
                      Ex: E90 330D M-sport -06
                      Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                      Ex: e30 320i -89
                      Ex: e30 318iS -90

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by amisqo View Post
                        Kellään ollut tämmöstä ongelmaa AHL pre lci umpiossa?

                        Kuskinpuoleisin ankula himmeämpi kuin muut kolme. Onko ankula rinkula jotenkin huonosti paikallaan vai vaan jollain tavalla paskana?

                        Kokeiltu erinäisillä polttimoilla, mutta se vaan jää himmeäksi. Hanttarin umpiossa molemmat yhtä kirkkaita...

                        Venäläisellä perunalla otettu havainnekuva:

                        Onko sulla ne ankulapolttimot oikeassa kulmassa siellä niin että yks ledi menee aina yhdelle valokuidulle? Vinossa jos ovat niin käy noin.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • sonikk
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 1664
                          • Kerava

                          Sulla on se toisen rinkulan valokuidun pää huonosti paikallaan. Eli vaikka polttimo oikein niin ei osu kunnolla kohdalle. Itsellä kävi samoin kun vaihtelin ledejä, sen kyllä tunsi sormilla milloin oli kohillaan.

                          Comment

                          • amisqo
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 1615
                            • Vantaa

                            Originally posted by sonikk View Post
                            Sulla on se toisen rinkulan valokuidun pää huonosti paikallaan. Eli vaikka polttimo oikein niin ei osu kunnolla kohdalle. Itsellä kävi samoin kun vaihtelin ledejä, sen kyllä tunsi sormilla milloin oli kohillaan.
                            Eli ihan reippaasti vaan vetelemään ja kääntelemään sitä valokuidun päätä? Vaikutti musta vähän siltä että se olisi "ulomapana" valosta kuin sisemmän rinkulan pää. En vain hoksannut hanttarin puoleen sitä verrata kun polttimot vaihdoin...
                            G30 530e iPerfomance M-sport -18
                            Ex: F30 330D M-sport -15
                            Ex: E90 330D M-sport -06
                            Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                            Ex: e30 320i -89
                            Ex: e30 318iS -90

                            Comment

                            • Kapanos
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1394
                              • Kirkkonummen Westend

                              Mistä löytyy lci mallin (cic) i drivesta ton kartan "taivaan" säätö? En löydä mistään ja keskellä päivää on tähtitaivas

                              Retro fitattu tuo cic jos se vaikuttaa?
                              E30 M50tic -90
                              E34 M5 -90
                              E91 325d M-sport -07
                              Ford F100 -53 LS edition

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17856
                                • PKS

                                Originally posted by Kapanos View Post
                                Mistä löytyy lci mallin (cic) i drivesta ton kartan "taivaan" säätö? En löydä mistään ja keskellä päivää on tähtitaivas
                                Eikös tuo muutu sen mukaan onko ajovalot päällä vai ei. Valot päällä kun ollaan Saksassa on silloin tähtitaivas, mutta Suomessa pitää ajaa valot päällä keskipäivälläkin varoiksi että varmasti erottaa vastaantulijan.
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                                E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                                E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎