Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Puistis
    replied
    Originally posted by LAtee_ View Post
    Hah, ei mitään semmosta
    Eiku lähinnä se puskurinirrotusteoria mielessä sen takia kun se fiksuin tapa ois varmaan laittaa vaan ruuvit mutta vaatii toki jotkut mutterit sinne taakse. Vähän liian ahdas väli että sais käden sinne tungettua grillin irrotuksen jälkeen.
    Vanhat ruuvin tyngät varmaa tippunu pois aikoi sit.
    Eiköhän sen kilven saisi jollain niittimurrerilla kohtuu siististi laitettua.

    Leave a comment:


  • LAtee_
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Eikai vaan virkavalta vääntänyt sorkkaraudalla kilpeä irti..:think
    Lähteehän ne vanhat ruuvintyngät sieltä poraamalla pois, ettei tarvii puskuria niitten takia irroitella.
    Hah, ei mitään semmosta
    Eiku lähinnä se puskurinirrotusteoria mielessä sen takia kun se fiksuin tapa ois varmaan laittaa vaan ruuvit mutta vaatii toki jotkut mutterit sinne taakse. Vähän liian ahdas väli että sais käden sinne tungettua grillin irrotuksen jälkeen.
    Vanhat ruuvin tyngät varmaa tippunu pois aikoi sit.

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by LAtee_ View Post
    Mites jengi on kiinnitellyt E90 etupuskuriin rekisterikilpeä?
    Katkesi molemmat ruuvit tuossa viikko taaksepäin () ja nyt pitäis saada tuo jotenki takas paikalle.
    Oikeestaan kiinnostaa enemmänkin että saako tuota mitenkään muuten takasin paikalle irrottamatta puskuria kun kakspuolisella teipillä? Ei tosiaan kiinnosta moisen asian takia alkaa puskuria irrottelee..
    Eikai vaan virkavalta vääntänyt sorkkaraudalla kilpeä irti..:think
    Lähteehän ne vanhat ruuvintyngät sieltä poraamalla pois, ettei tarvii puskuria niitten takia irroitella.

    Leave a comment:


  • LAtee_
    replied
    Mites jengi on kiinnitellyt E90 etupuskuriin rekisterikilpeä?
    Katkesi molemmat ruuvit tuossa viikko taaksepäin () ja nyt pitäis saada tuo jotenki takas paikalle.
    Oikeestaan kiinnostaa enemmänkin että saako tuota mitenkään muuten takasin paikalle irrottamatta puskuria kun kakspuolisella teipillä? Ei tosiaan kiinnosta moisen asian takia alkaa puskuria irrottelee..

    Leave a comment:


  • fastandfurious
    replied
    Mikä olisi paras moottoriöljy 325d:hen 2010? Tämä siis 150 Kw N57 padalla.:think

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by sportpug25 View Post
    Mulla on about 3 baria takana ja vähän vähemmän edessä. Ei tunnu mitenkään erityisen paljoa enempää tien epätasaisuudet yms läpi vs 17" talvirengaistuksella. Aikaisemmin ennen iskarien vaihtoa oli juuri samankaltaista, että jokainen tien epätasaisuus tuli läpi. Miten tuo sulla pitää otteen tiessä, esim. siltojen ylityksissä tai muissa tien leikkauksissa? Pitääkö hyvin vakauden, vai saako kokoajan korjata ohjauksella?

    Noiden iskarien vaihtohan ei ole mikään älyttömän kallis rasti, mutta toki turhaa, jos ei oikeasti ole tarvetta...
    Kävin katsomassa mitä siellä ovipielessä sanotaan: max 4 hengen kuormalla 2,2 edessä ja 2,7 takana. Täydellä lastilla 2,9 edessä ja 3,4 takana.

    Sinun kokemuksesi ja tuon tarran perusteella voisin heti alkuunsa vähentää edestä jonnekin 2,8-2,9:ään.

    Muutamissa siltojen saumojen ylityksissä auto tuntuu kyllä hyppäävän. Suoralla ja tasaisella tienpinnalla menee varsin mukavasti ilman korjailuja.

    Mieli on halajannut pientä lisämadallusta keulaan, joten nythän se Koni Str -kitti h&r:n jousilla alkaisi olla perusteltua.

    Leave a comment:


  • Habanerox
    replied
    Mulla kans 19" 235/35 edessä ja takana 265/30 ja paineet pitänyt n. 2,8-3.
    Katsastus oli 17" 225/45 renkailla ja iskaritestissä oli ihan hyvät arvot.
    Noilla 19" tien epätasaisuudet kyllä enemmän tuntuu kuin talvirenkailla, joissa joustoa enempi mut ei silti häiritsevästi.
    Painele nurkittain ja kokeile onko iskarit löysät vai ei. Huonoihin iskareihin tottuu pikkuhiljaa ja ero huomattava kun uudet vaihtuu.

    Leave a comment:


  • sportpug25
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    No siis onhan se meno aika "kovaa", tien epätasaisuudet tuntuu ratissa ja penkissä, mutta kun ei ole vertailupohjaa muihin vastiiviin malleihin, että miltä sen pitäisi kunnossa ollessaan tuntua, niin on aika vaikea sanoa.



    En nyt kehtaa alkaa inttämään asiasta, mutta eikö 2,3 bar 19 tuumaiselle 35-profiilin renkaalle ole aika vähän? :think Onhan tuossa tietty jonkin verran venyä, kun 235 leveä rengas on 10" vanteella. Mitä siellä ovipielessä mahtaa lukea tuossa kokoluokassa, pitänee tarkistaa..?
    Mulla on about 3 baria takana ja vähän vähemmän edessä. Ei tunnu mitenkään erityisen paljoa enempää tien epätasaisuudet yms läpi vs 17" talvirengaistuksella. Aikaisemmin ennen iskarien vaihtoa oli juuri samankaltaista, että jokainen tien epätasaisuus tuli läpi. Miten tuo sulla pitää otteen tiessä, esim. siltojen ylityksissä tai muissa tien leikkauksissa? Pitääkö hyvin vakauden, vai saako kokoajan korjata ohjauksella?

    Noiden iskarien vaihtohan ei ole mikään älyttömän kallis rasti, mutta toki turhaa, jos ei oikeasti ole tarvetta...

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by sportpug25 View Post
    Mulla oli kyllä ihan loppu etuiskarit siinä vaiheessa kun tuli tuollaista testissä. Sama rengaistus kuin sulla ja samalla tavalla m-sport alusta. Mites ajettavuus? Itellä kyllä iskarien vaihdon jälkeen tuli ihan huikea ero, mitä en olisi kyllä uskonut.
    No siis onhan se meno aika "kovaa", tien epätasaisuudet tuntuu ratissa ja penkissä, mutta kun ei ole vertailupohjaa muihin vastiiviin malleihin, että miltä sen pitäisi kunnossa ollessaan tuntua, niin on aika vaikea sanoa.

    Originally posted by Dualfun View Post
    Jos ihan orkkisvanteilla ajelet, ilman kuormaa, ja ei ole mitään syytä pitää paineita noin korkealla (venykumia ym tuningia) niin sulla on about 1bar liikaa siellä painetta. Itse menisin ihan sen mukaan mitä ovenpielessä lukee ko rengaskoolle, en ole keksinyt koskaan itse miksi niistä paineista pitäisi poiketa.
    En nyt kehtaa alkaa inttämään asiasta, mutta eikö 2,3 bar 19 tuumaiselle 35-profiilin renkaalle ole aika vähän? :think Onhan tuossa tietty jonkin verran venyä, kun 235 leveä rengas on 10" vanteella. Mitä siellä ovipielessä mahtaa lukea tuossa kokoluokassa, pitänee tarkistaa..?

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    No mullakin helisee ja nimenomaan kun ajaa moottoritiellä, mutta tuntuu kuuluvan jostain kuskin puolelta kojelaudasta

    Kertokaa, jos löydätte syyn
    Sen verran paikallistanut että kojelaudan sisältä se tulee,mittariston tai idriven takaa. Täytyy koittaa kiristää konehuoneen puolelta torx pulttia mikä kiinnittyy keskelle ns tulipeltiä.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Paineet renkaissa jotain 3,3 bar.
    Jos ihan orkkisvanteilla ajelet, ilman kuormaa, ja ei ole mitään syytä pitää paineita noin korkealla (venykumia ym tuningia) niin sulla on about 1bar liikaa siellä painetta. Itse menisin ihan sen mukaan mitä ovenpielessä lukee ko rengaskoolle, en ole keksinyt koskaan itse miksi niistä paineista pitäisi poiketa.

    Leave a comment:


  • sportpug25
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Eihän sirinät ja kilinät tule taustapeilistä? Omassani ja eräässä toisessa yksilössä äänet loppuvat, kun vähän puristelee peilin kehyksiä.



    Ok, hyvä tietää tulevia kertoja varten.
    Mulla oli kyllä ihan loppu etuiskarit siinä vaiheessa kun tuli tuollaista testissä. Sama rengaistus kuin sulla ja samalla tavalla m-sport alusta. Mites ajettavuus? Itellä kyllä iskarien vaihdon jälkeen tuli ihan huikea ero, mitä en olisi kyllä uskonut.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Malagutisti View Post
    Mullakin helisee hansikaslokeron takana jotain, kauhee peltinen kilinä. Syyt lienee samat kuin edellä . Pitää purkia ja ilmoitella tänne mikäli tuon helinän saa kuriin jollain :think.
    Eihän sirinät ja kilinät tule taustapeilistä? Omassani ja eräässä toisessa yksilössä äänet loppuvat, kun vähän puristelee peilin kehyksiä.

    Originally posted by Malagutisti View Post
    Lasket vähän paineita leimalle. Tuskin ihan hirveesti auttaa. Tuo p***eleen iskaritesti on kans yks joutavuus. Mulla näytti 500km ajetulla bc-racing br extremedrop alustalla 70% mutta renkaana 205/55 R16 just tuon takia.
    Ok, hyvä tietää tulevia kertoja varten.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    No mullakin helisee ja nimenomaan kun ajaa moottoritiellä, mutta tuntuu kuuluvan jostain kuskin puolelta kojelaudasta

    Kertokaa, jos löydätte syyn

    Leave a comment:


  • Malagutisti
    replied
    Mullakin helisee hansikaslokeron takana jotain, kauhee peltinen kilinä. Syyt lienee samat kuin edellä . Pitää purkia ja ilmoitella tänne mikäli tuon helinän saa kuriin jollain :think.

    Originally posted by huupi View Post
    Onko muilla e9x:ien omistajilla katsastuksessa moitittu huonoja iskaritestituloksia vedoten joustamattomiin renkaisiin? Omassa e91:ssä on alla 19" vanteet 225/35 ja 235/35 kumeilla. Alusta on alkuperäistä m-sporttia, jolla ajettu 183tkm. Paineet renkaissa jotain 3,3 bar. Katsuri meinasi, että "iskarit on varmaan ihan kunnossa, mutta tulokset ovat luokkaa 40, kun rengas ei jousta ollenkaan". Konttorilla oli tietokoneet polvillaan, joten en saanut toistaiseksi mitään kättä pidempää lapulla, mutta leima tuli siis kuitenkin.
    Lasket vähän paineita leimalle. Tuskin ihan hirveesti auttaa. Tuo p***eleen iskaritesti on kans yks joutavuus. Mulla näytti 500km ajetulla bc-racing br extremedrop alustalla 70% mutta renkaana 205/55 R16 just tuon takia.
    Last edited by Malagutisti; 19-04-2016, 07:52.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎