Nyt on niin tyhmä kysymys (vai kysyjä), että hävettää kysyäkin... mutta kysyn silti! Eli: onko 320d:n öljykorkin avaamisessa joku niksi? Koitin eilen lisätä ripauksen ölppää koneeseen, niin ei perkele aukea korkki koneen päältä.
Kuuntele että rapiseeko/rahiseeko. YouTubessa on esimerkkivideoita. Ongelma on muutenkin liioiteltu. Itse pidän tästä n47 koneesta jo tuollaisenaan, varsinkin verrattuna edelliseen m47n. AJ-techillä pitäis vielä käydä.
Eli tarkoituksena oli sanoa että jos auto miellyttää ja huollot on tehty niin osta pois!
Tarkoitus vaihtaa autoa uudempaan. Mielessä ollut 320d tai vastaavanhintainen bensa. Pahaksi onneksi kaikki dieselit mitkä silmään pistää ovat N47 moottorilla. Onko kyseinen ongelma niin paha kuin internet kertoo, vai onko kuitenkin vain kaikki huonot kokemukset netissä eikä hyvistä puhuta?
esim -08 bmw 320d 230tkm, jakoketju vaihdettu (en tiedä kuinka hiljattain). Kaksoismassavauhtipyörä vaihdettu juuri. Huollot tehty huoltokirjan mukaan.
Ei jaksana kihnuttaa putkea poikki asti, kun tuntu että vaan tulee pikku ritsi putken pintaan. No, saipahan tuolla hyvän, suoran leikkausjäljen mistä hivauttaa rälläkällä poikki.
Joo, jäljen tekoon olis passeli.
Paineilmasaha löytyy kans, niin eiköhän tuo onnistu.
Ei jaksana kihnuttaa putkea poikki asti, kun tuntu että vaan tulee pikku ritsi putken pintaan. No, saipahan tuolla hyvän, suoran leikkausjäljen mistä hivauttaa rälläkällä poikki.
Tilasin Remus-takavaimentimen 70mm sisääntulolla harjatuilla päillä. Vähän hillitympi ääni kuin Performancessa, niin sopii vanhalle.
Tilauksen jälkeen on hyvä kysyä, että kai tuo menee N53:een heittämällä vaikka onkin tarkoitettu N52:lle? Alkuperäinen Performance-vaimennin sopii molemmille.
Olisko tämä hyvä työkalu katkaisuun vai löytyisikö lähempää? Ei kehtaa rälläkällä.
Tilasin Remus-takavaimentimen 70mm sisääntulolla harjatuilla päillä. Vähän hillitympi ääni kuin Performancessa, niin sopii vanhalle.
Tilauksen jälkeen on hyvä kysyä, että kai tuo menee N53:een heittämällä vaikka onkin tarkoitettu N52:lle? Alkuperäinen Performance-vaimennin sopii molemmille.
Olisko tämä hyvä työkalu katkaisuun vai löytyisikö lähempää? Ei kehtaa rälläkällä.
Onko muilla e9x:ien omistajilla katsastuksessa moitittu huonoja iskaritestituloksia vedoten joustamattomiin renkaisiin? Omassa e91:ssä on alla 19" vanteet 225/35 ja 235/35 kumeilla. Alusta on alkuperäistä m-sporttia, jolla ajettu 183tkm. Paineet renkaissa jotain 3,3 bar. Katsuri meinasi, että "iskarit on varmaan ihan kunnossa, mutta tulokset ovat luokkaa 40, kun rengas ei jousta ollenkaan". Konttorilla oli tietokoneet polvillaan, joten en saanut toistaiseksi mitään kättä pidempää lapulla, mutta leima tuli siis kuitenkin.
Kävin katsomassa mitä siellä ovipielessä sanotaan: max 4 hengen kuormalla 2,2 edessä ja 2,7 takana. Täydellä lastilla 2,9 edessä ja 3,4 takana.
Sinun kokemuksesi ja tuon tarran perusteella voisin heti alkuunsa vähentää edestä jonnekin 2,8-2,9:ään.
Muutamissa siltojen saumojen ylityksissä auto tuntuu kyllä hyppäävän. Suoralla ja tasaisella tienpinnalla menee varsin mukavasti ilman korjailuja.
Sain tarkastuskortin viimein, ja iskaritestin lukemat olivat edessä 40 ja 41% sekä takana 51 ja 46 %. Tuolloin rengaspaineet ovat olleet edessä 3,5 bar ja takana 3,1 bar. Laskin sittemmin paineita edessä 2,9:ään ja takana 3:een. Ajossa en suuren suurta eroa tunne aikaisempaan, mutta ei se nyt ainakaan huonommaksi mennyt, joten olkoon noin. Kiitoksia kaikille ajatuksiaan asiassa jakaneille.
Leave a comment: