Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Romppis
    replied
    134000km ajettu automaatti ja ongelmana olisi seuraavaa;

    D ajettaessa ohittaminen on jotenkin turhauttavaa kun vaihtaa niin perhanan hitaasti tai jotenkin tahmeasti pienempää sisään kun kaasua polkasee niin mielestäni todella iso viive enennenkuin saa pienemmän sisään ja sekin yleensä menee vaihde kerralaan eikä siis hyppää turhia yli, tämä vika vai ominaisuus :think .

    Toinen ongelmani koskee myös vaihteistoa eli esimerkiksi ennen valoja 20-40km/h ajaessa päästää kaasun ylös rullatakseen ja välttämällä jarrutuksen niin vaihteisto päättääkin lykätä täysin turhaan pientä sisään jonka johdosta erittäin ärsyttävä ja suhteelisen agressiivinen moottorijarrutus. Tämä ongelma ei ole läheskään jokapäiväinen riesa mutta ärsyttää jokatapauksessa.

    Edit: Laatikon öljyt vaihdettu n. 127000km kohdalla.

    apuja kiitos
    Last edited by Romppis; 11-05-2016, 01:04.

    Leave a comment:


  • soundeffect
    replied
    pari kyssäriä uudelta e91 omistajalta. autona on 320d -06 M47 manuaali, jos sillä jotain merkitystä.

    Katon päällä on tangot, (mikä lie oikea nimitys) niiden poistaminen mahdollista ja miten hintavaa? Ei nyt mikään hirvitys noillakaan, mutta parempi ilman.
    Lastutuksesta. Onko 200tkm ajetun lastuttaminen järkevää, kestääkö auto edes todennäköisesti ilman lisäkuluja?
    Toinen kilvenvalo ei pala, kävi mielessä ledeihin vaihtaminen. Mistä porukka tilannut? ebaysta ainakin, mutten kuitenkaan halua sellaista 24 ledin joulukuusta. Muutama kuva netistä tullutvastaan, jossa ledejä ollut kolme. Kukaan tälläisiä tilannut ja mistä, ilman ajotietoneen herjaamisia?
    Mistä porukka on vanne+rengassarjat tilaillu?
    ja sama kyssäri alustasarjalle? Säätöjä ei tarvitse olla, kunhan tippuu sopivasti.

    Leave a comment:


  • Rikardo
    replied
    Originally posted by MPu- View Post
    Marmorin hinnoista en tiedä, mutta täältä irtoaa 98€ + pk:t.

    http://www.salesafter.eu/product_inf...-in-black.html
    Taidan laittaa bemariosat.fi:sta tilaukseen. Ei ole postikulujen kanssa isoa eroa.

    EDIT: Ilmeisesti toimitusnopeudessa suurikin ero. 10.5 tilasin, 11.5 aamulla postitettu ja nyt jo noudettavissa matkahuollosta. Olettaen etten ole tilannut jotain muutakin aiemmin
    Last edited by Rikardo; 11-05-2016, 14:56.

    Leave a comment:


  • MPu-
    replied
    Originally posted by Rikardo View Post
    Mistäs nuo kiiltävän mustat pre-lci performance munuaiset kannattaa ostaa?
    Ostaako suosiolla marmorilta vai saako jostain muualta edullisemmin?
    Ebayssa tuntuu olevan enimmäkseen vaan matta mustia...
    Marmorin hinnoista en tiedä, mutta täältä irtoaa 98€ + pk:t.

    Leave a comment:


  • Rikardo
    replied
    Mistäs nuo kiiltävän mustat pre-lci performance munuaiset kannattaa ostaa?
    Ostaako suosiolla marmorilta vai saako jostain muualta edullisemmin?
    Ebayssa tuntuu olevan enimmäkseen vaan matta mustia...

    Leave a comment:


  • MPu-
    replied
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    Ainakin nämä: SKF, FAG

    Jarppa
    Ok, kiitos!

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by jebujee View Post
    Omasta meni oikeelta takaa laakeri vähän aikaa sitte, tuntu vauhdista riippumatta tärinänä ja piti melko kovaa meteliä joka kasvo vauhdin myötä. Siitä kun nämä oireet alko meni muutama päivä ja toistasataa kilometriä ennenkuin sai vaihdettua, huollossa sano että oli ihan laakeri loppu.
    On taitanut olla foorumilla aikaisemminkin puhetta...suositellaan oem laakerit kun joissakin tapauksissa muissa laakerissa olevat abs tunnistin magneetit ei ole toimineet ja homma mennyt uusiksi.

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by MPu- View Post
    Olisikohan toiselta puolelta takaa menossa laakeri, kun hitaassa vauhdissa (20-50 km/h) kuuluu korkeataajuuksista vinkumista satunnaisesti? Vinkuminen alkaa useimmiten jyrkästi vasemmalle käännyttäessä, nopeudella vaikutus lähinnä äänen voimakkuuteen taajuuden sijaan. Jos tuo nyt on laakerista, niin mitä merkkiä tuonne kannattaa laittaa tilalle?
    Ainakin nämä: SKF, FAG

    Jarppa

    Leave a comment:


  • jebujee
    replied
    Originally posted by MPu- View Post
    Olisikohan toiselta puolelta takaa menossa laakeri, kun hitaassa vauhdissa (20-50 km/h) kuuluu korkeataajuuksista vinkumista satunnaisesti? Vinkuminen alkaa useimmiten jyrkästi vasemmalle käännyttäessä, nopeudella vaikutus lähinnä äänen voimakkuuteen taajuuden sijaan. Jos tuo nyt on laakerista, niin mitä merkkiä tuonne kannattaa laittaa tilalle?
    Omasta meni oikeelta takaa laakeri vähän aikaa sitte, tuntu vauhdista riippumatta tärinänä ja piti melko kovaa meteliä joka kasvo vauhdin myötä. Siitä kun nämä oireet alko meni muutama päivä ja toistasataa kilometriä ennenkuin sai vaihdettua, huollossa sano että oli ihan laakeri loppu.

    Leave a comment:


  • MPu-
    replied
    Olisikohan toiselta puolelta takaa menossa laakeri, kun hitaassa vauhdissa (20-50 km/h) kuuluu korkeataajuuksista vinkumista satunnaisesti? Vinkuminen alkaa useimmiten jyrkästi vasemmalle käännyttäessä, nopeudella vaikutus lähinnä äänen voimakkuuteen taajuuden sijaan. Jos tuo nyt on laakerista, niin mitä merkkiä tuonne kannattaa laittaa tilalle?

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Originally posted by Nordman View Post
    Elikkäs olisko kellään tietoa että mitä tarkottaa ja että miksi herjaa kyseistä vikakoodia p14a3? Kaks kertaa on leväyttäny tauluun lukulaitteella. Ekakerran nakkas reilu kakskuukautta takaperin,nollasin ja melkein hetiperään heitti dpf polton päälle. Sitte tuossa pari viikkoa sitten nakkas uudestaan. Tilanteena oli että puolisolla oli ilmeisesti ajo ollu liian lyhyt ja näin ollen jääny dpf poltto kesken. Oli kuulemma kotiintultaessa "haissut autonvierellä ja savua noussu putkesta".
    Nyt ei ole ollut koodia vaikka olen päivittäin lueskellut olisko koodeja. Tietoja otetaan vastaan .

    Sitten toinen homma,oma koodin lukija ei ole tuon edellisen lisäksi ilmoitellut mitään muuta koodeja,mutta ku käytin avainta wetterillä niin siellä meinasi että olisi jotain koodia koskien hehkuja. En saanut kyseisen kaverin äänestä tarpeeksi selvää että tietäisin mistä koodeista olisi kyse, mutta hehkuja jotenkin koskivat.onko tässä oulussa jotakin suositeltavaa paikkaa josta kysellä vikakoodin lukuja ?
    Eiköhän toi koodi liity just dpf:n tukkosuuteen tai failattuun polttoon. Ota pois koko pönikkä, sillähä siitä pääsee

    Ja mitä noihin koodeihin, niin ei se kaveri kyllä avaimenluvulla voi sanoa onko sulla hehkut pimeenä. Toisaalta tyyppivikahan se näissä on. Luulisi, että ihan täällä foorumilla on joku jantteri kuka sulta voi tulla koodit kattomaan kunnon softilla. Kannattaa oman alueen alla käydä kyselemässä

    Leave a comment:


  • Nordman
    replied
    P14a3 e91 320d mitähän vit...?!

    Elikkäs olisko kellään tietoa että mitä tarkottaa ja että miksi herjaa kyseistä vikakoodia p14a3? Kaks kertaa on leväyttäny tauluun lukulaitteella. Ekakerran nakkas reilu kakskuukautta takaperin,nollasin ja melkein hetiperään heitti dpf polton päälle. Sitte tuossa pari viikkoa sitten nakkas uudestaan. Tilanteena oli että puolisolla oli ilmeisesti ajo ollu liian lyhyt ja näin ollen jääny dpf poltto kesken. Oli kuulemma kotiintultaessa "haissut autonvierellä ja savua noussu putkesta".
    Nyt ei ole ollut koodia vaikka olen päivittäin lueskellut olisko koodeja. Tietoja otetaan vastaan .

    Sitten toinen homma,oma koodin lukija ei ole tuon edellisen lisäksi ilmoitellut mitään muuta koodeja,mutta ku käytin avainta wetterillä niin siellä meinasi että olisi jotain koodia koskien hehkuja. En saanut kyseisen kaverin äänestä tarpeeksi selvää että tietäisin mistä koodeista olisi kyse, mutta hehkuja jotenkin koskivat.onko tässä oulussa jotakin suositeltavaa paikkaa josta kysellä vikakoodin lukuja ?

    Leave a comment:


  • samuxd
    replied
    Eli siis koko sivupeili lähtee vaeltamaan ääriasennosta ääriasentoon, täytyy siis kokeilla tuota painepesuri+ilma + voitelukikkaa jos sillä asettuisi.

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    Originally posted by samuxd View Post
    Saako nuo peilien sähköisen kääntö ominaisuuden jotenkin pois kytkettyä kokonaan? Nimimerkillä kädellä pitää pysäyttää oikeaan kohtaan.
    Tarkoitat peruutus vaiheen peilin kääntöä? Ainakin itselläni saan sen pois kun laitan peilien säätö puolen vaihtajan oikealle.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by samuxd View Post
    Saako nuo peilien sähköisen kääntö ominaisuuden jotenkin pois kytkettyä kokonaan? Nimimerkillä kädellä pitää pysäyttää oikeaan kohtaan.
    Putsaa mielummin vaan painepesurilla + paineilmalla + öljyllä se peilin varren väli, josset jo ole tehnyt. Siellä mekanismissa on kuula joka stoppaa peilin oikeaan kohtaan, vaan ei stoppaa jos on hirttänyt kiinni paskan takia.

    Toki voisi olettaa että saa pois käytöstä koodaamalla jos haluaa, ainakin boksista löytyy mahdollisuus siihen.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎