Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kysytään yleisöltä: ajotietokone herjasi palanutta polttimoa. Näytti siis polttimon kuvaa ja sitten koko ajon ajan sitä "varoituskolmiota" alarivillä. Kuskin puoleinen ulompi takavalo (eli ei luukusta) oli pimeänä. Vaihdoin polttimon, ja samalla harjoituksen vuoksi myös kartturin puolelta saman. Kaikki polttimot vilkkuineen ja jarruvaloineen toimii nyt normaalisti, mutta käynnistäessä vilauttaa edelleen polttimon kuvaa. Ei kuitenkaan jätä tuota varoituskolmiota näyttöön.
Pitääkö tuokin nollata service-valikosta vai mistä tässä on kyse? Vehicle checkille näyttää OK.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PJS69 View PostMistähän tällaisen "härpäkkeen" saisi tilattua laadukkaana hiilikuituisena versiona (venttiilikopan suojakansi)?
http://bemariosat.fi/index.php?id_pr...duct&id_lang=2
Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostKaukosäätimen ovet lukkoon painiketta kaksi kertaa peräkkäin painamalla pitäisi sisätilan tunnistin mennä pois päältä.
Tarkotus oli laivaan mennä. Liekö tuosta apua siihen keikutukseen ja siitä aiheutuvaan hälytykseen. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOhjekirja saksaksi, niin ei jaksa edes ruveta selailemaan. :think
Saanko hälyttimen pois pelistä ja ovet lukkoon kauko-ohjaimen kautta? Vai pitääkö ovet lukita sillä mekaanisella avaimella?
Leave a comment:
-
-
Ohjekirja saksaksi, niin ei jaksa edes ruveta selailemaan. :think
Saanko hälyttimen pois pelistä ja ovet lukkoon kauko-ohjaimen kautta? Vai pitääkö ovet lukita sillä mekaanisella avaimella?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PJS69 View PostMistähän tällaisen "härpäkkeen" saisi tilattua laadukkaana hiilikuituisena versiona (venttiilikopan suojakansi)?
http://bemariosat.fi/index.php?id_pr...duct&id_lang=2
Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista...
:think
Leave a comment:
-
-
Mistähän tällaisen "härpäkkeen" saisi tilattua laadukkaana hiilikuituisena versiona (venttiilikopan suojakansi)?
http://bemariosat.fi/index.php?id_pr...duct&id_lang=2
Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista...
Leave a comment:
-
-
Voisiko joku, jolla on Pre-lci:ssä Climate comfort tuulilasi 0358 tarkistaa millainen numerointi löytyy kuskinpuolen alareunasta? Epäilen että vaihdettu tuulilasi ei ole samanlainen kuin alkuperäinen...Pilkingtonin lista antoi kaksi CTD-lasi vaihtoehtoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JTP View PostEi siellä mitään imuvuotoja ole. Noissa laihaseosmoottoreissa jäännöshappi saattaa olla yli 10 ja lamdda-arvo jopa 4 silloin kun moottori käy laihaseosmoodilla. Katsastusasemilla on Trafin erillisohje N43 ja N53 päästöarvojen tulkintaan http://www.trafi.fi/filebank/a/14145...mbda_arvot.pdf
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW_mane View PostNoniin homma alkaa mennä mielenkiintoiseksi :think kävin katsastamas joku viikko sitte ja pomppas päästöistä CO 3,60, CO2 12,40, HC 193, O2 0,08, Lambda 0,890 ja obd testi anto vikakoodin P0597. Vikakoodit luettiin bemarin ISTA:lla ja anto koodit MAP THERMOSTAT ACTIVATION & DENOX CATALYTIC CONVERTER SULPHURIZED.
Nettiä lueskeltuani päädyin siihen että kyseinen mottorityyppi kerryttää typpipartikkelia kattiin ja nyt ei ollut tehny degenerointi polttoa koska moottorin lämmöt ei ole tarpeeksi korkealla. Vaihdoin termostaatin ja nyt nousee lämmöt niin kuin pitääkin
Mutta nyt sitten uudes päätöjen mittaukses CO 0,00, CO2 7,3, HC 0, O2 10,5, Lambda 1,500. Mistähän tämä nyt siten johtuu? onko ideoita? itellä tuli mieleen ekana imuvuoto jossain. Testaaja sanoi että välillä arvot kävi hyvillä lukemilla mutta sitten taa heitti miten sattuu.
Autohan toimii ajollisesti niin kuin pitää, ei pidä erikoisia ääniä, käy tasaisesti, vedot on tallella ne mitä tuollases nyt voi olla.
Leave a comment:
-
-
Noniin homma alkaa mennä mielenkiintoiseksi :think kävin katsastamas joku viikko sitte ja pomppas päästöistä CO 3,60, CO2 12,40, HC 193, O2 0,08, Lambda 0,890 ja obd testi anto vikakoodin P0597. Vikakoodit luettiin bemarin ISTA:lla ja anto koodit MAP THERMOSTAT ACTIVATION & DENOX CATALYTIC CONVERTER SULPHURIZED.
Nettiä lueskeltuani päädyin siihen että kyseinen mottorityyppi kerryttää typpipartikkelia kattiin ja nyt ei ollut tehny degenerointi polttoa koska moottorin lämmöt ei ole tarpeeksi korkealla. Vaihdoin termostaatin ja nyt nousee lämmöt niin kuin pitääkin
Mutta nyt sitten uudes päätöjen mittaukses CO 0,00, CO2 7,3, HC 0, O2 10,5, Lambda 1,500. Mistähän tämä nyt siten johtuu? onko ideoita? itellä tuli mieleen ekana imuvuoto jossain. Testaaja sanoi että välillä arvot kävi hyvillä lukemilla mutta sitten taa heitti miten sattuu.
Autohan toimii ajollisesti niin kuin pitää, ei pidä erikoisia ääniä, käy tasaisesti, vedot on tallella ne mitä tuollases nyt voi olla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by soundeffect View PostTarkoitus vaihtaa autoa uudempaan. Mielessä ollut 320d tai vastaavanhintainen bensa. Pahaksi onneksi kaikki dieselit mitkä silmään pistää ovat N47 moottorilla. Onko kyseinen ongelma niin paha kuin internet kertoo, vai onko kuitenkin vain kaikki huonot kokemukset netissä eikä hyvistä puhuta?
esim -08 bmw 320d 230tkm, jakoketju vaihdettu (en tiedä kuinka hiljattain). Kaksoismassavauhtipyörä vaihdettu juuri. Huollot tehty huoltokirjan mukaan.
Leave a comment:
-
-
Jos on samanlainen kautta koko E90-mallisarjan, niin ainakin itselälni joskus korkki kiilannut itsensä tuohon suojamuoviin koneen päällä, juurikin tuosta korkin ympäriltä. Sormella suojamuovia alaspäin ja samalla pyörittää korkkia...
Leave a comment:
-
Leave a comment: