Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by Niilopi View Post
    Sain vihdoin e92 xdriveen kesärullat alle. 19" 9"leveet edessä 225/35 takana 255/30. Yllätti sekä positiivisesti että negatiivisesti. Ei hirveesti melu koventunu, ja pinnan epätasaisuudet ottaa ihan yhtä hyvin ku edelliset orkkiskokoisetkin.

    Mut urissa kiskoo ko perkele.. tuntuu että kun ohjaa urasta ulos renkaat menee edeltä ja runko tulee perästä.

    Tiedossa ainakin että etuiskarit on lopussa toisesta tullu jo nesteet ulos ja uudet tulossa tilalle. Voiko tää vaikuttaa tohon? vai onko reaktiotankojen puslat väljät? nelipyöräsuuntaus? (talvirenkaista etummaiset kuluneet sisäreunasta. Vaikuttaako tällä hetkellä kun xdrive on väliaikaisesti pois pelistä ja toimii vaan takavetona (siihenkin osaa tulossa)? Ei oo kyllä noin hurjaa ajettavaa ennen ollu koskaan
    Varmaan ekana tsekkaisin etta ei oo kuluneet runflat renkaat. Toisena pyörimissuunta. Voi vaikuttaa yllättävän paljon. En kyllä usko että tuossa koossa enää ois runflat mutta ei sitä tiedä Enemmän tuo kuulostais suuntausongelmalta tai väljältä tukivarrelta.

    Leave a comment:


  • Niilopi
    replied
    Sain vihdoin e92 xdriveen kesärullat alle. 19" 9"leveet edessä 225/35 takana 255/30. Yllätti sekä positiivisesti että negatiivisesti. Ei hirveesti melu koventunu, ja pinnan epätasaisuudet ottaa ihan yhtä hyvin ku edelliset orkkiskokoisetkin.

    Mut urissa kiskoo ko perkele.. tuntuu että kun ohjaa urasta ulos renkaat menee edeltä ja runko tulee perästä.

    Tiedossa ainakin että etuiskarit on lopussa toisesta tullu jo nesteet ulos ja uudet tulossa tilalle. Voiko tää vaikuttaa tohon? vai onko reaktiotankojen puslat väljät? nelipyöräsuuntaus? (talvirenkaista etummaiset kuluneet sisäreunasta. Vaikuttaako tällä hetkellä kun xdrive on väliaikaisesti pois pelistä ja toimii vaan takavetona (siihenkin osaa tulossa)? Ei oo kyllä noin hurjaa ajettavaa ennen ollu koskaan

    Leave a comment:


  • Romppis
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    Viiskolmekymppii on itel mut voi sinne nollakolmekymppiiki laittaa.
    Mites Teboil Diamond Plus 0W-40 ? Puuilo myy kyseistä öljyä 36,90€/4L ei mitenkään pahan hintasta jos vaan on hyvää tavaraa:think

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Originally posted by Romppis View Post
    Mitäs öljyä tonne diesel koneeseen nyt kannattaapi kaataa kun olin jo aikeissa ostaa 5w-40 mutta googlen foorumit kertoivat että 5w-30 olisi parempi ja ainakin uusimpiin koneisiin suositellaan lukemani perusteella 0w-30.
    Viiskolmekymppii on itel mut voi sinne nollakolmekymppiiki laittaa.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    Huolla katto: voitele tiivisteet ja nivelet sekä putsaa poistovesikanavat. Silikoni ei se oikea aine.

    Jarppa
    Ja Jarppahan on tehnyt loistavat ohjeet tähän itsekin samalla reseptillä tein huoltotoimenpiteet katolle.

    Leave a comment:


  • vesu
    replied
    Originally posted by vesu View Post
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=51_5898

    Minkälainen savotta on vaihtaa kuvan osa nro. 2? Ja miten tuon osan nimi kääntyy suomeksi?
    Originally posted by arben View Post
    Lista vedetään taaksepäin,kumilista jää oveen. Putsaa listan uran ja laittaa liukastetta,työntää paikalle.
    Hetken pysyi lista paikallaan, kunnes listan pää hyppäsi taas pois paikaltaan. Kumilistan rako on tuosta päästä selvästi leveämpi kuin muualta. Yritin realoemista etsiä tuota kumilistaa, mutta en sitä sieltä löytänyt. Kellään kokemusta tuon kumilistan vaihdosta? Onko ainoa vaihtoehto vaihtaa tuo kumilista, vai kannattaisiko yrittää vaikka liimata?

    Leave a comment:


  • Romppis
    replied
    Mitäs öljyä tonne diesel koneeseen nyt kannattaapi kaataa kun olin jo aikeissa ostaa 5w-40 mutta googlen foorumit kertoivat että 5w-30 olisi parempi ja ainakin uusimpiin koneisiin suositellaan lukemani perusteella 0w-30.

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by Turbo-Extra View Post
    Nyt tuli hommattua tuollainen e93, 2008vm 325 kiulu

    Onko tuossa nyt jotain mitä kannattaa tsekkailla valmiiksi kuntoon ennen kuin hajoaa? Eli perinteisiä tyyppivikoja? :think

    Kiitokset vastauksista etukäteen =)
    Huolla katto: voitele tiivisteet ja nivelet sekä putsaa poistovesikanavat. Silikoni ei se oikea aine.

    Jarppa

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by Puistis View Post
    Lämmitin on ihan yhtä helppo laittaa kuin muihinkin autoihin, hinta liikkeessä 3-500€, webasto varmaan siinä 1700€ ylöspäin.

    Ikkunat ja katon saa auki kun painaa kaukosäätimestä avauspainiketta pitkään.

    Tyyppivikoja on ainakin puolat, suuttimet, korkeapainebensapumppu ja Nox-anturi.
    Ainakin säteilylämmitin menee ensikertalaisellakin nopeasti kiinni jos vain nosturipaikka on (ainakin dieselissä). Toinen halpa vaihtoehto tietysti letkulämmitin ja kiertovesipumpullinen lienee paras.

    Leave a comment:


  • Puistis
    replied
    Originally posted by Turbo-Extra View Post
    Nyt tuli hommattua tuollainen e93, 2008vm 325 kiulu Lohkolämmitintä/säteilylämmitin/webastoa huutaa ja myöskin talvirenkaita pitäs hommailla jo ensi talveksi. Eli minkälainen homma tuohon on laittaa lämmitintä ja minkähintaista n. about?

    Renkaiksi löytyi 225/45-17 ja vanne on 7.5t, et 45. Mahtuuko pyörimään raapimatta? Et:t näissä ilmeisesti suositellaan alle 40?

    Avaimesta vielä yksi kysymys. Eli avaako muilla ikkunat avaimesta? omasta ei aukea millään, ehkä joku ohjelmoitava ominaisuus?

    Onko tuossa nyt jotain mitä kannattaa tsekkailla valmiiksi kuntoon ennen kuin hajoaa? Eli perinteisiä tyyppivikoja? :think

    Kiitokset vastauksista etukäteen =)
    Lämmitin on ihan yhtä helppo laittaa kuin muihinkin autoihin, hinta liikkeessä 3-500€, webasto varmaan siinä 1700€ ylöspäin.

    Ikkunat ja katon saa auki kun painaa kaukosäätimestä avauspainiketta pitkään.

    Tyyppivikoja on ainakin puolat, suuttimet, korkeapainebensapumppu ja Nox-anturi.

    Leave a comment:


  • Turbo-Extra
    replied
    E93

    Nyt tuli hommattua tuollainen e93, 2008vm 325 kiulu Lohkolämmitintä/säteilylämmitin/webastoa huutaa ja myöskin talvirenkaita pitäs hommailla jo ensi talveksi. Eli minkälainen homma tuohon on laittaa lämmitintä ja minkähintaista n. about?

    Renkaiksi löytyi 225/45-17 ja vanne on 7.5t, et 45. Mahtuuko pyörimään raapimatta? Et:t näissä ilmeisesti suositellaan alle 40?

    Avaimesta vielä yksi kysymys. Eli avaako muilla ikkunat avaimesta? omasta ei aukea millään, ehkä joku ohjelmoitava ominaisuus?

    Onko tuossa nyt jotain mitä kannattaa tsekkailla valmiiksi kuntoon ennen kuin hajoaa? Eli perinteisiä tyyppivikoja? :think

    Kiitokset vastauksista etukäteen =)

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by poteroa View Post
    Minä kyllä lähtisin sille linjalle että ovipanelit auki ja rasvaamaan koneistot, tuo sulake jos paukahtaa niin jotain mätää siellä on, joko vettä tai täysin kuivuneet mekanismit = kuormittaa ja polttaa sulakkeen. Poltat vielä johtosarjat sieltä..
    Tämä 20A sulakkeen muutos on ihan BMW:n siunaama toimenpide.

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    Minä kyllä lähtisin sille linjalle että ovipanelit auki ja rasvaamaan koneistot, tuo sulake jos paukahtaa niin jotain mätää siellä on, joko vettä tai täysin kuivuneet mekanismit = kuormittaa ja polttaa sulakkeen. Poltat vielä johtosarjat sieltä..

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by xhenkkax View Post
    Mikähän mahtais olla vikana, kun ainoastaan kuskin ovi ja kontti oli mennyt lukkoon lukitessanin ovet? Kumpikaan ei myöskään avautunu nappia painamalla. Sulake oli palanut ja sen vaihdettua vika siirty apukuskin oveen, mutta nyt sentään kaikki muut lukot toimii! Lukittaessa apukuskin oven nuppi liikahtaa hieman, mutta ei mene kuitenkaan lukkoon :think
    Ja auto on -05 e90 320dA
    Jos siellä oli 15A sulakkeet, niin ekana korjaustoimena voi kokeilla 20A sulakkeita, mutta ei yhtään isompia!

    Leave a comment:


  • xhenkkax
    replied
    Mikähän mahtais olla vikana, kun ainoastaan kuskin ovi ja kontti oli mennyt lukkoon lukitessanin ovet? Kumpikaan ei myöskään avautunu nappia painamalla. Sulake oli palanut ja sen vaihdettua vika siirty apukuskin oveen, mutta nyt sentään kaikki muut lukot toimii! Lukittaessa apukuskin oven nuppi liikahtaa hieman, mutta ei mene kuitenkaan lukkoon :think
    Ja auto on -05 e90 320dA

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎