Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Malagutisti
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 211
    • Kurikka/Tre

    #46
    Oon tuskailu samojen ongelmien kanssa pari päivää, tuo puhaltimen hidastelu ottaa pataan. Koitetaan mitä tykkää jos joka yö nököttää C-TEK keulalla. Kyyti aika kylmää kun vielä 15km matkaa tulee ajeltua . Käyntiin lähti kuitenkin aamulla ilman lämmitystä (kun ei sitä vielä ole) -31c kuin palmun alta, joten lienee syytä epäillä akun olevan ok?

    Taitaa nämä jarruenergian talteenotolla ja i-drivellä jne olevat olla aika herkkiä .
    BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
    BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
    E46 320d purettua palikkaa tarjolla

    Comment

    • JTP
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 506
      • Hpj

      #47
      Originally posted by Malagutisti View Post
      Oon tuskailu samojen ongelmien kanssa pari päivää, tuo puhaltimen hidastelu ottaa pataan. Koitetaan mitä tykkää jos joka yö nököttää C-TEK keulalla. Kyyti aika kylmää kun vielä 15km matkaa tulee ajeltua . Käyntiin lähti kuitenkin aamulla ilman lämmitystä (kun ei sitä vielä ole) -31c kuin palmun alta, joten lienee syytä epäillä akun olevan ok?

      Taitaa nämä jarruenergian talteenotolla ja i-drivellä jne olevat olla aika herkkiä .
      Puhallin muuten toimii täysillä siinä huurteenpoistoasennossa, vaikka jännitteet oliskin alhaalla, mutta sillon meinaa varpaat jäätyä kun kaikki ilma tulee tuulilasille..
      e90 330i lci -09
      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

      Comment

      • tuoasm
        BTCF Member
        • Jun 2015
        • 106
        • joensuu

        #48
        tuttu ja turvallinen p3264 (Mass or Volume Air Flow too Low due to sensor drift.) vikakoodi ja moottorin vikavalo alko taas oireilemaan kylmäkäynnistyksissä ja tiukasti jarrutellessa. putsarin vaihdoin kun oli päin helvettiä vaihdettu ja rikottu uusi paikalleen laittaessa ja vika korjaantu vähäks aikaa, nyt kummiskin satunnaisesti taas tuota vilkuttelee. mistähän tuota vian aiheuttajaa lähtis ettimään? paskanen anturi? onko tuo 325d:n anturi edes purettavaa ja putsattavaa mallia?

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          #49
          Pystyykö inpalla kuittaamaan akun vaihdon? Joutuu varmaan uuden laittamaan. Viime talvena uusittu mutta 95% varmuudella ei "kuitattu" akunvaihtoa, ei varmaan järkeä enää tehdä?

          320d 07

          Comment

          • karsta
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 263
            • Hollola

            #50
            Ajetaanko tehdas-Webasto automaattisesti sammuksiin ennen aikojaan, jos akun varaustaso laskee liian alas? Kiertovesipumppu on juuri uusittu ja "letkuviritys" tehty asiantuntevalla pajalla (lämmittää siis myös konetta sisätilojen lisäksi). Tähän asti se on toiminut sen 30min, mutta nyt kylmempinä päivinä ei ole ollut niin pitkään käynnissä. Näkeekö jostain jälkikäteen johtuuko Webaston sammutus akun varaustilasta, vai jostain muusta?
            Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
            Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              #51
              Originally posted by karsta View Post
              Ajetaanko tehdas-Webasto automaattisesti sammuksiin ennen aikojaan, jos akun varaustaso laskee liian alas? Kiertovesipumppu on juuri uusittu ja "letkuviritys" tehty asiantuntevalla pajalla (lämmittää siis myös konetta sisätilojen lisäksi). Tähän asti se on toiminut sen 30min, mutta nyt kylmempinä päivinä ei ole ollut niin pitkään käynnissä. Näkeekö jostain jälkikäteen johtuuko Webaston sammutus akun varaustilasta, vai jostain muusta?
              Sammutetaan kyllä jos jännite laskee liian alas.
              Vikakoodi jää muistiin.
              Voi lukea inpalla tms
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • karsta
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 263
                • Hollola

                #52
                Originally posted by Nettipepe View Post
                Sammutetaan kyllä jos jännite laskee liian alas.
                Vikakoodi jää muistiin.
                Voi lukea inpalla tms
                Ok, onkohan varaustilan laskulla mitään muita lieveilmiöitä nähtävissä? Tuntuu että esim. ajotietokoneen asetukset on nollautuneet startatessa Webaston käytön jälkeen kylminä päivinä, liittyisikö samaan asiaan.
                Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
                Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  #53
                  Originally posted by karsta View Post
                  Ok, onkohan varaustilan laskulla mitään muita lieveilmiöitä nähtävissä? Tuntuu että esim. ajotietokoneen asetukset on nollautuneet startatessa Webaston käytön jälkeen kylminä päivinä, liittyisikö samaan asiaan.
                  Ajotietokoneessa asetukset voi kadota.
                  Ibs tiputtele erinäisiä toimintoja pois kuten penkinlämmitimiä, puhallusta,takalasin lämmitintä yms..
                  Voi tulla myös kaikenlaisia vika ilmoituksia abs yms...
                  Akkua vaan latailemaan välillä.
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • Malagutisti
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 211
                    • Kurikka/Tre

                    #54
                    Noniin nyt pari päivää ollut aina latauksessa kun ei oo ajettu. Tänään sitten lähdin kouluun ja takaisin 15km suuntaansa ja kun olin lähdössä näiden jälkeen (4h ja 1h parkissa) oli taas nosturin kuva vastassa. Ei siis ollut välillä laturissa ja pakkastakaan ei ole enää kuin -15c. Helvetin plug-in hybridi .

                    Auttaako tähän edes uusi akku kun ei tuo perkele itse lataa sitä täyteen?
                    Last edited by Malagutisti; 08-01-2016, 20:00. Reason: selkiytetty sekavaa tarinaa
                    BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                    BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                    E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      #55
                      Originally posted by Malagutisti View Post
                      Noniin nyt pari päivää ollut aina latauksessa kun ei oo ajettu. Tänään sitten lähdin kouluun ja takaisin 15km suuntaansa ja kun olin lähdössä näiden jälkeen (4h ja 1h parkissa) oli taas nosturin kuva vastassa. Ei siis ollut välillä laturissa ja pakkastakaan ei ole enää kuin -15c. Helvetin plug-in hybridi .

                      Auttaako tähän edes uusi akku kun ei tuo perkele itse lataa sitä täyteen?
                      Hyvin akku kestänytkin jos sigun autoista kyse.
                      Eipä se kuollut akku paljon sähköä ota vastaan vaikka miten lataisi.
                      Uusi tilalle ja ilmoitus autolle akun vaihdosta,niin ei ota läheskään niin paljon hermon päälle
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • JTP
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 506
                        • Hpj

                        #56
                        Originally posted by Malagutisti View Post
                        Noniin nyt pari päivää ollut aina latauksessa kun ei oo ajettu. Tänään sitten lähdin kouluun ja takaisin 15km suuntaansa ja kun olin lähdössä näiden jälkeen (4h ja 1h parkissa) oli taas nosturin kuva vastassa. Ei siis ollut välillä laturissa ja pakkastakaan ei ole enää kuin -15c. Helvetin plug-in hybridi .

                        Auttaako tähän edes uusi akku kun ei tuo perkele itse lataa sitä täyteen?
                        Ei se uusi akkukaan täysin tuota ongelmaa poista jos pakkaslukemat huitelee jossain -20 ja -30 välillä. Suuri syy noihin herjoihin on auton oma sähköjärjestelmä, joka on ohjelmoitu pitämään akun varaustilan n.80%:ssa maksimista, jotta moottorijarrutuksissa laturin tuottama "ilmainen" energia saataisiin mahtumaan akkuun joka tilanteessa. Eivät ole insinöörit ottaneet huomioon näin arktisia olosuhteita, kun ovat näitä (liian) hienoja systeemejä suunnitelleet! Ylläpitolaturin käyttökin on näillä paukkupakkasilla melkein yhtä tyhjän kanssa, ellei akkua tai koko autoa saada useammaksi tunniksi lämpimään latauksen ajaksi..
                        e90 330i lci -09
                        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #57
                          Originally posted by JTP View Post
                          Ylläpitolaturin käyttökin on näillä paukkupakkasilla melkein yhtä tyhjän kanssa, ellei akkua tai koko autoa saada useammaksi tunniksi lämpimään latauksen ajaksi..
                          Ja eikös siinä sitten käy niin, että jos vaikka lataa akun lämpimänä täyteen kotisohvalla ja ruuvaa sen takaisin autoon, niin auto päästää varauksen purkautumaan taas siihen asti että KERS-energiaa sopii kivasti taas jarruttaa messiin...?

                          Eli pysyvä ratkaisu olisi jotenkin koodata helevettiin koko 80% raja, ja saada auto pitämään akun täynnä. IBS:n irtikytkemistäkin oli joku kokeillut ja herjat oli loppunu samantien.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Sallinen
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 96
                            • Kuopio

                            #58
                            Ajelin 200 km takakontin verhoukset purettuna niin, että akku näkyi. Akun lähtölämpötila - 28 astetta ja perillä se oli -7 astetta. Ei akku juuri latautunut ja tästä tietenkin herjat idriveen. Asensin tästä suivaantuneena akun lämmittimen http://www.arcticheat.fi/arctic-battery-heater.html . Nyt latautuu akku ihan eri malliin ajossa.

                            Kuvassa lämmitin ilman lämpöeristettä.
                            Attached Files
                            Last edited by Sallinen; 08-01-2016, 14:16.
                            e91 320dA xDrive -12
                            Porsche 911
                            Audi TT

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17855
                              • PKS

                              #59
                              Originally posted by jukkae View Post
                              Pystyykö inpalla kuittaamaan akun vaihdon? Joutuu varmaan uuden laittamaan. Viime talvena uusittu mutta 95% varmuudella ei "kuitattu" akunvaihtoa, ei varmaan järkeä enää tehdä?

                              320d 07
                              Pystyy. Kuittaa vaan, varmasti hyvä, mutta ajele se ensin 'täyteen' tai lataa ulkopuolisella laturilla.
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                              E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                              E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • jukkae
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3506
                                • 70800

                                #60
                                Joo, pitää käyttää eka foorumilaisella tarkistuttamassa mitkä Ah määrät siellä on sisällä, eli kuitataan silloin.

                                Inpalla taas tuota Ah määrää ei taida saada selville mistään..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎