memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sallinen
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 96
    • Kuopio

    #91
    Originally posted by WarHead View Post

    Noh, sunnuntaina pikku kohmelossa menin vaihtamaan kerhotallille lämpimässä keulaan uuden xenonin, jolloin auto oli tuossa +15 asteessa noin pari tuntia ja PERKELE kaikki toimi kuten ennekin. Jänniteseuranta paljasti noita jönnitenotkahduksia edelleen, mutta kaikki silti pelaa.

    Kommentteja ja muuta vastaan otetaan!

    Ei pelkällä ajamisella kylmä akku juurikaan lataudu - eikä edes lämpene.
    e91 320dA xDrive -12
    Porsche 911
    Audi TT

    Comment

    • Raadon
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 55
      • PKS

      #92
      Originally posted by Sallinen View Post
      http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=58
      Ei pelkällä ajamisella kylmä akku juurikaan lataudu - eikä edes lämpene.
      Tuosta joku voi rakentaa kympillä takaboksiin akun lämmittimen jos pelle pelottomaksi rupee http://tinyurl.com/j4o3qwp.
      Miksei siellä muutama parkkilamppukin lämpöä toisi mutta tietenkin vain ajaessa
      F46 218d - 18
      Ex E 91 330 xD a -10 318 / 682

      Comment

      • ottol
        Bimmer Rookie
        • Dec 2015
        • 28
        • Suomi

        #93
        Hienoa,

        ajonesto ei enää kiusaa akun vaihdon jälkeen. Sen sijaan tietokoneessa merkit 4x4 ABS. Luistoneston, käsijarrun ja abs:n valo palaa. Takapyörillä mennään ainoastaan siis.

        Mitähän tällä kertaa..

        autona 330xd

        Comment

        • atteee
          BTCF Member
          • May 2013
          • 167
          • Yka

          #94
          Originally posted by ottol View Post
          Hienoa,

          ajonesto ei enää kiusaa akun vaihdon jälkeen. Sen sijaan tietokoneessa merkit 4x4 ABS. Luistoneston, käsijarrun ja abs:n valo palaa. Takapyörillä mennään ainoastaan siis.

          Mitähän tällä kertaa..

          autona 330xd
          Onko muistettu koodata akun vaihtoa? Eilen työkaveri vaihto akun e91, ei ladannut auto enään kuin 13v, jolloin syttyi juurikin nuo valot tauluun Ei ollut testeriä sillähetkellä niin vaihtoi vanhan akun takas, jonkajälkeen kaikki valot sammui.

          Comment

          • ottol
            Bimmer Rookie
            • Dec 2015
            • 28
            • Suomi

            #95
            Originally posted by atteee View Post
            Onko muistettu koodata akun vaihtoa? Eilen työkaveri vaihto akun e91, ei ladannut auto enään kuin 13v, jolloin syttyi juurikin nuo valot tauluun Ei ollut testeriä sillähetkellä niin vaihtoi vanhan akun takas, jonkajälkeen kaikki valot sammui.
            Valot syttys eilen, sen jälkeen kun lyötiin buusterilla käyntiin, luulin et ois sammunu hetken ajon jälkeen, mutta ei. Vikakoodeja oli alijännitteen vuoksi, jotka häipys akun vaihdon myötä, mutta valot jäi..

            Comment

            • mikkod
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 5207
              • Stadi

              #96
              Originally posted by ottol View Post
              Valot syttys eilen, sen jälkeen kun lyötiin buusterilla käyntiin, luulin et ois sammunu hetken ajon jälkeen, mutta ei. Vikakoodeja oli alijännitteen vuoksi, jotka häipys akun vaihdon myötä, mutta valot jäi..
              Vikakoodien nollaus ja akun rekisteröinti
              Helkama S3000
              Myydään kutosen alustaosia
              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

              Comment

              • ottol
                Bimmer Rookie
                • Dec 2015
                • 28
                • Suomi

                #97
                Originally posted by mikkod View Post
                Vikakoodien nollaus ja akun rekisteröinti

                Koodit nollattu, ei auttanut. Tuosta akun rekisteröinnistä en oo nyt varma onko mennyt ihan putkeen sitten tuolla pajalla. Huomenna selvitellään lisää.

                Comment

                • atteee
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 167
                  • Yka

                  #98
                  Originally posted by ottol View Post
                  Koodit nollattu, ei auttanut. Tuosta akun rekisteröinnistä en oo nyt varma onko mennyt ihan putkeen sitten tuolla pajalla. Huomenna selvitellään lisää.
                  Mittaa/kato salavalikosta paljonko se lataa

                  Comment

                  • Sallinen
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 96
                    • Kuopio

                    #99
                    Originally posted by ottol View Post
                    Hienoa,

                    ajonesto ei enää kiusaa akun vaihdon jälkeen. Sen sijaan tietokoneessa merkit 4x4 ABS. Luistoneston, käsijarrun ja abs:n valo palaa. Takapyörillä mennään ainoastaan siis.

                    Mitähän tällä kertaa..

                    autona 330xd
                    Käännä rattia ääriasennosta ääriasentoon.
                    e91 320dA xDrive -12
                    Porsche 911
                    Audi TT

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17873
                      • PKS

                      Originally posted by Jusu78 View Post
                      Jarrupalojen vaihtoa vaatis auto ja ennen pakkasia näytti vielä useita kymmeniä tuhansia km jäljellä. Silmämääräisesti näyttää olevan vielä ainaki 4mm palaa jäljellä, joten ilmeisesti anturit temppuilee. Jos vaihdan itse anturin, niin saanko sen kuitattua samoin kuin esim öljynvaihdon, vai tarviiko käydä piuhassa?
                      Ei se tolleen toimi.

                      Kun jarruhuolto kuitataan, alkaa auto laskemaan ajomäärää, jarrutusten määrää, sekä niiden voimakkuutta, ja niiden perusteella hiljalleen vähentää jäljellä olevaa km määrää seuraavaan huoltoon. (Kuluneisuus)anturi tulee vasta mukaan siinä vaihessa kun jarrupalan pinta menee niin ohueksi, että anturi koskettaa jarrulevyä. Siinä vaiheessa vasta tulee ensimmäinen oikea tunnistetieto jarrupaloilta todellisesta pinnan määrästä ja ajotietokoneeseen korjataan lukema, joka vähenee 1-1 ajetun matkan mukaisesti. Missä vaiheessa auto korjaa lukemaksi ~1000km, on hieman mysteeri minulle? Ainakin 0km tulee siinä vaiheessa kun anturi on täysin poikki.

                      Omat kokemukset ovat osoittaneet, että yksi päivä radalla tiputtaa ajomäärän 30tkm -> 6tkm. Lopulta ajelin noin 20tkm paloilla ajotietokoneen näyttäessä lukemia 900-1600km siitä noin 15tkm ajan, välillä vähentyen ja välillä kasvaen.

                      Palojen pinnan määrä saattaa olla mitä tahansa täyden ja loppuunajetun väliltä kun ajotietokone kertoo 1-60tkm. (vai onko isoissa koneissa jopa enemmän?). Vasta siinä vaiheessa kun jarrupaloista tulee punainen huomio ("Change immediately") on palat oikeasti loppu. Siihen asti kannattaa huomiot tehdä omin silmin.

                      Jos haluat eroon siitä ilmoituksesta, kuittaa palat vaihdetuksi (samaan tapaan kuin öljyhuolto) ja lukema kasvaa maksimiin, ja korjaantuu siinä vaiheessa kun anturi koskee levyä. Itse en tekisi mitään.

                      edit: Ilmeisesti ~1000km siinä vaiheessa kun anturin piuha koskee levyä, ja 0km siinä vaiheessa kun anturin piuha on kokonaan poikki. 1-60tkm laskennallisesti.

                      edit2: Katsoitko sisempää palaa, jossa anturikin sijaitsee? Ettei olisi siellä vähemmän pintaa ja varoitus ihan aiheellinen. Jos liukutapit jumittaa niin sieltä se kuluu enemmän..
                      Last edited by Dualfun; 12-01-2016, 09:56.
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                      E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        Ei se ihan noin mene.
                        Kuluneisuus anturi on kolmevaiheinen.
                        Sisällä on 3 lankaa/vastusta.
                        Kun ensimmäinen kuluu poikki jäljellä oleva matka x kilometriä.
                        Toinen poikki niin paljon vähemmän
                        Kolmas poikki Vaihda heti ilmoitus tauluun.

                        Ja jos ensimmäinen Lanka kulunut,sitä ei onnistu enää nollaamaan "uudeksi" millään ilveellä.

                        Nuo lankojen välien kilometrit kone laskee sitten omalla logiikallansa.

                        Mutta jos radalla on kilometrit mystisesti vähentyneet,se meinaa,että joku välilanka on mennyt poikki anturista
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • _Sylin_teri_
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 366
                          • Suomi finland

                          Originally posted by ottol View Post
                          Hienoa,

                          ajonesto ei enää kiusaa akun vaihdon jälkeen. Sen sijaan tietokoneessa merkit 4x4 ABS. Luistoneston, käsijarrun ja abs:n valo palaa. Takapyörillä mennään ainoastaan siis.

                          Mitähän tällä kertaa..

                          autona 330xd
                          Mitä vikakoodia antaa? Jotain jakolaatikkoon viittaavaa? Jakolaatikon servo ehkä tai niinku mulla oli että oli joku jakolaatikon moduuli koodauksensa hävittäny jonka böntti sit koodas etänä kuntoon.

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17873
                            • PKS

                            Originally posted by Nettipepe View Post
                            Ei se ihan noin mene.
                            Kuluneisuus anturi on kolmevaiheinen.
                            Sisällä on 3 lankaa/vastusta.
                            Kun ensimmäinen kuluu poikki jäljellä oleva matka x kilometriä.
                            Toinen poikki niin paljon vähemmän
                            Kolmas poikki Vaihda heti ilmoitus tauluun.

                            Ja jos ensimmäinen Lanka kulunut,sitä ei onnistu enää nollaamaan "uudeksi" millään ilveellä.

                            Nuo lankojen välien kilometrit kone laskee sitten omalla logiikallansa.

                            Mutta jos radalla on kilometrit mystisesti vähentyneet,se meinaa,että joku välilanka on mennyt poikki anturista
                            Ei ole omassa autossa kuin kaksi napaa, ja kun vanhan anturin mursin käteeni niin loopin se lanka kiertää anturin sisällä ihan niinkuin 80-luvullakin. Eli vaihtoehdot ovat tästä pääteltynä että voidaan havaita koska 1. looppi maadoittuu jarrulevyyn, 2. menee poikki.

                            Siinä vaiheessa kun sain lukeman laskemaan 1000km kieppeille, ei anturissa ollut vielä mitään kosketusta.

                            Olisi kiva näyttää jotain faktaa, mutta paras mitä löysin on:

                            Two-stage brake pad wear indicator incl. remaining-mileage calculation within the framework of requirement-orientated service (BOS)
                            http://share.qclt.com/bmw%E8%B5%84%E...%20Systems.pdf

                            Siitä olen 100% varma, että tapahtuma on ennen kuluneisuusanturin kosketusta täysin laskennallinen ja hyvin summittainen. Se miten kuluneisuusanturin kosketus on spekattu km näyttöön perustuu omiin kokemuksiini, siitä en löydä mitään kovaa faktaa.
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                            E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                            E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • Nettipepe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1341
                              • Kajaani

                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Ei ole omassa autossa kuin kaksi napaa, ja kun vanhan anturin mursin käteeni niin loopin se lanka kiertää anturin sisällä ihan niinkuin 80-luvullakin. Eli vaihtoehdot ovat tästä pääteltynä että voidaan havaita koska 1. looppi maadoittuu jarrulevyyn, 2. menee poikki.

                              Siinä vaiheessa kun sain lukeman laskemaan 1000km kieppeille, ei anturissa ollut vielä mitään kosketusta.

                              Olisi kiva näyttää jotain faktaa, mutta paras mitä löysin on:



                              Siitä olen 100% varma, että tapahtuma on ennen kuluneisuusanturin kosketusta täysin laskennallinen ja hyvin summittainen. Se miten kuluneisuusanturin kosketus on spekattu km näyttöön perustuu omiin kokemuksiini, siitä en löydä mitään kovaa faktaa.
                              Ok. Myönnän muistaneet väärin.
                              Se oli kolmevaiheinen

                              Niinkuin tuossa kerrotaan.
                              Mutta perustuu siis vastuksen mittaamiseen.
                              Tuo muu kuluneisuuden arviointi perustunee ,vain jarrutuskertoihin tms...
                              Last edited by Nettipepe; 12-01-2016, 12:13.
                              F30 320xia
                              Ex E90 325da
                              Ex E90 320da
                              Ex E46 330D

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17873
                                • PKS

                                Originally posted by Nettipepe View Post
                                Ok. Myönnän muistaneet väärin.
                                Se oli kolmevaiheinen

                                Niinkuin tuossa kerrotaan.
                                Mutta perustuu siis vastuksen mittaamiseen.
                                Tuo muu kuluneisuuden arviointi perustunee ,vain jarrutuskertoihin tms...
                                Noni, nyt oli hyvä kuva mistä näkee ja selviää myös vastusarvot eri tilanteille - Kiitos!

                                Itse anturi on kaksivaiheinen, kaksi lankaahan siellä on, mutta samassa loopissa kahdella rinnakkaiskytkennällä. Siitä minä hämäännyin. Kuluneisuudessa tosiaan on kolmaskin vaihe, joka on toki se että langat on kokonaan poikki.

                                Eli omat päätelmäni perustuen edelleen omiin kokemuksiini -
                                • Less than 5 ohms indicates a sensor with remaining service life

                                -> Mitä tahansa 1-60tkm, ts. ei kosketusta vielä anturiin.
                                • A reading of about 470 ohms indicates a partially worn sensor and requires replacement.

                                -> About 1000km, keltainen huomio "Replace soon"
                                • A reading of open circuit (infinity) indicates a worn out sensor requires replacement.

                                -> 0km, ja jatkaa miinukselle (tästä myös omat kokemukset), punainen huomio "Change immediately"
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                                E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                                E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X