Eilen kun lämpötilat laski -20 paikkeille, niin auto ei lähtenytkään enää käyntiin. Auto on 318d ja nappistartilla. Starttia kun painaa niin ei edes yritä sahata käyntiin, vaan kerran pyöräyttää ja lopettaa heti. Kuuluisiko tuon yrittää sahata? -15 pakkasilla lähti jotenkuten käyntiin, mutta kävi aluksi vajailla, eli taitaa hehkuja olla pimeänä. Muutoin auto on toiminut tähän asti täysin normaalisti.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by joku2 View PostEilen kun lämpötilat laski -20 paikkeille, niin auto ei lähtenytkään enää käyntiin. Auto on 318d ja nappistartilla. Starttia kun painaa niin ei edes yritä sahata käyntiin, vaan kerran pyöräyttää ja lopettaa heti. Kuuluisiko tuon yrittää sahata? -15 pakkasilla lähti jotenkuten käyntiin, mutta kävi aluksi vajailla, eli taitaa hehkuja olla pimeänä. Muutoin auto on toiminut tähän asti täysin normaalisti.
Mulla kans hyyty oma. -26 pakkasta, reilu 2t lokilämppärissä, eikä käynnisty. Pyörittää kyllä hyvin ja pari kertaa "hörähti" lyhyesti. En viittiny sahata akkua tyhjäksi. Hehkut täytynee omaan vaihtaa.
No lähti kuitenkin aika nätisti käyntiin noin 4t lämmityksen jälkeen...
On aika autoa raiskaava pakkanen..Last edited by tommylee; 06-01-2016, 17:26.Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by siksta View PostVarsinaista vikaa ei autossa ole, mutta on tässä nyt tullut pakkaspäivinä ihmeteltyä oman auton ja emännän auton starttausta.
320 sahaa itseään aina viitisen sekuntia käyntiin, vaikka ollut lämmityksessä. Moottorin lämmöt n. 15-astetta käynnistäessä.
118 lähtee samantien käyntiin, kun startti-nappia painaa.
Tässä säteilylämmitin, kolmosessa letkulämmitin.
Voisko 320:ssä olla jossain jotain alkavaa vikaa? :think
Vai onko tuo vain ominaisuus, että kylmällä kelillä starttaus kestää.
Molemmissa hehkut ehjät, ainakin kun viimeksi koodeja luin.
Itselläni oli tuollaista ongelmaa Golf V:n kanssa kun oli reilusti pakkasta ja vedet 30C ennen starttia.
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostOlisko sellainen ongelma, että kun siellä on kiertänyt lämmin vesi, auton anturit luulevat, että sää on lämpimämpi kuin onkaan, eikä osaa startata oikein kylmän sään mukaan?
Itselläni oli tuollaista ongelmaa Golf V:n kanssa kun oli reilusti pakkasta ja vedet 30C ennen starttia.
Tosiaan eilen oli jäähynesteen lämpötila startissa +13 astetta, niin jos tuon perusteella auto katsoo, että hehkuttaa ei tarvi, niin ei mihkään ihme että hetken sahaa.
Täytyy lyhentää lämmitysaikaa, ettei lämpene nesteet noin paljon. :thinkF25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostPiditkö lämmityksessä ollenkaan, vai kylmiltäänkö yritit?
Mulla kans hyyty oma. -26 pakkasta, reilu 2t lokilämppärissä, eikä käynnisty. Pyörittää kyllä hyvin ja pari kertaa "hörähti" lyhyesti. En viittiny sahata akkua tyhjäksi. Hehkut täytynee omaan vaihtaa.
No lähti kuitenkin aika nätisti käyntiin noin 4t lämmityksen jälkeen...
On aika autoa raiskaava pakkanen..
Nyt akun vaihtoon liittyen tarvitsisi pikaisesti apuja. Tarvitseeko koodata mitään, jos vaihdan samankokoisen akun sinne tilalle? Tehdäänkl tuo koodaus IBS:n takia ja näenkö jostain onko autossani IBS? Auto on valmistettu 07/2007 ja akulle tulevassa negatiivisessa kaapelissa ei ainakaan mitään mötiköitä ollut, vaan tavallinen ruskea piuha sinne tuli.
Comment
-
-
Originally posted by joku2 View Post
Nyt akun vaihtoon liittyen tarvitsisi pikaisesti apuja. Tarvitseeko koodata mitään, jos vaihdan samankokoisen akun sinne tilalle? Tehdäänkl tuo koodaus IBS:n takia ja näenkö jostain onko autossani IBS? Auto on valmistettu 07/2007 ja akulle tulevassa negatiivisessa kaapelissa ei ainakaan mitään mötiköitä ollut, vaan tavallinen ruskea piuha sinne tuli.
IBS takia, kyllä, jos ei IBS ole niin ei ole mitään koodattavaa/kuitattavaa
edit: IBS "anturi" löytyy negatiivisesta navasta, kts osa# 13:
edit2: Liitteenä hyvä kuva, kts #5
Lisää aiheesta voi opiskella esim. http://www.e90post.com/forums/attach...8&d=1415319911
(sivu 8->)Last edited by Dualfun; 07-01-2016, 10:37.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostJos sama koko ja sama tyyppi (perinteinen/AGM) niin ei tarvitse koodata, riittää kun kuittaa akunvaihdon.
IBS takia, kyllä, jos ei IBS ole niin ei ole mitään koodattavaa/kuitattavaa
edit: IBS "anturi" löytyy negatiivisesta navasta, kts osa# 13:
edit2: Liitteenä hyvä kuva, kts #5
Lisää aiheesta voi opiskella esim. http://www.e90post.com/forums/attach...8&d=1415319911
Comment
-
-
Eipä auttanut juurikaan tuo termostaatin vaihto, kaupungissa lämpöjä ei saa juurikaan yli 60c, hyttiin puhaltaa kyllä lämmintä. Maantiellä lämmöt nousee hitaasti mutta varmasti sinne 85-88c kunhan on ensin kabiini lämmennyt, vaatii ainakin 20-30km ajoa. Jos puhaltimen sammuttaa niin lämmöt nousee selkeästi nopeammin. Pitänee viritellä munuaisten eteen jotakin suojaa. Näihin ei ilmeisesti tarvikkeena myydä maskisuojia ?
Ainoa mihin termarin vaihto selkeästi vaikutti on kun käyttän letkulämmitintä niin vanhalla termarilla näytti lämmöiksi n. 25c ennen käynnistystä, kun löi käyntiin niin hiukan laski ennen kun lähti taas nousemaan. Nyt uudella termarilla näyttää lämmöiksi kutakuinkin ulkolämpötilan (tänään 3h lämmityksellä n. -18) kun lyön käyntiin niin samantien pomppaa lämmöt johonkin 20c tietämille.
Onkohan tuo calixin vastus taas hajonnut vai onko niin että vanha termari hiukan "vuosi" ja päästi lämpimät nesteet anturille asti. Nyt kun uusi termari nii lykkää lämpimät nesteen anturille vasta kun käynnistää auton ? Molemmissa tapauksissa käynnistyi ilman ongelmia ja kävi tasaisesti.
Autona e91 320d vm2011.
Comment
-
-
Originally posted by siksta View PostVoi muuten hyvinkin olla noin.
Tosiaan eilen oli jäähynesteen lämpötila startissa +13 astetta, niin jos tuon perusteella auto katsoo, että hehkuttaa ei tarvi, niin ei mihkään ihme että hetken sahaa.
Täytyy lyhentää lämmitysaikaa, ettei lämpene nesteet noin paljon. :think
En nyt ihan varma ole mutta muistaakseni juuri joku tunnin lämmitys oli aika myrkkyä. Jos oli vähemmän aikaa tai sitten 2-3h tolpassa, lähti ihan hyvin käyntiin.
Comment
-
-
Originally posted by J0nn3 View PostEipä auttanut juurikaan tuo termostaatin vaihto, kaupungissa lämpöjä ei saa juurikaan yli 60c, hyttiin puhaltaa kyllä lämmintä. Maantiellä lämmöt nousee hitaasti mutta varmasti sinne 85-88c kunhan on ensin kabiini lämmennyt, vaatii ainakin 20-30km ajoa. Jos puhaltimen sammuttaa niin lämmöt nousee selkeästi nopeammin. Pitänee viritellä munuaisten eteen jotakin suojaa. Näihin ei ilmeisesti tarvikkeena myydä maskisuojia ?
Ainoa mihin termarin vaihto selkeästi vaikutti on kun käyttän letkulämmitintä niin vanhalla termarilla näytti lämmöiksi n. 25c ennen käynnistystä, kun löi käyntiin niin hiukan laski ennen kun lähti taas nousemaan. Nyt uudella termarilla näyttää lämmöiksi kutakuinkin ulkolämpötilan (tänään 3h lämmityksellä n. -18) kun lyön käyntiin niin samantien pomppaa lämmöt johonkin 20c tietämille.
Onkohan tuo calixin vastus taas hajonnut vai onko niin että vanha termari hiukan "vuosi" ja päästi lämpimät nesteet anturille asti. Nyt kun uusi termari nii lykkää lämpimät nesteen anturille vasta kun käynnistää auton ? Molemmissa tapauksissa käynnistyi ilman ongelmia ja kävi tasaisesti.
Autona e91 320d vm2011.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Tervehdys! Osaisiko kukaan kertoa, onko akku tullut tiensä päähän? Kauppareissulla olimme ja tultiin kaupasta takasin ja laitoin auton käyntiin ja näyttöön tuli nosturilla oleva auton kuva ja teksti "increased battery discharge" ? Auto starttasi kuitekin vallanmainiosti, toki pakkasta sellaiset vaivaiset -29/-30 astetta. Laitoin akkulaturin kotona sitten konehuoneen pistokkeeseen ja laturi sanoi että akku täysi... kannattaisiko odotella lämpösempiä kelejä ennen kuin uutta akkua rupeaa hommailemaan, auto oli ajamatta 5 vuorokautta ja pakkasta ollut koko ajan n. 20-30 astetta...
Comment
-
-
Originally posted by akez87 View PostTervehdys! Osaisiko kukaan kertoa, onko akku tullut tiensä päähän? Kauppareissulla olimme ja tultiin kaupasta takasin ja laitoin auton käyntiin ja näyttöön tuli nosturilla oleva auton kuva ja teksti "increased battery discharge" ? Auto starttasi kuitekin vallanmainiosti, toki pakkasta sellaiset vaivaiset -29/-30 astetta. Laitoin akkulaturin kotona sitten konehuoneen pistokkeeseen ja laturi sanoi että akku täysi... kannattaisiko odotella lämpösempiä kelejä ennen kuin uutta akkua rupeaa hommailemaan, auto oli ajamatta 5 vuorokautta ja pakkasta ollut koko ajan n. 20-30 astetta...F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by akez87 View PostMitähän se herjaus mahtaa tarkoittaa? Vai sekoileeko joku vain pakkasten takia...F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by akez87 View PostTervehdys! Osaisiko kukaan kertoa, onko akku tullut tiensä päähän? Kauppareissulla olimme ja tultiin kaupasta takasin ja laitoin auton käyntiin ja näyttöön tuli nosturilla oleva auton kuva ja teksti "increased battery discharge" ? Auto starttasi kuitekin vallanmainiosti, toki pakkasta sellaiset vaivaiset -29/-30 astetta. Laitoin akkulaturin kotona sitten konehuoneen pistokkeeseen ja laturi sanoi että akku täysi... kannattaisiko odotella lämpösempiä kelejä ennen kuin uutta akkua rupeaa hommailemaan, auto oli ajamatta 5 vuorokautta ja pakkasta ollut koko ajan n. 20-30 astetta...
Näissä uudemmissa malleissa joissa IBS valvoo akun varaustilaa, tulee helposti tuollaisia ilmoituksia kovilla pakkasilla kun jännite hetkellisesti "kyykähtää" käynnistyksessä. Ja kun vielä näissä jarruenergian talteenotolla varustetuissa malleissa laturi lataa täydellä teholla vain moottorijarrutuksissa, (ellei akun varaustila ole alle 75% maksimista) niin varoitukset alhaisesta jännitteestä eivät varmaan ole harvinaisia.
Itselle kävi tänään just samalla tavalla, pakkasta -31. Kaupan pihasta lähtiessäni lävähti tauluun varoitus akun purkautumisesta, ja samantien myös varoitus sähköisen ohjaustehostimen poiskytkeytymisestä...ja olihan muuten aika raskasta vääntää rattia kun tehostin oli pois pelistä! Lämmityslaite myös kytkeytyi jollekin virransäästömoodille, sillä puhallin pyöri vain 2 -nopeudella, vaikka paneelissa oli pyynti 5 -nopeudelle.
Kotiin päästyäni sammutin moottorin ja käynnistin uudestaan, jonka jälkeen mitään herjoja ei ilmestynyt! Jännityksellä odotan, mitä yllätyksiä huominen tuokaan tullessaan.. :thinke90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
Comment