Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91 Vanne- ja rengasfit -topic III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by Toukkae91 View Post
    Pre-lci e91 vakio alustalla pyörii edessä 8.5 et30 (5mm spacerillä) ja takana 9.5 et35, takana vanne jää turhan sisään. Millaista spaceriä taakse voi laittaa ilman, että nappaa kaareen kiinni? Rengastus takana 265/30.

    Renkaan todellisesta leveydestä riippuen 0-10mm spacerit.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • soundeffect
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 63
      • Helsinki

      Täytyy tässä kesän syksyn puolella vanteet+ renkaat hommata kun ei noilla nykysillä koko kautta ajele.
      Vähän kysymysmerkillä mitkä vanteet sopivat paikalleen. Autohan on -06 e91 tehtaan sport, ei m-sport alustalla

      Vanteethan voisi jo pistää tilaukseen ajoissa. Tässä joitakin mitä olen miettinyt.
      eteen 19" 8,5 ET 35
      taakse 19" 9,5 ET 40
      Onko noiden sopivuudessa jotain ongelmaa? Renkaiksi käsittääkseni paras vaihtoehto 225/35 ja 255/30.

      Nuo ET luvut on itselle aika hepreaa. sen verran olen saanut selville, että eteen väh. 20 ja taake 25, mutta yläraja?

      Comment

      • AK-87
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 324
        • Hml

        Onko perusalustan ja M-sportin väliltäkin joku versio olemassa? Optimaaliset ET:t noille leveyksille on jotain 25-30 eteen ja taakse. Takaa saa vanne olla jonkun 10-15mm ulompana ulkoreunan osalta kuin edessä, jotta on kaareen sama etäisyys.
        V60 D4 AWD -16
        Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
        ex V60 D4 -13
        ex E36 323i 4D -96
        ex E91 320d -06 Stage 1

        Comment

        • TorQuel
          BTCF Member
          • Jan 2012
          • 1927
          • HKI / JKL / KHM

          Liekkö vakioalustaiseen LCI:hin taakse 10x19 ET27 järkevän kokoisella renkaalla (255 tai 265) ihan no can do?

          Toisekseen: mikä lie samaiseen autoon karuin ET etupäähän 9x19 vanteella 225 kumilla? Joku 20?
          Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

          Comment

          • soundeffect
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 63
            • Helsinki

            Originally posted by AK-87 View Post
            Onko perusalustan ja M-sportin väliltäkin joku versio olemassa? Optimaaliset ET:t noille leveyksille on jotain 25-30 eteen ja taakse. Takaa saa vanne olla jonkun 10-15mm ulompana ulkoreunan osalta kuin edessä, jotta on kaareen sama etäisyys.
            Joo näin olinkin käsittäny, että paras tilanne tossa 25-30 paikkeilla. Onko nyt niin että noi 35/40 ET jäävät siis sisään ilman spacereita? Tuosta alustasta oletin näin kun varustelistassa on "226 Sports Suspension Settings", tiedä sitä sitten onko tuo se normi alusta. tohon nyt vielä sen verran, että madallusta on tulossa seuraavan talven jälkeen.

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2845
              • South Carelia

              Onkos tässä nelivetomallissa (sigun auto) ET-lukema myös siinä 35 hujakoilla??

              Kesävanteissa ET 30 ja varsinkin takana jää todella syvälle kaareen... Mikähän olisi sopiva spacerin leveys millä lähtisi tuota korjaamaan niin ettei raavi kaariin?? Tuleeko nelivedon kanssa mitään ongelmia jos eteen tulee eripaksuiset kuin taakse??

              EDIT: Ainii, renkaat ovat siis 225/45-18 ja vanteet 8" leveät koko kierros...
              Last edited by nappe74; 20-07-2016, 15:02.
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • ohohh
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2012
                • 268
                • Porvoo

                Originally posted by TorQuel View Post
                Liekkö vakioalustaiseen LCI:hin taakse 10x19 ET27 järkevän kokoisella renkaalla (255 tai 265) ihan no can do?

                Toisekseen: mikä lie samaiseen autoon karuin ET etupäähän 9x19 vanteella 225 kumilla? Joku 20?
                Mulla 10x18 255 kumilla ihan hilkulla. Löytyy kuva tästä ketjusta. Eli en usko sopivan.
                Edessä tuo setuppi myös niin siinä ja hänessä, etten usko pyörivän.
                G20 330e M-Sport '21

                ex's

                F30 330e M-Sport '17
                F11 530d X-Drive M-sport '12
                E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                E46 330Ci M-Sport II '03
                E36 323i Coupe '97

                Comment

                • huupi
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 1199
                  • Tyrnävä

                  Originally posted by TorQuel View Post
                  Liekkö vakioalustaiseen LCI:hin taakse 10x19 ET27 järkevän kokoisella renkaalla (255 tai 265) ihan no can do?

                  Toisekseen: mikä lie samaiseen autoon karuin ET etupäähän 9x19 vanteella 225 kumilla? Joku 20?
                  Originally posted by ohohh View Post
                  Mulla 10x18 255 kumilla ihan hilkulla. Löytyy kuva tästä ketjusta. Eli en usko sopivan.
                  Edessä tuo setuppi myös niin siinä ja hänessä, etten usko pyörivän.
                  :think Voi olla, että en jotain tässä ymmärrä, mutta sanoisin ohohh:n kommentin olevan höpönlöpöä. Olkoonkin, että alkuperäinen kysyjä ymmärtääkseni tarkoittaa coupea, vastaajalla on sedan ja minulla touring. Edessä 9" et24 225 kumilla on just passeli minusta, vaikka on "leveä" Linglong Greenmax. Ja alustana m-sport. Takana mulla on 10" et24 235 Greenmaxilla ja sekin menee ok, paitsi täyteen kuormattuna montuissa/hidasteissa raapii. Tilasin uusiksi rinkuloiksi 255 Landsailit, joiden uskon mahtuvan, kun vanteesta sipaistaan viitisen milliä pois, eli et noin 30. Melkein sanoisin, että vakioalustalla ei mitään ongelmia noilla spekseillä.
                  I01 i3s 94

                  Comment

                  • Sape81
                    Newbiemmer
                    • Sep 2004
                    • 19
                    • Jääli

                    Originally posted by huupi View Post
                    :think Voi olla, että en jotain tässä ymmärrä, mutta sanoisin ohohh:n kommentin olevan höpönlöpöä. Olkoonkin, että alkuperäinen kysyjä ymmärtääkseni tarkoittaa coupea, vastaajalla on sedan ja minulla touring. Edessä 9" et24 225 kumilla on just passeli minusta, vaikka on "leveä" Linglong Greenmax. Ja alustana m-sport. Takana mulla on 10" et24 235 Greenmaxilla ja sekin menee ok, paitsi täyteen kuormattuna montuissa/hidasteissa raapii. Tilasin uusiksi rinkuloiksi 255 Landsailit, joiden uskon mahtuvan, kun vanteesta sipaistaan viitisen milliä pois, eli et noin 30. Melkein sanoisin, että vakioalustalla ei mitään ongelmia noilla spekseillä.
                    Ei ole höpönlöpöä jos käyttöautosta kyse, eli ajetaan myös kuormattuna. Kuvan lci-mallissa 9,5" leveys / et33 ja milli jäi tilaa vanteen sivusta pokkaukseen.
                    Attached Files

                    Comment

                    • nappe74
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 2845
                      • South Carelia

                      Originally posted by nappe74 View Post
                      Onkos tässä nelivetomallissa (sigun auto) ET-lukema myös siinä 35 hujakoilla??

                      Kesävanteissa ET 30 ja varsinkin takana jää todella syvälle kaareen... Mikähän olisi sopiva spacerin leveys millä lähtisi tuota korjaamaan niin ettei raavi kaariin?? Tuleeko nelivedon kanssa mitään ongelmia jos eteen tulee eripaksuiset kuin taakse??

                      EDIT: Ainii, renkaat ovat siis 225/45-18 ja vanteet 8" leveät koko kierros...
                      Olikos tähän kellään tietoa/kokemusta??
                      G30 530e xDrive A M-Sport -20

                      ex-Bimmerit:
                      F10 525dA xDrive M-Sport -13
                      E21 316 -80
                      E91 330xdA M-Sport -06
                      E53 X5 3.0iA Sport -04
                      E91 335xiA M-Sport -08
                      E60 530iA M-Sport -06
                      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                      E91 320d -06
                      E39 530iAT M-Sport -01
                      E36 328iA -96
                      E39 528iA -96
                      E36 325i -92

                      Comment

                      • huupi
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 1199
                        • Tyrnävä

                        Originally posted by Sape81 View Post
                        Ei ole höpönlöpöä jos käyttöautosta kyse, eli ajetaan myös kuormattuna. Kuvan lci-mallissa 9,5" leveys / et33 ja milli jäi tilaa vanteen sivusta pokkaukseen.
                        No joo, tuossa sinun "käyttöautossasi" taitaa olla melko raskas kuorma päällä, kun on noin lintassa.. Toki jos se on vanne, joka ottaa kaareen ennen kumea, niin ei varmasti mene yhtään enempää kuin sanoit.
                        I01 i3s 94

                        Comment

                        • ohohh
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2012
                          • 268
                          • Porvoo

                          Originally posted by huupi View Post
                          :think Voi olla, että en jotain tässä ymmärrä, mutta sanoisin ohohh:n kommentin olevan höpönlöpöä. Olkoonkin, että alkuperäinen kysyjä ymmärtääkseni tarkoittaa coupea, vastaajalla on sedan ja minulla touring. Edessä 9" et24 225 kumilla on just passeli minusta, vaikka on "leveä" Linglong Greenmax. Ja alustana m-sport. Takana mulla on 10" et24 235 Greenmaxilla ja sekin menee ok, paitsi täyteen kuormattuna montuissa/hidasteissa raapii. Tilasin uusiksi rinkuloiksi 255 Landsailit, joiden uskon mahtuvan, kun vanteesta sipaistaan viitisen milliä pois, eli et noin 30. Melkein sanoisin, että vakioalustalla ei mitään ongelmia noilla spekseillä.
                          Jos coupessa ja sedanissa/farkussa on eroa, niin voi mennäkkin. Ja varmasti menee kun kamppereita väännetään niin, että kerran pari kesään vaihetaan kumit taakse. Oletin, että käyttöautosta kyse, jolloin tosiaan kuormaa tulee olemaan, vaikkei noin paljoa, niin kyllä se montuissa joustaa niin että raapii. Itsellä nyt 10" et 32 takana 255 nangkangilla ja ei sinne muutamaa milliä enempää tilaa jää joustossa. Edessä 8,5" 225 et25, siellä kyllä tilaa tuoda ulommas reilu 5mm.

                          Originally posted by TorQuel View Post
                          Toisekseen: mikä lie samaiseen autoon karuin ET etupäähän 9x19 vanteella 225 kumilla? Joku 20?
                          Tuohon vastasitkin huupi itse, eli tällä setupilla varmaan se et 24 on sitten aika maksimi.
                          Last edited by ohohh; 21-07-2016, 00:32.
                          G20 330e M-Sport '21

                          ex's

                          F30 330e M-Sport '17
                          F11 530d X-Drive M-sport '12
                          E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                          E46 330Ci M-Sport II '03
                          E36 323i Coupe '97

                          Comment

                          • TorQuel
                            BTCF Member
                            • Jan 2012
                            • 1927
                            • HKI / JKL / KHM

                            Originally posted by TorQuel View Post
                            Liekkö vakioalustaiseen LCI:hin taakse 10x19 ET27 järkevän kokoisella renkaalla (255 tai 265) ihan no can do?

                            Toisekseen: mikä lie samaiseen autoon karuin ET etupäähän 9x19 vanteella 225 kumilla? Joku 20?
                            Itse itselleni, sekä muille vastaten nyt kun kyseisiä vanteita hiukan alle mallailin joutessani.

                            Taakse sopii ja vieläpä pullukalla 255/35 kumilla. Uskallan kuitenkin epäillä, että tuolla pullakumilla voi täydellä kuormalla hiukan rapsia kiinni, eli pieni pokkaus tulee varmaan tehtäväksi käytettävyyden takaamiseksi.

                            Eteenkin mahtuu tuolla ~20 eeteellä, mutta tilanne 225/35 kumilla on hilkulla. Eli juuri ja juuri jää renkaan kuvio/rengas asiallisesti kaaren sisälle.

                            E: taitanee siis kenties coupessa, sedanissa ja touringissa olla kaikissa aivan pieniä, muutamien millien eroja noiden aggressive fittien suhteen :think
                            Last edited by TorQuel; 27-07-2016, 18:39.
                            Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                            Comment

                            • sportpug25
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2013
                              • 377
                              • Helsinki

                              Originally posted by TorQuel View Post
                              Itse itselleni, sekä muille vastaten nyt kun kyseisiä vanteita hiukan alle mallailin joutessani.

                              Taakse sopii ja vieläpä pullukalla 255/35 kumilla. Uskallan kuitenkin epäillä, että tuolla pullakumilla voi täydellä kuormalla hiukan rapsia kiinni, eli pieni pokkaus tulee varmaan tehtäväksi käytettävyyden takaamiseksi.

                              Eteenkin mahtuu tuolla ~20 eeteellä, mutta tilanne 225/35 kumilla on hilkulla. Eli juuri ja juuri jää renkaan kuvio/rengas asiallisesti kaaren sisälle.

                              E: taitanee siis kenties coupessa, sedanissa ja touringissa olla kaikissa aivan pieniä, muutamien millien eroja noiden aggressive fittien suhteen :think
                              Onks tuossa typo vai oikeasti meinasit 35 profiilin renkaan taakse?

                              Comment

                              • TorQuel
                                BTCF Member
                                • Jan 2012
                                • 1927
                                • HKI / JKL / KHM

                                Originally posted by sportpug25 View Post
                                Onks tuossa typo vai oikeasti meinasit 35 profiilin renkaan taakse?
                                Enkä vain meinannut vaan siellä on sellainen.. Pullakka toki, tai sanotaanko että korkea, mutta näyttää mahtuvan niin ajomukavuuttahan se vain lisää eikä jyhkeys ulkonäköäkään mielestäni huononna kun ei tuon korkeammasta kuitenkaan ole kyse.. Spekuloidaan kunhan joskus saan aikaiseksi shouruumia päivittää asian tiimoilta
                                Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎