Originally posted by yarski
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
Originally posted by 135valtteri View PostKokemuksia talvikäytöstä E25 tai E40 seoksella? Tuleeko ongelmia kylmästartin kanssa? Aamuisin on mahdollisuus saada auton piuhan päähän, mutta työpäivän jälkeen pitää kylmänä käynnistää. MHD softa, ei jb4:sta.
Autoni on ns. Lämpimien maiden malli, mahtaaneeko olla erilainen huohotinjärjestelmä kuin eu-malleissa?
Ovat näköjään saaneet etanolia varten kylmäkäynnistyskarttoja valmiiksi. Tosin ei taida kellään olla vielä kokemusta oikeista arvoista. Muutamassa viikossa varmaan selvii mitä arvoja noihin pariin taulukkoon kannattaa syöttää. Luulen myös että noi kartat tulee jossain vaiheessa MHD:hen optioksi flashin yhteydessä.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by P33P33 View Posthttp://www.bimmerboost.com/showthrea...rogress/page32
Ovat näköjään saaneet etanolia varten kylmäkäynnistyskarttoja valmiiksi. Tosin ei taida kellään olla vielä kokemusta oikeista arvoista. Muutamassa viikossa varmaan selvii mitä arvoja noihin pariin taulukkoon kannattaa syöttää. Luulen myös että noi kartat tulee jossain vaiheessa MHD:hen optioksi flashin yhteydessä.
Comment
-
-
Onkos kellään vielä tota connect kittiä otettuna?
Kovin kehuvat jenkkilässä sen simppelin sovelluksen ja tietty loggaamisen olevan mukavaa. Hinta vain aika suolainen tuolle adapterille.
Eihän tuo tee muuta kuin on tulkkina sarjaliikenteelle Bluetoothin yli, jotenkin 140 taatelia bt 4.0 kalikasta on aika suolainen, päälle vielä ohjelma 20-27€ riippuen alustasta, (iOS/Android).
Otg kaapeli kyllä tulis halvemmaksi puhelimen kera, kuin ottaa iOS versio omaan 6S:ään adapterilla.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostOtg kaapeli kyllä tulis halvemmaksi puhelimen kera, kuin ottaa iOS versio omaan 6S:ään adapterilla.
Perkele ku ei otg+omena ei oo mahdollinenG26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Löytyisikö täältä asiantuntija-apua ongelmaan joka on vaivannut autoa tässä jokusen päivän? Oma arvaukseni on lambda-anturi(t), mutta vielä en ole lähtenyt niitä vaihdatuttamaan.
Auto on BMW E90 LCI 335i xDrive N54, JB4, DCI, Alpina B3 TCU flash ja MHD JB4 pump backend flash. Liitteenä kaksi logia, toisessa map5, toisessa map1, 98:ia tankissa. Molemmat logit on otettu ajellessa kaupungissa hitaasti muun liikenteen seassa. Molemmissa ongelmat alkavat login loppuvaiheessa, jossa AFR ja AFR2 pomppaavat reilusti ylöspäin, jääden sille tasolle ja näiden välille jää myös kohtalainen ero verrattuna ennen ongelmaa.
Samalla CEL-valo syttyy ja käynti muuttuu tosi epätasaiseksi ja nämä vikakoodit ilmaantuvat:
2C31 Lambda probe in front of catalytic converter, trimming control
2C2B Lambda probe in front of catalytic converter, system check
Toisella kerralla näiden kahden lisäksi tuli myös
2C6B Lambda probe behind catalytic converter, system check
Kaikki puolat on vaihdettu pari kuukautta sitten kun tuli pidemmissä vedoissa 4. ja 6. sylinterille satunnaisia misfirejä, puolien vaihdon jälkeen ne katosivat. Tulpat ovat ne mitä merkkihuollossa sinne edellisessä öljynvaihdossa laittoivat n. 15tkm sitten.
Kun vika tulee päälle, nollaan vikakoodit lennossa JB4 mobilella, AFRt putoavat samantien sille tasolle millä olivat ennen vian päälle tuloa ja CEL-valo häviää. Vika kuitenkin palaa parin päivän sisään ja/tai muutaman kymmenen ajetun kilometrin jälkeen.
Tässä logit:
Onko hyviä ehdotuksia vian syyksi ja millä korjata tilanne?BMW M3 E92 ACS3
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostTäsmälleen sama pohdinta täällä ollut pidemmän aikaa jo päällä. Toisaalta eipä noita logeja varmaan 15:ttä enempää tullu viime kesänä otettua, et se läppäri+piuha saanee kuitenki vielä kelvata..:think
Perkele ku ei otg+omena ei oo mahdollinen
Olis tuo kuitenkin suht järkevä, vois olla luuri autossa ja jos jotain tulee, niin voi heti tutkailla miksi, mitä ja milloin.. Läppäri on niin hemmetin kömpelö autossa, aina tielläE53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostTäsmälleen sama pohdinta täällä ollut pidemmän aikaa jo päällä. Toisaalta eipä noita logeja varmaan 15:ttä enempää tullu viime kesänä otettua, et se läppäri+piuha saanee kuitenki vielä kelvata..:think
Perkele ku ei otg+omena ei oo mahdollinenOriginally posted by poteroa View PostNo niinpä, tuo omena tuntuu aina tulevan jäljessä ja kalliimpi vaihtoehto kun jotain 3:n osapuolen romuja yrittää naittaa keskenään.
Olis tuo kuitenkin suht järkevä, vois olla luuri autossa ja jos jotain tulee, niin voi heti tutkailla miksi, mitä ja milloin.. Läppäri on niin hemmetin kömpelö autossa, aina tielläLast edited by Zoppa; 17-11-2016, 08:52.E92 335i M-Sport -07
EX: E85 Z4 3.0i
Comment
-
-
Originally posted by puntalo View PostLöytyisikö täältä asiantuntija-apua ongelmaan joka on vaivannut autoa tässä jokusen päivän? Oma arvaukseni on lambda-anturi(t), mutta vielä en ole lähtenyt niitä vaihdatuttamaan.
Auto on BMW E90 LCI 335i xDrive N54, JB4, DCI, Alpina B3 TCU flash ja MHD JB4 pump backend flash. Liitteenä kaksi logia, toisessa map5, toisessa map1, 98:ia tankissa. Molemmat logit on otettu ajellessa kaupungissa hitaasti muun liikenteen seassa. Molemmissa ongelmat alkavat login loppuvaiheessa, jossa AFR ja AFR2 pomppaavat reilusti ylöspäin, jääden sille tasolle ja näiden välille jää myös kohtalainen ero verrattuna ennen ongelmaa.
Samalla CEL-valo syttyy ja käynti muuttuu tosi epätasaiseksi ja nämä vikakoodit ilmaantuvat:
2C31 Lambda probe in front of catalytic converter, trimming control
2C2B Lambda probe in front of catalytic converter, system check
Toisella kerralla näiden kahden lisäksi tuli myös
2C6B Lambda probe behind catalytic converter, system check
Kaikki puolat on vaihdettu pari kuukautta sitten kun tuli pidemmissä vedoissa 4. ja 6. sylinterille satunnaisia misfirejä, puolien vaihdon jälkeen ne katosivat. Tulpat ovat ne mitä merkkihuollossa sinne edellisessä öljynvaihdossa laittoivat n. 15tkm sitten.
Kun vika tulee päälle, nollaan vikakoodit lennossa JB4 mobilella, AFRt putoavat samantien sille tasolle millä olivat ennen vian päälle tuloa ja CEL-valo häviää. Vika kuitenkin palaa parin päivän sisään ja/tai muutaman kymmenen ajetun kilometrin jälkeen.
Tässä logit:
Onko hyviä ehdotuksia vian syyksi ja millä korjata tilanne?
Mitä noita lambdavikaisten logeja olen nähnyt, niissä on AFR mennyt yleensä tasan 20:een ja pysynyt siellä. Sinulla se kuitenkin vielä vähän heiluu.
Vikakoodit kyllä viittaa sinne lambdan suuntaan joten itse varmaankin vaihtaisin sen 1. bankin ennen kattia downpipessä olevan lambdan.
Comment
-
-
Originally posted by puntalo View PostLöytyisikö täältä asiantuntija-apua ongelmaan joka on vaivannut autoa tässä jokusen päivän? Oma arvaukseni on lambda-anturi(t), mutta vielä en ole lähtenyt niitä vaihdatuttamaan.
Auto on BMW E90 LCI 335i xDrive N54, JB4, DCI, Alpina B3 TCU flash ja MHD JB4 pump backend flash. Liitteenä kaksi logia, toisessa map5, toisessa map1, 98:ia tankissa. Molemmat logit on otettu ajellessa kaupungissa hitaasti muun liikenteen seassa. Molemmissa ongelmat alkavat login loppuvaiheessa, jossa AFR ja AFR2 pomppaavat reilusti ylöspäin, jääden sille tasolle ja näiden välille jää myös kohtalainen ero verrattuna ennen ongelmaa.
Samalla CEL-valo syttyy ja käynti muuttuu tosi epätasaiseksi ja nämä vikakoodit ilmaantuvat:
2C31 Lambda probe in front of catalytic converter, trimming control
2C2B Lambda probe in front of catalytic converter, system check
Toisella kerralla näiden kahden lisäksi tuli myös
2C6B Lambda probe behind catalytic converter, system check
Kaikki puolat on vaihdettu pari kuukautta sitten kun tuli pidemmissä vedoissa 4. ja 6. sylinterille satunnaisia misfirejä, puolien vaihdon jälkeen ne katosivat. Tulpat ovat ne mitä merkkihuollossa sinne edellisessä öljynvaihdossa laittoivat n. 15tkm sitten.
Kun vika tulee päälle, nollaan vikakoodit lennossa JB4 mobilella, AFRt putoavat samantien sille tasolle millä olivat ennen vian päälle tuloa ja CEL-valo häviää. Vika kuitenkin palaa parin päivän sisään ja/tai muutaman kymmenen ajetun kilometrin jälkeen.
Tässä logit:
Onko hyviä ehdotuksia vian syyksi ja millä korjata tilanne?
Ihan ekana vois toki kokeilla nollata adapataatioita eli lambda, air/fuel ja octane rating (nämä siis MHD:ssä), jos oot etanolista vaihtanu bensalle ja ottaa sit logit uudestaa ennen ku vaihdat antureita.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by P33P33 View PostMulla kans meni lambdan hajotessa bank1 kokonaan laihalle MHDssä 235 arvona tällöin, JB4:ssa ilmeisesti tuo 20. No enivei, saatto välillä toimia koko päivänki ja lopulta kun auton käynnisti, ni yritti alkuun pitää lambda-arvoa haarukassa, mutta nopeesti karkas sinne 235:een. ja sit alkoki kauhee vatkaus moottorin käynnissä.
Ihan ekana vois toki kokeilla nollata adapataatioita eli lambda, air/fuel ja octane rating (nämä siis MHD:ssä), jos oot etanolista vaihtanu bensalle ja ottaa sit logit uudestaa ennen ku vaihdat antureita.
Mulla ei ole tuota MHD:n logitusmodulia joten pitää logitella vain JB4 mobilella, tosin eipä tuo ODB olisi käytettävissäkään JB4 takia, mutta tappiin tuo AFR tosiaan menee kun vika tulee päälle ja käynti menee tosi täriseväksi.
Tänään töistä lähtiessä ei ollut lokitus päällä, mutta seurasin JB4 mobilen mittaristosta AFR ja AFR2 sivusilmällä. Kun kone oli kylmä, AFR heilahti ja jäi sinne 20:een kilometrin matkalla kolme kertaa. CEL-valo ei ehtinyt syttyä, mutta 2C31 ja 2C2B koodit tulivat ja lennosta kun resetoi ne niin AFR palasi taas normaalilukemiin. Kun kone vähän lämpeni niin tuon vian ilmenemisväli kasvoi, pääsi jo pidemmän matkaa ilman että vika tuli päälle.
Katsotaan miten tuo adaptaatioresetti vaikutti, E85:sta tosiaan on tullut pidettyä tankissa muutamia kuukausia aika säännöllisesti, alle E30 kuitenkin kun on vakio pumppu. Nyt viime tankilliset ollut vain 98:ia ja flashina tuo MHD JB4 pump backend, uusin versio.
Kn olette lambdoja uusineet tällaisten vikojen vuoksi niin oletteko vaihtaneet vain sen ennen kattia olevan/olevat? Jos tämä nyt tuon lambdan vaihtoon päätyy niin olisiko järkevää ennakointia vaihtaa molemmat ennen kattia olevat kambdat? Auto on xDrive joten ahtaat paikat tiedossa niin jos tuon avaamaan joutuu niin vaihtaisiko molemmat kerralla?
Onko hyviä arvauksia paljonko marmorilla veloittavat lambdan/lambdojen vaihdosta?BMW M3 E92 ACS3
Comment
-
-
Kannattaa vaihtaa molemmat samalla Ja juurikin ne Katteja lähinnä olevat.
Vittumaisesti menee Johdot sieltä koneen takaa.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
Comment