Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by yarski View Post
    Siis virta päälle 30s ajan ja sitten vasta startti ? Mitäs se virran päällä pitäminen tekee että auttaa ?
    Suuttimissa on kuulemma joku lämmitys niin auttaa käynnistyksessä kun pitää vähän aikaa virtoja päällä ja antaa niiden lämmetä.

    Comment

    • uusis
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2016
      • 192
      • finland

      mulla nyki meno kylmällä koneella muutamat sadat metrit jo 30% mixillä mutta mulla on N55 niin voi pelittää erilailla mitä N54:think

      Comment

      • P33P33
        Bimmer Rookie
        • Dec 2015
        • 181
        • Kellokoski

        Originally posted by 135valtteri View Post
        Kokemuksia talvikäytöstä E25 tai E40 seoksella? Tuleeko ongelmia kylmästartin kanssa? Aamuisin on mahdollisuus saada auton piuhan päähän, mutta työpäivän jälkeen pitää kylmänä käynnistää. MHD softa, ei jb4:sta.

        Autoni on ns. Lämpimien maiden malli, mahtaaneeko olla erilainen huohotinjärjestelmä kuin eu-malleissa?


        Ovat näköjään saaneet etanolia varten kylmäkäynnistyskarttoja valmiiksi. Tosin ei taida kellään olla vielä kokemusta oikeista arvoista. Muutamassa viikossa varmaan selvii mitä arvoja noihin pariin taulukkoon kannattaa syöttää. Luulen myös että noi kartat tulee jossain vaiheessa MHD:hen optioksi flashin yhteydessä.
        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Originally posted by P33P33 View Post
          http://www.bimmerboost.com/showthrea...rogress/page32

          Ovat näköjään saaneet etanolia varten kylmäkäynnistyskarttoja valmiiksi. Tosin ei taida kellään olla vielä kokemusta oikeista arvoista. Muutamassa viikossa varmaan selvii mitä arvoja noihin pariin taulukkoon kannattaa syöttää. Luulen myös että noi kartat tulee jossain vaiheessa MHD:hen optioksi flashin yhteydessä.
          Ai kun hienoa

          Comment

          • poteroa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 311
            • Tuusula

            Onkos kellään vielä tota connect kittiä otettuna?

            Kovin kehuvat jenkkilässä sen simppelin sovelluksen ja tietty loggaamisen olevan mukavaa. Hinta vain aika suolainen tuolle adapterille.
            Eihän tuo tee muuta kuin on tulkkina sarjaliikenteelle Bluetoothin yli, jotenkin 140 taatelia bt 4.0 kalikasta on aika suolainen, päälle vielä ohjelma 20-27€ riippuen alustasta, (iOS/Android).

            Otg kaapeli kyllä tulis halvemmaksi puhelimen kera, kuin ottaa iOS versio omaan 6S:ään adapterilla.
            E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
            E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

            Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
            Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
            Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
            Ex: E34 520i "winter wagen"
            Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
            Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
            Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

            Comment

            • BFI18
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1456
              • Turku

              Originally posted by poteroa View Post
              Otg kaapeli kyllä tulis halvemmaksi puhelimen kera, kuin ottaa iOS versio omaan 6S:ään adapterilla.
              Täsmälleen sama pohdinta täällä ollut pidemmän aikaa jo päällä. Toisaalta eipä noita logeja varmaan 15:ttä enempää tullu viime kesänä otettua, et se läppäri+piuha saanee kuitenki vielä kelvata..:think
              Perkele ku ei otg+omena ei oo mahdollinen
              G26 i4 M50 Black Sapphire

              Comment

              • puntalo
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 43
                • Tampere

                Löytyisikö täältä asiantuntija-apua ongelmaan joka on vaivannut autoa tässä jokusen päivän? Oma arvaukseni on lambda-anturi(t), mutta vielä en ole lähtenyt niitä vaihdatuttamaan.

                Auto on BMW E90 LCI 335i xDrive N54, JB4, DCI, Alpina B3 TCU flash ja MHD JB4 pump backend flash. Liitteenä kaksi logia, toisessa map5, toisessa map1, 98:ia tankissa. Molemmat logit on otettu ajellessa kaupungissa hitaasti muun liikenteen seassa. Molemmissa ongelmat alkavat login loppuvaiheessa, jossa AFR ja AFR2 pomppaavat reilusti ylöspäin, jääden sille tasolle ja näiden välille jää myös kohtalainen ero verrattuna ennen ongelmaa.

                Samalla CEL-valo syttyy ja käynti muuttuu tosi epätasaiseksi ja nämä vikakoodit ilmaantuvat:
                2C31 Lambda probe in front of catalytic converter, trimming control
                2C2B Lambda probe in front of catalytic converter, system check

                Toisella kerralla näiden kahden lisäksi tuli myös
                2C6B Lambda probe behind catalytic converter, system check

                Kaikki puolat on vaihdettu pari kuukautta sitten kun tuli pidemmissä vedoissa 4. ja 6. sylinterille satunnaisia misfirejä, puolien vaihdon jälkeen ne katosivat. Tulpat ovat ne mitä merkkihuollossa sinne edellisessä öljynvaihdossa laittoivat n. 15tkm sitten.

                Kun vika tulee päälle, nollaan vikakoodit lennossa JB4 mobilella, AFRt putoavat samantien sille tasolle millä olivat ennen vian päälle tuloa ja CEL-valo häviää. Vika kuitenkin palaa parin päivän sisään ja/tai muutaman kymmenen ajetun kilometrin jälkeen.

                Tässä logit:



                Onko hyviä ehdotuksia vian syyksi ja millä korjata tilanne?
                BMW M3 E92 ACS3

                Comment

                • poteroa
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 311
                  • Tuusula

                  Originally posted by BFI18 View Post
                  Täsmälleen sama pohdinta täällä ollut pidemmän aikaa jo päällä. Toisaalta eipä noita logeja varmaan 15:ttä enempää tullu viime kesänä otettua, et se läppäri+piuha saanee kuitenki vielä kelvata..:think
                  Perkele ku ei otg+omena ei oo mahdollinen
                  No niinpä, tuo omena tuntuu aina tulevan jäljessä ja kalliimpi vaihtoehto kun jotain 3:n osapuolen romuja yrittää naittaa keskenään.

                  Olis tuo kuitenkin suht järkevä, vois olla luuri autossa ja jos jotain tulee, niin voi heti tutkailla miksi, mitä ja milloin.. Läppäri on niin hemmetin kömpelö autossa, aina tiellä
                  E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                  E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                  Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                  Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                  Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                  Ex: E34 520i "winter wagen"
                  Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                  Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                  Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                  Comment

                  • Zoppa
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 238
                    • Espoo

                    Originally posted by BFI18 View Post
                    Täsmälleen sama pohdinta täällä ollut pidemmän aikaa jo päällä. Toisaalta eipä noita logeja varmaan 15:ttä enempää tullu viime kesänä otettua, et se läppäri+piuha saanee kuitenki vielä kelvata..:think
                    Perkele ku ei otg+omena ei oo mahdollinen
                    Originally posted by poteroa View Post
                    No niinpä, tuo omena tuntuu aina tulevan jäljessä ja kalliimpi vaihtoehto kun jotain 3:n osapuolen romuja yrittää naittaa keskenään.

                    Olis tuo kuitenkin suht järkevä, vois olla luuri autossa ja jos jotain tulee, niin voi heti tutkailla miksi, mitä ja milloin.. Läppäri on niin hemmetin kömpelö autossa, aina tiellä
                    Joku halpa android puhelin tuohon käyttöön ei montaa pennosta maksa.
                    Last edited by Zoppa; 17-11-2016, 08:52.
                    E92 335i M-Sport -07
                    EX: E85 Z4 3.0i

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Originally posted by puntalo View Post
                      Löytyisikö täältä asiantuntija-apua ongelmaan joka on vaivannut autoa tässä jokusen päivän? Oma arvaukseni on lambda-anturi(t), mutta vielä en ole lähtenyt niitä vaihdatuttamaan.

                      Auto on BMW E90 LCI 335i xDrive N54, JB4, DCI, Alpina B3 TCU flash ja MHD JB4 pump backend flash. Liitteenä kaksi logia, toisessa map5, toisessa map1, 98:ia tankissa. Molemmat logit on otettu ajellessa kaupungissa hitaasti muun liikenteen seassa. Molemmissa ongelmat alkavat login loppuvaiheessa, jossa AFR ja AFR2 pomppaavat reilusti ylöspäin, jääden sille tasolle ja näiden välille jää myös kohtalainen ero verrattuna ennen ongelmaa.

                      Samalla CEL-valo syttyy ja käynti muuttuu tosi epätasaiseksi ja nämä vikakoodit ilmaantuvat:
                      2C31 Lambda probe in front of catalytic converter, trimming control
                      2C2B Lambda probe in front of catalytic converter, system check

                      Toisella kerralla näiden kahden lisäksi tuli myös
                      2C6B Lambda probe behind catalytic converter, system check

                      Kaikki puolat on vaihdettu pari kuukautta sitten kun tuli pidemmissä vedoissa 4. ja 6. sylinterille satunnaisia misfirejä, puolien vaihdon jälkeen ne katosivat. Tulpat ovat ne mitä merkkihuollossa sinne edellisessä öljynvaihdossa laittoivat n. 15tkm sitten.

                      Kun vika tulee päälle, nollaan vikakoodit lennossa JB4 mobilella, AFRt putoavat samantien sille tasolle millä olivat ennen vian päälle tuloa ja CEL-valo häviää. Vika kuitenkin palaa parin päivän sisään ja/tai muutaman kymmenen ajetun kilometrin jälkeen.

                      Tässä logit:



                      Onko hyviä ehdotuksia vian syyksi ja millä korjata tilanne?
                      Joku tietävämpi voi korjailla näitä mun juttuja.

                      Mitä noita lambdavikaisten logeja olen nähnyt, niissä on AFR mennyt yleensä tasan 20:een ja pysynyt siellä. Sinulla se kuitenkin vielä vähän heiluu.

                      Vikakoodit kyllä viittaa sinne lambdan suuntaan joten itse varmaankin vaihtaisin sen 1. bankin ennen kattia downpipessä olevan lambdan.

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Kokeilin ajella vähän aikaa pelkällä bensalla mutta se oli ihan kauheaa horroria. Pump flashillakin ajoituskäyrät meni miten sattuu. Nyt taas E85 seos tankissa ja auto kehrää tyytyväisenä.

                        Vankilaan pitäisi joutua, jos on mahdollisuus käyttää E85:ttä, mutta ei sitä käytä.

                        Comment

                        • P33P33
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 181
                          • Kellokoski

                          Originally posted by puntalo View Post
                          Löytyisikö täältä asiantuntija-apua ongelmaan joka on vaivannut autoa tässä jokusen päivän? Oma arvaukseni on lambda-anturi(t), mutta vielä en ole lähtenyt niitä vaihdatuttamaan.

                          Auto on BMW E90 LCI 335i xDrive N54, JB4, DCI, Alpina B3 TCU flash ja MHD JB4 pump backend flash. Liitteenä kaksi logia, toisessa map5, toisessa map1, 98:ia tankissa. Molemmat logit on otettu ajellessa kaupungissa hitaasti muun liikenteen seassa. Molemmissa ongelmat alkavat login loppuvaiheessa, jossa AFR ja AFR2 pomppaavat reilusti ylöspäin, jääden sille tasolle ja näiden välille jää myös kohtalainen ero verrattuna ennen ongelmaa.

                          Samalla CEL-valo syttyy ja käynti muuttuu tosi epätasaiseksi ja nämä vikakoodit ilmaantuvat:
                          2C31 Lambda probe in front of catalytic converter, trimming control
                          2C2B Lambda probe in front of catalytic converter, system check

                          Toisella kerralla näiden kahden lisäksi tuli myös
                          2C6B Lambda probe behind catalytic converter, system check

                          Kaikki puolat on vaihdettu pari kuukautta sitten kun tuli pidemmissä vedoissa 4. ja 6. sylinterille satunnaisia misfirejä, puolien vaihdon jälkeen ne katosivat. Tulpat ovat ne mitä merkkihuollossa sinne edellisessä öljynvaihdossa laittoivat n. 15tkm sitten.

                          Kun vika tulee päälle, nollaan vikakoodit lennossa JB4 mobilella, AFRt putoavat samantien sille tasolle millä olivat ennen vian päälle tuloa ja CEL-valo häviää. Vika kuitenkin palaa parin päivän sisään ja/tai muutaman kymmenen ajetun kilometrin jälkeen.

                          Tässä logit:



                          Onko hyviä ehdotuksia vian syyksi ja millä korjata tilanne?
                          Mulla kans meni lambdan hajotessa bank1 kokonaan laihalle MHDssä 235 arvona tällöin, JB4:ssa ilmeisesti tuo 20. No enivei, saatto välillä toimia koko päivänki ja lopulta kun auton käynnisti, ni yritti alkuun pitää lambda-arvoa haarukassa, mutta nopeesti karkas sinne 235:een. ja sit alkoki kauhee vatkaus moottorin käynnissä.

                          Ihan ekana vois toki kokeilla nollata adapataatioita eli lambda, air/fuel ja octane rating (nämä siis MHD:ssä), jos oot etanolista vaihtanu bensalle ja ottaa sit logit uudestaa ennen ku vaihdat antureita.
                          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                          Comment

                          • puntalo
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2003
                            • 43
                            • Tampere

                            Originally posted by P33P33 View Post
                            Mulla kans meni lambdan hajotessa bank1 kokonaan laihalle MHDssä 235 arvona tällöin, JB4:ssa ilmeisesti tuo 20. No enivei, saatto välillä toimia koko päivänki ja lopulta kun auton käynnisti, ni yritti alkuun pitää lambda-arvoa haarukassa, mutta nopeesti karkas sinne 235:een. ja sit alkoki kauhee vatkaus moottorin käynnissä.

                            Ihan ekana vois toki kokeilla nollata adapataatioita eli lambda, air/fuel ja octane rating (nämä siis MHD:ssä), jos oot etanolista vaihtanu bensalle ja ottaa sit logit uudestaa ennen ku vaihdat antureita.
                            Kiitokset hyvistä kommenteista, brainsurgerylle myös! Lambdavialta siis vaikuttaisi. Kävin äsken päivittämässä JB4:een uusimman firmiksen G5_ISO_32_5, tosin sisässä oli jo G5_ISO_32_4 joten tästä nyt ei tähän varmaan apuja ole. Tein samalla MHD:llä nuo ehdottamasi adaptaatioresetit. Otan huomenna työmatkalla logia lisää, nyt en pääse resetin vaikutuksia testaamaan.

                            Mulla ei ole tuota MHD:n logitusmodulia joten pitää logitella vain JB4 mobilella, tosin eipä tuo ODB olisi käytettävissäkään JB4 takia, mutta tappiin tuo AFR tosiaan menee kun vika tulee päälle ja käynti menee tosi täriseväksi.

                            Tänään töistä lähtiessä ei ollut lokitus päällä, mutta seurasin JB4 mobilen mittaristosta AFR ja AFR2 sivusilmällä. Kun kone oli kylmä, AFR heilahti ja jäi sinne 20:een kilometrin matkalla kolme kertaa. CEL-valo ei ehtinyt syttyä, mutta 2C31 ja 2C2B koodit tulivat ja lennosta kun resetoi ne niin AFR palasi taas normaalilukemiin. Kun kone vähän lämpeni niin tuon vian ilmenemisväli kasvoi, pääsi jo pidemmän matkaa ilman että vika tuli päälle.

                            Katsotaan miten tuo adaptaatioresetti vaikutti, E85:sta tosiaan on tullut pidettyä tankissa muutamia kuukausia aika säännöllisesti, alle E30 kuitenkin kun on vakio pumppu. Nyt viime tankilliset ollut vain 98:ia ja flashina tuo MHD JB4 pump backend, uusin versio.

                            Kn olette lambdoja uusineet tällaisten vikojen vuoksi niin oletteko vaihtaneet vain sen ennen kattia olevan/olevat? Jos tämä nyt tuon lambdan vaihtoon päätyy niin olisiko järkevää ennakointia vaihtaa molemmat ennen kattia olevat kambdat? Auto on xDrive joten ahtaat paikat tiedossa niin jos tuon avaamaan joutuu niin vaihtaisiko molemmat kerralla?

                            Onko hyviä arvauksia paljonko marmorilla veloittavat lambdan/lambdojen vaihdosta?
                            BMW M3 E92 ACS3

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2084
                              • Naantali

                              Kannattaa vaihtaa molemmat samalla Ja juurikin ne Katteja lähinnä olevat.
                              Vittumaisesti menee Johdot sieltä koneen takaa.
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • 135valtteri
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2016
                                • 64
                                • HKI

                                Mikäs olisi fiksuin öljy talveksi piristettyyn N54:seen? Öljytopicissa haukkuivat Castrolin talviominaisuuksia. Kelpaako 5w30 Teboilin Diamond Carat3? Tuossa ainakin BMW LL04 luokitus.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎