335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • reco
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Eli tilanne parantuisi pelkästään tuolla BEFfillä eikä siihen tarvitsisi muutoksia kunhan lataa vain autoon?
    Flashi sisään ja yksi asetus muutos jb4 on se mitä tarvitaan. Täältä löytyy lisäinfoa, jos et ole jo käynyt tutkimassa.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by reco View Post
    Rajoilla se alkaa olla tuolla vakio softalla, loppuu skaalaus kesken etanolille. Muutenhan tuo logi näyttää hyvältä että voisi bef laittoa ajatella, nostaa etanoli % ja saada vielä loput tehot ulos tuolla map5 tai vaihtaa map 2 :think.
    Toki etanolin % nosto voi tuoda esiin tarpeen päivittää lpfp että soppa riittää, mutta yleisesti n. 50 % hujakoille riittää vakio pumppu jos on vain kunnossa.

    Jatkoa varten olisi hyvä laittaa 6-Cyl timing logging käyttöön että näkee jokaisen sylinterin erikseen logissa (oikea alakulma) sekä tehdä logit kolmos vaihteella aloittaen 2500 rpm ja ainakin 6000rpm asti sekä vaihtaa neloselle ja pitää vaihdon jälkeen jalka vielä hetki kaasulla. Sekä luonnollisesti dsc pois päältä.
    Eli tilanne parantuisi pelkästään tuolla BEFfillä eikä siihen tarvitsisi muutoksia kunhan lataa vain autoon?

    Leave a comment:


  • reco
    replied
    Rajoilla se alkaa olla tuolla vakio softalla, loppuu skaalaus kesken etanolille. Muutenhan tuo logi näyttää hyvältä että voisi bef laittoa ajatella, nostaa etanoli % ja saada vielä loput tehot ulos tuolla map5 tai vaihtaa map 2 :think.
    Toki etanolin % nosto voi tuoda esiin tarpeen päivittää lpfp että soppa riittää, mutta yleisesti n. 50 % hujakoille riittää vakio pumppu jos on vain kunnossa.

    Jatkoa varten olisi hyvä laittaa 6-Cyl timing logging käyttöön että näkee jokaisen sylinterin erikseen logissa (oikea alakulma) sekä tehdä logit kolmos vaihteella aloittaen 2500 rpm ja ainakin 6000rpm asti sekä vaihtaa neloselle ja pitää vaihdon jälkeen jalka vielä hetki kaasulla. Sekä luonnollisesti dsc pois päältä.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by reco View Post
    Kuullostais vähän että tarvisi bef flashin laittoa, onko tuo 35 % seos suht varma? Yleensä pelkällä JB4 + map 5 voi ajella 30-40 % etanoliseoksella ilman muita säätöjä.

    LPFP ja HPFP on kyllä tarpeeksi painetta ettei se siitä jää kiinni. Jos sulla on logia niin laita jakoon vaikka tänne.
    Ensin FOL 82

    Tuossa olisi logi jossa FOL nostettu 85.

    16,4L 98E5 ja 10 L E85 seos.
    Last edited by makebm5; 15-07-2022, 09:14.

    Leave a comment:


  • reco
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Nostellaampa vanhaa aihetta jos vielä käyttäjiä linjoilla.
    Autona 335i 07 man ja muutoksia tehtynä dp ilman katteja. JB4 uusimmalla firmwarella ja MAP 5 valittuna. Nyt kokeillut E85 ajoa ja seos tankissa jossain 35% huiteilla.
    Ongelmana on että trimmit pyörii kiihdyttäessä lähellä 50%. FOL on nyt 84 olen ymmärtänyt että ollaan aikalailla ylärajoilla ettei tule HPFP vikakoodia. Tahtoo kiihdyttäessä AFR olla vähän laihan puolella. LPFP pyörii 63-70 ja HPFP toisella kymmenellä

    Onko niin ettei tuolla voi noilla vireillä oikein etanolilla ajella?
    Kuullostais vähän että tarvisi bef flashin laittoa, onko tuo 35 % seos suht varma? Yleensä pelkällä JB4 + map 5 voi ajella 30-40 % etanoliseoksella ilman muita säätöjä.

    LPFP ja HPFP on kyllä tarpeeksi painetta ettei se siitä jää kiinni. Jos sulla on logia niin laita jakoon vaikka tänne.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Nostellaampa vanhaa aihetta jos vielä käyttäjiä linjoilla.
    Autona 335i 07 man ja muutoksia tehtynä dp ilman katteja. JB4 uusimmalla firmwarella ja MAP 5 valittuna. Nyt kokeillut E85 ajoa ja seos tankissa jossain 35% huiteilla.
    Ongelmana on että trimmit pyörii kiihdyttäessä lähellä 50%. FOL on nyt 84 olen ymmärtänyt että ollaan aikalailla ylärajoilla ettei tule HPFP vikakoodia. Tahtoo kiihdyttäessä AFR olla vähän laihan puolella. LPFP pyörii 63-70 ja HPFP toisella kymmenellä

    Onko niin ettei tuolla voi noilla vireillä oikein etanolilla ajella?

    Leave a comment:


  • yarski
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Hmmm.... Josko sitä sitten ensin tuon NCS expertin kautta kokeilis, ennenkuin alkaa vaihteleen antureita. Oire on juurikin tuo, että vilkauttaa keltaista kolmiota ja katoaa itsestään melkein samantien. Itselläni kun ei ole enää inpaa tai mitään muutakaan, pelkkä MHD ja JB4 niin niistä ei nyt mitään koodia näy ainakaan plus en ole huomannut, että vaikuttaisi mitenkään auton toimintaan.
    Täsmälleen samat oireet...
    Ei se mullakaan auton toimintaan mitenkään vaikuttanut, kunhan ärsytti kuskia se pikkukolmio mittaristossa.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Originally posted by yarski View Post
    Fuel pump vilkutteli mullakin mittaristossa keltaista kolmiota aina kun vähän enemmän antoi kenkää...
    Tuolla https://www.n54tech.com/forums/showt...t=34215&page=2
    juttua aiheesta ja tuolla https://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=42012 korjausohjeet.
    Böntti tuon mulle koodasi ja lakkasi herjaamasta.
    Hmmm.... Josko sitä sitten ensin tuon NCS expertin kautta kokeilis, ennenkuin alkaa vaihteleen antureita. Oire on juurikin tuo, että vilkauttaa keltaista kolmiota ja katoaa itsestään melkein samantien. Itselläni kun ei ole enää inpaa tai mitään muutakaan, pelkkä MHD ja JB4 niin niistä ei nyt mitään koodia näy ainakaan plus en ole huomannut, että vaikuttaisi mitenkään auton toimintaan.

    Leave a comment:


  • yarski
    replied
    Fuel pump vilkutteli mullakin mittaristossa keltaista kolmiota aina kun vähän enemmän antoi kenkää...
    Tuolla https://www.n54tech.com/forums/showt...t=34215&page=2
    juttua aiheesta ja tuolla https://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=42012 korjausohjeet.
    Böntti tuon mulle koodasi ja lakkasi herjaamasta.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Itselle tuli pelkkä huutomerkki tauluun ja pikaisesti idrive näytti Fuel pump vikaa. Lpfp sensori koodia pukkaili kokon ajan. Toistaiseksi vaihdon jälkeen kaikki ok. Ekpm itsellä seuraavaksi syyniin jos palaa oireet.

    Ensiksi wetterille valittaan. Olivat vaihtaneet vanhan mallin anturin paikalleen vaikka nimenomaan sanoin että uudenmallinen anturi pitää saada paikalleen ettei koko ajan tarvi vaihtaa... Saa nähdä meneekö helpon vai vaikean kautta...
    Mitä eroa on vanhalla ja uudella ja ei sattuisi olemaan tallessa osanumeroita?

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Nonniin Logi virtuoosit

    Eikös nämä nyt näytä ihan hyvälle. Kyseinen veto vedetty nyt MAP5+Pump BEF ja 98:lla. Pohjillla ehkä maks joku 5 litraa saattoi vielä olla E85 kun vaihdoin talveksi takaisin tuon ns 98 kartan. Joka tapauksessa kysymys sen takia, että nyt on auto alkanut kelien kylmetessä heittämään välillä osakaasu kiihdytyksellä ajotietokoneeseen sitä Fuel Pump varoitusta ja possible continue journey plaa plaa. Mielestäni bensan paineet on ihan just niin ku pitääkin vaikkakin tää veto nyt oli maks jollain 10-15% seoksella. Veikkaisin että tuo EKPM oireilee välillä tuolla 50% seoksella ajaessa koska ei tuo logi nyt kovin erillaiselta näytä paitsi ahtojen osalta. tai sitten LPF sensori tai/ja HPF sensori. Itse bensapumppuja en siis veikkaisi. Mitäs mieltä sinä olet?


    https://datazap.me/u/reekoon/log-157...25-26-27-28-29
    Itselle tuli pelkkä huutomerkki tauluun ja pikaisesti idrive näytti Fuel pump vikaa. Lpfp sensori koodia pukkaili kokon ajan. Toistaiseksi vaihdon jälkeen kaikki ok. Ekpm itsellä seuraavaksi syyniin jos palaa oireet.

    Ensiksi wetterille valittaan. Olivat vaihtaneet vanhan mallin anturin paikalleen vaikka nimenomaan sanoin että uudenmallinen anturi pitää saada paikalleen ettei koko ajan tarvi vaihtaa... Saa nähdä meneekö helpon vai vaikean kautta...

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Nonniin Logi virtuoosit

    Eikös nämä nyt näytä ihan hyvälle. Kyseinen veto vedetty nyt MAP5+Pump BEF ja 98:lla. Pohjillla ehkä maks joku 5 litraa saattoi vielä olla E85 kun vaihdoin talveksi takaisin tuon ns 98 kartan. Joka tapauksessa kysymys sen takia, että nyt on auto alkanut kelien kylmetessä heittämään välillä osakaasu kiihdytyksellä ajotietokoneeseen sitä Fuel Pump varoitusta ja possible continue journey plaa plaa. Mielestäni bensan paineet on ihan just niin ku pitääkin vaikkakin tää veto nyt oli maks jollain 10-15% seoksella. Veikkaisin että tuo EKPM oireilee välillä tuolla 50% seoksella ajaessa koska ei tuo logi nyt kovin erillaiselta näytä paitsi ahtojen osalta. tai sitten LPF sensori tai/ja HPF sensori. Itse bensapumppuja en siis veikkaisi. Mitäs mieltä sinä olet?


    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Kuulostaa siltä että joku puola on paskana eikä kestä kun ottaa vähän tehoja.
    Samat ongelmat oli mullakin kun puolat oli väsyneet. Jäi kyllä jb4 vikamuistiin misfire vielä ihan sylinterikohtaisesti. Tsekkaappa näkyykö koodeja. Ja tienpäällä nollasi vain koodit ja matka jatkui.. Tämä käyttäen kännyä jb:n kanssa.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by bimmerssön View Post
    Miten JB4 mittaristosta luettuja vikakoodeja tulisi tulkita km/h mittarista? Netistä löysin vain mailimittarille tehdyn ohjekuvan.
    Ja eikö speedo/5 valikosta tulisi asettaa tach 3 (config gauges for 335/535 metric)? Se kun on valittuna niin sweep gauges ei toimi kunnolla, vaan speedometer pyörähtää vain about 160km/h asti.
    5/2 valittuna (config gauges for 335/535) sweep gauges ainakin toimii normaalisti.

    Molempia valintoja siis koitettu ja silti vikakoodin luvussa viisari osoittelee mihin sattuu.

    Interface ohjelmalla varmaan sais suoraan koodit mutta nyt töissä eikä tietokonetta ja tästä lähdössä suoraan pidemmälle reissulle, joten tarvis noi koodit saada asap.

    Aamulla siis vähän vedätin ja sen jälkeen tuli puolimoottorivalo ja auto alkoi täristämään kiihdyttäessä ja tehot ihan kadoksissa. Nyt auton sammuttamisen jälkeen toimii hyvin, mutta olis hyvä saada tota vähän selville, että tietää uskaltaako lähteä reissuun ton kanssa..

    Ja lisäksi vielä kun kävin äsken testilenkillä, niin hätävilkut jäivät päälle. Sammuivat sitten kun käynnistin auton uudestaan. Varmaan JB4 koitti vilauttaa, että moottori lämmin ja sitten jäi jumiin. Mahtaako se olla nyt sekasin jotenkin..
    Kuulostaa siltä että joku puola on paskana eikä kestä kun ottaa vähän tehoja.

    Leave a comment:


  • bimmerssön
    replied
    Miten JB4 mittaristosta luettuja vikakoodeja tulisi tulkita km/h mittarista? Netistä löysin vain mailimittarille tehdyn ohjekuvan.
    Ja eikö speedo/5 valikosta tulisi asettaa tach 3 (config gauges for 335/535 metric)? Se kun on valittuna niin sweep gauges ei toimi kunnolla, vaan speedometer pyörähtää vain about 160km/h asti.
    5/2 valittuna (config gauges for 335/535) sweep gauges ainakin toimii normaalisti.

    Molempia valintoja siis koitettu ja silti vikakoodin luvussa viisari osoittelee mihin sattuu.

    Interface ohjelmalla varmaan sais suoraan koodit mutta nyt töissä eikä tietokonetta ja tästä lähdössä suoraan pidemmälle reissulle, joten tarvis noi koodit saada asap.

    Aamulla siis vähän vedätin ja sen jälkeen tuli puolimoottorivalo ja auto alkoi täristämään kiihdyttäessä ja tehot ihan kadoksissa. Nyt auton sammuttamisen jälkeen toimii hyvin, mutta olis hyvä saada tota vähän selville, että tietää uskaltaako lähteä reissuun ton kanssa..

    Ja lisäksi vielä kun kävin äsken testilenkillä, niin hätävilkut jäivät päälle. Sammuivat sitten kun käynnistin auton uudestaan. Varmaan JB4 koitti vilauttaa, että moottori lämmin ja sitten jäi jumiin. Mahtaako se olla nyt sekasin jotenkin..

    Leave a comment:

Working...
X