Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5401
    • S:t Karins

    Originally posted by vam0s View Post
    Meinaatko jb4 omaa vai jotain yleismallin johto-bluetooth muunninta?
    Bluetooth palikan hinnalla saisi jo tabletin :think
    Ei tuossa taida toimia kuin se sikahintainen oma bluetooth kikkula. Mutta ei tarvii sitten enää leikkiä johtojen kanssa, ja jopa laitteen lataaminen onnistuu kun mikro usb on vapaana.
    Ja yhteys toimii sitten aina oli mikä vaan laite mukana, känny, tablet ym.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • uusis
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2016
      • 192
      • finland

      ei ainakaan omassa autossa tarvitse mitään leikkiä, usb johto on kivasti hansikas lokerossa, ottaa sieltä sen käyttöön kiinni läppäriin kun tarvis.yksinkertaista.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5401
        • S:t Karins

        Originally posted by uusis View Post
        ei ainakaan omassa autossa tarvitse mitään leikkiä, usb johto on kivasti hansikas lokerossa, ottaa sieltä sen käyttöön kiinni läppäriin kun tarvis.yksinkertaista.
        Läppärin käyttö autossa, kaukana yksinkertaisesta , mutta ihan hyvä ratkaisu, kun käyttö on satunnaista. Minilla on 7" tabletti pelkääjän puolen raitisilmasuuttimen kohdalla telineessä. 2 napin painallusta ja JB4 ruudussa, se on yksinkertaista. Lisäksi saa jatkuvaa infoa selkeästi näkyviin.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • uusis
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2016
          • 192
          • finland

          Niin, saa tuon minunkin ideapädin tabletiksi niinkun sanoin.se toimii läppärinä ja tablettina(se on sen idea).johto on hanskalokerossa kun sitä ei tarvitse.

          Comment

          • KtKtuned
            Bimmer Rookie
            • Dec 2013
            • 127
            • Finland

            Taas näitä outoja ongelmia. Voi olla että ei jb4 vaikuta tähän sen enempää,kuin isompien ahtojen osalta.
            Map vitosella mentiin ja viinaa 16litraa tankissa ,loput 98 bensaa.

            Vedättelin ahdot tapissa (about 1.15Bar) jonkun verran ja heitti puolimoottorivalot yllättäen. Ei tiputtanut kumminkaan Map nollalle. Ja Inpalla ei mitään tietoa vikakoodista tietenkään löytynyt ,kun jb4 auto clear codea on pakko pitää päällä.

            Mutta nyt kuuluu jännä ääni ,kun ahdot rupeaa olemaan siinä 1bar nurkilla.

            Vähän semmonen ujeltava pärisevä ääni. Turbot on melkein uudet,ei ne varmaan syylliset. Luistava hihnakin kävi mielessä äänen perusteella ,mutta miksi se kiljuis vain ahtojen ollessa päällä.

            Tulee heti mieleen bypass venttiilit tai joku muu imupuolen vuoto. Cossusierrassa noi vakiot boschin bypass venttiilit ainakin puhkes heti ,jos oli reilummin kuin yli 1.5bar ahtoja. Ja noi bemarin 20v uudemmat venat on ihan saman näkösiä ,sisuskalujen eroista en tiedä.

            Uus ahtoputki on tulossa ,kun alkoi sekin epäilyttämään.

            Onko jollain tullut jotain vastaavaa ongelmaa vakiota isommilla ahdoilla.
            BMW 335i E90 -07

            Comment

            • F-Lame
              BTCF Member
              • Jul 2015
              • 251
              • Helsinki-Porvoo

              Originally posted by KtKtuned View Post
              Taas näitä outoja ongelmia. Voi olla että ei jb4 vaikuta tähän sen enempää,kuin isompien ahtojen osalta.
              Map vitosella mentiin ja viinaa 16litraa tankissa ,loput 98 bensaa.

              Vedättelin ahdot tapissa (about 1.15Bar) jonkun verran ja heitti puolimoottorivalot yllättäen. Ei tiputtanut kumminkaan Map nollalle. Ja Inpalla ei mitään tietoa vikakoodista tietenkään löytynyt ,kun jb4 auto clear codea on pakko pitää päällä.

              Mutta nyt kuuluu jännä ääni ,kun ahdot rupeaa olemaan siinä 1bar nurkilla.

              Vähän semmonen ujeltava pärisevä ääni. Turbot on melkein uudet,ei ne varmaan syylliset. Luistava hihnakin kävi mielessä äänen perusteella ,mutta miksi se kiljuis vain ahtojen ollessa päällä.

              Tulee heti mieleen bypass venttiilit tai joku muu imupuolen vuoto. Cossusierrassa noi vakiot boschin bypass venttiilit ainakin puhkes heti ,jos oli reilummin kuin yli 1.5bar ahtoja. Ja noi bemarin 20v uudemmat venat on ihan saman näkösiä ,sisuskalujen eroista en tiedä.

              Uus ahtoputki on tulossa ,kun alkoi sekin epäilyttämään.

              Onko jollain tullut jotain vastaavaa ongelmaa vakiota isommilla ahdoilla.
              Mulla oli joskus vastaavaa ja silloi oli välijyyhdyttimen pääty halki. Pysyykö ahdot targetissa ?
              Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

              1989 E30 316i 2D HARRASTE
              1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
              Ex. E92 335 CiA m-sport
              Ex. 2005 E87 130i m-sport
              ...monta muuta ennen sitä

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Hiljaista ollut tällä rintamalla

                Onkohan seuraava isompi juttu sitten täysin toimiva FlexFuel systeemi näihin laitteisiin?

                Comment

                • KtKtuned
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2013
                  • 127
                  • Finland

                  Error koodia p0237 (Turbocharger Boost Sensor A Circuit Low) heittää heti kun alkaa ahtoja tulemaan.
                  Vika alkoi map 5:lla ja olevinaan joku ahtovuotoon viittaava äänikin siellä ilmenee. (tai sitten vaan luulen) Map anturi voi tietenkin olla sökö ,mutta kyllä jollain keinolla pakko saada vikadiagnostiikka toimimaan.

                  Nyt Map 0:lla samat oireet ja muita vikakoodeja ei anna.

                  Jb4 g5 on boxi. Aiemmin en saanut jb4 omaa softaa millään kommunikoimaan läppärin kanssa,mutta en jaksanut tapella kovin pitkään. Sen testaan vielä ennen jb4 pois irrotusta.

                  Inpa jotenkuten errorien siivittämänä toimii aina hetkittäin. pari bmw huollon obd-2 vehjettä ei kumpikaan toimi ,vaikka map 0 päällä. Hetkittäin saivat ton saman p0237 koodin luettua ja yhteys kaatuu.

                  Yks asia ei oikeen selvinnyt edes burgertuningin n54 foorumistakaan ja nyt ei just kykene lähtee ajelulla asiaa testaamaan.

                  Jos jb4 map on 0 ,onko myös autoclear codes automaattisesti pois päältä? vai tarviiko se erikseen pistää päälle/pois oli mikä mappi vaan kyseessä.

                  Sitä kun ei mittaristosta nää mitenkään. Nyt sen erikseen vielä käskytin pois päältä seuraavia vianhaku yrityksiä varten.

                  Vaikuttais että on jotain vialla auton omassa ohjainyksikössä tai sitten toi jb4 on kyrvähtänyt.
                  BMW 335i E90 -07

                  Comment

                  • Wibu
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 62
                    • Pälkäne

                    Nyt on pakko tukeutua viisaampiin. Eli ostin tossa noin viikko sit 335i ja koittanu ton jb4 sielunelämää opiskella, mutta ei tunnu tulevan mitään. Kysynkin mahtaisko Tampere Hämeenlinna akselilla olla joku joka vois kattoo ton asetukset takas normaaliks?

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Originally posted by Wibu View Post
                      Nyt on pakko tukeutua viisaampiin. Eli ostin tossa noin viikko sit 335i ja koittanu ton jb4 sielunelämää opiskella, mutta ei tunnu tulevan mitään. Kysynkin mahtaisko Tampere Hämeenlinna akselilla olla joku joka vois kattoo ton asetukset takas normaaliks?
                      Ota logi niin siitäkin näkee jo aika ison osan asetuksista.

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        Originally posted by miyli View Post
                        Ensimmäinen homma kun rupeaa 335 virittelemään on vaihtaa kaikki tulpat ja puolat uusiin, eikä arpoa ja vaidella niitä yksi kerrallaan ja ihmetellä mistä misfire johtuu. Näissä viritetyissä ne kestää n. 20000 km ja sit ne saa taas uudelleen vaihtaa. Itse juuri jouduin vaihtaan taas uusiin kun vireillä oli ajettu n.20000km. Kannattaa myös pitää näissä Aina varalla Jokunen puola mukana kun on ihan kulutustavaraa.
                        Tällä setillä ei pitäisi enää misfireä esiintyä

                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • F-Lame
                          BTCF Member
                          • Jul 2015
                          • 251
                          • Helsinki-Porvoo

                          Originally posted by reekoon View Post
                          Tällä setillä ei pitäisi enää misfireä esiintyä

                          http://www.precisionraceworks.com/in...&product_id=82
                          Hah, juuri olin tulossa kirjailemaan että "olisiko tässä lääke puola ongelmiin"
                          Onko kellään kokemuksia vielä ?
                          Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                          1989 E30 316i 2D HARRASTE
                          1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                          Ex. E92 335 CiA m-sport
                          Ex. 2005 E87 130i m-sport
                          ...monta muuta ennen sitä

                          Comment

                          • Wibu
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 62
                            • Pälkäne

                            Ei pitäis väsyneenä koittaa opetella käyttään tälläsiä (jb4). Seuraavana aamuna, kun aloin ajatuksella kattoon, niin sitähän hyvinkin simppeli käyttää. Mutta juu itse asiaan, on nyt pari kertaa lyöny "puolimoottorivalon" ja antanu 30ff boost under target-possible boost leak vikakoodia. Koitin ottaa loginkin, toivottavasti tosta ny jotain näkee ja jos ei nää käyn ottaan sit uuden.

                            Comment

                            • Mxa
                              Newbiemmer
                              • Oct 2011
                              • 15
                              • Turku

                              Onko jollain jotain tarvetta burgerilta ja kiinnostusta kimppatilaukseen?
                              E92 335i 07
                              Ex: E46 328Ci 99

                              Comment

                              • Pohjoisen Poika
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2014
                                • 464
                                • Lappi

                                Originally posted by F-Lame View Post
                                Hah, juuri olin tulossa kirjailemaan että "olisiko tässä lääke puola ongelmiin"
                                Onko kellään kokemuksia vielä ?
                                Mihin puola ongelmiin? Uskaltaisin väittää että 95% sytytys ongelmista johtuu huonoista säädöistä ja/tai polttoaine puolen ongelmista.

                                Originally posted by Wibu View Post
                                Ei pitäis väsyneenä koittaa opetella käyttään tälläsiä (jb4). Seuraavana aamuna, kun aloin ajatuksella kattoon, niin sitähän hyvinkin simppeli käyttää. Mutta juu itse asiaan, on nyt pari kertaa lyöny "puolimoottorivalon" ja antanu 30ff boost under target-possible boost leak vikakoodia. Koitin ottaa loginkin, toivottavasti tosta ny jotain näkee ja jos ei nää käyn ottaan sit uuden.

                                https://www.dropbox.com/s/xn9t3wi42o...05_16.pdf?dl=0

                                Kannattaa laittaa se alkuperäinen .csv logi. On aika vaikea katsoa tuolta taulukosta. Tuskin siellä on ahtovuotoa.
                                Bensapuoli on melko tapissa. Sinne jotain korjausta. Ahtoja on aika maltillisesti vielä. Ihan JB4 tehty softa auttaa siihen bensan riittävyyteen.
                                Viimeisin JB4 map4 pudotus on myös tehty liian laihan seoksen takia (afr)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎