Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wibu
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 62
    • Pälkäne

    Laitoin sen login tollain, kun joku oli laittanu aikasemminkin niin, mut täytyy jatkossa laittaa alkuperäsenä. (Tai ainakin yrittää laittaa) Mitäs kautta tota bensan saantia saa säädettyä ja jos jotain vinkkiä olis antaa mihin se pitäis saada säädettyä?
    Last edited by Wibu; 14-09-2017, 08:10.

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Originally posted by Wibu View Post
      Laitoin sen login tollain, kun joku oli laittanu aikasemminkin niin, mut täytyy jatkossa laittaa alkuperäsenä. (Tai ainakin yrittää laittaa) Mitäs kautta tota bensan saantia saa säädettyä ja jos jotain vinkkiä olis antaa mihin se pitäis saada säädettyä?
      En tiedä mitä tuossa oli tapahtunut vai yrititkö laittaa mutta tiedosto on .pdf:nä. Kyllä sen alkuperäisen .csv tiedostonkin pitäisi saada ladattua dropboxiin.

      Comment

      • Wibu
        Bimmer Rookie
        • Apr 2011
        • 62
        • Pälkäne

        Hyvinkin todennäkösesti oon vaan saanu sählättyä sen jotenkin pdf muotoon....

        Comment

        • Pohjoisen Poika
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 464
          • Lappi

          Originally posted by Wibu View Post
          Mitäs kautta tota bensan saantia saa säädettyä ja jos jotain vinkkiä olis antaa mihin se pitäis saada säädettyä?
          JB4 säätää automaattisesti ruiskutuspainetta koko ajan tarpeen mukaan. Se huijaa rail-paineanturia ja saa niin muutettua painetta (fuel olen loop), eli fol. Säätö alue en 40-90. Sinulla on jo fol 90, eli maksimissaan.
          Tämä saadaan korjattua pidentämällä ruiskutusaikaa. Ruiskutusaika säädetään eculta eli softaus hommiksi menee.

          Comment

          • Wibu
            Bimmer Rookie
            • Apr 2011
            • 62
            • Pälkäne

            Olisko tiedossa ketään joka osais tälläsen homman hoitaa Pirkanmaan alueella, voin myös ajella pidemmällekkin? Mikäs siihen olis sit sopiva arvo? Kyllähän tietysti semmonen kaveri sen tietää joka niitä on säädelly/ylipäätään osaa säätää.
            Last edited by Wibu; 05-09-2017, 21:41.

            Comment

            • F-Lame
              BTCF Member
              • Jul 2015
              • 251
              • Helsinki-Porvoo

              Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
              Mihin puola ongelmiin? Uskaltaisin väittää että 95% sytytys ongelmista johtuu huonoista säädöistä ja/tai polttoaine puolen ongelmista.
              Varmasti olet täysin oikeassa ja tämä minun kommentti oli vain viitaten siihen kun olen saanut kuvan että niissä on ollut ongelmia tai niitä tuntuu hajoavan.
              Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

              1989 E30 316i 2D HARRASTE
              1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
              Ex. E92 335 CiA m-sport
              Ex. 2005 E87 130i m-sport
              ...monta muuta ennen sitä

              Comment

              • Pohjoisen Poika
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 464
                • Lappi

                Originally posted by Wibu View Post
                Olisko tiedossa ketään joka osais tälläsen homman hoitaa Pirkanmaan alueella, voin myös ajella pidemmällekkin? Mikäs siihen olis sit sopiva arvo? Kyllähän tietysti semmonen kaveri sen tietää joka niitä on säädelly/ylipäätään osaa säätää.


                Täällä on kaikki vastaukset

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3426
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                  Autossa nyt

                  Cooleri
                  Evolven 3" katittomat DP:t
                  jb4

                  jos nyt meinaa ajaa vaikka max 30% etanolilla, niin tarvitseeko MHD back end flashin että bensan syöttö/ajoitukset/yms pysyvät mukana? Jos ei käytä etanolia niin kannattaako silti ajaa Map5 vaiko esim Map2:lla?

                  Ja tänne sama kysymys loppuun, Itselläni kun ei ole kaapeleita niin kuka pysytyisi laittamaan minulle tuon MHD back end flashin helsinki/hämeenlinna sektorilla esim?
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by reekoon View Post
                    jos nyt meinaa ajaa vaikka max 30% etanolilla, niin tarvitseeko MHD back end flashin että bensan syöttö/ajoitukset/yms pysyvät mukana? Jos ei käytä etanolia niin kannattaako silti ajaa Map5 vaiko esim Map2:lla?
                    Nämä saa selville loggaamalla

                    Comment

                    • reekoon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 3426
                      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Nämä saa selville loggaamalla

                      Tänään tarkoitus käydä ajamassa logi töiden jälkeen. Lisäksi nyt kun cooleri ja downpipet asennettu kannattaako adaptaatiot nollata JB4:n kautta?


                      If you clear adaptations and your next startup is extremely rough or has a surging idle follow these steps:
                      1. Never touch the brake pedal & leave the key inserted the entire time
                      2. Insert key and push START Button
                      3. Press and HOLD accelerator pedal for 30 seconds.
                      4. WITHOUT RELEASING THE ACCELERATOR PEDAL, push the START Button (remember without touching the brake, so the car doesn't really start yet.)
                      5. Release accelerator pedal
                      6. Wait 30 seconds
                      7. Start car normally
                      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                      E36 316i Compact Hellrot

                      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Originally posted by reekoon View Post
                        Tänään tarkoitus käydä ajamassa logi töiden jälkeen. Lisäksi nyt kun cooleri ja downpipet asennettu kannattaako adaptaatiot nollata JB4:n kautta?
                        Ei kannata, hanaa vain

                        Comment

                        • reekoon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 3426
                          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa



                          Yhden kerkesin vetää. Saako tuosta selkoa?

                          Tankissa joku 12l E85 loput 98. Täysi tankki
                          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                          E36 316i Compact Hellrot

                          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Originally posted by reekoon View Post
                            http://www.datazap.me/u/reekoon/log-1505138536

                            Yhden kerkesin vetää. Saako tuosta selkoa?

                            Tankissa joku 12l E85 loput 98. Täysi tankki
                            Joo, trimmit paukkuu yli niin että soi ja sytytyskin näyttäisi menevän sekaisin. Matalapainepumpun paineetkaan ei ihan hirveän hyviltä näytä

                            Flashi on nyt pakollinen, jos haluat etanolin kanssa leikkiä. Race flash ennen kuin päivität matalapainepumpun ja sen jälkeen E85 flash.

                            Ja jos onnistuu, aktivoi se 6-cyl logging.
                            Last edited by brainsurgery; 09-09-2021, 13:00.

                            Comment

                            • reekoon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 3426
                              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                              Originally posted by brainsurgery View Post
                              Joo, trimmit paukkuu yli niin että soi ja sytytyskin näyttäisi menevän sekaisin. Matalapainepumpun paineetkaan ei ihan hirveän hyviltä näytä

                              Flashi on nyt pakollinen, jos haluat etanolin kanssa leikkiä. Race flash ennen kuin päivität matalapainepumpun ja sen jälkeen E85 flash.

                              Ja jos onnistuu, aktivoi se 6-cyl logging.
                              Mites noita pitää tulkita? Että pääsee vähän tuohon sisään.

                              Paljonko trimmit pitäisi olla yms. Jotain viite arvoja että osaa lukea. Ihan uutta itselleni kaikki nämä. Ja miten onko pienempi parempi vaiko isompi?

                              Onnistuuko sun kautta toi MHD? Autossa on uusittu LPFP kaksi vuotta sitten BMW takuussa. Talvella ei tarkoitus ajaa E85 ollenkaan, joten keväällä sitten tuo pumppu mahdollisesti ja muuten vaan 98:lla nyt.
                              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                              E36 316i Compact Hellrot

                              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Originally posted by reekoon View Post
                                Mites noita pitää tulkita? Että pääsee vähän tuohon sisään.

                                Paljonko trimmit pitäisi olla yms. Jotain viite arvoja että osaa lukea. Ihan uutta itselleni kaikki nämä. Ja miten onko pienempi parempi vaiko isompi?

                                Onnistuuko sun kautta toi MHD? Autossa on uusittu LPFP kaksi vuotta sitten BMW takuussa. Talvella ei tarkoitus ajaa E85 ollenkaan, joten keväällä sitten tuo pumppu mahdollisesti ja muuten vaan 98:lla nyt.
                                Trimmien lukema voi olla välillä 0-50. Trimmit pitäisi olla keskimäärin lähellä 25. 50 on suurin mahdollinen arvo ja jos se menee sinne, ei JB4 pysty huijata korkeapainepumppua enempää ja bensan syöttö jää vajaaksi. Jos menee nollaan niin sitten bensaa menee liikaa.

                                Ei onnistu valitettavasti minun kauttani. Itse hommana tuo on yksinkertainen mutta vaatii varmuuden vuoksi virtalähteen (jota minulla ei ole) ensimmäisellä kerralla, kun flashayksessä menee joku kolme varttia. Sen jälkeen sitten kartat pystyy vaihtaa parissa minuutissa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎