Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruppis
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 22
    • Helsinki

    Originally posted by 4llu- View Post
    Kokeile ottaa JB4 pois, katoaako ongelma? jos kyllä, niin luultavasti vika itse laitteessa/kytkennöissä.
    Jb4 otettiin irti ja auto alkoi taas pelittämään normaalisti. Asensin tarkasti boxin uudelleen ja edelleen sama ongelma, auto menee vikatilaan..
    Mitenhän tuon boxin saisi palautettua takaisin kaikkiin tehdas asetuksiin/nollaamaan jotenkin?

    Comment

    • Georgios Terziakis
      BTCF Member
      • Sep 2010
      • 370
      • Imatra

      Toi JB4 on siitä paska kun siihen ei ole mitään helppoa resetointi-mahdollisuutta, mut onnistuu kun saat siihen yhteyden esim. läppärillä ja laittelet asetukset niinkuin ne on JB4-ohjeissa ilmoitettu. Ja riippuen versiosta kannattaa päivittää viimeisin firmis sisään.
      Nuo irralliset johdot liittynee tuohon bluetooth-palikkaan, niistä ei ole omakohtaista kokemusta, mut eiköhän niihinkin ohjetta löydy googlettamalla.
      BMW 335i coupe -06
      BMW 330i coupe -00
      Ja pari vanhempaa menOpeliä

      Comment

      • Ruppis
        Newbiemmer
        • Jul 2012
        • 22
        • Helsinki

        Joo, jos pääkaupunki seudulta löytyis joltai piuhaa, läppäriä ja auttavaa kättä, niin olis aivan mahtavaa, jos ton sais jotenkin pelittämään 👌 itse en ton kanssa enään tiedä mitä tehdä.

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5401
          • S:t Karins

          Originally posted by Ruppis View Post
          Elikkä eilen tuli laitettua jb4 (käytetty) kiinni autoon. Ensimmäisenä syttyi moottorin vikavalo tauluun mikä siitä kuittaamalla hävisi. Map1 laiteltiin päälle ja lähdettiin ajamaan niin auto vikatilassa puolitehoilla, eikä toimi millään mapilla. Moottorin vikavalo siellä tulee uudelleen tauluun kokoajan ja auto nyt vikatilassa, eikä tapahdu mitään kaasusta 😁
          Auto toimi kuitenki moitteettomasti ennen jb4 asennusta.
          Ennen asennusta jo autossa ollut pysyvä koodi : low fuel pressure sensor.
          Voiko tuossa olla vika, vaikka aikasemmin toiminut normaalisti?

          Kuulin myös, että jb4 pitäisi päivittää/ohjelmoida uuteen autoon vaihtaessa? Pitääkö kutinsa?

          Apuja kaivattaisiin pikaisesti!!
          Onko kaikkien liittimien pinnit ehjät/suorat? Saatko purkkiin yhteyden bluetooth:lla? Jos saat yhteyden niin resetoi ja päivitä purkki.
          Ohjeita ja infoa sitten vaan lukemaan täältä:
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Ruppis
            Newbiemmer
            • Jul 2012
            • 22
            • Helsinki

            Originally posted by Tommix View Post
            Onko kaikkien liittimien pinnit ehjät/suorat? Saatko purkkiin yhteyden bluetooth:lla? Jos saat yhteyden niin resetoi ja päivitä purkki.
            Ohjeita ja infoa sitten vaan lukemaan täältä:
            https://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=10605
            kaikki liittimien pinnit suorat ja ehjät. saan myös yhteyden bluethootilla. täytyy lukea tuolta ohjeita, jos sen kerta puhelimellakin pystyy suoraan resetoimaan ja päivittämään

            Comment

            • Rale
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 1482
              • Porvoo

              Originally posted by Ruppis View Post
              kaikki liittimien pinnit suorat ja ehjät. saan myös yhteyden bluethootilla. täytyy lukea tuolta ohjeita, jos sen kerta puhelimellakin pystyy suoraan resetoimaan ja päivittämään
              Omassani oli käytetty JB4:n kiinni ja minun täytyi pyytää, että se resetoidaan tehtaalta, niin että voin omalla puhelimella tehdä muutoksia ja päivityksiä.

              Comment

              • Silmaauki
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 1782
                • Turku

                Originally posted by Ruppis View Post
                kaikki liittimien pinnit suorat ja ehjät. saan myös yhteyden bluethootilla. täytyy lukea tuolta ohjeita, jos sen kerta puhelimellakin pystyy suoraan resetoimaan ja päivittämään
                Etkö saanut tätä resetoiduksi mitenkään?

                Näyttää nyt olevan sulla myynnissä toi boksi.
                E93 335i Aarre, Montego blue
                E90 318i talvipulkka

                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                Comment

                • bimmerssön
                  Newbiemmer
                  • Nov 2014
                  • 18
                  • .

                  Miten JB4 mittaristosta luettuja vikakoodeja tulisi tulkita km/h mittarista? Netistä löysin vain mailimittarille tehdyn ohjekuvan.
                  Ja eikö speedo/5 valikosta tulisi asettaa tach 3 (config gauges for 335/535 metric)? Se kun on valittuna niin sweep gauges ei toimi kunnolla, vaan speedometer pyörähtää vain about 160km/h asti.
                  5/2 valittuna (config gauges for 335/535) sweep gauges ainakin toimii normaalisti.

                  Molempia valintoja siis koitettu ja silti vikakoodin luvussa viisari osoittelee mihin sattuu.

                  Interface ohjelmalla varmaan sais suoraan koodit mutta nyt töissä eikä tietokonetta ja tästä lähdössä suoraan pidemmälle reissulle, joten tarvis noi koodit saada asap.

                  Aamulla siis vähän vedätin ja sen jälkeen tuli puolimoottorivalo ja auto alkoi täristämään kiihdyttäessä ja tehot ihan kadoksissa. Nyt auton sammuttamisen jälkeen toimii hyvin, mutta olis hyvä saada tota vähän selville, että tietää uskaltaako lähteä reissuun ton kanssa..

                  Ja lisäksi vielä kun kävin äsken testilenkillä, niin hätävilkut jäivät päälle. Sammuivat sitten kun käynnistin auton uudestaan. Varmaan JB4 koitti vilauttaa, että moottori lämmin ja sitten jäi jumiin. Mahtaako se olla nyt sekasin jotenkin..

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by bimmerssön View Post
                    Miten JB4 mittaristosta luettuja vikakoodeja tulisi tulkita km/h mittarista? Netistä löysin vain mailimittarille tehdyn ohjekuvan.
                    Ja eikö speedo/5 valikosta tulisi asettaa tach 3 (config gauges for 335/535 metric)? Se kun on valittuna niin sweep gauges ei toimi kunnolla, vaan speedometer pyörähtää vain about 160km/h asti.
                    5/2 valittuna (config gauges for 335/535) sweep gauges ainakin toimii normaalisti.

                    Molempia valintoja siis koitettu ja silti vikakoodin luvussa viisari osoittelee mihin sattuu.

                    Interface ohjelmalla varmaan sais suoraan koodit mutta nyt töissä eikä tietokonetta ja tästä lähdössä suoraan pidemmälle reissulle, joten tarvis noi koodit saada asap.

                    Aamulla siis vähän vedätin ja sen jälkeen tuli puolimoottorivalo ja auto alkoi täristämään kiihdyttäessä ja tehot ihan kadoksissa. Nyt auton sammuttamisen jälkeen toimii hyvin, mutta olis hyvä saada tota vähän selville, että tietää uskaltaako lähteä reissuun ton kanssa..

                    Ja lisäksi vielä kun kävin äsken testilenkillä, niin hätävilkut jäivät päälle. Sammuivat sitten kun käynnistin auton uudestaan. Varmaan JB4 koitti vilauttaa, että moottori lämmin ja sitten jäi jumiin. Mahtaako se olla nyt sekasin jotenkin..
                    Kuulostaa siltä että joku puola on paskana eikä kestä kun ottaa vähän tehoja.

                    Comment

                    • mmie
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 502
                      • Kouvola

                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Kuulostaa siltä että joku puola on paskana eikä kestä kun ottaa vähän tehoja.
                      Samat ongelmat oli mullakin kun puolat oli väsyneet. Jäi kyllä jb4 vikamuistiin misfire vielä ihan sylinterikohtaisesti. Tsekkaappa näkyykö koodeja. Ja tienpäällä nollasi vain koodit ja matka jatkui.. Tämä käyttäen kännyä jb:n kanssa.
                      ex e36 325
                      ex e46 328
                      e92 335i FBO
                      Ducati 900S ie
                      KTM 640
                      Suzuki GT550
                      Honda CBR600

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        Nonniin Logi virtuoosit

                        Eikös nämä nyt näytä ihan hyvälle. Kyseinen veto vedetty nyt MAP5+Pump BEF ja 98:lla. Pohjillla ehkä maks joku 5 litraa saattoi vielä olla E85 kun vaihdoin talveksi takaisin tuon ns 98 kartan. Joka tapauksessa kysymys sen takia, että nyt on auto alkanut kelien kylmetessä heittämään välillä osakaasu kiihdytyksellä ajotietokoneeseen sitä Fuel Pump varoitusta ja possible continue journey plaa plaa. Mielestäni bensan paineet on ihan just niin ku pitääkin vaikkakin tää veto nyt oli maks jollain 10-15% seoksella. Veikkaisin että tuo EKPM oireilee välillä tuolla 50% seoksella ajaessa koska ei tuo logi nyt kovin erillaiselta näytä paitsi ahtojen osalta. tai sitten LPF sensori tai/ja HPF sensori. Itse bensapumppuja en siis veikkaisi. Mitäs mieltä sinä olet?


                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 891
                          • Oulu

                          Originally posted by reekoon View Post
                          Nonniin Logi virtuoosit

                          Eikös nämä nyt näytä ihan hyvälle. Kyseinen veto vedetty nyt MAP5+Pump BEF ja 98:lla. Pohjillla ehkä maks joku 5 litraa saattoi vielä olla E85 kun vaihdoin talveksi takaisin tuon ns 98 kartan. Joka tapauksessa kysymys sen takia, että nyt on auto alkanut kelien kylmetessä heittämään välillä osakaasu kiihdytyksellä ajotietokoneeseen sitä Fuel Pump varoitusta ja possible continue journey plaa plaa. Mielestäni bensan paineet on ihan just niin ku pitääkin vaikkakin tää veto nyt oli maks jollain 10-15% seoksella. Veikkaisin että tuo EKPM oireilee välillä tuolla 50% seoksella ajaessa koska ei tuo logi nyt kovin erillaiselta näytä paitsi ahtojen osalta. tai sitten LPF sensori tai/ja HPF sensori. Itse bensapumppuja en siis veikkaisi. Mitäs mieltä sinä olet?


                          https://datazap.me/u/reekoon/log-157...25-26-27-28-29
                          Itselle tuli pelkkä huutomerkki tauluun ja pikaisesti idrive näytti Fuel pump vikaa. Lpfp sensori koodia pukkaili kokon ajan. Toistaiseksi vaihdon jälkeen kaikki ok. Ekpm itsellä seuraavaksi syyniin jos palaa oireet.

                          Ensiksi wetterille valittaan. Olivat vaihtaneet vanhan mallin anturin paikalleen vaikka nimenomaan sanoin että uudenmallinen anturi pitää saada paikalleen ettei koko ajan tarvi vaihtaa... Saa nähdä meneekö helpon vai vaikean kautta...

                          Comment

                          • reekoon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 3426
                            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                            Originally posted by majgul View Post
                            Itselle tuli pelkkä huutomerkki tauluun ja pikaisesti idrive näytti Fuel pump vikaa. Lpfp sensori koodia pukkaili kokon ajan. Toistaiseksi vaihdon jälkeen kaikki ok. Ekpm itsellä seuraavaksi syyniin jos palaa oireet.

                            Ensiksi wetterille valittaan. Olivat vaihtaneet vanhan mallin anturin paikalleen vaikka nimenomaan sanoin että uudenmallinen anturi pitää saada paikalleen ettei koko ajan tarvi vaihtaa... Saa nähdä meneekö helpon vai vaikean kautta...
                            Mitä eroa on vanhalla ja uudella ja ei sattuisi olemaan tallessa osanumeroita?
                            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                            E36 316i Compact Hellrot

                            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                            Comment

                            • yarski
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 310
                              • Rauma

                              Fuel pump vilkutteli mullakin mittaristossa keltaista kolmiota aina kun vähän enemmän antoi kenkää...
                              Tuolla https://www.n54tech.com/forums/showt...t=34215&page=2
                              juttua aiheesta ja tuolla https://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=42012 korjausohjeet.
                              Böntti tuon mulle koodasi ja lakkasi herjaamasta.
                              G26 i4 M50 supercharged
                              ex: F36 440i xdrive msport
                              ex: E91 335 lci xdrive msport

                              Comment

                              • reekoon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 3426
                                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                                Originally posted by yarski View Post
                                Fuel pump vilkutteli mullakin mittaristossa keltaista kolmiota aina kun vähän enemmän antoi kenkää...
                                Tuolla https://www.n54tech.com/forums/showt...t=34215&page=2
                                juttua aiheesta ja tuolla https://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=42012 korjausohjeet.
                                Böntti tuon mulle koodasi ja lakkasi herjaamasta.
                                Hmmm.... Josko sitä sitten ensin tuon NCS expertin kautta kokeilis, ennenkuin alkaa vaihteleen antureita. Oire on juurikin tuo, että vilkauttaa keltaista kolmiota ja katoaa itsestään melkein samantien. Itselläni kun ei ole enää inpaa tai mitään muutakaan, pelkkä MHD ja JB4 niin niistä ei nyt mitään koodia näy ainakaan plus en ole huomannut, että vaikuttaisi mitenkään auton toimintaan.
                                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                                E36 316i Compact Hellrot

                                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎