Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • works
    replied
    Noniin, pitkään siinä meni mutta vihdoin ja viimein sain ostettua omaan talouteen N54 koneella varustetun manuaalisen 135:n.

    Näin joulun rauhallisina pyhinä on ollut miellyttävää viettää päivä jos toinenkin foorumeita tentaten ja uutta tietoa prosessoiden. Ihan tuntematon suuruus tämä masiina ei onneksi ole, aiemminkin on ollut liipaisimella tällä koneella olleen auton osto, eli on tullut tilannetta opiskeltua aikaisemminkin. Silloin tosin MHD:sta saattoi vain haaveilla.

    Eli omaan pikkuruppanaan on nyt tilailtu pitkin maailmaa MHD Stage2+:aan tarvittavat tavarat sekä vähän huolto-osia. Tietääkseni en ole missannut pääkohteita, mutta informoikaa jos näyttää siltä että jotain on päässyt unohtumaan.

    Injektorit on vaihdettu takuutyönä jo aiemmin, pitää tarkistaa vielä mitä indeksiä ne ovat. Osanumero 12:sta ovat tallessa, joten uusien tilaaminen on helppo homma. Kytkin on vaihdettu, mutta katsotaan kuinka kauan se pitää. Kun se alkaa antautua niin vaihto tehdään 335is/550i levyyn ja painelaakeriin.

    Mutta tuohon osalistaan mitä nyt odotellaan saapuvaksi:

    - Uudet NKG:n tulpat ja Eldorin coilit
    - Vakkari-airboksilla mennään tässä vaiheessa, sinne vain pestävä filtteri
    - Chargepipe ilman BOV:ia
    - Wagner IC kopio
    - Päivitetty PCV
    - Katittomat DP:t

    Sekä omaan makuun soveltuva BMS:n shortshifter kitti ja clutch delay valve-delete.

    Flashia varten pitää vielä kipaista virtalähde, xHP:n softaa käyttikseen asennettaessa käytiin sen verran alhaalla että talouteen on nyt vaan pakko hoitaa yksi tarpeeseen sopiva laturi/virta. Eli kaapelit ja android-luuri löytyy, MHD ladattu, mutta en ole vielä testannut MHD:llä toimiiko xHP:n fläsäytykseen soveltunut kaapeli.

    Asennuspaikka tosin noille kaikille kilkkeille vielä uupuu, jos pääkaupunkiseudulla on antaa hyviä vinkkejä niin otetaan innolla vastaan. Jos hyviä uusia vaihtareita ei tule vastaan, JMW:llä olen käyttistä huoltanut, joten eiköhän siellä osata plug'n'play palikat myöskin vaihtaa leluun alle.

    Ekan ratakeikan jälkeen kesällä pitää sitten katsella että mitä tekee alustalle. Lista puslia, coilovereita, jarrupaloja+levyjä jne on jo taulukossa valmiina, katsotaan mitä niistä sitten tarvitaan

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by F-Lame View Post
    Onkos nämä imukavien yläosassa olevat reijät se mistä lykkää huohotusta takaisin ?
    Juuri niistä.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Tuosta Motonetin muovimutkasta itse tein juurikin samanlaiselle kiina occ:lle
    Todettu siis toimivaksi
    Täytyy laittaa romppeet tilaukseen.

    Kellään kokemuksia tästä taiwanin pcv:sta? Jos samalla päivittelis tuonkin.
    https://m.ebay.com/itm/N54-PCV-Valve...EAAOSw4CFYwNFH

    Mainostavat ainakin käyttäneen "oem sisuskaluja" venttiilissä, kuten rb ja bms. Tuossa tulee tuo suojakuori kans mukaan mutta luin jostain että turha jos vähän näyttää puukkoa oem kannelle?

    Jos ei tosiaan tolle uudelle kuorelle oo tarvetta niin eipä tossa säästöä jää siihen "varmaan" rob beckiin..:think

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    Katoin että ikh myy tuohon oikein sopivaa letkua.


    Ajattelin tuosta viritellä kylmälle puolelle, eipä U-mutkaa tuossa koossa löytynyt oikein mistään, mutta näyttää tuo mutka turhan ahtaalta taivuteltavaksi.
    kuva: http://www.germanboost.com/attachmen...5&d=1341221468

    Mutta jos virittelis kahdesta 90° muovimutkasta 180°
    Esim näistä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/45042...letkulle-o19mm jos nuo nyt senverta öljyhöyryjä kestää.
    Tuosta Motonetin muovimutkasta itse tein juurikin samanlaiselle kiina occ:lle

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by Boiga View Post
    Mulla on kyseinen kapistus ja laatu hyvä. Itsellä tilan vuoksi tällä hetkellä kuumalla puolella filtterin vieressä. Jos joskus koettaisi hakea pidempää letkua niin saisi toiselle puolelle konetta.
    Katoin että ikh myy tuohon oikein sopivaa letkua.


    Ajattelin tuosta viritellä kylmälle puolelle, eipä U-mutkaa tuossa koossa löytynyt oikein mistään, mutta näyttää tuo mutka turhan ahtaalta taivuteltavaksi.
    kuva: http://www.germanboost.com/attachmen...5&d=1341221468

    Mutta jos virittelis kahdesta 90° muovimutkasta 180°
    Esim näistä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/45042...letkulle-o19mm jos nuo nyt senverta öljyhöyryjä kestää.

    Leave a comment:


  • F-Lame
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Tuo sun asentama OCC on juurikin sillä ahtopaineen puolella, eli sitä kautta ne öljyhöyryt kulkee taka inletin kautta turbolle ja sieltä kautta vasta imusarjaan, joten se ei juurikaan ole se imukanavien karstoittumisen syy, vaan ne imukanavat karstottuu silloin kun ei ole ahtopainetta ja höyryt kulkeutuu suoraan jokaiseen imukanavaan PCV venttiilin läpi.
    Onkos nämä imukavien yläosassa olevat reijät se mistä lykkää huohotusta takaisin ?

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    Mahtaiskohan tälläsella kiinakapistuksella olla mitään virkaa? https://m.ebay.com/itm/Black-Metal-R...kAAOSw6YtZTGtJ

    Ei ainakaan hinnalla pilattu. Kuvien perusteella 19mm nuo tulot ja lähdöt jotka toivottavasti ovat samat kuin oem letkujen sisähalkaisijat? Koitin kovasti kaivella halkaisijaa noista valmiista letkusarjoista mutta ei tullut vastaan. Ei myöskään näyttänyt löytyvän tuollaista kiinasettiä valmiilla letkuilla. Toinen asia saako tuollaista suoraa 19mm öljyletkua taipumaan tuonne väliin 180 asteen mutkalle vai joutaako kalastelemaan valmista mutkaa siihen.
    Mulla on kyseinen kapistus ja laatu hyvä. Itsellä tilan vuoksi tällä hetkellä kuumalla puolella filtterin vieressä. Jos joskus koettaisi hakea pidempää letkua niin saisi toiselle puolelle konetta.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by KtKtuned View Post
    Itellä Burger tuningin kopio OCC paikalla. Ja hyvin vähän sinne kertyy tavaraa ,mutta kertyy kuitenkin. Ei turha kapine mielestäni.
    Ja kaikki tämä on pois imuvenoja karstottamasta.
    Tuo sun asentama OCC on juurikin sillä ahtopaineen puolella, eli sitä kautta ne öljyhöyryt kulkee taka inletin kautta turbolle ja sieltä kautta vasta imusarjaan, joten se ei juurikaan ole se imukanavien karstoittumisen syy, vaan ne imukanavat karstottuu silloin kun ei ole ahtopainetta ja höyryt kulkeutuu suoraan jokaiseen imukanavaan PCV venttiilin läpi.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by KtKtuned View Post
    Itellä Burger tuningin kopio OCC paikalla. Ja hyvin vähän sinne kertyy tavaraa ,mutta kertyy kuitenkin. Ei turha kapine mielestäni.
    Ja kaikki tämä on pois imuvenoja karstottamasta.
    Mahtaiskohan tälläsella kiinakapistuksella olla mitään virkaa? https://m.ebay.com/itm/Black-Metal-R...kAAOSw6YtZTGtJ

    Ei ainakaan hinnalla pilattu. Kuvien perusteella 19mm nuo tulot ja lähdöt jotka toivottavasti ovat samat kuin oem letkujen sisähalkaisijat? Koitin kovasti kaivella halkaisijaa noista valmiista letkusarjoista mutta ei tullut vastaan. Ei myöskään näyttänyt löytyvän tuollaista kiinasettiä valmiilla letkuilla. Toinen asia saako tuollaista suoraa 19mm öljyletkua taipumaan tuonne väliin 180 asteen mutkalle vai joutaako kalastelemaan valmista mutkaa siihen.
    Last edited by tryffis; 25-12-2017, 17:11.

    Leave a comment:


  • KtKtuned
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Ite tilasin PCV venttiilin jenkeistä black fridaynä, joten oli vähän halvempi.
    Mutta vaikka täältä. Halvempiakin saattaa löytyä:
    Genuine BMW M Performance parts at competitive prices with outstanding customer service. An online store for all your BMW Modifications needs. ML Performance


    OCCn asennus


    Vierekkäinhän nuo ovat tuossa venakopan kannessa ja molemmat liittyy tuohon moottorin huohotukseen. Helppo siis asentaa samalla kertaa. Tuo mihin tuossa videossakin tuo OCC asennetaan toimii silloin huohotus väylänä, kun ollaan ahtopaineen puolella, jolloin PCV valve on kokonaan kiinni, ettei ahdot tule sitä kautta venttiilikoppaan ja sieltä kampikammioon.

    Varmaan noin 90 % ajasta kaikilla on imusarjassa alipaine(tyhjäkäynti, maantieajo, moottorijarrutus), jolloin huohotus tapahtuu tuon PCV venttiilin kautta ja sitä öljy(höyryä) menee suoraan imukanaviin. No tähän voisi ostaa tuon RBturbon external PCV sarjan, joka ohittaa imukanavat ja reitti viedään toisen OCCn kautta kaasuläpän taakse. Tämän systeemin OCC kerää siis huomattavasti enemmän öljyä.

    Loppuajasta ollaankin ahtopaineen puolella jolloin PCV venttiili on kiinni, jolloin imu tulee sieltä takimmaisen turbon inletistä, jota kautta sitten höyryt kulkeutuu takimmaisen turbon kautta takaisin kiertoon ja lopulta imusarjaan (vähän pitempi reitti siis). Tähän väliin yleensä tuo OCC laitetaan ja yleisesti ottaen tätä kautta OCC purkkiin tulee aika vähän tavaraa (aika tapauskohtaista).
    Itellä Burger tuningin kopio OCC paikalla. Ja hyvin vähän sinne kertyy tavaraa ,mutta kertyy kuitenkin. Ei turha kapine mielestäni.
    Ja kaikki tämä on pois imuvenoja karstottamasta.
    Last edited by KtKtuned; 24-12-2017, 06:11.

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    Originally posted by tmpzk View Post
    Osaako kukaan sanoa mikä voisi olla ongelmana kun E90 335i asennettu alumiininen ahtoputki / tialin BOV, samalla kaasuläppä oli irti. Käynnistäessä kierrokset hummaa ja vikakoodit kaasuläpästä. Yrittänyt istalla tehdä adaptaatiota, muttei onnistu..? Netistäkään kaivelemalla ei löydy..
    Kaasuläpän vaihdolla tuli kuntoon, nyt palaa keltainen moottorin kuva mut kaikki näyttää pelaavan, kuuluko asiaan?

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Miksi päädyitte tuohon porrastettuun? Eikö tuossa toisessa pitäisi olla enemmän jäähdytystehoa vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?
    Oli niin halpa, 185€ eBayssa.
    Onhan tossa porrastetussa ainakin enemmän jäähdytyspintaa.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Se porrasttettu wagnerin kopio on mulla
    Originally posted by reekoon View Post
    Kuten myös minulla. Siisti viimeistely ja helppo asennus. Ollut nyt päivittäisessä käytössä loppu kesästä asti.
    Miksi päädyitte tuohon porrastettuun? Eikö tuossa toisessa pitäisi olla enemmän jäähdytystehoa vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Se porrasttettu wagnerin kopio on mulla
    Kuten myös minulla. Siisti viimeistely ja helppo asennus. Ollut nyt päivittäisessä käytössä loppu kesästä asti.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Tarkoitatko muuten tuolla "isolla coolerilla" nimenomaan tätä mallia, jossa ei ole tuota porrastusta? https://www.ebay.co.uk/itm/MTC-MOTOR...R/263234848159

    Vai tätä porrastettua mallia? https://www.ebay.co.uk/itm/MTC-MOTOR...i/263234852600

    Mikäli oikein tulkitsen noita myyntitekstejä, niin tuo ylempi on tehokkaampi koska se on "bar and plate" sisuksilla ja alempi taasen "tube and fin" sisuksilla...
    Se porrasttettu wagnerin kopio on mulla

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎