Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1349
    replied
    Nämä on kyllä kohtalaisen hauskoja vehkeitä ja erittäin helppo virittää. Melko halvalla saanut ainakin itse hevosia irti.

    Täysin vakiona 98:lla penkitettiin 275 hv ja 390 nm.
    Lisättiin JB4 ja lukemat 406 hv ja 580 nm.
    Nyt on otettu etukatit pois ja lisätty 40% 85 niin tuli 476 hv ja 646 nm. (Näin siis ajettu jo 1,5 vuotta mutta tänään kävin penkissä)

    Kaikki osat alkuperäisiä. Autolla ajettu 170tkm. 5-kartalla ajanut koko ajan. Orkkis kytkin ei oikein enää pysy mukana muuten auto pelannut täydellisesti. Päästöt menee heittämällä läpi.

    Leave a comment:


  • Inspector
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Se oli nopea toimitus, katsotaan saanko omia logeja illalla ulos ja vertailuun.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by Inspector View Post
    Onko kukaan ajellut logeja MHD:lla ja vakio koneella?

    Suht tuoreena N54-kuskina minua kiinnostaisi lähtötiedot ennenkuin rupean muuttamaan autoa.
    Tuo vakio FMIC on niin täynnä kiviä ja kärpäsiä että mielenkiinnolla odotan jäähdytys tietoja.

    Jos Posti toisi vihdoinkin tänään uuden Inpa- piuhan niin pääsisin Fläsäyttämään softan.

    Onko noitten kaapelien toimivuudesta kokemuksia?
    Tuossa vakio https://datazap.me/u/eljas/vakio-upd...og=0&data=2-23

    Leave a comment:


  • Inspector
    replied
    Onko kukaan ajellut logeja MHD:lla ja vakio koneella?

    Suht tuoreena N54-kuskina minua kiinnostaisi lähtötiedot ennenkuin rupean muuttamaan autoa.
    Tuo vakio FMIC on niin täynnä kiviä ja kärpäsiä että mielenkiinnolla odotan jäähdytys tietoja.

    Jos Posti toisi vihdoinkin tänään uuden Inpa- piuhan niin pääsisin Fläsäyttämään softan.

    Onko noitten kaapelien toimivuudesta kokemuksia?

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Hommasitko tuon Taiwanin pcv:n? Onko vielä kenelläkään kokemuksia tai muilla foorumeilla juttua ventiilistä?
    Tuo on matkalla, kommentoin istuvuutta ym jahka saapuu.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Hommasitko tuon Taiwanin pcv:n? Onko vielä kenelläkään kokemuksia tai muilla foorumeilla juttua ventiilistä?


    Originally posted by tryffis View Post
    Todettu siis toimivaksi
    Täytyy laittaa romppeet tilaukseen.

    Kellään kokemuksia tästä taiwanin pcv:sta? Jos samalla päivittelis tuonkin.


    Mainostavat ainakin käyttäneen "oem sisuskaluja" venttiilissä, kuten rb ja bms. Tuossa tulee tuo suojakuori kans mukaan mutta luin jostain että turha jos vähän näyttää puukkoa oem kannelle?

    Jos ei tosiaan tolle uudelle kuorelle oo tarvetta niin eipä tossa säästöä jää siihen "varmaan" rob beckiin..:think

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by jameksi View Post
    Onko kukaan foorumilla laittanut R8 puolia omaan N54? Jenkkilässä ainakin bimmerlife tarjoaa johtosarjaa, jolla nuo saa passamaan. Itseäkin nuo houkuttas, kun on puola(t) vaihtokunnossa. Ovat vaan loppu + tullit sai miettiään vaihtoehtoja. Törmäsin tulokseen että audi porukka on tehnyt vastaavia kikkoja ICM delete kiteillä. Onko kukaan siis itse koittanut parsiä näitä omaan koneeseensa? :think

    Linkki audityyppien kikkailuun:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=121970
    Miksi pitäisi? Orkkikset toimivat aivan mainiosti, kunhan polttoaineen syöttö toimii oikein.

    Leave a comment:


  • jameksi
    replied
    Onko kukaan foorumilla laittanut R8 puolia omaan N54? Jenkkilässä ainakin bimmerlife tarjoaa johtosarjaa, jolla nuo saa passamaan. Itseäkin nuo houkuttas, kun on puola(t) vaihtokunnossa. Ovat vaan loppu + tullit sai miettiään vaihtoehtoja. Törmäsin tulokseen että audi porukka on tehnyt vastaavia kikkoja ICM delete kiteillä. Onko kukaan siis itse koittanut parsiä näitä omaan koneeseensa? :think

    Linkki audityyppien kikkailuun:

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Kävin tänään moottoritiellä logittamassa JB4:n avulla nelosvaihteella muutaman lyhyehkön vedon. Tarkoituksena oli tarkastella että onko mahdollista suutinvuotoa AFR:n avulla ja omana päätelmänä alla olevasta logista on, että ainakaan suoraan AFR:n perusteella ei ole suutinvuotoa.

    Tutkailin ajankulukseni hieman lisää logeja ja huomasin, että moottori ahtaa ENEMMÄN kuin mitä pyydetään? Eli boost on huomattavasti suurempi kuin target siinä vaiheessa, kun kaasua laitetaan pohjaan. Loppua kohden alkavat olla linjassa. Autossa (135) ei ole tällä hetkellä vielä muita muutoksia kuin JB4 ja sekin MAP4:lla, eli vakiomapilla.

    Olenkin ihmetellyt, kun auto on aika ärhäkkä jo pintakaasulla... Eli mitä ihmettä?

    Linkki logiin https://datazap.me/u/eljas/4rd-gear-wot?log=0&data=3-4
    Tämäkin homma selvisi, eli ilmeisesti Saksassa oli autoon jo asennettu jokin kartta sisään ja se ei toiminut JB4:n kanssa kunnolla.

    Leave a comment:


  • erttuli
    replied
    -edit-
    Katoin väärin, mut tykkään kyllä MHD:n logeista enemmän

    jatkakaa
    Last edited by erttuli; 11-01-2018, 15:27.

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Saako noita logeja noin tehtyä myös mhd:llä? Itellä stage 1 + sisällä enkä ole yhtäkään logia ottanut. Olisi kiva tietää että kaikki kunnossa ja että näkeekö tuon suuttimen toiminnan, ettei vuotaisi.
    Joo, ihan pätevä tuo mhd:n monitoring systeemi. Ottaa automaagisesti logia, kun vähän antaa runtua. Myös manual loggaus onnistuu. Mulla myös stage 1+ ja ihan smoothia käyrää pukkaa

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Saako noita logeja noin tehtyä myös mhd:llä? Itellä stage 1 + sisällä enkä ole yhtäkään logia ottanut. Olisi kiva tietää että kaikki kunnossa ja että näkeekö tuon suuttimen toiminnan, että varmasti olisi kaikki kunnossa.
    Saa logitettua. Ja eihän tuo AFR koko totuutta kerro suuttimista, mutta sitä kautta voi mahdollisesti tehdä havaintoja.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Saako noita logeja noin tehtyä myös mhd:llä? Itellä stage 1 + sisällä enkä ole yhtäkään logia ottanut. Olisi kiva tietää että kaikki kunnossa ja että näkeekö tuon suuttimen toiminnan, ettei vuotaisi.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Kävin tänään moottoritiellä logittamassa JB4:n avulla nelosvaihteella muutaman lyhyehkön vedon. Tarkoituksena oli tarkastella että onko mahdollista suutinvuotoa AFR:n avulla ja omana päätelmänä alla olevasta logista on, että ainakaan suoraan AFR:n perusteella ei ole suutinvuotoa.

    Tutkailin ajankulukseni hieman lisää logeja ja huomasin, että moottori ahtaa ENEMMÄN kuin mitä pyydetään? Eli boost on huomattavasti suurempi kuin target siinä vaiheessa, kun kaasua laitetaan pohjaan. Loppua kohden alkavat olla linjassa. Autossa (135) ei ole tällä hetkellä vielä muita muutoksia kuin JB4 ja sekin MAP4:lla, eli vakiomapilla.

    Olenkin ihmetellyt, kun auto on aika ärhäkkä jo pintakaasulla... Eli mitä ihmettä?

    Linkki logiin https://datazap.me/u/eljas/4rd-gear-wot?log=0&data=3-4

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Onko kokemuksia MTC Motorsport merkin tuotteista? Näyttäisi olevan välijäähdytintä, downpipejä, inlettejä, chargepipeä sekä oil catch cania tarjolla mielestäni ihan sopuhintaan. Ja toimitus Briteistä, ei tule (vielä) turhia tulleja ja alveja...

    Tuossa linkkiä heidän eBay tarjontaan: http://stores.ebay.co.uk/mtcmotorsport/?_dmd=1&_nkw=n54
    Noniin, tuli tuossa joulun aikoihin tilattua tuolta chargepipe, inletit, occ sekä tuo ei-porrastettu välijäähdytin ja paketit saapuivat eilen. Ihan laadukkaan oloista tavaraa hintaansa nähden. Esim. välijäähdytin vaikuttaa/näyttää ihan samalta kuin BMS:n myymä Phoenixin välijäähdytin, joka taidetaan valmistaa Kiinassa kuten todennäköisesti tämä MTC:nkin.

    OCC:n osalta haen varmaan IKH:lta lisää letkua jotta saan öljynkeruusäiliön sijoitettua niin, että ei tarvitse purkaa raitisilmansuodatinhässäkkää kun tyhjentelee/tarkistelee säiliötä.

    Ja eiköhän tuo RB:n Extrenal PCV kitti lähde jossain vaiheessa myös tilaukseen...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎