Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • eljas
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Mulla Zetassa tuo iso cooleri ja hyvin sopi suoraan paikoilleen alkuperäsiin ahtoputkiin. Toimiikin hyvin todistetusti logista.
    Tarkoitatko muuten tuolla "isolla coolerilla" nimenomaan tätä mallia, jossa ei ole tuota porrastusta? https://www.ebay.co.uk/itm/MTC-MOTOR...R/263234848159

    Vai tätä porrastettua mallia? https://www.ebay.co.uk/itm/MTC-MOTOR...i/263234852600

    Mikäli oikein tulkitsen noita myyntitekstejä, niin tuo ylempi on tehokkaampi koska se on "bar and plate" sisuksilla ja alempi taasen "tube and fin" sisuksilla...

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    OCC voisi tilata kanssa, mutta samalla sitten kannattaa varmaan vaihtaa tuo PVC venttiili kanssa? Mistä se kannattaisi tilata?
    Ite tilasin PCV venttiilin jenkeistä black fridaynä, joten oli vähän halvempi.
    Mutta vaikka täältä. Halvempiakin saattaa löytyä:
    Genuine BMW M Performance parts at competitive prices with outstanding customer service. An online store for all your BMW Modifications needs. ML Performance


    OCCn asennus


    Vierekkäinhän nuo ovat tuossa venakopan kannessa ja molemmat liittyy tuohon moottorin huohotukseen. Helppo siis asentaa samalla kertaa. Tuo mihin tuossa videossakin tuo OCC asennetaan toimii silloin huohotus väylänä, kun ollaan ahtopaineen puolella, jolloin PCV valve on kokonaan kiinni, ettei ahdot tule sitä kautta venttiilikoppaan ja sieltä kampikammioon.

    Varmaan noin 90 % ajasta kaikilla on imusarjassa alipaine(tyhjäkäynti, maantieajo, moottorijarrutus), jolloin huohotus tapahtuu tuon PCV venttiilin kautta ja sitä öljy(höyryä) menee suoraan imukanaviin. No tähän voisi ostaa tuon RBturbon external PCV sarjan, joka ohittaa imukanavat ja reitti viedään toisen OCCn kautta kaasuläpän taakse. Tämän systeemin OCC kerää siis huomattavasti enemmän öljyä.

    Loppuajasta ollaankin ahtopaineen puolella jolloin PCV venttiili on kiinni, jolloin imu tulee sieltä takimmaisen turbon inletistä, jota kautta sitten höyryt kulkeutuu takimmaisen turbon kautta takaisin kiertoon ja lopulta imusarjaan (vähän pitempi reitti siis). Tähän väliin yleensä tuo OCC laitetaan ja yleisesti ottaen tätä kautta OCC purkkiin tulee aika vähän tavaraa (aika tapauskohtaista).

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Itse pohdin sitä, että kannattaisiko suoraan unohtaa PCV:n vaihto ja laittaa tilalle myös keruusäiliö? RB taitaa olla ainoa joka myy tätä kittiä, itse en ole muualta ainakaan löytänyt. http://www.rbturbo.com/rb-n54-external-pcv-kit
    Joo taitaa toistaiseks olla ainoo, joka tarjoo tota external kittiä. Toi olis varmaan se fiksuin tapa hoitaa asia. ton kanssa keruusäiliöön tulee aika paljonkin öljyä ja saa tyhjennellä aika useinkin. Positiivinen puoli on että imukanavat pysyy puhtaina...ainakin todella paljon paremmin, no okei tästä ei taida olla ihan konkreettista näyttöä vielä, kun toi setti on kohtuu uus vielä markkinoilla.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    OCC voisi tilata kanssa, mutta samalla sitten kannattaa varmaan vaihtaa tuo PVC venttiili kanssa? Mistä se kannattaisi tilata?
    Itse pohdin sitä, että kannattaisiko suoraan unohtaa PCV:n vaihto ja laittaa tilalle myös keruusäiliö? RB taitaa olla ainoa joka myy tätä kittiä, itse en ole muualta ainakaan löytänyt. http://www.rbturbo.com/rb-n54-external-pcv-kit

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    OCC voisi tilata kanssa, mutta samalla sitten kannattaa varmaan vaihtaa tuo PVC venttiili kanssa? Mistä se kannattaisi tilata?

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Mulla rupes kans hummaa dynovedossa yhden kerran, sammutettiin, eikä sen jälkeen ollu mitään. Epäiltiin kans kaasuläppää.

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    Osaako kukaan sanoa mikä voisi olla ongelmana kun E90 335i asennettu alumiininen ahtoputki / tialin BOV, samalla kaasuläppä oli irti. Käynnistäessä kierrokset hummaa ja vikakoodit kaasuläpästä. Yrittänyt istalla tehdä adaptaatiota, muttei onnistu..? Netistäkään kaivelemalla ei löydy..

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Mikäs tuo pcv on? Onko se vähä samanlainen ku esim. Vanhemmissa m50 koneissa oleva huohotin? Jos näin nii onko siitä siis parempi versio vai miksi kannattaa vaihtaa? Toistaiseksi ei ole öljyä kulunut 3000k aikana tietääkseni ollenkaan.
    Vilkaseppa vaikka tämä video



    Ongelma noissa voi siis olla, että viritettynä tuo venttiili alkaa falskaamaan ja päästää esim ahtopaineita venttiilikopan kannen puolelle, eli kampikammio käytännössä paineistuu, vaikka siellä pitäis olla mieluummin pieni alipaine koko ajan

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Kyllä nämä n54 vaan huohottaa aika saatanasti ihan vakionakin. Järkevä hankinta Kyllä, kerää sinne kuppiin kyllä tavaraa.
    Toinen mikä kannattaa vaihtaa näihin on kunnollinen PVC valve, varsinkin jos vähäkin virittelee.
    Mikäs tuo pcv on? Onko se vähä samanlainen ku esim. Vanhemmissa m50 koneissa oleva huohotin? Jos näin nii onko siitä siis parempi versio vai miksi kannattaa vaihtaa? Toistaiseksi ei ole öljyä kulunut 3000k aikana tietääkseni ollenkaan.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Mitä järkeä on tuo oil catch can hommata? Ei kait nuo öljyä läpi hulluna heittele? Vai heittääkö sitte ku virittänyt ku porukka noita ostelee.
    Kyllä nämä n54 vaan huohottaa aika saatanasti ihan vakionakin. Järkevä hankinta Kyllä, kerää sinne kuppiin kyllä tavaraa.
    Toinen mikä kannattaa vaihtaa näihin on kunnollinen PVC valve, varsinkin jos vähäkin virittelee.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Mitä järkeä on tuo oil catch can hommata? Ei kait nuo öljyä läpi hulluna heittele? Vai heittääkö sitte ku virittänyt ku porukka noita ostelee.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Mulla Zetassa tuo iso cooleri ja hyvin sopi suoraan paikoilleen alkuperäsiin ahtoputkiin. Toimiikin hyvin todistetusti logista.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Kiitos vinkistä , OCC lähti heti tilaukseen...
    Originally posted by Dusty View Post
    Lähti tommonen OCC kans tilaukseen. Kiitti linkistä
    Ilmoitelkaahan millainen on kun tuotteet saapuvat.

    Itseäni kiinnostaa tuon OCC:n lisäksi tuo välijäähdytin, joka on huomattavasti edullisempi kuin vaikkapa Wagnerin...

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by mikaell View Post
    Itseäni kiinnostaisi tuo intake kitti, mutta olis ihan kiva nähdä miten mahtaa istua todeliisuudessa. :think
    En ainakaa nopealla googletuksella / kuvahaulla löytänyt kuvaa missä olisi ollut jollain paikallaan autossa.

    https://www.ebay.co.uk/itm/MTC-MOTOR...-/263236267167
    En usko että noissa suuria eroja on. Hyvässä lykyssä suurin osa tulee samasta paikasta (Kiinassa). Itellä vastaavat MMP tekeleet ja hyvin istuu ne ainakin. Takimmainen on vaan vittumainen laittaa. Tai sanotaan että se orkkis on yhtä hankala ottaa pois kun on yhdellä pultilla koneessa kiinni. Pitää siis käytännössä murtaa se muovinen pois.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Itseäni kiinnostaisi tuo intake kitti, mutta olis ihan kiva nähdä miten mahtaa istua todeliisuudessa. :think
    En ainakaa nopealla googletuksella / kuvahaulla löytänyt kuvaa missä olisi ollut jollain paikallaan autossa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎