BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemmeri
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Joku vois kertoa miten päästöjen kanssa pelkällä 98:lla käy kun etukatit on pois pelistä.
    Menee läpi pelkällä 98lla jos vaan takimmaiset katit käytössä. Koneen pitää olla lämmin, eli öljyt siellä satasessa tai vaikka yli. Ehkä vähän joutuu lämmittämään katteja, jos kerkee seisoa ennen mittausta hetken.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Joo kiitos, pitää googletella hieman minkä hintainen tuo mhd on.
    Downpipet kun vaihtaa, lähtee varmaan esikatit pois. Menee silti leimasta läpi päästöistä?
    MHDn voit asentaa android kaupasta ilmaseks ja sieltä appista menee license storeen ni näkeen hintoja eri paketeille.
    No mulla on menny ainakin kirkkaasti läpi, mutta käytän 50% RE85:sta 98 seassa. Joku vois kertoa miten päästöjen kanssa pelkällä 98:lla käy kun etukatit on pois pelistä.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Tuo 400hv menee rikki varmaan ihan softalla eli vaikka MHDn stage2+ taitaa olla se tehokkain. Ja mitään muuta ei välttämättä edes tarvita. Jos haluat helpottaa turbojen kuormaa ja kesän "lämpimiä" kelejä, niin sitten DP:t ja cooleri. Ne on varmasti järkevimmät parannukset, jotta saat luotettavasti, varmasti ja kestävästi ton 400hv ulos joka kerta. JB4:sta tähän ei tarvita, se tuo vaan sulle lisämaksua, kun joudut käytännössä ton MHD:n ostamaan joka tapauksessa sen backend flashin takia (Jb4 omistajat varmaan ovat toista mieltä, mutta sun tavotteilla lähtisin tätä reittiä liikkeelle), joten ihan ekana vaan lataat sillä MHD:llä kartat sisään ja menoks.
    Joo kiitos, pitää googletella hieman minkä hintainen tuo mhd on.
    Downpipet kun vaihtaa, lähtee varmaan esikatit pois. Menee silti leimasta läpi päästöistä?

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Mitä modeja standardi 335i tarvii jos puhutaan N54 moottorista, se kahdella ahtimella oleva.
    Jos haluaa päästä n. 400hevosvoimaan 98e bensalla.
    Tässä hieman seuraillut noita 335i ilmoituksia.
    Mikä tän hetken juttu on nyt tässä virityksessä?
    Tuo 400hv menee rikki varmaan ihan softalla eli vaikka MHDn stage2+ taitaa olla se tehokkain. Ja mitään muuta ei välttämättä edes tarvita. Jos haluat helpottaa turbojen kuormaa ja kesän "lämpimiä" kelejä, niin sitten DP:t ja cooleri. Ne on varmasti järkevimmät parannukset, jotta saat luotettavasti, varmasti ja kestävästi ton 400hv ulos joka kerta. JB4:sta tähän ei tarvita, se tuo vaan sulle lisämaksua, kun joudut käytännössä ton MHD:n ostamaan joka tapauksessa sen backend flashin takia (Jb4 omistajat varmaan ovat toista mieltä, mutta sun tavotteilla lähtisin tätä reittiä liikkeelle), joten ihan ekana vaan lataat sillä MHD:llä kartat sisään ja menoks.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by tommi69 View Post
    Mä kävin napapenkissä, pitäis olla todella tarkka. Maksaa kuulema 3kertaa enemmän kun rullat, ei ole kuulema kun 3kpl suomessa. Irtos 526hp 703nm . Eikä sudi 😂
    Milläs modeilla tuli ja kenen penkki? Ois kiva käydä iteki tossa vantaalla yhdessä penkissä kokeilemassa kuinka paljon on eroa rulliin.

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Kyllä noissa penkeissä vaan on huomattavia eroja ja tästä omakohtaista kokemusta. Samana päivänä 2 eri penkkiä ja ero oli 38hv

    Tabletti vaihtui tässä syksyllä ja ei ole enää logeja tallessa, mutta kyllä se ahtoi sellaisen 16-17 psi sillä stage 2+ 98:lla kun niitä logeja katselin silloin. Eli ihan linjassa on luvatun, mutta epäilen tota vakio cooleria / lämmintä ilmaa syyksi alhaiseen tulokseen, voi jopa puuttua äkkiä se +20-30hv

    Aikoinaan kun olimme Tommixin kanssa penkissä ja varttimailivedoilla nillä vanhoilla 335, molemmila samat modit (n.420hv) muuten mutta Tommixilla oli Wagnerin evo2 cooleri ja mulla vielä vakio. Tommixilla oli penkissä aina n. 15-20hv ero minuun ja varttimaililla mentiin rinta rinnan, mutta Tommixin auto lopussa meni ohi, eli minun autossa imuilman lämmöt nousi yli puolet enemmän login perusteella kuin Tommixin. On sillä isommalla coolerilla vaikutusta joissakin tilanteissa vaikka toiset sitä vähätteleekin.

    No keväällä sitten uudestaan penkkiin ja uusia logeja ja voi olla että jotakin muutoksia tulee vielä talven aikana :think tavoite on kuitenkin sinne 450hv pintaa.
    Mä kävin napapenkissä, pitäis olla todella tarkka. Maksaa kuulema 3kertaa enemmän kun rullat, ei ole kuulema kun 3kpl suomessa. Irtos 526hp 703nm . Eikä sudi 😂

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Mitä modeja standardi 335i tarvii jos puhutaan N54 moottorista, se kahdella ahtimella oleva.
    Jos haluaa päästä n. 400hevosvoimaan 98e bensalla.
    Tässä hieman seuraillut noita 335i ilmoituksia.
    Mikä tän hetken juttu on nyt tässä virityksessä?
    Last edited by Antti O; 30-11-2017, 19:17.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Ei kai sitä koko ajan tarvii "talla lattiassa" ajaa
    No ei tietysti, aika nätisti oon toistaiseksi ajanut autolla. Muutaman vedon silloin tällöin. Kysymys vaan on että mitä auto tykkää jos dp:tä ei ole. Ens viikolla varmaan kaapeli tulee, nii vois melkein sitte laittaa tuon stage 2+ sisälle jos uskaltaa ilman pipejä.
    Last edited by majgul; 30-11-2017, 18:29.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    No perhana, meni nyt sitten varmaan 50€ hukkaan ku sen stage 1+ laitoin sisälle. Coolerin saan varmaan ens viikolla. Eli downpipejä ei välttämättä tarvi? Onko joku ajanut kauankin noin että voi sanoa että kestää, ku ite mietin että eikö nuo pakopaineet nouse liikaa vaan ilman pipejä?
    Ei kai sitä koko ajan tarvii "talla lattiassa" ajaa

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Täältä myös ääni asialle. Itselläkin on vielä paikoillaan orkkis cooleri ja DP:t. Vedin suoraan 93/98 Stage 2+:n sisään. Liikkuu ihan kivasti. DP:t ja cooleri vaihtuu talven aikana.
    Ja 15,5 - 17 psi ahtaa.
    No perhana, meni nyt sitten varmaan 50€ hukkaan ku sen stage 1+ laitoin sisälle. Coolerin saan varmaan ens viikolla. Eli downpipejä ei välttämättä tarvi? Onko joku ajanut kauankin noin että voi sanoa että kestää, ku ite mietin että eikö nuo pakopaineet nouse liikaa vaan ilman pipejä?

    Ostan Kiina coolerin ku kerran 100€ saan. Kaippa tuo on sen arvoinen? Ei se mikään Wagneri ole mutta jäähdyttää taatusti paremmin ku vakio.
    Last edited by majgul; 30-11-2017, 16:54.

    Leave a comment:


  • vam0s
    replied
    Originally posted by F-Lame View Post
    Kyllä ne tyhjenee sieltä Tulee niin hyvin läpi tuossa että onkohan ne takakatit paikoillaan ?
    Nääh tuli 1vko auton oston jälkeen viikonloppuna tehtyä suorat putket, softa, suodattimet ja cooleri.
    Ex 335i oli takakatit paikoillaan eikä mene miksikään, ovat vakiona oikeasti erittäin virtaavat näkee siis kaverin lärvin läpi niistä. 16tkm takana ongelmitta.
    Joku kysyi miten toimii niin ei ole sinällään väliä ajatko sportilla vai et kun ei liity mhd'n burbleen millään tavalla. Ja siis rauhallisella ajolla ei pauku/liekitä noin. Vasta 5200-7000 alueella pamahtelee ja "jälkipoltto" tulee siinä 4000-5200. Jonka jälkeen vielä lyö viimeisen paukahduksen 3700-4000.

    Helvetin hauskoja laitteita, parempaa saa tähän rahaan etsiä.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Samaa mieltä, rahan haaskausta joku stage1 ostaminen suoraan vaan stage 2 tai jos haluaa ajaa e85 sit sellainen.
    Täältä myös ääni asialle. Itselläkin on vielä paikoillaan orkkis cooleri ja DP:t. Vedin suoraan 93/98 Stage 2+:n sisään. Liikkuu ihan kivasti. DP:t ja cooleri vaihtuu talven aikana.
    Ja 15,5 - 17 psi ahtaa.

    Leave a comment:


  • 1349
    replied
    Autoissakin tietysti on eroa. Mulla penkitettiin vakio 275 heppaa ja parin kuukauden päästä lisättynä pelkästään jb4 406 heppaa. Molemmat samassa penkissä 98 tankissa.

    Osan tuosta erosta selittää vaihdetut puolat mutta mitään muuta ei tehty.

    Tällä hetkellä katit poissa ja e85 40% tankissa ja ero on huomattava. En ole vielä penkittänyt.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Tabletti vaihtui tässä syksyllä ja ei ole enää logeja tallessa, mutta kyllä se ahtoi sellaisen 16-17 psi sillä stage 2+ 98:lla kun niitä logeja katselin silloin. Eli ihan linjassa on luvatun, mutta epäilen tota vakio cooleria / lämmintä ilmaa syyksi alhaiseen tulokseen, voi jopa puuttua äkkiä se +20-30hv

    Aikoinaan kun olimme Tommixin kanssa penkissä ja varttimailivedoilla nillä vanhoilla 335, molemmila samat modit (n.420hv) muuten mutta Tommixilla oli Wagnerin evo2 cooleri ja mulla vielä vakio. Tommixilla oli penkissä aina n. 15-20hv ero minuun ja varttimaililla mentiin rita rinnan, mutta Tommixin auto lopussa meni ohi, eli minun autossa imuilman lämmöt nousi yli pulet enemmän login perusteella kuin Tommixin. On sillä isommalla coolerilla vaikutusta joissakin tilanteissa vaikka toiset sitä vähätteleekin.

    No keväällä sitten uudestaan penkkiin ja uusia logeja ja voi olla että jotakin muutoksia tulee vielä talven aikana :think tavoite on kuitenkin sinne 450hv pintaa.
    Tuo imuilman lämpötila korostuu valitettavan hyvin dynossa, kun jäähdytys on heikkoa. korkeet lämmöt alkaa pienentää sytkäennakkoa jne.
    Mulla oli orkkis ja wagnerin välillä 40hv eroa penkissä, tosin karttakin hiukan muuttu välissä.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Joo kyllä mä sen ymmärrän että penkeissä pieniä eroja, mutta 50hp ero penkeissä kuulotaa aika isolta.

    Ei sulla satu sit olemaan jotain logia mikä ois lähellä sitä penkityspäivää?
    Kyllä noissa penkeissä vaan on huomattavia eroja ja tästä omakohtaista kokemusta. Samana päivänä 2 eri penkkiä ja ero oli 38hv

    Tabletti vaihtui tässä syksyllä ja ei ole enää logeja tallessa, mutta kyllä se ahtoi sellaisen 16-17 psi sillä stage 2+ 98:lla kun niitä logeja katselin silloin. Eli ihan linjassa on luvatun, mutta epäilen tota vakio cooleria / lämmintä ilmaa syyksi alhaiseen tulokseen, voi jopa puuttua äkkiä se +20-30hv

    Aikoinaan kun olimme Tommixin kanssa penkissä ja varttimailivedoilla nillä vanhoilla 335, molemmila samat modit (n.420hv) muuten mutta Tommixilla oli Wagnerin evo2 cooleri ja mulla vielä vakio. Tommixilla oli penkissä aina n. 15-20hv ero minuun ja varttimaililla mentiin rinta rinnan, mutta Tommixin auto lopussa meni ohi, eli minun autossa imuilman lämmöt nousi yli puolet enemmän login perusteella kuin Tommixin. On sillä isommalla coolerilla vaikutusta joissakin tilanteissa vaikka toiset sitä vähätteleekin.

    No keväällä sitten uudestaan penkkiin ja uusia logeja ja voi olla että jotakin muutoksia tulee vielä talven aikana :think tavoite on kuitenkin sinne 450hv pintaa.
    Last edited by miyli; 30-11-2017, 15:42.

    Leave a comment:

Working...
X