BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nappe74
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 2846
    • South Carelia

    Originally posted by brainsurgery View Post
    https://play.google.com/store/apps/d...sher.n54&hl=fi

    Kyllä se viina tekee pelkästään hyvää N54:lle. Sen näkee jo JB4 logeista.
    Eipä löydy Android - vehkeitä...

    Lähinnä ajatuksena että olisiko forumilla ketään kuka pystyisi ohjelmoimaan hallitusti tuon...

    Tuleeko MHD:n kanssa ongelmia jos ajaa perus 98E:llä??
    G30 530e xDrive A M-Sport -20

    ex-Bimmerit:
    F10 525dA xDrive M-Sport -13
    E21 316 -80
    E91 330xdA M-Sport -06
    E53 X5 3.0iA Sport -04
    E91 335xiA M-Sport -08
    E60 530iA M-Sport -06
    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
    E91 320d -06
    E39 530iAT M-Sport -01
    E36 328iA -96
    E39 528iA -96
    E36 325i -92

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Ei tuu ongelmia jos ajaa perus 98E kartan sisään.

      Comment

      • nappe74
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 2846
        • South Carelia

        Originally posted by brainsurgery View Post
        Ei tuu ongelmia jos ajaa perus 98E kartan sisään.
        Sitten jos ajaakin viinalla/seoksella niin voiko se aiheuttaa taas muita ongelmia??

        Tuntuu vaan että tuon JB4:n kanssa saa hommata kaikenlaista sälää autoon ja siltikin tulee vikailmoituksia... ajatuksena olisi juurikin yksinkertainen mutta toimiva pelkkä tehosofta !!
        G30 530e xDrive A M-Sport -20

        ex-Bimmerit:
        F10 525dA xDrive M-Sport -13
        E21 316 -80
        E91 330xdA M-Sport -06
        E53 X5 3.0iA Sport -04
        E91 335xiA M-Sport -08
        E60 530iA M-Sport -06
        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
        E91 320d -06
        E39 530iAT M-Sport -01
        E36 328iA -96
        E39 528iA -96
        E36 325i -92

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5466
          • S:t Karins

          Originally posted by nappe74 View Post
          asjatuksena olisi juurikin yksinkertainen mutta toimiva pelkkä tehosofta !!
          Valitettavasti utopiaa N54 moottorin kanssa
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • konda
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 36
            • Mikkeli

            Päivää että pätkähti.
            Yhden audin ja kahden evo mitsun jälkeen tuli palattua bmw leiriin.

            Eli pihaan tuli E90 Facelifti n54 ja automaatilla. Miellyttävä kone, mutta evojen jälkeen vähän kesy... vielä.

            Tässä muutaman iltana nyt ja noin 212,6 sivua foorumia lävitse kahlanneena niin alkaa pää olemaan vähintääkin jo sekaisin.

            E85 sotkemiseks varmaankin menee.. eli mikä on fiksuin resepti lähteä liikenteeseen?

            jb4 + dp:t + flash (mikä niistä? oliko näissä eroja mt vs. at?) + e85? Mihin asti nuo vakioturbot tuolla reseptillä riittää? Eli mitä on saatavissa?

            Jos tyydytään alle 400 tehoihin niin tuo mhd + 98E ja tällöin ei JB4 tarvita? ymmärsinkö oikein?

            Mihin asti muuten tuo vakio 335 ic riittää?

            Tarkoituksena paketti mitä ei kokoajan tartteisi olla läppärin nokassa säätämässä ja jonka uskaltaisi antaa rouvallekkin...

            Perus tulppa + puola hommat on tiedossa :think
            Last edited by konda; 03-03-2017, 00:17.

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              Originally posted by konda View Post
              Päivää että pätkähti.
              Yhden audin ja kahden evo mitsun jälkeen tuli palattua bmw leiriin.

              Eli pihaan tuli E90 Facelifti n54 ja automaatilla. Miellyttävä kone, mutta evojen jälkeen vähän kesy... vielä.

              Tässä muutaman iltana nyt ja noin 212,6 sivua foorumia lävitse kahlanneena niin alkaa pää olemaan vähintääkin jo sekaisin.

              E85 sotkemiseks varmaankin menee.. eli mikä on fiksuin resepti lähteä liikenteeseen?

              jb4 + dp:t + flash (mikä niistä? oliko näissä eroja mt vs. at?) + e85? Mihin asti nuo vakioturbot tuolla reseptillä riittää? Eli mitä on saatavissa?

              Jos tyydytään alle 400 tehoihin niin tuo mhd + 98E ja tällöin ei JB4 tarvita? ymmärsinkö oikein?

              Mihin asti muuten tuo vakio 335 ic riittää?

              Tarkoituksena paketti mitä ei kokoajan tartteisi olla läppärin nokassa säätämässä ja jonka uskaltaisi antaa rouvallekkin...

              Perus tulppa + puola hommat on tiedossa :think
              Stage1 bensapumppu fuel-itiltä. JB4+E85 backend flash ja 50/50 bensaa ja E85:ttä. Map5 päälle ja muutama sopeutusajo minkä jälkeen potkua on arviolta 420-430. Ei tarvi tehdä sen jälkeen muuta kuin muistaa tankata puolet bensaa ja puolet E85:ttä.

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5466
                • S:t Karins

                ^ +1 ja orkkis IC riittää päälle 400 hv:n. Mutta ei montaa peräkkäistä vetoa... Pärjää kadulla kyllä.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Snike
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 84
                  • Espoo

                  Originally posted by tupacalle View Post
                  Tuli ostettua viikko takaperin N54 koneinen härveli liikkeestä, enkä osaa vielä sanoa onko ohjelmoitu vai ei koska kone vikatilassa viallisesta lambdasta johtuen. Kysymys kuuluukin että onkohan autoon asennettu JB4 tms. kun käynnistäessä mittariston näytöt muuttuvat hetkeksi värillisiksi ja nopeusmittari käy 3t rpm kohdalla? Tämän jälkeen ajossa mittariston toiminta on "normaali". Eli näyttääkö mehupurkki aina käynnistyksen yhteydessä käytössä olevan mapin?
                  JB4 ei käyttäydy noin tai ei ainakaan oikein toimivana. JB4 on kyllä sweeppi toiminto, mutta sillon neulojen pitäisi liikkua koko matkan. Myöskään mitään mittariston värilliseksi muuttumista ei pitäisi tapahtua.
                  E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
                  | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

                  Comment

                  • BFI18
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1456
                    • Turku

                    Originally posted by nappe74 View Post
                    Sitten jos ajaakin viinalla/seoksella niin voiko se aiheuttaa taas muita ongelmia??

                    Tuntuu vaan että tuon JB4:n kanssa saa hommata kaikenlaista sälää autoon ja siltikin tulee vikailmoituksia... ajatuksena olisi juurikin yksinkertainen mutta toimiva pelkkä tehosofta !!
                    Ei tartte säätää mitään.
                    Mulla oli Ex N54:ssa JB4 ja ei mitään muita modeja.
                    Ajoin pelkästään map 5, talvella 98e:llä ja kesällä useimmiten 25% re85 seassa. Pelkällä bensalla tuli +360/550 ulos map 5 (silloin oli paskat puolat vielä).
                    Ei mitään ongelmia, kunhan puolat/tulpat kuosissa.
                    Otin varmaan vuoden aikana 10 logia ja se siitä.
                    Joo ja mulla ei ollut downpipejä ja silti laitoin viinaa sekaan. Hyvin toimi näinkin, vaikka ehkä pakopaineet nousee liiaksi (16-17 psi ahtoi), mutta en jaksanut downpipeja laittaa ees koskaan paikalleen vaan myin ne erikseen pois ennen auton myyntiä.
                    Turboilla oli 170 tkm menty.

                    JB4 on n. 500 eurolla aikasta hyvä vastine rahalle- vuoden verran oli mulla käytössä ja 0 ongelmaa. Ei vaadi säätämistä vasta kun mennään 400hp toiselle puolen. Ja antaa mahdollisuuden modata eteenkinpäin mikäli tarvetta tulee.

                    Sitten vielä varsinkin virien kanssa kannattaa laittaa vaihteistoflash (esim Alpina B3) sisälle, koska 6-v tomaatti on aika loivaliikkeinen ilman flashia.
                    Last edited by BFI18; 03-03-2017, 09:18.
                    G26 i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • F-Lame
                      BTCF Member
                      • Jul 2015
                      • 251
                      • Helsinki-Porvoo

                      Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                      Onhan näissä jo ollut alipaine vuotoja. Kellollahan se selviää. 9 vuotta vanha auto kuitenkin.
                      JB4 on myös asetus jolla saa vikakoodin pysymään pois. Tosin cattien koodi tulee vasta kun auto tekee obd-testin. Kyllä siihen jonkun kymmenen kilometriä saa ajaa.
                      Sen ohjelman voi tarkistaa, mutta melkein sama olisi vain hommata noi MHD-ohjelmointi laitteet eli kaapeli + Android puhelin/tabletti ja ohjelmoida auto vakioksi. Samalla saa päivitettyä ohjelmiston uusimpaan versioon. Laittaa sitten perään semmoisen ohjelman kun tarvitsee.
                      Nykyisin Karalan yms tekijän softat näihin on täysin arvottomia kun tuo MHD on niin edullinen, täysin muokattavissa ja siellä on paljon paremmat viri-softat valmiina monelle eri viritysasteelle, jos ei kustomointi/perehtyminen huvita.
                      Erikseen useita karttoja JB4-tuella.
                      Juu se on selvä että kyseessähän on jo vanha romu Ei ole JB4:ssa päällä tuo asetus sen varmistin jo heti kun vaihdoin DB:t.
                      Eilen tuli vaihdettu Rob Beck PCV venttiili, BMS öljynkeruu pönttö ja samalla uusin ahtimien ja blowoff venttiilien ohjausletkut silikoonisiin. Samalla meni kiinni uusi chargepipe. Katsotaan nyt tuleeko vikakoodeja. Minkäslaista kelloa tarkoitit ? Jonkin sortin alipainemittaria ?
                      Pitää varmaan hommata joku kiinalainen androidilla oleva täbi ja siihen sitten hommata tuo MHD niin saa itse kikkailtua tuon kanssa.
                      Kyllä perehtyminen aiheeseen kiinnostaa aika vaan ei meinaa riittää
                      Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                      1989 E30 316i 2D HARRASTE
                      1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                      Ex. E92 335 CiA m-sport
                      Ex. 2005 E87 130i m-sport
                      ...monta muuta ennen sitä

                      Comment

                      • juha_335i
                        BTCF Member
                        • Sep 2016
                        • 44
                        • Vantaa

                        Lueskelin tuossa MHD:n user guide.pdf ja siellä oli maininta kartoista :
                        Stage 1 : 340-380hp
                        Stage 2 : 370-420hp
                        E40 map : 440hp

                        Eli MHD:lläkin pärjää. Pitäähän kait tietenkin investoida katittomiin downpipeihin + FMIC, jotta tehojen yläpäähän päästään.

                        Asiasta viidenteen mikä olis muuten hyvä akkulaturi/ylläpitolaturi, jota vois käyttää kun asentaa MHD-softaa autoon ?

                        -juha
                        ___________
                        E91 335i -08, Fin-Turbo stage2, Evolve DPs,Wagner Performance EVO1 fmic, DCI, MHD + custom softa, xHP Stage 3

                        Comment

                        • konda
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 36
                          • Mikkeli

                          Originally posted by brainsurgery View Post
                          Stage1 bensapumppu fuel-itiltä. JB4+E85 backend flash ja 50/50 bensaa ja E85:ttä. Map5 päälle ja muutama sopeutusajo minkä jälkeen potkua on arviolta 420-430. Ei tarvi tehdä sen jälkeen muuta kuin muistaa tankata puolet bensaa ja puolet E85:ttä.
                          Kiitokset selvennyksestä! Tuolta Flashaus topicista sattu silmään seuraava
                          PUMP = pumppubensoille ja enintään 30% E85 seoksille
                          RACE = korkeampi oktaanisille bensoille ja E20-E50 seoksille (PUMP versioon nähden aggressiivisempi sytytysennakko)
                          E85 = ennakot ja AFR:t jotka sopii parhaiten korkeammille E85 seoksille (lisäpolttoainepumpun, eli matalapainepumpun, kanssa E60-70 seos pitäis olla optimi). E85 karttaa ei tule käyttää, jos E85:ttä ei ole saatavilla. Pienet matkat pienellä kaasulla toki on ok ilman viinaakin, mutta ei kuormitusta!
                          Jos JB4 kiinni ja ajetaan tuo E85 backend flash sisään niin jääkö silti mahdollisuus pelkälle E98 vai voiskiko olla parempi vaihtoehto esim tuo bensa/30% kartta mikäli ei aina viunaa saatavilla?
                          Toi fuelitin pumppu menee varmaan tilaukseen, jos vakiopumppu kuosissa niin riittäneekö tuossa tuotto / kestääkö se tuon 30% seoksen?
                          Last edited by konda; 03-03-2017, 09:19.

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Originally posted by konda View Post
                            Kiitokset selvennyksestä! Tuolta Flashaus topicista sattu silmäät seuraava

                            Jos JB4 kiinni ja ajetaan tuo E85 backend flash sisään niin jääkö silti mahdollisuus pelkälle E98 vai voiskiko olla parempi vaihtoehto esim tuo bensa/30% kartta mikäli ei aina viunaa saatavilla?
                            Toi fuelitin pumppu menee varmaan tilaukseen, jos vakiopumppu kuosissa niin riittäneekö tuossa tuotto / kestääkö se tuon 30% seoksen?
                            Race on paras jos ei aina ole E85:ttä saatavilla. Siinä on samat fuel scalarit kuin pump flashissa, joten kovin isolle E85 seokselle sekään ei sitten riitä. Race flashin kanssa ei kannata hirveästi polkea, ellei ole ainakin jonkin verran E85:ttä tankissa.

                            Todennäköisesti kestää 30% seoksen mutta pitää aina loggaamalla tsekata.

                            E85 flashilla pystyy ajamaan myös 100% E85:llä mutta ei täysillä ahtopaineilla. Ellei sitten ole lisäsyöttöä laitettu autoon.

                            Comment

                            • Zoppa
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 239
                              • Espoo

                              Originally posted by juha_335i View Post
                              Lueskelin tuossa MHD:n user guide.pdf ja siellä oli maininta kartoista :
                              Stage 1 : 340-380hp
                              Stage 2 : 370-420hp
                              E40 map : 440hp

                              Eli MHD:lläkin pärjää. Pitäähän kait tietenkin investoida katittomiin downpipeihin + FMIC, jotta tehojen yläpäähän päästään.

                              Asiasta viidenteen mikä olis muuten hyvä akkulaturi/ylläpitolaturi, jota vois käyttää kun asentaa MHD-softaa autoon ?

                              -juha
                              Itse käytin tätä: http://m.clasohlson.com/fi/Akkulatur...h-15-A/36-4022
                              Annoin auton vielä olla hetken latauksessa ennen fläshäystä, kaikki sujui ongelmitta.
                              Last edited by Zoppa; 03-03-2017, 14:46.
                              E92 335i M-Sport -07
                              EX: E85 Z4 3.0i

                              Comment

                              • nappe74
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 2846
                                • South Carelia

                                Originally posted by BFI18 View Post
                                Ei tartte säätää mitään.
                                Mulla oli Ex N54:ssa JB4 ja ei mitään muita modeja.
                                Ajoin pelkästään map 5, talvella 98e:llä ja kesällä useimmiten 25% re85 seassa. Pelkällä bensalla tuli +360/550 ulos map 5 (silloin oli paskat puolat vielä).
                                Ei mitään ongelmia, kunhan puolat/tulpat kuosissa.
                                Otin varmaan vuoden aikana 10 logia ja se siitä.
                                Joo ja mulla ei ollut downpipejä ja silti laitoin viinaa sekaan. Hyvin toimi näinkin, vaikka ehkä pakopaineet nousee liiaksi (16-17 psi ahtoi), mutta en jaksanut downpipeja laittaa ees koskaan paikalleen vaan myin ne erikseen pois ennen auton myyntiä.
                                Turboilla oli 170 tkm menty.

                                JB4 on n. 500 eurolla aikasta hyvä vastine rahalle- vuoden verran oli mulla käytössä ja 0 ongelmaa. Ei vaadi säätämistä vasta kun mennään 400hp toiselle puolen. Ja antaa mahdollisuuden modata eteenkinpäin mikäli tarvetta tulee.

                                Sitten vielä varsinkin virien kanssa kannattaa laittaa vaihteistoflash (esim Alpina B3) sisälle, koska 6-v tomaatti on aika loivaliikkeinen ilman flashia.
                                Kiitos kattavasta vastauksesta... ehkä tuon JB4:n voisi kuitenkin ottaa harkinnan alle... tosin ilman dp:itä ajaminen on varmaan aika iso tietoinen riski vaikka sulla ei ongelmia ollutkaan... Ja hyväähän tossa JB4:ssä on tuo kattava jatkojalostuspotentiaali !!

                                Edelleen tiedustelen tuon MHD:n perään että pystyykö kukaan forumilainen tuota asentamaan??
                                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                                ex-Bimmerit:
                                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                                E21 316 -80
                                E91 330xdA M-Sport -06
                                E53 X5 3.0iA Sport -04
                                E91 335xiA M-Sport -08
                                E60 530iA M-Sport -06
                                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                                E91 320d -06
                                E39 530iAT M-Sport -01
                                E36 328iA -96
                                E39 528iA -96
                                E36 325i -92

                                Comment

                                Working...
                                X