Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5442
    • S:t Karins

    N54 ei ole päivittynyt mihinkään elinkaarensa aikana. Tietysti suuttimet, hpfp ym. pientä muutosta on tullut. Tosin nuo on vaihdettu alkupään autoihin tehdaskamppanjana. Vakiona ja myös viritettynä moottori ja laatikko on pomminvarma. Turbojen hukkikset antautuu 60 -150 th km paikkeilla.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • npa
      Newbiemmer
      • May 2011
      • 1
      • po

      Kellään kokemuksia kyseisestä putkistosta? http://www.doc-power.fi/product/4767...m#.WQ8DH-qU_qB
      Bmw e92 335i lci

      Comment

      • harossi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 619
        • Haukipudas

        Originally posted by npa View Post
        Kellään kokemuksia kyseisestä putkistosta? http://www.doc-power.fi/product/4767...m#.WQ8DH-qU_qB
        Mulla oli tuo putkisto avossa. Mahtavan äänet! Matala ääni tyhjäkäynnillä mutta ajossa ei mitään häiritsevää kuitenkaan.

        Tuohan ei sovi oikein sitten katittomien dp:n kanssa, kun tuossa putkistossa ei oo katteja.
        e39 M5

        Comment

        • Pohjoisen Poika
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 464
          • Lappi

          Originally posted by Tommi_ View Post
          Auto (335, N54) alkoi savuttamaan, valkoista savua putkista aika paljon hiljaisella vauhdilla, alle 60km/h. Kovemmissa vauhdeissa ei kuulemma savuta paljoa tai sitten sitä ei vaan huomaa. Eilen motarilla ruuhkassa näytti savua tulevan hieman myös konehuoneesta.*

          Autossa ei mitään vikakoodeja, ei täristä, käy tasaisesti yms. Öljyä ei näyttäisi syövän, jäähdytysnesteestä en ihan varma. Ohessa kuva takaputkista 600 km ajelun jälkeen jos kuva mitään sanoo. Haistelin ja mielestäni ei haise öljylle, lähinnä vedelle.*

          Yks asentaja tuttu epäili kuvailun perusteella kansipahvia syylliseksi tai sitten turbon/turbojen vuotoa. Turbot vaihdettu viime syksynä.

          Onko täällä tullut vastaan moista savutusta ja onko arvailua vian syystä?*
          Turbo se on ollut lähes kaikilla. Voi toki olla jokin muukin mutta turboa lottoaisin.

          Aivan älyttömän vaikea on saada varmuus asiasta muutoin kuin osaa vaihtamalla. Omat oli ainakin ulos ja sisälle päin hyvännäköisessä kunnossa vaikka vuotivat jo todella pahasti.

          Näkyisikö hajonnut kansipahvi puristusmittarilla? Se olisi edullinen testi.
          Öljyä nämä syö aina jonkin verran. Se mitästä turbosta menee vaikka vuotaisi ei siinä määrässä näy mihkään.


          Originally posted by miyli View Post
          Öljy savu on sinistä ja haisee palaneelle öljylle, ei varmaankaan tule tuo turboista.
          Näin on.

          Kuitenkin jos turbot vuotaa kohtuudella polttaa katalysaattori savun ihan valkoiseksi. Sinistä savua saa aikaiseksi vasta kun vuotoa on jo paljon tai älyttömästi.

          Comment

          • Topster
            Bimmer Rookie
            • Apr 2014
            • 31
            • Oulu

            Suuttimista

            Yksi suuttimista (injector) olisi menossa vaihtoon. Tuntuu olevan paljon turinaa eri foorumeilla siitä, ettei vanhoja (13537585261) ja uusia (13538616079) saisi laittaa sekaisin. Jäljelle jäävät ovat kuitenkin vanhoja ja sellaista tuntuu olevan suhteellisen mahdotonta löytää enää uutena.

            Onko edessä siis koko kuuden setin osto, vai onko tuo ongelma pistää uudempaa injektoria tilalle?

            Ja tämä siis samalla ostoilmoitus, jos tuota vanhempaa sattuisi joltain löytymään 1kpl joutilaana hyllystä.
            G31 520d x-drive 2017
            Porsche Cayenne Turbo 2006
            VW Kupla 1967

            Ex-E90 335i (pre-LCI 2008)
            TTE550 turbos, TTE inlets, catless dp's, Wagner Evo II, Burger DCI, Burger CP, Turbosmart BOV Dual, MMP port injection, Walbro stage2, Burger Meth kit, Supersprint
            Ulkopuolelta melko vakio m-sport.
            Ex- Käyttis F11 530D
            Ex- Suzuki Hayabusa

            Comment

            • Snike
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 84
              • Espoo

              Originally posted by Topster View Post
              Yksi suuttimista (injector) olisi menossa vaihtoon. Tuntuu olevan paljon turinaa eri foorumeilla siitä, ettei vanhoja (13537585261) ja uusia (13538616079) saisi laittaa sekaisin. Jäljelle jäävät ovat kuitenkin vanhoja ja sellaista tuntuu olevan suhteellisen mahdotonta löytää enää uutena.

              Onko edessä siis koko kuuden setin osto, vai onko tuo ongelma pistää uudempaa injektoria tilalle?

              Ja tämä siis samalla ostoilmoitus, jos tuota vanhempaa sattuisi joltain löytymään 1kpl joutilaana hyllystä.
              Voit vaihtaa yksi bankki kerrallaan. Eli kolme suutinta riittää. Yhdessä bankissa voi siis olla uudempia suuttimia ja toisessa vanhoja. Samassa bankissa pitää aina olla samat suuttimet. Muista että suuttimet pitää vielä koodata vaihdon yhteydessä.
              E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
              | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Kaikkia vanhempia voi sotkea keskenään osanumerosta riippumatta. Vasta 261-12 loppuinen (ja mahdollisesti isommat kuin 12 (tuo 12 on indeksinumero)) on uutta mallia ja sitä ei voi laittaa vanhempien kanssa sekaisin.

                Myös vanhemmalla osanumerolla olevia suuttimia löytyy indeksinumerolla 12 ja ne ovat vanhempaa mallia.

                Edit: Niin laitetaan nyt vielä, että internet tuntee tapauksia, joissa on laitettu uusia ja vanhoja suuttimia sekaisin, ja laitteet ovat pysyneet nipussa.

                Comment

                • Topster
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2014
                  • 31
                  • Oulu

                  Originally posted by Snike View Post
                  Voit vaihtaa yksi bankki kerrallaan. Eli kolme suutinta riittää. Yhdessä bankissa voi siis olla uudempia suuttimia ja toisessa vanhoja. Samassa bankissa pitää aina olla samat suuttimet. Muista että suuttimet pitää vielä koodata vaihdon yhteydessä.
                  Juuri näinhän tuolla maailman turuilla tunnutaan sanovan, mutta merkkihuollossa oltiin kovasti sitä mieltä, että huollon ohjeistuksessa asiasta ei kuulemma mainita mitään ja olivat sitä mieltä, että ei olisi ongelma.

                  Siitä tämä arvuuttelu.
                  G31 520d x-drive 2017
                  Porsche Cayenne Turbo 2006
                  VW Kupla 1967

                  Ex-E90 335i (pre-LCI 2008)
                  TTE550 turbos, TTE inlets, catless dp's, Wagner Evo II, Burger DCI, Burger CP, Turbosmart BOV Dual, MMP port injection, Walbro stage2, Burger Meth kit, Supersprint
                  Ulkopuolelta melko vakio m-sport.
                  Ex- Käyttis F11 530D
                  Ex- Suzuki Hayabusa

                  Comment

                  • Heikkiher
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 94
                    • Vihti

                    Originally posted by Topster View Post
                    Juuri näinhän tuolla maailman turuilla tunnutaan sanovan, mutta merkkihuollossa oltiin kovasti sitä mieltä, että huollon ohjeistuksessa asiasta ei kuulemma mainita mitään ja olivat sitä mieltä, että ei olisi ongelma.

                    Siitä tämä arvuuttelu.
                    Säästin vanhat (5kpl) suuttimet kun aikanaan vaihdoin lopulta kaikki, yksi siis meni varmasti rikki. Ovat muistaakseni indeksillä 7 tai 8 (voin illalla tarkistaa). Voin vaikka 2 kpl myydä halvalla jos haluat kokeilla, lisäksi sinun pitää uusia se tiiviste ja metallinen renkula, nämä ilmeisesti aika halpoja ihan marmorillakin. Autoni on siis 335i N54 vm07

                    Laitatko vaikka YV jos kiinnostaa...

                    Comment

                    • Tommi_
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2010
                      • 177
                      • Klaukkala

                      Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                      Turbo se on ollut lähes kaikilla. Voi toki olla jokin muukin mutta turboa lottoaisin.
                      Jees, kannattaa laittaa lotto vetämään

                      Turbot otettu irti ja lähetetty tekijöille tutkittavaksi. Viime syksynä hankitut turbot ja yhdet ratapäivät Alastarolla viime syksynä (max ahdot ollut hetkellisesti 19psi) ja alle 5tkm kaikenkaikkiaan ja laakerit menee. :think Taaempi turbo kait vuosi öljyä ja etummaisissakin laakerit huonona. Ens vkolla selvinnee enemmän...
                      Last edited by Tommi_; 12-05-2017, 18:18.
                      Nykyinen Bmw 440xi

                      Ex- E92 335i

                      Comment

                      • tommi69
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 419
                        • Helsinki

                        Missä ollu Turbot korjattavana?
                        M140 xDrive v.2017
                        Kawasaki zH2 v.2020

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5442
                          • S:t Karins

                          Originally posted by Snike View Post
                          Voit vaihtaa yksi bankki kerrallaan. Eli kolme suutinta riittää. Yhdessä bankissa voi siis olla uudempia suuttimia ja toisessa vanhoja. Samassa bankissa pitää aina olla samat suuttimet. Muista että suuttimet pitää vielä koodata vaihdon yhteydessä.
                          Näin itse tekisin.
                          By the way.

                          Minulla voisi tulla myyntiin:
                          Stage 2 LPFP by FuelIt


                          TBI by FuelIt


                          Metanoliruisku isolla pytyllä by BMS
                          Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.

                          Minulla vanhempi versio.

                          Olisiko kiinnostusta?
                          Last edited by Tommix; 15-05-2017, 17:44.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Tommi_
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 177
                            • Klaukkala

                            Originally posted by tommi69 View Post
                            Missä ollu Turbot korjattavana?
                            Noi oli tehty/muokattu hevosvoimalla (aka turbotohtori) ja sinne ne nyt lähetettiin takaisin tutkittavaksi/kunnostettavaksi.
                            Nykyinen Bmw 440xi

                            Ex- E92 335i

                            Comment

                            • tommi69
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 419
                              • Helsinki

                              Originally posted by Tommi_ View Post
                              Noi oli tehty/muokattu hevosvoimalla (aka turbotohtori) ja sinne ne nyt lähetettiin takaisin tutkittavaksi/kunnostettavaksi.
                              OK, tässä just mietin ite, minne veis modattavaksi/kunnostettavaksi. Olen soitellut Turbotohtori, finturboon ja proturboon.
                              M140 xDrive v.2017
                              Kawasaki zH2 v.2020

                              Comment

                              • tommi69
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 419
                                • Helsinki

                                Originally posted by Tommi_ View Post
                                Jees, kannattaa laittaa lotto vetämään

                                Turbot otettu irti ja lähetetty tekijöille tutkittavaksi. Viime syksynä hankitut turbot ja yhdet ratapäivät Alastarolla viime syksynä (max ahdot ollut hetkellisesti 19psi) ja alle 5tkm kaikenkaikkiaan ja laakerit menee. :think Taaempi turbo kait vuosi öljyä ja etummaisissakin laakerit huonona. Ens vkolla selvinnee enemmän...
                                Puritko ite turbot? Vai Helsingissä joku hyvä paikka?
                                M140 xDrive v.2017
                                Kawasaki zH2 v.2020

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎