N54 ei ole päivittynyt mihinkään elinkaarensa aikana. Tietysti suuttimet, hpfp ym. pientä muutosta on tullut. Tosin nuo on vaihdettu alkupään autoihin tehdaskamppanjana. Vakiona ja myös viritettynä moottori ja laatikko on pomminvarma. Turbojen hukkikset antautuu 60 -150 th km paikkeilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Kellään kokemuksia kyseisestä putkistosta? http://www.doc-power.fi/product/4767...m#.WQ8DH-qU_qBBmw e92 335i lci
Comment
-
-
Originally posted by npa View PostKellään kokemuksia kyseisestä putkistosta? http://www.doc-power.fi/product/4767...m#.WQ8DH-qU_qB
Tuohan ei sovi oikein sitten katittomien dp:n kanssa, kun tuossa putkistossa ei oo katteja.e39 M5
Comment
-
-
Originally posted by Tommi_ View PostAuto (335, N54) alkoi savuttamaan, valkoista savua putkista aika paljon hiljaisella vauhdilla, alle 60km/h. Kovemmissa vauhdeissa ei kuulemma savuta paljoa tai sitten sitä ei vaan huomaa. Eilen motarilla ruuhkassa näytti savua tulevan hieman myös konehuoneesta.*
Autossa ei mitään vikakoodeja, ei täristä, käy tasaisesti yms. Öljyä ei näyttäisi syövän, jäähdytysnesteestä en ihan varma. Ohessa kuva takaputkista 600 km ajelun jälkeen jos kuva mitään sanoo. Haistelin ja mielestäni ei haise öljylle, lähinnä vedelle.*
Yks asentaja tuttu epäili kuvailun perusteella kansipahvia syylliseksi tai sitten turbon/turbojen vuotoa. Turbot vaihdettu viime syksynä.
Onko täällä tullut vastaan moista savutusta ja onko arvailua vian syystä?*
Aivan älyttömän vaikea on saada varmuus asiasta muutoin kuin osaa vaihtamalla. Omat oli ainakin ulos ja sisälle päin hyvännäköisessä kunnossa vaikka vuotivat jo todella pahasti.
Näkyisikö hajonnut kansipahvi puristusmittarilla? Se olisi edullinen testi.
Öljyä nämä syö aina jonkin verran. Se mitästä turbosta menee vaikka vuotaisi ei siinä määrässä näy mihkään.
Originally posted by miyli View PostÖljy savu on sinistä ja haisee palaneelle öljylle, ei varmaankaan tule tuo turboista.
Kuitenkin jos turbot vuotaa kohtuudella polttaa katalysaattori savun ihan valkoiseksi. Sinistä savua saa aikaiseksi vasta kun vuotoa on jo paljon tai älyttömästi.
Comment
-
-
Suuttimista
Yksi suuttimista (injector) olisi menossa vaihtoon. Tuntuu olevan paljon turinaa eri foorumeilla siitä, ettei vanhoja (13537585261) ja uusia (13538616079) saisi laittaa sekaisin. Jäljelle jäävät ovat kuitenkin vanhoja ja sellaista tuntuu olevan suhteellisen mahdotonta löytää enää uutena.
Onko edessä siis koko kuuden setin osto, vai onko tuo ongelma pistää uudempaa injektoria tilalle?
Ja tämä siis samalla ostoilmoitus, jos tuota vanhempaa sattuisi joltain löytymään 1kpl joutilaana hyllystä.G31 520d x-drive 2017
Porsche Cayenne Turbo 2006
VW Kupla 1967
Ex-E90 335i (pre-LCI 2008)
TTE550 turbos, TTE inlets, catless dp's, Wagner Evo II, Burger DCI, Burger CP, Turbosmart BOV Dual, MMP port injection, Walbro stage2, Burger Meth kit, Supersprint
Ulkopuolelta melko vakio m-sport.
Ex- Käyttis F11 530D
Ex- Suzuki Hayabusa
Comment
-
-
Originally posted by Topster View PostYksi suuttimista (injector) olisi menossa vaihtoon. Tuntuu olevan paljon turinaa eri foorumeilla siitä, ettei vanhoja (13537585261) ja uusia (13538616079) saisi laittaa sekaisin. Jäljelle jäävät ovat kuitenkin vanhoja ja sellaista tuntuu olevan suhteellisen mahdotonta löytää enää uutena.
Onko edessä siis koko kuuden setin osto, vai onko tuo ongelma pistää uudempaa injektoria tilalle?
Ja tämä siis samalla ostoilmoitus, jos tuota vanhempaa sattuisi joltain löytymään 1kpl joutilaana hyllystä.E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
| JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |
Comment
-
-
Kaikkia vanhempia voi sotkea keskenään osanumerosta riippumatta. Vasta 261-12 loppuinen (ja mahdollisesti isommat kuin 12 (tuo 12 on indeksinumero)) on uutta mallia ja sitä ei voi laittaa vanhempien kanssa sekaisin.
Myös vanhemmalla osanumerolla olevia suuttimia löytyy indeksinumerolla 12 ja ne ovat vanhempaa mallia.
Edit: Niin laitetaan nyt vielä, että internet tuntee tapauksia, joissa on laitettu uusia ja vanhoja suuttimia sekaisin, ja laitteet ovat pysyneet nipussa.
Comment
-
-
Originally posted by Snike View PostVoit vaihtaa yksi bankki kerrallaan. Eli kolme suutinta riittää. Yhdessä bankissa voi siis olla uudempia suuttimia ja toisessa vanhoja. Samassa bankissa pitää aina olla samat suuttimet. Muista että suuttimet pitää vielä koodata vaihdon yhteydessä.
Siitä tämä arvuuttelu.G31 520d x-drive 2017
Porsche Cayenne Turbo 2006
VW Kupla 1967
Ex-E90 335i (pre-LCI 2008)
TTE550 turbos, TTE inlets, catless dp's, Wagner Evo II, Burger DCI, Burger CP, Turbosmart BOV Dual, MMP port injection, Walbro stage2, Burger Meth kit, Supersprint
Ulkopuolelta melko vakio m-sport.
Ex- Käyttis F11 530D
Ex- Suzuki Hayabusa
Comment
-
-
Originally posted by Topster View PostJuuri näinhän tuolla maailman turuilla tunnutaan sanovan, mutta merkkihuollossa oltiin kovasti sitä mieltä, että huollon ohjeistuksessa asiasta ei kuulemma mainita mitään ja olivat sitä mieltä, että ei olisi ongelma.
Siitä tämä arvuuttelu.
Laitatko vaikka YV jos kiinnostaa...
Comment
-
-
Originally posted by Pohjoisen Poika View PostTurbo se on ollut lähes kaikilla. Voi toki olla jokin muukin mutta turboa lottoaisin.
Turbot otettu irti ja lähetetty tekijöille tutkittavaksi. Viime syksynä hankitut turbot ja yhdet ratapäivät Alastarolla viime syksynä (max ahdot ollut hetkellisesti 19psi) ja alle 5tkm kaikenkaikkiaan ja laakerit menee. :think Taaempi turbo kait vuosi öljyä ja etummaisissakin laakerit huonona. Ens vkolla selvinnee enemmän...Last edited by Tommi_; 12-05-2017, 18:18.
Comment
-
-
Originally posted by Snike View PostVoit vaihtaa yksi bankki kerrallaan. Eli kolme suutinta riittää. Yhdessä bankissa voi siis olla uudempia suuttimia ja toisessa vanhoja. Samassa bankissa pitää aina olla samat suuttimet. Muista että suuttimet pitää vielä koodata vaihdon yhteydessä.
By the way.
Minulla voisi tulla myyntiin:
Stage 2 LPFP by FuelIt
TBI by FuelIt
Metanoliruisku isolla pytyllä by BMS
Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.
Minulla vanhempi versio.
Olisiko kiinnostusta?Last edited by Tommix; 15-05-2017, 17:44.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommi_ View PostNoi oli tehty/muokattu hevosvoimalla (aka turbotohtori) ja sinne ne nyt lähetettiin takaisin tutkittavaksi/kunnostettavaksi.M140 xDrive v.2017
Kawasaki zH2 v.2020
Comment
-
-
Originally posted by Tommi_ View PostJees, kannattaa laittaa lotto vetämään
Turbot otettu irti ja lähetetty tekijöille tutkittavaksi. Viime syksynä hankitut turbot ja yhdet ratapäivät Alastarolla viime syksynä (max ahdot ollut hetkellisesti 19psi) ja alle 5tkm kaikenkaikkiaan ja laakerit menee. :think Taaempi turbo kait vuosi öljyä ja etummaisissakin laakerit huonona. Ens vkolla selvinnee enemmän...M140 xDrive v.2017
Kawasaki zH2 v.2020
Comment
-
Comment