Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoppa
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 238
    • Espoo

    Originally posted by brainsurgery View Post
    Olikohan se just COBB jolla sai logattua AFR:ää moottorijarrutuksessa siten, että jos suuttimet ei vuoda niin se pysyy arvossa 235 mutta muuten heittelee arvot hitusen?
    MHD on myös kutakuinkin just noin, jos suutin vuotaa niin vuotava bank ei palaudu välittömästi tuohon arvoonsa.

    Edit: tossa on hyvä esimerkkitapaus
    Last edited by Zoppa; 29-09-2017, 14:24.
    E92 335i M-Sport -07
    EX: E85 Z4 3.0i

    Comment

    • Tommi_
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 177
      • Klaukkala

      Kovasti taas tänään bensa haisi, savutti.
      Originally posted by Zoppa View Post
      Cobbista en tiedä kun mulla ei oo siitä minkäänlaista kokemusta, mutta AFR 1,2 ja fuel trims 1,2 olis hyvä saada logattua, yleensä niissä näkyy poikkeavaa jos joku suuttimista vuotaa.
      Kiitokset. Mä yritän tänään/huomenna vähän loggailla ja laitan sitten tänne jos joku osaa niitä lukea.
      Originally posted by erttuli View Post
      Kannattaa harkita tulevaisuudessa MHD siirtymistä, on piakkoin(?) tulossa mappeihin Version8 -päivitys, toki nuo nykysetkin V7 pelittää hyvin. Loggaus on helppoa, jos käytössä on Android puhelin tai tabletti. Ottaa tuolla logeja ja postaat ne datazapin kautta. Näkee aika hyvin, jos vikaa on. Cobbia ei kai enää pidetä ajantasalla mitenkään? Ellen ole väärin käsittänyt..

      Tarttet kaapelin MHD varten jos et omista jo. Cableshack.uk löytyy tai Ebay jos uskallusta on
      MHD:tä miettinyt juu, mutta olisi ensiksi kiva saada myytyä cobb pois. Jotain meiliä cobbilta tuli nyt viikon sisään että alkavat vissiin taas päivittää sitä.

      Originally posted by brainsurgery View Post
      Olikohan se just COBB jolla sai logattua AFR:ää moottorijarrutuksessa siten, että jos suuttimet ei vuoda niin se pysyy arvossa 235 mutta muuten heittelee arvot hitusen?
      Nyt kun tuosta moottorijarrutuksesta luin, niin onko tuolle lokin otolle siis jotain sääntöjä että miten sitä logataan ns. oikein? Ei siis käy vaan että ajaa normisti ja loggaa 30sek tms? Anteeksi tyhmä kysymys siis
      Nykyinen Bmw 440xi

      Ex- E92 335i

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Originally posted by Tommi_ View Post
        Nyt kun tuosta moottorijarrutuksesta luin, niin onko tuolle lokin otolle siis jotain sääntöjä että miten sitä logataan ns. oikein? Ei siis käy vaan että ajaa normisti ja loggaa 30sek tms? Anteeksi tyhmä kysymys siis
        En tiedä tuosta COBBista mitään mutta laita vaikka loggaus päälle, täyskaasukiihdytys 250km/h asti, kutonen silmään ja siitä moottorijarrulla takaisin 50km/h asti niin katotaan miltä logi näyttää

        Comment

        • Tommi_
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 177
          • Klaukkala

          Vai 250 Suomen teillä. Eihän täällä voi ajaa edes satasta. Cobbissa ei ollut dataloggausta ainakaan Afr ja fuel trims nimillä. Mulla myös Torque niminen ohjelma ja sillä löytyi noi ja otin lokinkin, mutta ei se onnistunut.



          Autokeskus varaosapuoli auki kait tänään, joten käynen tilaamassa ne 13538648937 suuttimet. Ehkä helpompi ja halvempi tilata ne kun jäädä kiinni ajaessa 250km/h jossain
          Nykyinen Bmw 440xi

          Ex- E92 335i

          Comment

          • Tommi_
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 177
            • Klaukkala

            Originally posted by P33P33 View Post
            Mutta hyvin kyselty hintojen perään
            No joo, eikä siinä vielä kaikki

            Kun bmwclub finlandin jäsen, niin sai vielä 10% alennusta. Kaikkineen maksoi 730€. Osat saan noin 1 1/2 viikon päästä. Osaatko sinä asentaa tai kiinnostaisiko? En vielä varannut autokeskukselta aikaa kun niillä 130€/tunti. Ajattelin jos täällä pk seudulla tai lähettyvillä jollain osaamista ja kiinnostusta asennukseen...eikä toki siis ilmaiseksi.
            Nykyinen Bmw 440xi

            Ex- E92 335i

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5442
              • S:t Karins

              6 suutinta 730 €? Tuohan on halpaa
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • P33P33
                Bimmer Rookie
                • Dec 2015
                • 181
                • Kellokoski

                Originally posted by Tommi_ View Post
                No joo, eikä siinä vielä kaikki

                Kun bmwclub finlandin jäsen, niin sai vielä 10% alennusta. Kaikkineen maksoi 730€. Osat saan noin 1 1/2 viikon päästä. Osaatko sinä asentaa tai kiinnostaisiko? En vielä varannut autokeskukselta aikaa kun niillä 130€/tunti. Ajattelin jos täällä pk seudulla tai lähettyvillä jollain osaamista ja kiinnostusta asennukseen...eikä toki siis ilmaiseksi.
                Juu kyllä mä voin asennella. Ilmottele vaikka privalla kun saat suuttimet ni laitetaan kiinni.
                -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1367
                  • Lempäälä

                  Jokku hämmästelee suuttimien hintaa, mutta lyön soppaan myös "130€/h autokeskuksella". Mitä ? :think

                  Äkkinäisestä kuulostaa vähän ylihinnoitetulta palvelulta.

                  Mutta : eikös noita korjattuja suuttimia kannattaisi kokeilla ; tai miksei kannattaisi ?
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

                    Originally posted by repsa View Post
                    Jokku hämmästelee suuttimien hintaa, mutta lyön soppaan myös "130€/h autokeskuksella". Mitä ? :think

                    Äkkinäisestä kuulostaa vähän ylihinnoitetulta palvelulta.

                    Mutta : eikös noita korjattuja suuttimia kannattaisi kokeilla ; tai miksei kannattaisi ?
                    Osaatko yhtään sanoa paljonko korjatut maksaa?
                    Ja osaako joku sanoa mitä niille korjatuille tehdään?
                    Ymmärtääkseni rakenne on muuttunut suuttimissa vuosien varrella. Esim index 9:stä olen lukenut, että ne ovat olleet melkeinpä kaikkein huonoimpia. Itse omistan puolet index 9:ä ja puolet index 4:sta. Tsekeissä ainakin noi kolme ysiä vaihdettu mulle kamppanjassa. Ja nyt jo yksi suutin temppuilee.
                    Noita index ysejä löytyy varmaan eniten juuri korjattuina jos netistä pikasesti katsoo. Pointti siis, että kannattaako esim noita ysejä ostaa, jos ne korjataan vastaamaan uutta index 9 suutinta ja aihio on valmiiksi huono. Mulla noilla yseillä tullu noin 35tkm mittariin ja nyt jo yskii.
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                    Comment

                    • erttuli
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2017
                      • 32
                      • Finland

                      Kokemusta Eldorin sytytyspuolista?
                      Lähinnä, onko mitään järkeä maksaa extraa vs. Bosch ym.
                      Tulpat taitaa lähteä samalla vaihtoon, kun halpoja ovat.
                      Cyl 4 iskee misfireä täyskaasulla, muut ok. Misfiren saa toistettua helposti resetin jälkeen. Mieluummin vetää kaikki kerralla, kun taas muutaman kk päästä jokin muu alkaisi temppuilemaan..

                      STFT:t ja AFR:t näyttää ok, että tuskin on suuttimesta tuo, ei ole nykimistä tms. mitään ongelmaa aamulla käynnistäessä, ei bensan hajua

                      ---

                      FCPEurolta saa noita Index 12 suuttimia 756 dollarin hintaan 6 kpl.
                      Last edited by erttuli; 02-10-2017, 12:52.

                      Comment

                      • P33P33
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2015
                        • 181
                        • Kellokoski

                        Originally posted by erttuli View Post
                        Kokemusta Eldorin sytytyspuolista?
                        Lähinnä, onko mitään järkeä maksaa extraa vs. Bosch ym.
                        Tulpat taitaa lähteä samalla vaihtoon, kun halpoja ovat.
                        Cyl 4 iskee misfireä täyskaasulla, muut ok. Misfiren saa toistettua helposti resetin jälkeen. Mieluummin vetää kaikki kerralla, kun taas muutaman kk päästä jokin muu alkaisi temppuilemaan..

                        STFT:t ja AFR:t näyttää ok, että tuskin on suuttimesta tuo, ei ole nykimistä tms. mitään ongelmaa aamulla käynnistäessä, ei bensan hajua

                        ---

                        FCPEurolta saa noita Index 12 suuttimia 756 dollarin hintaan 6 kpl.
                        Eldor taitaa olla se paras vaihtoehto tällä hetkellä, mutta kyllä kai ne muutkin ihan yhtä hyvin pelaa. Ite ostin precision raceworksin puolat ja oon tosi tyytyväinen niihin. Hintaa tulee enemmän mutta ovat varmasti paremmat varsinkin jos enempi voimaa ja varmuutta haluaa, että pysyy misfiret loitolla.

                        Nyt kun tuo Tommi tilasi ihan suomen marmoritiskiltä samaan hintaan kuin fcpeurolta niin ei oo mitään järkeä enää jenkeistä tilata. Suutinhan on siis juurikin sama. Eikä tarvii tulleja ja posteja maksella.
                        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                        Comment

                        • erttuli
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2017
                          • 32
                          • Finland

                          Juu kappas vaan olikin ihan täältä tohon hintaan..kumma että jotain saa Suomesta "halvalla" no hyvä niin
                          Oman auton suuttimista ei ole tietoa mitä indexiä ovat, mutta hyvin vielä toimii 190 tkm, kop kop

                          Comment

                          • Xavier
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2006
                            • 108
                            • Helsinki

                            Originally posted by yarski View Post
                            Tuo setuppi kaipaa vielä e85-flashia. Muuttaa ennakot ja lisää polttoaineensyöttöä yms.
                            Asennus käy helposti mhd:n kautta, löytyy tosiaan "backend-flash" vaihtoehto ja E85 flashin saa N54tech sivuilta.
                            Ei tarvitse sitä kallista bavarian-kaapelia ostaa, mhdllä toimii kunhan on inpa-yhteensopiva kaapeli.
                            N20 map-anturi vielä niin saat ahtoja yli 20psi (sopii suoraan mutta tarvitsee kaapeliadapterin)

                            Asiaan palatakseni, löytyykö pk-seudulta jotain avuliasta kaveria jolla on em. rensselit flashaamiseen? Vaivannäöstä toki asianmukainen korvaus

                            Comment

                            • P33P33
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2015
                              • 181
                              • Kellokoski

                              Originally posted by Xavier View Post
                              Asiaan palatakseni, löytyykö pk-seudulta jotain avuliasta kaveria jolla on em. rensselit flashaamiseen? Vaivannäöstä toki asianmukainen korvaus
                              Löytyykös sulta mitään android laitetta? Mä voin avittaa, mutta mun otg piuha on c-tyypin usbille.
                              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                              Comment

                              • tommylee
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2015
                                • 292
                                • Haukipudas / Kello

                                Kukapa selventäis newbielle tuota MHD fläsheriä?
                                Eli vaatiiko tuo juissiboxia rinnalle jne?
                                Ex: BMW 330 Xd E90
                                Ex:BMW 335Xi E90
                                Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎