Olikohan se just COBB jolla sai logattua AFR:ää moottorijarrutuksessa siten, että jos suuttimet ei vuoda niin se pysyy arvossa 235 mutta muuten heittelee arvot hitusen?
MHD on myös kutakuinkin just noin, jos suutin vuotaa niin vuotava bank ei palaudu välittömästi tuohon arvoonsa.
Cobbista en tiedä kun mulla ei oo siitä minkäänlaista kokemusta, mutta AFR 1,2 ja fuel trims 1,2 olis hyvä saada logattua, yleensä niissä näkyy poikkeavaa jos joku suuttimista vuotaa.
Kiitokset. Mä yritän tänään/huomenna vähän loggailla ja laitan sitten tänne jos joku osaa niitä lukea.
Kannattaa harkita tulevaisuudessa MHD siirtymistä, on piakkoin(?) tulossa mappeihin Version8 -päivitys, toki nuo nykysetkin V7 pelittää hyvin. Loggaus on helppoa, jos käytössä on Android puhelin tai tabletti. Ottaa tuolla logeja ja postaat ne datazapin kautta. Näkee aika hyvin, jos vikaa on. Cobbia ei kai enää pidetä ajantasalla mitenkään? Ellen ole väärin käsittänyt..
Tarttet kaapelin MHD varten jos et omista jo. Cableshack.uk löytyy tai Ebay jos uskallusta on
MHD:tä miettinyt juu, mutta olisi ensiksi kiva saada myytyä cobb pois. Jotain meiliä cobbilta tuli nyt viikon sisään että alkavat vissiin taas päivittää sitä.
Olikohan se just COBB jolla sai logattua AFR:ää moottorijarrutuksessa siten, että jos suuttimet ei vuoda niin se pysyy arvossa 235 mutta muuten heittelee arvot hitusen?
Nyt kun tuosta moottorijarrutuksesta luin, niin onko tuolle lokin otolle siis jotain sääntöjä että miten sitä logataan ns. oikein? Ei siis käy vaan että ajaa normisti ja loggaa 30sek tms? Anteeksi tyhmä kysymys siis
Nyt kun tuosta moottorijarrutuksesta luin, niin onko tuolle lokin otolle siis jotain sääntöjä että miten sitä logataan ns. oikein? Ei siis käy vaan että ajaa normisti ja loggaa 30sek tms? Anteeksi tyhmä kysymys siis
En tiedä tuosta COBBista mitään mutta laita vaikka loggaus päälle, täyskaasukiihdytys 250km/h asti, kutonen silmään ja siitä moottorijarrulla takaisin 50km/h asti niin katotaan miltä logi näyttää
Vai 250 Suomen teillä. Eihän täällä voi ajaa edes satasta. Cobbissa ei ollut dataloggausta ainakaan Afr ja fuel trims nimillä. Mulla myös Torque niminen ohjelma ja sillä löytyi noi ja otin lokinkin, mutta ei se onnistunut.
Autokeskus varaosapuoli auki kait tänään, joten käynen tilaamassa ne 13538648937 suuttimet. Ehkä helpompi ja halvempi tilata ne kun jäädä kiinni ajaessa 250km/h jossain
Kun bmwclub finlandin jäsen, niin sai vielä 10% alennusta. Kaikkineen maksoi 730€. Osat saan noin 1 1/2 viikon päästä. Osaatko sinä asentaa tai kiinnostaisiko? En vielä varannut autokeskukselta aikaa kun niillä 130€/tunti. Ajattelin jos täällä pk seudulla tai lähettyvillä jollain osaamista ja kiinnostusta asennukseen...eikä toki siis ilmaiseksi.
Kun bmwclub finlandin jäsen, niin sai vielä 10% alennusta. Kaikkineen maksoi 730€. Osat saan noin 1 1/2 viikon päästä. Osaatko sinä asentaa tai kiinnostaisiko? En vielä varannut autokeskukselta aikaa kun niillä 130€/tunti. Ajattelin jos täällä pk seudulla tai lähettyvillä jollain osaamista ja kiinnostusta asennukseen...eikä toki siis ilmaiseksi.
Juu kyllä mä voin asennella. Ilmottele vaikka privalla kun saat suuttimet ni laitetaan kiinni.
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Jokku hämmästelee suuttimien hintaa, mutta lyön soppaan myös "130€/h autokeskuksella". Mitä ? :think
Äkkinäisestä kuulostaa vähän ylihinnoitetulta palvelulta.
Mutta : eikös noita korjattuja suuttimia kannattaisi kokeilla ; tai miksei kannattaisi ?
Osaatko yhtään sanoa paljonko korjatut maksaa?
Ja osaako joku sanoa mitä niille korjatuille tehdään?
Ymmärtääkseni rakenne on muuttunut suuttimissa vuosien varrella. Esim index 9:stä olen lukenut, että ne ovat olleet melkeinpä kaikkein huonoimpia. Itse omistan puolet index 9:ä ja puolet index 4:sta. Tsekeissä ainakin noi kolme ysiä vaihdettu mulle kamppanjassa. Ja nyt jo yksi suutin temppuilee.
Noita index ysejä löytyy varmaan eniten juuri korjattuina jos netistä pikasesti katsoo. Pointti siis, että kannattaako esim noita ysejä ostaa, jos ne korjataan vastaamaan uutta index 9 suutinta ja aihio on valmiiksi huono. Mulla noilla yseillä tullu noin 35tkm mittariin ja nyt jo yskii.
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Kokemusta Eldorin sytytyspuolista?
Lähinnä, onko mitään järkeä maksaa extraa vs. Bosch ym.
Tulpat taitaa lähteä samalla vaihtoon, kun halpoja ovat.
Cyl 4 iskee misfireä täyskaasulla, muut ok. Misfiren saa toistettua helposti resetin jälkeen. Mieluummin vetää kaikki kerralla, kun taas muutaman kk päästä jokin muu alkaisi temppuilemaan..
STFT:t ja AFR:t näyttää ok, että tuskin on suuttimesta tuo, ei ole nykimistä tms. mitään ongelmaa aamulla käynnistäessä, ei bensan hajua
---
FCPEurolta saa noita Index 12 suuttimia 756 dollarin hintaan 6 kpl.
Kokemusta Eldorin sytytyspuolista?
Lähinnä, onko mitään järkeä maksaa extraa vs. Bosch ym.
Tulpat taitaa lähteä samalla vaihtoon, kun halpoja ovat.
Cyl 4 iskee misfireä täyskaasulla, muut ok. Misfiren saa toistettua helposti resetin jälkeen. Mieluummin vetää kaikki kerralla, kun taas muutaman kk päästä jokin muu alkaisi temppuilemaan..
STFT:t ja AFR:t näyttää ok, että tuskin on suuttimesta tuo, ei ole nykimistä tms. mitään ongelmaa aamulla käynnistäessä, ei bensan hajua
---
FCPEurolta saa noita Index 12 suuttimia 756 dollarin hintaan 6 kpl.
Eldor taitaa olla se paras vaihtoehto tällä hetkellä, mutta kyllä kai ne muutkin ihan yhtä hyvin pelaa. Ite ostin precision raceworksin puolat ja oon tosi tyytyväinen niihin. Hintaa tulee enemmän mutta ovat varmasti paremmat varsinkin jos enempi voimaa ja varmuutta haluaa, että pysyy misfiret loitolla.
Nyt kun tuo Tommi tilasi ihan suomen marmoritiskiltä samaan hintaan kuin fcpeurolta niin ei oo mitään järkeä enää jenkeistä tilata. Suutinhan on siis juurikin sama. Eikä tarvii tulleja ja posteja maksella.
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Juu kappas vaan olikin ihan täältä tohon hintaan..kumma että jotain saa Suomesta "halvalla" no hyvä niin
Oman auton suuttimista ei ole tietoa mitä indexiä ovat, mutta hyvin vielä toimii 190 tkm, kop kop
Tuo setuppi kaipaa vielä e85-flashia. Muuttaa ennakot ja lisää polttoaineensyöttöä yms.
Asennus käy helposti mhd:n kautta, löytyy tosiaan "backend-flash" vaihtoehto ja E85 flashin saa N54tech sivuilta.
Ei tarvitse sitä kallista bavarian-kaapelia ostaa, mhdllä toimii kunhan on inpa-yhteensopiva kaapeli.
N20 map-anturi vielä niin saat ahtoja yli 20psi (sopii suoraan mutta tarvitsee kaapeliadapterin)
Asiaan palatakseni, löytyykö pk-seudulta jotain avuliasta kaveria jolla on em. rensselit flashaamiseen? Vaivannäöstä toki asianmukainen korvaus
Asiaan palatakseni, löytyykö pk-seudulta jotain avuliasta kaveria jolla on em. rensselit flashaamiseen? Vaivannäöstä toki asianmukainen korvaus
Löytyykös sulta mitään android laitetta? Mä voin avittaa, mutta mun otg piuha on c-tyypin usbille.
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment