Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    Originally posted by Romppis View Post
    Ongelma on siis tuo eli mitäs osaa tuossa pitäisi lähteä vaihtamaan että tuo moottorin ilmanoton(?) putki tuolla paikallansa taas pysyisi? Sen saa kyllä sinne takaisin painamalla mutta pari päivään niin on taas irti.
    Melkein lähtisin vaihtamaan tuon putken. Noilla haitarikumiosilla on taipumus painua kasaan ajanmyötä.
    Itelle vaihdoin justiinsa tuohon neloskoneeseen vastaavan osan, kun ei myöskään pysynyt kiinni.
    Uusi oli n. 5 senttiä pidempi ja huomattavasti joustavampi kuin vanha.
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

    Comment

    • Tome
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 548
      • Joensuu

      Originally posted by Romppis View Post
      Ongelma on siis tuo eli mitäs osaa tuossa pitäisi lähteä vaihtamaan että tuo moottorin ilmanoton(?) putki tuolla paikallansa taas pysyisi? Sen saa kyllä sinne takaisin painamalla mutta pari päivään niin on taas irti.
      Ja jos ei halua uutta putkea laittaa niin laita ruuvi tuohon liitokseen. Pysyy kiinni.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Ettei olis moottorin tukikumit loppu ja heiluu ku hullun mulkku?
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Romppis
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 122
          • Kauniainen

          Originally posted by siksta View Post
          Melkein lähtisin vaihtamaan tuon putken. Noilla haitarikumiosilla on taipumus painua kasaan ajanmyötä.
          Itelle vaihdoin justiinsa tuohon neloskoneeseen vastaavan osan, kun ei myöskään pysynyt kiinni.
          Uusi oli n. 5 senttiä pidempi ja huomattavasti joustavampi kuin vanha.
          Bemariosat.fi en ainakaan tuota osaa löytänyt, mistäs noita löytää

          Originally posted by Supa View Post
          Ettei olis moottorin tukikumit loppu ja heiluu ku hullun mulkku?
          Tuokin voi olla mahdollista, pitääpi kysellä tänään myöhemmin toista silmäparia katsomaan startatessa tuota heilumista. Ei ainakaan tyhjäkäynnillä tai käsin liiku mihinkään.
          BMW E92 330xda M-Sport -08

          Comment

          • Jarppa63
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 759
            • Kerava

            Originally posted by Romppis View Post
            Bemariosat.fi en ainakaan tuota osaa löytänyt, mistäs noita löytää

            .
            Esim: tuolta
            RUBBER BOOT - 13717790607, 13 71 7 790 607, 7790607, 13-71-7-790-607


            SUCTION HOOD - 13717791985, 13 71 7 791 985, 7791985, 13-71-7-791-985


            haitariputki (rubber boot) ja toinen on se keulassa oleva osa (suction hood).

            Jarppa
            BMW i4M50 individual -23
            exiä: BMW 545e -21
            BMW F33 435xd -15
            M550xd-12
            e93 330da -08
            Dodge Stealth RT/TT -91
            Ford Thunderbird SC -91
            Olds Supreme avo -71
            Chevy Chevelle 2d HT -72

            Comment

            • Romppis
              Bimmer Rookie
              • Aug 2015
              • 122
              • Kauniainen

              Korjaantuisikohan tuolla pelkällä haitariputken vaihdolla :think Ei meinaan "turhaan" viitsisi kumpaakin noista vaihtaa kun näyttää aika kallista muovia olevan.
              BMW E92 330xda M-Sport -08

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by Romppis View Post
                Bemariosat.fi en ainakaan tuota osaa löytänyt, mistäs noita löytää



                Tuokin voi olla mahdollista, pitääpi kysellä tänään myöhemmin toista silmäparia katsomaan startatessa tuota heilumista. Ei ainakaan tyhjäkäynnillä tai käsin liiku mihinkään.
                Paina kaasua vaihteella jarrua vasten kumpaankin suuntaan nii näkee kyllä itsekin pellin välistä kun pelti auki.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Romppis
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2015
                  • 122
                  • Kauniainen

                  Originally posted by Supa View Post
                  Paina kaasua vaihteella jarrua vasten kumpaankin suuntaan nii näkee kyllä itsekin pellin välistä kun pelti auki.
                  Eise kyllä siellä mihinkään onneksi heilunut
                  BMW E92 330xda M-Sport -08

                  Comment

                  • A22G
                    Newbiemmer
                    • Sep 2012
                    • 6
                    • Tampere

                    Vieläkö 2010 vuoden lci 330xda:ssa (180kw) on imusarjan läpät ja kannattaako poistaa/poistattaa?

                    Edit: Itse itselleni vastaten: läpät on, mutta ei ilmeisesti enää ole oikeasti vaaraa, että niistä konetuho seuraisi? (rakennetta muutettu niin, ettei pitäisi irrota ja vaikka irtoaisikin, ei mahdu imusarjan läpi sylinteriin saakka..?)
                    Last edited by A22G; 20-12-2016, 21:17.

                    Comment

                    • Meizzel1
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2009
                      • 247
                      • JKL

                      Tarviiko etujarrupalojen ja anturin vaihdosta kertoa autolle vai oppiiko uudet arvot anturista?

                      Myös kiinnostaa onnistuuko takapyöränlaakerin vaihto perus kotivehkeillä? Ulosvetäjät yms. Löytyy kyllä. ABS kehää laakerissa kun muistaa varoa niin pääsee kai aika pitkälle?
                      Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
                      E91 320i Alpinweiss III

                      EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
                      E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
                      E36 320i Taxi Schwarz joku?
                      E36 318i Touring Hellrot

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Meizzel1 View Post
                        Tarviiko etujarrupalojen ja anturin vaihdosta kertoa autolle vai oppiiko uudet arvot anturista?

                        Myös kiinnostaa onnistuuko takapyöränlaakerin vaihto perus kotivehkeillä? Ulosvetäjät yms. Löytyy kyllä. ABS kehää laakerissa kun muistaa varoa niin pääsee kai aika pitkälle?
                        Jarrupalojen vaihdoin ilmoitus onnistuu mittaristosta. Takapyöränlaakerin vaihtaa itsekin, jos löytyy tarvittavat ulosvetäjät. Muuten ei vaadi ihmeempiä työkaluilta.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Nutcase
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 280
                          • Kymenlaakso

                          Noniin eli projekti e91 n46b20 antaa vielä seuraavia vikakoodeja:

                          2EFE - jäähdyttimen tuuletin - tämä kuitenkin vaihdettu käytettyyn, mutta toimivana ostettuun
                          2F17 - öljyn lämpötila liian korkea - salavalikosta lämmöt eivät ole nousseet yli 90, tyhjäkäynnillä se lämpötila pyörii n. 70 asteessa.

                          Nämä kaksi vikakoodia tulee melkein heti kun auton käynnistää koodien tyhjennyksen jälkeen. Mitkä asiat voivat aiheuttaa nuo koodit? Lämpömittarin arvo ei ylitä 90, mutta kone herjaa silti lämpöjä?!

                          Comment

                          • Romppis
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2015
                            • 122
                            • Kauniainen

                            Originally posted by Nutcase View Post
                            Noniin eli projekti e91 n46b20 antaa vielä seuraavia vikakoodeja:

                            2EFE - jäähdyttimen tuuletin - tämä kuitenkin vaihdettu käytettyyn, mutta toimivana ostettuun
                            2F17 - öljyn lämpötila liian korkea - salavalikosta lämmöt eivät ole nousseet yli 90, tyhjäkäynnillä se lämpötila pyörii n. 70 asteessa.

                            Nämä kaksi vikakoodia tulee melkein heti kun auton käynnistää koodien tyhjennyksen jälkeen. Mitkä asiat voivat aiheuttaa nuo koodit? Lämpömittarin arvo ei ylitä 90, mutta kone herjaa silti lämpöjä?!
                            Eikös salavalikko näytä jäähdytysnesteen lämpötilan? :think Öljyn lämpötilan pystyy ainakin carly for bmw katsomaan.
                            Last edited by Romppis; 22-12-2016, 19:27.
                            BMW E92 330xda M-Sport -08

                            Comment

                            • Nutcase
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 280
                              • Kymenlaakso

                              Originally posted by Romppis View Post
                              Eikös salavalikko näytä jäähdytysnesteen lämpötilan? :think Öljyn lämpötilan pystyy ainakin carly for bmw katsomaan.
                              Olen ollut siinä käsityksessä, että tässä moottorissa olis vain yksi anturi moottorin lämmöille ja se olisi nimenomaan tuo jäähdytysnesteen/öljyn lämpöanturi :think

                              Comment

                              • AK-87
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2015
                                • 324
                                • Hml

                                Mikä mahtaa olla foorumin näkemys 3-sarjan 6 mukisten bensakoneiden maineesta, kun verrataan toisiinsa N52, N53, N54 ja N55 koneita?
                                V60 D4 AWD -16
                                Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                                ex V60 D4 -13
                                ex E36 323i 4D -96
                                ex E91 320d -06 Stage 1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎