Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by M-ERiMiEs View Post
    Moro,

    Nyt viileämpien aamujen ratoksi huomattu ettei hehkut taida toimia aivan täysillä. Välillä väläyttää mittaristossa hehkun kuvaa ja toisaalta ei. Eilen ja tänään oli jo vähän sahaamista käynnistäminen eikä lähtenyt heti kaikilla pytyillä mukaan. Kyseessä e90 lci 330d eli n57 kone.

    https://postimg.org/image/5s3yyx3kl/ vikakoodia otettu ja ei oikeen ole vielä varmuutta mistä mättää? Rele, hehku vai jotain muuta? Maf ja dpf on seurannassa uusiiko vai oliko hetken mielihäiriö. Onnistuukohan tuota mafia muuten putsaamaan jollain?

    - Jarkko
    Näillä keleillä pitää lähteä ihan hyvin vielä käyntiin ilman hehkujakin. Eli vika on muualla. Katoitko DPF vastapaineet? Veikkaisin, että paineet liian korkealla. Mikäli termarit kunnossa niin pakkopolttoa päälle.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • M-ERiMiEs
      BTCF Member
      • Jun 2013
      • 210
      • Porvoo

      Originally posted by HTK12 View Post
      Näillä keleillä pitää lähteä ihan hyvin vielä käyntiin ilman hehkujakin. Eli vika on muualla. Katoitko DPF vastapaineet? Veikkaisin, että paineet liian korkealla. Mikäli termarit kunnossa niin pakkopolttoa päälle.
      Poltto toimii ainakin istan km-laskurin ja ajan perusteella ja valikosta katottuna lämmöt pyörii 85c hujakoilla. En oo nyt tuon koodinluvun jälkeen kattonu onko toi dpf-vika uusinut vai oliko vaan hetken häiriö esim sammuttanu kesken polttoprosessin?

      Tota hehkumysteeriä googlettelu tuotti ainakin kypsän akun mahdolliseks vaihtoehdoks, joka taitaa olla alkuperänen eli melko vanhahan tuo on. Pitäiskö kokeilla sen vaihtoa ennen ennen kun lähtee purkamaan enempää? Saako ista/d ohjelmoitua erillaisen akun mitä alkuperänen vai onnistuuko pelkän vaihdon kuittaus?

      - Jarkko
      F11 LCI 535i M-Sport
      Voorti -12

      Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by M-ERiMiEs View Post
        Poltto toimii ainakin istan km-laskurin ja ajan perusteella ja valikosta katottuna lämmöt pyörii 85c hujakoilla. En oo nyt tuon koodinluvun jälkeen kattonu onko toi dpf-vika uusinut vai oliko vaan hetken häiriö esim sammuttanu kesken polttoprosessin?

        Tota hehkumysteeriä googlettelu tuotti ainakin kypsän akun mahdolliseks vaihtoehdoks, joka taitaa olla alkuperänen eli melko vanhahan tuo on. Pitäiskö kokeilla sen vaihtoa ennen ennen kun lähtee purkamaan enempää? Saako ista/d ohjelmoitua erillaisen akun mitä alkuperänen vai onnistuuko pelkän vaihdon kuittaus?

        - Jarkko
        Kannatta katsoa tuleeko uudestaa dpf:stä koodia, jos tulee, niin vastapaineiden tarkistus ja pakkopolttoa vaikka pari kertaa peräkkäin. ISTA D:llä saa kuitattua vain akun vaihdon. Koodamiseen pitää käyttää muita ohjelmia. Itsellä ei ole paljon kokemusta noista hehkun koodeista, niin paha mennä sanomaan mikä sen aiheuttaa. Heikossa kunnossa oleva akku voi aiheuttaa vaikka mitä häröjä autoon.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • M-ERiMiEs
          BTCF Member
          • Jun 2013
          • 210
          • Porvoo

          Originally posted by HTK12 View Post
          Kannatta katsoa tuleeko uudestaa dpf:stä koodia, jos tulee, niin vastapaineiden tarkistus ja pakkopolttoa vaikka pari kertaa peräkkäin. ISTA D:llä saa kuitattua vain akun vaihdon. Koodamiseen pitää käyttää muita ohjelmia. Itsellä ei ole paljon kokemusta noista hehkun koodeista, niin paha mennä sanomaan mikä sen aiheuttaa. Heikossa kunnossa oleva akku voi aiheuttaa vaikka mitä häröjä autoon.
          https://postimg.org/image/r1wjvibcp/ Tuossa vähän tarkemmin tuosta dpf-viasta mitä heittäny näemmä muutaman kerran. Paikallaan polkiessa pakopaineet pyöri 0-35 mbar hujakoilla. Talvella hiukan hankala lähtee testaamaan kunnon vedätyksessä mihin ne nousis.

          selailin noita linjavikoja ja niiden historiaa jotka tulee näemmä ennen auton käynnistystä. Akusta mittasin napajännitteet n. 30min seisomisen jälkeen 11,9v joka tuntuu melko matalalta. 4A74 ja -79 syvällisempää infoa kun selas niin jännitteet ollut alimmillaan 11,3v. Aamulla vielä mittaamaan jännitteet kunhan seissyt yön yli, mutta vaikuttas kyllä äkkiseltään melko kypsältä akulta. Mikä mahtaa olla suurin agm-akku minkä näihin saa sovitettua?

          Kaikki muut viat kuittaantu pois paitsi tuo 49A5, joka viittaa vähän että jostain ois linja ottanut kipeää?

          - Jarkko
          F11 LCI 535i M-Sport
          Voorti -12

          Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

          Comment

          • Nettipepe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1341
            • Kajaani

            90Ah on e90n max. AGM akun koko valittavissa.(koodatessa)
            (käytännössä siis tänäpäivänä 92-94ah akku kaupassa)
            12v lepojännite akussa =40% varaus akussa, 11,8v =25%



            Originally posted by M-ERiMiEs View Post
            https://postimg.org/image/r1wjvibcp/ Tuossa vähän tarkemmin tuosta dpf-viasta mitä heittäny näemmä muutaman kerran. Paikallaan polkiessa pakopaineet pyöri 0-35 mbar hujakoilla. Talvella hiukan hankala lähtee testaamaan kunnon vedätyksessä mihin ne nousis.

            selailin noita linjavikoja ja niiden historiaa jotka tulee näemmä ennen auton käynnistystä. Akusta mittasin napajännitteet n. 30min seisomisen jälkeen 11,9v joka tuntuu melko matalalta. 4A74 ja -79 syvällisempää infoa kun selas niin jännitteet ollut alimmillaan 11,3v. Aamulla vielä mittaamaan jännitteet kunhan seissyt yön yli, mutta vaikuttas kyllä äkkiseltään melko kypsältä akulta. Mikä mahtaa olla suurin agm-akku minkä näihin saa sovitettua?

            Kaikki muut viat kuittaantu pois paitsi tuo 49A5, joka viittaa vähän että jostain ois linja ottanut kipeää?

            - Jarkko
            Last edited by Nettipepe; 12-11-2016, 22:06.
            F30 320xia
            Ex E90 325da
            Ex E90 320da
            Ex E46 330D

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by M-ERiMiEs View Post
              https://postimg.org/image/r1wjvibcp/ Tuossa vähän tarkemmin tuosta dpf-viasta mitä heittäny näemmä muutaman kerran. Paikallaan polkiessa pakopaineet pyöri 0-35 mbar hujakoilla. Talvella hiukan hankala lähtee testaamaan kunnon vedätyksessä mihin ne nousis.

              selailin noita linjavikoja ja niiden historiaa jotka tulee näemmä ennen auton käynnistystä. Akusta mittasin napajännitteet n. 30min seisomisen jälkeen 11,9v joka tuntuu melko matalalta. 4A74 ja -79 syvällisempää infoa kun selas niin jännitteet ollut alimmillaan 11,3v. Aamulla vielä mittaamaan jännitteet kunhan seissyt yön yli, mutta vaikuttas kyllä äkkiseltään melko kypsältä akulta. Mikä mahtaa olla suurin agm-akku minkä näihin saa sovitettua?

              Kaikki muut viat kuittaantu pois paitsi tuo 49A5, joka viittaa vähän että jostain ois linja ottanut kipeää?

              - Jarkko
              Oliko kontti auki tuon 30min vai avasitko kontin ennen jännitteen mittaamista? Mikäli avasit kontin auto herää ja alkaa kuormittamaan akkua, joten jännite laskee jonkun verran. Onko akku täynnä? Lyhyessä ajossa ei lataudu pakkasella kovin nopeasti. Muistelisin, että sinne fyysisesti sopisi 100Ah AGM (kannattaa mitata ennen ostamista vielä). Tuo 90Ah AGM on suurin mitä pystyy koodaamaan, mutta toimii hyvin se 100Ah AGM myös, jos sellaisen haluaa laittaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Driver22
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2093
                • *

                Originally posted by M-ERiMiEs View Post
                Moro,

                Nyt viileämpien aamujen ratoksi huomattu ettei hehkut taida toimia aivan täysillä. Välillä väläyttää mittaristossa hehkun kuvaa ja toisaalta ei. Eilen ja tänään oli jo vähän sahaamista käynnistäminen eikä lähtenyt heti kaikilla pytyillä mukaan. Kyseessä e90 lci 330d eli n57 kone.

                https://postimg.org/image/5s3yyx3kl/ vikakoodia otettu ja ei oikeen ole vielä varmuutta mistä mättää? Rele, hehku vai jotain muuta? Maf ja dpf on seurannassa uusiiko vai oliko hetken mielihäiriö. Onnistuukohan tuota mafia muuten putsaamaan jollain?

                - Jarkko
                Kannattaa käydä pajalla testaamassa onko suuttimissa ohivuotoa.
                F31 330D Xdrive M-Sport

                Comment

                • M-ERiMiEs
                  BTCF Member
                  • Jun 2013
                  • 210
                  • Porvoo

                  Originally posted by Nettipepe View Post
                  90Ah on e90n max. AGM akun koko valittavissa.(koodatessa)
                  (käytännössä siis tänäpäivänä 92-94ah akku kaupassa)
                  12v lepojännite akussa =40% varaus akussa, 11,8v =25%
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Oliko kontti auki tuon 30min vai avasitko kontin ennen jännitteen mittaamista? Mikäli avasit kontin auto herää ja alkaa kuormittamaan akkua, joten jännite laskee jonkun verran. Onko akku täynnä? Lyhyessä ajossa ei lataudu pakkasella kovin nopeasti. Muistelisin, että sinne fyysisesti sopisi 100Ah AGM (kannattaa mitata ennen ostamista vielä). Tuo 90Ah AGM on suurin mitä pystyy koodaamaan, mutta toimii hyvin se 100Ah AGM myös, jos sellaisen haluaa laittaa.
                  Kontti ei ollut auki, mutta ovia en tainnu laittaa lukkoon. Aamulla testailin yön yli maanneita jännitteitä pikku ajolenkin jälkeen illalla n. 12,4v. Pitää vielä seurailla noita jännitteitä miten käyttäytyy, mutta päällisin näytti ainakin alkuperäseltä akulta eli 7v vanhalta. En irrotellu akkua, mutta näkyvistä teksteistä päätellen taitaa olla 90ah agm-akku jo paikollaan, joten riittää pelkkä vaihdon kuittaus jos vaihtoa huutaa.

                  Originally posted by Driver22 View Post
                  Kannattaa käydä pajalla testaamassa onko suuttimissa ohivuotoa.
                  Kellään Porvoon suunnilta hyvää vinkkiä missä käyttäs mittaamassa ja mitä noista suostuu maksamaan?

                  naapuriforumilla oli ollu keskustelussa mm noita koodeja joita oli vissiinkin saatu korjattua egr vahdolla. Vois kokeilla enste putsaa venttiilin jos virkois henkiin. Aamulla työmatkaa ajessa vajaat 20km nous koneen lämmöt salavalikosta tarkasteltuna aika rivakkaasti korkeimillaan 88c ja jäi pyörimään 85-88c. Miten noi hehkut toimii, kun ainakin jostain ulkomaan forumilta lueskelin et rupeis hehkuttaa jo ovet avatessa? Vois selittää, miksi tauluun ei joka kerta ole hehkun kuvaa herännyt.

                  - Jarkko
                  F11 LCI 535i M-Sport
                  Voorti -12

                  Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                  Comment

                  • Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2093
                    • *

                    Ei ainakaan minulla edes tule mitään hehkun kuvaa ollenkaan koskaan... antanut vikakoodia parista hehkusta mutta silti lähtee ilman esilämmitystä hyvin käyntiin vielä ainakin -15c kun lämmitin vielä asentamatta. Voisiko tuo hehkutuksen merkkivalo kieliä että se ei onnistu kunnolla tai että se on kesken?

                    Itse olen päätellyt että kun laitat avaimen paikalleen, sammuu hetken päästä mittariston taustavalo niin siinä vaiheessa hehkutus on tehty voin toki olla väärässäkin, jostain myös lukenut että alkaa tosiaan jo hehkuttaa kun aukaiset ovet...
                    F31 330D Xdrive M-Sport

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      Originally posted by Driver22 View Post
                      Ei ainakaan minulla edes tule mitään hehkun kuvaa ollenkaan koskaan... antanut vikakoodia parista hehkusta mutta silti lähtee ilman esilämmitystä hyvin käyntiin vielä ainakin -15c kun lämmitin vielä asentamatta. Voisiko tuo hehkutuksen merkkivalo kieliä että se ei onnistu kunnolla tai että se on kesken?

                      Itse olen päätellyt että kun laitat avaimen paikalleen, sammuu hetken päästä mittariston taustavalo niin siinä vaiheessa hehkutus on tehty voin toki olla väärässäkin, jostain myös lukenut että alkaa tosiaan jo hehkuttaa kun aukaiset ovet...
                      Nuo on urbaania legendoja
                      Noin
                      "Function

                      The glowplug control unit communicates with the DDE control unit via the bit serial data interface.

                      The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:

                      Coolant temperature
                      Vehicle voltage

                      Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:

                      Engine speed
                      Injection volume

                      The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.

                      Preheating

                      At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

                      Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

                      After-heating

                      At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics"

                      Eli 25 asteen pakkasessa ehdit nähdä hehkutuksen... Jos touhuilet muuta tuskin silloinkaan.
                      Jos kulkine edes jossain lämmityksessä hehkutusta ei edes tapahdu. Ja jos tapahtuu niin 0,5 sekuntia on niin lyhyt aika ettei siinä juuri valo ehdi vilahtaa mittaritaulussa.
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • JRe90
                        BTCF Member
                        • Jun 2016
                        • 14
                        • Janakkala

                        Millanen homma on säätää e90 takaakselin camberia, omassa autossa on silmämääräisesti katottuna pyörät pikkaisen vinossa, mutta auraus on ihan ok.
                        Eikö siellä ole tukivarsissa kaksi pulttia joista säädetään? Mutta miten vaikuttavat toisiinsa eli vaikuttaako myös auraus kulmiin, jos yrittää camberia säätää suoremmaksi?
                        Bmw 320i -07 e90

                        Comment

                        • Smistik
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1130
                          • Kanta-Häme

                          En haulla löytänyt, mutta onko joku asentanut pre-lci e9x 320d (m47n2) tt thermoa? Tai onko tietoa osaavasta asennuspaikasta uudellamaalla tai hämeen alueella? Tuo on kai myös suht helppo laittaa itse, niin jos jollain olisi asennusohjetta. Kiitän.
                          ex E91 320d käsiaskilla
                          ex E46 330dat
                          japski
                          ranu

                          ex E30 316i 4d

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2093
                            • *

                            Originally posted by Nettipepe View Post
                            Nuo on urbaania legendoja
                            Noin
                            "Function

                            The glowplug control unit communicates with the DDE control unit via the bit serial data interface.

                            The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:

                            Coolant temperature
                            Vehicle voltage

                            Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:

                            Engine speed
                            Injection volume

                            The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.

                            Preheating

                            At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

                            Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

                            After-heating

                            At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics"

                            Eli 25 asteen pakkasessa ehdit nähdä hehkutuksen... Jos touhuilet muuta tuskin silloinkaan.
                            Jos kulkine edes jossain lämmityksessä hehkutusta ei edes tapahdu. Ja jos tapahtuu niin 0,5 sekuntia on niin lyhyt aika ettei siinä juuri valo ehdi vilahtaa mittaritaulussa.
                            Eli mikä on urbaania legendaa, se että hehkutus alkaa kun aukaisee ovet varmaan näin onkin. Mutta lainaamasi teksi ei kyllä kerro kyllä koska se hehkutus sitten oikein alkaa? Ja edelleenkään itsellä ei syty merkkivaloa hehkutuksesta ollenkaan että ota tuosta sitten selvää

                            Mutta joo eli hehkutusaika vaihtelee 0,5s - 2,7s välillä (+25c - -25c).
                            Last edited by Driver22; 13-11-2016, 13:08.
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by JRe90 View Post
                              Millanen homma on säätää e90 takaakselin camberia, omassa autossa on silmämääräisesti katottuna pyörät pikkaisen vinossa, mutta auraus on ihan ok.
                              Eikö siellä ole tukivarsissa kaksi pulttia joista säädetään? Mutta miten vaikuttavat toisiinsa eli vaikuttaako myös auraus kulmiin, jos yrittää camberia säätää suoremmaksi?
                              Vie suosiolla säädettäväksi. Kulmien tarkka säätö ilman oikeata mittauslaitteistoa on käytännössä mahdotonta. Toki se maksaa jotain, mutta niin maksaa renkaatkin, jotka kuluu piloille väärillä kulmilla.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • M-ERiMiEs
                                BTCF Member
                                • Jun 2013
                                • 210
                                • Porvoo

                                Originally posted by Nettipepe View Post
                                Nuo on urbaania legendoja
                                Noin
                                "Function

                                The glowplug control unit communicates with the DDE control unit via the bit serial data interface.

                                The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:

                                Coolant temperature
                                Vehicle voltage

                                Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:

                                Engine speed
                                Injection volume

                                The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.

                                Preheating

                                At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

                                Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

                                After-heating

                                At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics"

                                Eli 25 asteen pakkasessa ehdit nähdä hehkutuksen... Jos touhuilet muuta tuskin silloinkaan.
                                Jos kulkine edes jossain lämmityksessä hehkutusta ei edes tapahdu. Ja jos tapahtuu niin 0,5 sekuntia on niin lyhyt aika ettei siinä juuri valo ehdi vilahtaa mittaritaulussa.
                                Alkuperäsen viankuvaus sopis melko hyvin tuohon bsd/dde linjaan eli dde ei "löydä" bsd:n kautta hehkuohjainta. Toi istan käyttö on vielä opiskeluasteella, joten kysympä johtokaaviota tuohon bsd-linjaan?
                                F11 LCI 535i M-Sport
                                Voorti -12

                                Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎