Originally posted by M-ERiMiEs
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNäillä keleillä pitää lähteä ihan hyvin vielä käyntiin ilman hehkujakin. Eli vika on muualla. Katoitko DPF vastapaineet? Veikkaisin, että paineet liian korkealla. Mikäli termarit kunnossa niin pakkopolttoa päälle.
Tota hehkumysteeriä googlettelu tuotti ainakin kypsän akun mahdolliseks vaihtoehdoks, joka taitaa olla alkuperänen eli melko vanhahan tuo on. Pitäiskö kokeilla sen vaihtoa ennen ennen kun lähtee purkamaan enempää? Saako ista/d ohjelmoitua erillaisen akun mitä alkuperänen vai onnistuuko pelkän vaihdon kuittaus?
- JarkkoF11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by M-ERiMiEs View PostPoltto toimii ainakin istan km-laskurin ja ajan perusteella ja valikosta katottuna lämmöt pyörii 85c hujakoilla. En oo nyt tuon koodinluvun jälkeen kattonu onko toi dpf-vika uusinut vai oliko vaan hetken häiriö esim sammuttanu kesken polttoprosessin?
Tota hehkumysteeriä googlettelu tuotti ainakin kypsän akun mahdolliseks vaihtoehdoks, joka taitaa olla alkuperänen eli melko vanhahan tuo on. Pitäiskö kokeilla sen vaihtoa ennen ennen kun lähtee purkamaan enempää? Saako ista/d ohjelmoitua erillaisen akun mitä alkuperänen vai onnistuuko pelkän vaihdon kuittaus?
- Jarkkoe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKannatta katsoa tuleeko uudestaa dpf:stä koodia, jos tulee, niin vastapaineiden tarkistus ja pakkopolttoa vaikka pari kertaa peräkkäin. ISTA D:llä saa kuitattua vain akun vaihdon. Koodamiseen pitää käyttää muita ohjelmia. Itsellä ei ole paljon kokemusta noista hehkun koodeista, niin paha mennä sanomaan mikä sen aiheuttaa. Heikossa kunnossa oleva akku voi aiheuttaa vaikka mitä häröjä autoon.
selailin noita linjavikoja ja niiden historiaa jotka tulee näemmä ennen auton käynnistystä. Akusta mittasin napajännitteet n. 30min seisomisen jälkeen 11,9v joka tuntuu melko matalalta. 4A74 ja -79 syvällisempää infoa kun selas niin jännitteet ollut alimmillaan 11,3v. Aamulla vielä mittaamaan jännitteet kunhan seissyt yön yli, mutta vaikuttas kyllä äkkiseltään melko kypsältä akulta. Mikä mahtaa olla suurin agm-akku minkä näihin saa sovitettua?
Kaikki muut viat kuittaantu pois paitsi tuo 49A5, joka viittaa vähän että jostain ois linja ottanut kipeää?
- JarkkoF11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Comment
-
-
90Ah on e90n max. AGM akun koko valittavissa.(koodatessa)
(käytännössä siis tänäpäivänä 92-94ah akku kaupassa)
12v lepojännite akussa =40% varaus akussa, 11,8v =25%
Originally posted by M-ERiMiEs View Posthttps://postimg.org/image/r1wjvibcp/ Tuossa vähän tarkemmin tuosta dpf-viasta mitä heittäny näemmä muutaman kerran. Paikallaan polkiessa pakopaineet pyöri 0-35 mbar hujakoilla. Talvella hiukan hankala lähtee testaamaan kunnon vedätyksessä mihin ne nousis.
selailin noita linjavikoja ja niiden historiaa jotka tulee näemmä ennen auton käynnistystä. Akusta mittasin napajännitteet n. 30min seisomisen jälkeen 11,9v joka tuntuu melko matalalta. 4A74 ja -79 syvällisempää infoa kun selas niin jännitteet ollut alimmillaan 11,3v. Aamulla vielä mittaamaan jännitteet kunhan seissyt yön yli, mutta vaikuttas kyllä äkkiseltään melko kypsältä akulta. Mikä mahtaa olla suurin agm-akku minkä näihin saa sovitettua?
Kaikki muut viat kuittaantu pois paitsi tuo 49A5, joka viittaa vähän että jostain ois linja ottanut kipeää?
- JarkkoLast edited by Nettipepe; 12-11-2016, 22:06.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by M-ERiMiEs View Posthttps://postimg.org/image/r1wjvibcp/ Tuossa vähän tarkemmin tuosta dpf-viasta mitä heittäny näemmä muutaman kerran. Paikallaan polkiessa pakopaineet pyöri 0-35 mbar hujakoilla. Talvella hiukan hankala lähtee testaamaan kunnon vedätyksessä mihin ne nousis.
selailin noita linjavikoja ja niiden historiaa jotka tulee näemmä ennen auton käynnistystä. Akusta mittasin napajännitteet n. 30min seisomisen jälkeen 11,9v joka tuntuu melko matalalta. 4A74 ja -79 syvällisempää infoa kun selas niin jännitteet ollut alimmillaan 11,3v. Aamulla vielä mittaamaan jännitteet kunhan seissyt yön yli, mutta vaikuttas kyllä äkkiseltään melko kypsältä akulta. Mikä mahtaa olla suurin agm-akku minkä näihin saa sovitettua?
Kaikki muut viat kuittaantu pois paitsi tuo 49A5, joka viittaa vähän että jostain ois linja ottanut kipeää?
- Jarkkoe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by M-ERiMiEs View PostMoro,
Nyt viileämpien aamujen ratoksi huomattu ettei hehkut taida toimia aivan täysillä. Välillä väläyttää mittaristossa hehkun kuvaa ja toisaalta ei. Eilen ja tänään oli jo vähän sahaamista käynnistäminen eikä lähtenyt heti kaikilla pytyillä mukaan. Kyseessä e90 lci 330d eli n57 kone.
https://postimg.org/image/5s3yyx3kl/ vikakoodia otettu ja ei oikeen ole vielä varmuutta mistä mättää? Rele, hehku vai jotain muuta? Maf ja dpf on seurannassa uusiiko vai oliko hetken mielihäiriö. Onnistuukohan tuota mafia muuten putsaamaan jollain?
- JarkkoF31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View Post90Ah on e90n max. AGM akun koko valittavissa.(koodatessa)
(käytännössä siis tänäpäivänä 92-94ah akku kaupassa)
12v lepojännite akussa =40% varaus akussa, 11,8v =25%Originally posted by HTK12 View PostOliko kontti auki tuon 30min vai avasitko kontin ennen jännitteen mittaamista? Mikäli avasit kontin auto herää ja alkaa kuormittamaan akkua, joten jännite laskee jonkun verran. Onko akku täynnä? Lyhyessä ajossa ei lataudu pakkasella kovin nopeasti. Muistelisin, että sinne fyysisesti sopisi 100Ah AGM (kannattaa mitata ennen ostamista vielä). Tuo 90Ah AGM on suurin mitä pystyy koodaamaan, mutta toimii hyvin se 100Ah AGM myös, jos sellaisen haluaa laittaa.
Originally posted by Driver22 View PostKannattaa käydä pajalla testaamassa onko suuttimissa ohivuotoa.
naapuriforumilla oli ollu keskustelussa mm noita koodeja joita oli vissiinkin saatu korjattua egr vahdolla. Vois kokeilla enste putsaa venttiilin jos virkois henkiin. Aamulla työmatkaa ajessa vajaat 20km nous koneen lämmöt salavalikosta tarkasteltuna aika rivakkaasti korkeimillaan 88c ja jäi pyörimään 85-88c. Miten noi hehkut toimii, kun ainakin jostain ulkomaan forumilta lueskelin et rupeis hehkuttaa jo ovet avatessa? Vois selittää, miksi tauluun ei joka kerta ole hehkun kuvaa herännyt.
- JarkkoF11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Comment
-
-
Ei ainakaan minulla edes tule mitään hehkun kuvaa ollenkaan koskaan... antanut vikakoodia parista hehkusta mutta silti lähtee ilman esilämmitystä hyvin käyntiin vielä ainakin -15c kun lämmitin vielä asentamatta. Voisiko tuo hehkutuksen merkkivalo kieliä että se ei onnistu kunnolla tai että se on kesken?
Itse olen päätellyt että kun laitat avaimen paikalleen, sammuu hetken päästä mittariston taustavalo niin siinä vaiheessa hehkutus on tehty voin toki olla väärässäkin, jostain myös lukenut että alkaa tosiaan jo hehkuttaa kun aukaiset ovet...F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostEi ainakaan minulla edes tule mitään hehkun kuvaa ollenkaan koskaan... antanut vikakoodia parista hehkusta mutta silti lähtee ilman esilämmitystä hyvin käyntiin vielä ainakin -15c kun lämmitin vielä asentamatta. Voisiko tuo hehkutuksen merkkivalo kieliä että se ei onnistu kunnolla tai että se on kesken?
Itse olen päätellyt että kun laitat avaimen paikalleen, sammuu hetken päästä mittariston taustavalo niin siinä vaiheessa hehkutus on tehty voin toki olla väärässäkin, jostain myös lukenut että alkaa tosiaan jo hehkuttaa kun aukaiset ovet...
Noin
"Function
The glowplug control unit communicates with the DDE control unit via the bit serial data interface.
The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:
Coolant temperature
Vehicle voltage
Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:
Engine speed
Injection volume
The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.
Preheating
At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.
Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.
After-heating
At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics"
Eli 25 asteen pakkasessa ehdit nähdä hehkutuksen... Jos touhuilet muuta tuskin silloinkaan.
Jos kulkine edes jossain lämmityksessä hehkutusta ei edes tapahdu. Ja jos tapahtuu niin 0,5 sekuntia on niin lyhyt aika ettei siinä juuri valo ehdi vilahtaa mittaritaulussa.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Millanen homma on säätää e90 takaakselin camberia, omassa autossa on silmämääräisesti katottuna pyörät pikkaisen vinossa, mutta auraus on ihan ok.
Eikö siellä ole tukivarsissa kaksi pulttia joista säädetään? Mutta miten vaikuttavat toisiinsa eli vaikuttaako myös auraus kulmiin, jos yrittää camberia säätää suoremmaksi?Bmw 320i -07 e90
Comment
-
-
En haulla löytänyt, mutta onko joku asentanut pre-lci e9x 320d (m47n2) tt thermoa? Tai onko tietoa osaavasta asennuspaikasta uudellamaalla tai hämeen alueella? Tuo on kai myös suht helppo laittaa itse, niin jos jollain olisi asennusohjetta. Kiitän.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostNuo on urbaania legendoja
Noin
"Function
The glowplug control unit communicates with the DDE control unit via the bit serial data interface.
The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:
Coolant temperature
Vehicle voltage
Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:
Engine speed
Injection volume
The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.
Preheating
At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.
Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.
After-heating
At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics"
Eli 25 asteen pakkasessa ehdit nähdä hehkutuksen... Jos touhuilet muuta tuskin silloinkaan.
Jos kulkine edes jossain lämmityksessä hehkutusta ei edes tapahdu. Ja jos tapahtuu niin 0,5 sekuntia on niin lyhyt aika ettei siinä juuri valo ehdi vilahtaa mittaritaulussa.
Mutta joo eli hehkutusaika vaihtelee 0,5s - 2,7s välillä (+25c - -25c).Last edited by Driver22; 13-11-2016, 13:08.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by JRe90 View PostMillanen homma on säätää e90 takaakselin camberia, omassa autossa on silmämääräisesti katottuna pyörät pikkaisen vinossa, mutta auraus on ihan ok.
Eikö siellä ole tukivarsissa kaksi pulttia joista säädetään? Mutta miten vaikuttavat toisiinsa eli vaikuttaako myös auraus kulmiin, jos yrittää camberia säätää suoremmaksi?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostNuo on urbaania legendoja
Noin
"Function
The glowplug control unit communicates with the DDE control unit via the bit serial data interface.
The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:
Coolant temperature
Vehicle voltage
Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:
Engine speed
Injection volume
The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.
Preheating
At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.
Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.
After-heating
At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics"
Eli 25 asteen pakkasessa ehdit nähdä hehkutuksen... Jos touhuilet muuta tuskin silloinkaan.
Jos kulkine edes jossain lämmityksessä hehkutusta ei edes tapahdu. Ja jos tapahtuu niin 0,5 sekuntia on niin lyhyt aika ettei siinä juuri valo ehdi vilahtaa mittaritaulussa.F11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Comment
-
Comment